Το ground effect μπορεί να λειτουργήσει και αντίθετα, φυσικά, όπως συμβαίνει στην αεροναυπηγική. Με αυτή την αεροδυναμική αρχή λειτουργούν σήμερα τα μονοθέσια GP2 και η FIA σκέφτεται αυτό να επεκταθεί και στα μονοθέσια της F1. Πως όμως αυτό θα βοηθήσει την ταχύτητα και το θέαμα; Tα μονοθέσια της F1 παράγουν κάθετη δύναμη χρησιμοποιώντας πτέρυγες εμπρός και πίσω. Όμως είναι πολύ ευαίσθητες στη ροή αέρα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πλησιάσουν πολύ κοντά τα μονοθέσια μεταξύ τους διότι αυτό που ακολουθεί δεν έχει την ίδια κάθετη δύναμη. Δημιουργώντας λοιπόν κάθετη δύναμη μέσω του ground effect tο μονοθέσιο δεν θα εξαρτάται τόσο πολύ από την εμπρός πτέρυγα κι έτσι θα μπορεί να πλησιάσει το προπορευόμενο, κάνοντας slipstreaming που υποβοηθά τα μέγιστα την προσπέραση.
Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015
F1: Επιστρέφει το ground effect
Το ground effect μπορεί να λειτουργήσει και αντίθετα, φυσικά, όπως συμβαίνει στην αεροναυπηγική. Με αυτή την αεροδυναμική αρχή λειτουργούν σήμερα τα μονοθέσια GP2 και η FIA σκέφτεται αυτό να επεκταθεί και στα μονοθέσια της F1. Πως όμως αυτό θα βοηθήσει την ταχύτητα και το θέαμα; Tα μονοθέσια της F1 παράγουν κάθετη δύναμη χρησιμοποιώντας πτέρυγες εμπρός και πίσω. Όμως είναι πολύ ευαίσθητες στη ροή αέρα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πλησιάσουν πολύ κοντά τα μονοθέσια μεταξύ τους διότι αυτό που ακολουθεί δεν έχει την ίδια κάθετη δύναμη. Δημιουργώντας λοιπόν κάθετη δύναμη μέσω του ground effect tο μονοθέσιο δεν θα εξαρτάται τόσο πολύ από την εμπρός πτέρυγα κι έτσι θα μπορεί να πλησιάσει το προπορευόμενο, κάνοντας slipstreaming που υποβοηθά τα μέγιστα την προσπέραση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου