FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΚΡΙΒΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ...

Πριν όμως μας απασχολήσει η νέα χρονιά, μένουμε στο μέχρι τώρα και στον απολογισμό της Pirelli. Όπως εξηγεί ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Πολ Χέμπερι: «Κάθε χρόνο, δημοσιεύουμε τους αριθμούς που διαμορφώνουν την ιστορία της σεζόν μας στη Formula 1. Φέτος, θέλουμε να μιλήσουμε για όλους τους αριθμούς που χαρακτήρισαν την τριετή περίοδο μεταξύ 2011 και 2013, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής και την έναρξη μιας άλλης. Μιλώντας σε προσωπικό επίπεδο, έχω και ο ίδιος εκπλαγεί από τα στατιστικά στοιχεία που συγκέντρωσαν οι μηχανικοί μας για την πρώτη φάση συνεργασίας μας με τη Formula 1: πάνω από 110.000 ελαστικά, 3000 πιτ στοπ, και κατά μέσο όρο 56 προσπεράσεις ανά αγώνα...

ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΒΛΕΠΕΙ ΟΔΗΓΟΣ

Χούκλενμπεργκ: Δύσκολο να ξέρουμε από τώρα πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι το μονοθέσιο μας

Την άποψη ότι προς το παρόν είναι πολύ νωρίς για να ξέρει πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι το μονοθέσιο της Force India την επόμενη σεζόν εξέφρασε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Ο Γερμανός πιλότος, ο οποίος επέστρεψε στην ομάδα μετά από απουσία ενός χρόνου, τόνισε πως αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να δουλέψουν πολύ στο σχέδιο που έχουν και από εκεί και πέρα θα καταλάβουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα που βρίσκονται.
«Είναι δύσκολο να ξέρουμε από τώρα πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι το μονοθέσιο μας. Κατά τη διάρκεια του χειμώνα θα πάρουμε αυτές τις απαντήσεις.
Μπαίνουμε σε μία νέα εποχή στο πρωτάθλημα της Formula 1, συνεπώς είναι πολύ δύσκολο να πούμε το οτιδήποτε προς το παρόν. Αυτό που εμείς πρέπει να κάνουμε είναι να δουλέψουμε σκληρά πάνω στο σχέδιο που έχουμε, ώστε να έχουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Ακόμη, έχουμε την υποστήριξη της Mercedes και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι».

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ 3 ΠΙΣΤΕΣ ΛΟΓΩ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ

Το Νιου Τζέρσεϊ, το Μεξικό και η Νότια Κορέα δεν θα φιλοξενήσουν αγώνες της Φόρμουλα 1 για το 2014. Το καλεντάρι της διεθνούς ομοσπονδίας ανακοινώθηκε την Τετάρτη και περιλαμβάνει 19 αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος για τη νέα χρονιά.  Ο αγώνας στο Νιού Τζέρσεϊ είχε συζητηθεί για να διεξαχθεί το 2014 και ήταν στην προσωρινή λίστα, αλλά τελικά αναβλήθηκε για μία σειρά από οικονομικά ζητήματα που πρέπει να ρυθμιστούν αναφέρει το www.f1kart.gr.
Οπως δήλωσε ο ισχυρός άνδρας της Φόρμουλα 1, Μπέρνι Εκλεστόουν θα γίνουν προσπάθειες ώστε να συμπεριληφθεί στο καλεντάρι του 2015. Για το Μεξικό υπήρχαν αμφιβολίες όσον αφορά την ετοιμότητα την πίστας, ενώ το γκραν-πρι της Νότιας Κορέας ήταν το λιγότερο δημοφιλές.  Τα δύο νέα γκραν-πρι που συμπεριελήφθηκαν στό καλεντάρι, είναι στην Αυστρία στις 22 Ιουνίου και στη Ρωσία στις 12 Οκτωβρίου.  
Αναλυτικά το καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος Φόρμουλα 1 για το 2014. 

16 Μαρτίου: Αυστραλία (Μελβούρνη) 
30 Μαρτίου: Μαλαισία (Σεπάνγκ)
6 Απριλίου:  Μπαχρέιν
20 Απριλίου: Κίνα (Σανγκάη) 
11 Μαίου:  Ισπανία (Βαρκελώνη) 
25 Μαίου:  Μονακό
8 Ιουνίου:  Καναδάς (Μόντρεαλ) 
22 Ιουνίου: Αυστρία (Σπίλμπεργκ) 
6 Ιουλίου: Μ. Βρετανία (Σίλβερστόουν) 
20 Ιουλίου: Γερμανία (Χόκενχαϊμ) 
27 Ιουλίου: Ουγγαρία (Βουδαπέστη) 
24 Αυγούστου: Βέλγιο (Σπα) 
7 Σεπτεμβρίου: Ιταλία (Μόντζα) 
21 Σεπτεμβρίου: Σιγκαπούρη
5 Οκτωβρίου:  Ιαπωνία (Σουζούκα) 
12 Οκτωβρίου: Ρωσία (Σότσι) 
2 Νοεμβρίου:  Ηνωμένες Πολιτείες (Οστιν)
9 Νοεμβρίου:  Βραζιλία (Ιντελάγκος) 
23 Νοεμβρίου: Αμπου Ντάμπι

ΑΜΦΙΒΟΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΤΗΣ F1

Στο βίντεο που ακολουθεί ο V8 παίρνει για τελευταία φορά μπροστά σε μονοθέσιο της Φόρμουλα 1, μιας και όπως γράψαμε από τη σαιζόν 2014 οι κινητήρες στην F1 θα είναι V6 1.600 κυβικών, με απόδοση που έχει ήδη φτάσει τους 900 ίππους. Δεν είναι όμως όλοι όσο εμπλέκονται με το σπορ οπαδοί τους, με πρώτο και καλύτερο τον Bernie Ecclestone, ο οποίος τους θεωρεί ούτε λίγο ούτε πολύ μια μπούρδα που δεν θα προσφέρει τίποτα στην εξέλιξη. Αντιθέτως πιστεύει πως θα επιβαρύνουν σημαντικά τον προϋπολογισμό των ομάδων και ότι η επιλογή τους είναι λανθασμένη, ενώ λέει χαρακτηριστικά: «Νομίζω πως είναι λάθος και δεν θα αλλάξουν πολλά στη Formula 1.
Έχουμε κάνει πολλές αλλαγές κανονισμών και παραμένει το ίδιο σπορ» δήλωσε σε ισπανική εφημερίδα ο 83χρονος. «Αλλά όταν έχεις κάτι που ακούγεται μια χαρά γιατί να το αλλάξεις;» λέει συνεχίζοντας, αναφερόμενος στον ήχο των νέων κινητήρων που θα έχουν όριο περιστροφής στις 15.000 σ.α.λ. και μονή εξάτμιση, ενώ είναι πεπεισμένος πως την ίδια άποψη θα έχουν και οι θεατές.

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013

Formula 1: Στην Force India ΤΩΡΑ ο Χούλκενμπεργκ

Στη Force India θα συνεχίσει την καριέρα του ο Γερμανός οδηγός της Φορμουλα Ένα, Νίκο Χούλκενμπεργκ. Ο 26χρονος πρώην οδηγός της Ζάουμπερ, που κατετάγη 10ος στην κατάταξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2013, υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας με την προαναφερόμενη ομάδα κι έτσι επιστρέφει στην αγκαλιά της Mercedes, η οποία θα συνεχίσει να παρέχει κινητήρες στην ομάδα. «Είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι και πάλι στην Force India. Η ομάδα έχει μεγάλες φιλοδοξίες για την επόμενη χρονιά και νομίζω ότι η εμπειρία που έχω αποκτήσει θα μας βοηθήσει να επιτύχουμε τους στόχους μας. Είμαι πεπεισμένος ότι μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί το 2014», δήλωσε ο «Χουλκ». Πηγή: ΑΜΠΕ

Η FERRARI ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟΥΣ...ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ...

Την άποψη ότι η Ferrari πρέπει να δώσει στον Φερνάντο Αλόνσο ένα μονοθέσιο που θα είναι ανταγωνιστικό, πριν ο Ισπανός πιλότος χάσει τον ενθουσιασμό του για το πρωτάθλημα της Formula 1 εξέφρασε ο Μπέρνι Έκλεστοουν. Ο υπεύθυνος των εμπορικών δικαιωμάτων της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη συνέχειa αναφέρθηκε στη σύγκριση που γίνεται μεταξύ του Αλόνσο και του τέσσερις φορές Παγκόσμιου πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ.
 «Ο κόσμος νομίζει ότι το όνομα της Ferrari είναι αρκετό για να πάρει κανείς τη νίκη, ωστόσο δεν ξέρω αν το πρόβλημα της ομάδας είναι ο Αλόνσο. Ελπίζω να μην έχει χάσει τον ενθουσιασμό που είχε. Το πρόβλημα είναι πως αν δεν πιστεύει ότι η ομάδα θα του δώσει το μονοθέσιο που θέλει τότε θα χάσει τον ενθουσιασμό του», ήταν τα λόγια του ισχυρού άνδρα του πρωταθλήματος της Formula 1, ο οποίος στη συνέχεια ρωτήθηκε για τις διαφορές μεταξύ του Αλόνσο και του πρωταθλητή, Σεμπάστιαν Φέτελ. «Είναι διαφορετικοί πιλότοι και άνθρωποι, συνεπώς δεν μπορείτε να τους συγκρίνετε. Εμένα μου αρέσει πολύ ο Αλόνσο και ο Φέτελ. Ο Σεμπάστιαν είναι πιο κοντά στον κόσμο», συμπλήρωσε Έκλεστοου, ο οποίος για τόνισε πως θέλει να δει τον Αλόνσο να πανηγυρίζει και άλλους τίτλους στο πρωτάθλημα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013

ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΑΛΟΝΣΟ ΑΠΟ ΤΗΝ FERRARI...ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΑΛΛΟΝ...

Η σχέση του Φερνάντο Αλόνσο με τη Ferrari δεν είναι αρμονική όσο ήταν παλιότερα. Λίγα 24ωρα μετά τη δήλωση του προέδρου Λούκα Ντι Μοντετζέμολο πως θα απαγορεύσει στον Αλόνσο να γράφει για τη Ferrari στο Twitter ήρθε το ιδιόχειρο σημείωμα του τιμ μάνατζερ Στέφανο Ντομενικάλι. Ο επικεφαλής της Scuderia εξέφρασε σε λίγες σειρές τι σημαίνει ο Ισπανός για τη Ferrari, το περιεχόμενο του σημειώματος δημοσιοποιήθηκε.
"Γρήγορος, σίγουρος, σταθερός, με μια μοναδική ικανότητα να διαβάζει τους αγώνες, ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς που έχουμε δει. Με δυο λέξεις: Φερνάντο Αλόνσο", αναφέρει το σημείωμα και φέρει την υπογραφή του Ντομενικάλι. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ευχαρίστησε τον Ντομενικάλι στο Twitter. Βρίσκεται στη Μαδρίτη για να βάλει τις τελευταίες πινελιές σε μια έκθεση όπου φιλοξενούνται τα μονοθέσια του, τα τρόπαια του και ουσιαστικά ολόκληρη η καριέρα του.

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ MERCEDES GP...

Ο Βρετανός μηχανικός Ρος Μπρον, ο οποίος έχει κερδίσει τα πάντα με τη Ferrari και κατείχε τη θέση του επικεφαλής στη Mercedes, εγκαταλείπει στο τέλος του έτους τη γερμανική ομάδα. Τα καθήκοντά του στη Mercedes θα μοιραστούν μεταξύ του εκτελεστικού διευθυντή Τότο Βολφ, ο οποίος θα ασχοληθεί με την οικονομική πλευρά, και του Πάντι Λόου, που θα είναι υπεύθυνος για το τεχνικό μέρος.
 Ο 59χρονος Μπρον δημιούργησε «παντοκρατορίες» με την Μπένετον και τη Ferrari και θεωρείτο ο «εγκέφαλος» πίσω από τον Μίκαελ Σουμάχερ. Το 2007 πήγε στη Χόντα κι ένα χρόνο αργότερα, μετά την αποχώρηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας από το πρωτάθλημα, πήρε στα χέρια του την ομάδα, τη μετονόμασε σε Brawn GP και κατέκτησε το 2009 τα πρωταθλήματα οδηγών (με τον Τζένσον Μπάτον) και κατασκευαστών, πριν την πουλήσει στη Mercedes.

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

ΜΕΤΑΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΤΗΝ FORMULA 1

Εβδομάδα ανακοινώσεων είναι αυτή που διανύουμε στη Φόρμουλα 1. Τουλάχιστον έτσι ελπίζουν συγκεκριμένες ομάδες που χρειάζονται χρήματα για να κάνουν τις κινήσεις τους και οδηγοί με ή χωρίς χορηγούς που έχουν μείνει στον "αέρα". Τρεις είναι οι ομάδες που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον: Η Lotus, η Sauber και η Force India. Και τρεις οδηγοί που θα χωριστούν στις τρεις ομάδες δηλαδή ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο Σέρχιο Πέρες και ο Παστόρ Μαλντονάντο. Η Lotus έχασε τον Κίμι Ράικονεν, θα κρατήσει τον Ρομαίν Γκροζάν και περιμένει το ρευστό από την περίφημη συμφωνία με την Quantum σύμφωνα με το www.f1kart.gr. 
Ο τιμ μάνατζερ της Lotus, Ερίκ Μπουγιέ δήλωσε στο Ιντερλάγκος πως η συμφωνία έχει κλείσει. Τότε στη θέση του Ράικονεν θα βρεθεί ο Χούλκενμπεργκ, με τον Γερμανό να χάνει την ευκαιρία να οδηγήσει για τη Ferrari. Αν τα χρήματα βρεθούν τότε ο καλός οδηγός θα πάει στη Lotus, σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να επιστρέψει στη Force India από εκεί που έφυγε για να πάει πέρυσι στη Sauber ή ακόμα και να παραμείνει στη Sauber αν υλοποιηθεί η χορηγία που περιμένουν από τη Βραζιλία. Οι άνθρωποι του Μαλντονάντο (σ.σ. ο μάνατζερ και ο πατέρας) εθεάθησαν να μιλούν ταυτόχρονα με τη Lotus και τη Sauber στη Βραζιλία. Ο Βενεζουελάνος οδηγός έφυγε από τη Williams, προσβάλλοντας πρώτα την ιστορική ομάδα αν και μετά επιχείρησε να θερμάνει ξανά το κλίμα. Αν η Lotus χρειαστεί τα χρήματα του, τότε θα τον αποκτήσει. Ο Σέρχιο Πέρες δεν κατάφερε να παραμείνει στη McLaren, η οποία επέλεξε να τον αντικαταστήσει με τον ρούκι Κέβιν Μάγκνουσεν μετά από ένα χρόνο. Ο Μεξικανός είναι καλός οδηγός, έχει υποστηρικτή τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο και μπορεί να τον δούμε ή (πιθανότατα μετά τις δηλώσεις του Μάρτιν Γουίτμαρς) στη Force India ή ξανά πίσω στη Sauber. Το ότι προσέλαβε για μάνατζερ τον Τζούλιαν Τζάκομπι, τον πάλαι ποτέ μάνατζερ του Άιρτον Σένα, δείχνει πως θέλει να παραμείνει στη Φόρμουλα 1.
Η Φόρμουλα 1 χρειάζεται δύο Μεξικανούς οδηγούς; Κρίνεται πως ναι, αν σκεφτεί κανείς πως ο Εστεμπάν Γκουτιέρες θα μετακινηθεί (πιθανότατα) από τη Sauber στη Marussia δίπλα στον Ζουλ Μπιάνκι. Σίγουρη δεν είναι η θέση ούτε του Άντριαν Σούτιλ στη Force India, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε τον Γερμανό και στη Sauber. Ανοιχτές παραμένουν και οι δύο θέσεις στην Caterham. Ο Γάλλος Σαρλ Πικ δεν θα συνεχίσει, ο Ολλανδός Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε "πληρώνει". Θα επιστρέψει ο Χέικι Κοβαλάινεν ή θα δώσει η ομάδα του Τόνι Φερνάντες την ευκαιρία σε κάποιον άλλο οδηγό; Πέρα από τον Μαρκ Γουέμπερ που αποχαιρέτησε τη Φόρμουλα 1 για χάρη της Porsche και τον Πολ Ντι Ρέστα, ο οποίος δεν φαίνεται πως θα διατηρήσει τη θέση του στο σπορ παρά το πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα του.

ΔΥΝΑΤΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ της F1 ΣΤΑ 900 ΑΛΟΓΑ ΑΠΌ 1.600 ΚΥΒΙΚΑ

Όταν ανακοινώθηκαν οι νέοι κανονισμοί της Φόρμουλα 1 για το 2014 και προέβλεπαν κινητήρα V6 1.600 κυβικών οι πάντες θεωρούσαν λογική μια ιπποδύναμη γύρω στους 750 ίππους. Σήμερα και παρόλο που οι κατασκευαστές κρατούν τα χαρτιά τους ερμητικά κλειστά, οι πρώτες πληροφορίες συγκλίνουν πως οι ίπποι έχουν φτάσει πλέον τους 900 στα δοκιμαστικά και τους 800 σε ρυθμίσεις αγώνα και όλα αυτά με την έναρξη της σαιζόν να απέχει ακόμα αρκετά χρονικά.
Μιλάμε δηλαδή για μια αύξηση της απόδοσής τους κατά 40 ίππους σε σχέση με τους V8 των 2.400 κυβικών που αντικατέστησαν, ενώ πιο σημαντική είναι η διαφορά στη ροπή τους, μιας και τα 350 Νm των παλιών έγιναν 600 στους καινούργιους την ίδια στιγμή που η κατανάλωση μειώθηκε κατά 33% περίπου.
Παρόλα αυτά ο ισχυρός άντρας της F1, ο πολύς Bernie Ecclestone, όχι μόνο δεν θεωρεί σημαντική εξέλιξη την παρουσία των V6 turbo των 1.600 κυβικών, αλλά αντιθέτως πιστεύει ότι θα επιβαρύνουν κι άλλο και μάλιστα χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα τον προϋπολογισμό των ομάδων. Ειδικά από τη στιγμή που οι V8 που αποσύρθηκαν έκαναν πολύ καλά τη δουλειά τους.
Παράλληλα ο Ecclestone αναφέρει το www.f1kart.gr μένει ασυγκίνητος και από τον ήχο τους, που δεν είναι πλέον τόσο πολεμικός. Κι αυτό αφενός γιατί η εξάτμιση είναι πλέον μόνο μια και αφετέρου γιατί το όριο των στροφών έχει μειωθεί από τις 18.000 στις 15.000 ανά λεπτό, ενώ πιστεύει ακράδαντα πως την ίδια άποψη θα έχουν και οι θεατές. Ποιος θα έχει τελικά δίκιο είναι κάτι που θα αποδειχθεί στην πορεία...