FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

«Θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, αναζητείται μόνο ο επενδυτής»

Handelsblatt: Μια πίστα Formula 1, το όνειρο των Ελλήνων


«Μια ελληνική πίστα μπορεί να βοηθήσει να ξαναζήσει η εξαθλιωμένη περιοχή της Δραπετσώνας». Με αυτά τα λόγια η έγκυρη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt καταπιάνεται με το «όνειρο των Ελλήνων», μια πίστα Formula 1 στον Πειραιά.

«Οι Ελληνες δεν έχουν χρήματα, όπως δείχνουν και οι τρέχουσες διαπραγματεύσεις με την τρόικα. Εχουν όμως μεγάλα όνειρα. Ενα από αυτά είναι μία πίστα για τη Formula 1. Αυτή η ιδέα θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα. Αναζητείται μόνον ο επενδυτής», γράφει στην ιστοσελίδα της η Handelsblatt η οποία περιγράφει με μελανά χρώματα την κατάσταση στην περιοχή της Δραπετσώνας που μπορεί όμως, όπως λένε οι εμπνευστές του σχεδίου να μετατραπεί σε ένα είδος Μονακό.

Το δημοσίευμα αναφέρεται και στην πρόσφατη δήλωση του ισχυρού άνδρα της F1 του περίφημου Μπέρνι Εκλστοουν, ότι εφόσον η χώρα μας βρει χρήματα, τότε είναι θετικός στο να διεξαχθεί ένα Γκραν Πρι στην Ελλάδα. Ο Εκλστοουν έχει κατοχυρώσει μάλιστα την ονομασία «Μεσογειακό Γκραν Πρι» για τον μελλοντικό αγώνα της Formula 1 στη Δραπετσώνα.

Τα σχέδια για την πίστα και τις εγκαταστάσεις της έχουν παρουσιαστεί προ πολλού, η επιτροπή ανάληψης αγώνων είναι έτοιμη και κινεί τις διαδικασίες από τον περασμένο Απρίλιο, ενώ υπάρχει και η στήριξη από τις δημοτικές αρχές και από την κυβέρνηση.

ΣΕ ΜΙΚΡΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ Ο SCHUMACHER

Ο πρώην επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι αναφέρθηκε στην πορεία της υγείας του Μίχαελ Σουμάχερ και το ρόλο του στην ομάδα.λια
Ο Στέφανο Ντομενικάλι αποτελεί παρελθόν από τη Ferrari στο ξεκίνημα της σεζόν. Προτού βρεθεί στη θέση του επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος θήτευσε σε διάφορα πόστα στη Scuderia.
Μολονότι ανέλαβε την ομάδα μετά την αποχώρηση του Μίχαελ Σουμάχερ, έζησε τη μονοκρατορία του Γερμανού στο Μαρανέλο και ανέπτυξε στενή φιλική σχέση μαζί του. Άλλωστε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής οδηγούσε πάντοτε το μονοθέσιο της Ferrari μέχρι που αποφάσισε να επιστρέψει στη Φόρμουλα 1 για τη Mercedes.Ο Ντομενικάλι βρίσκεται σε επαφή με την οικογένεια Σουμάχερ. Σε συνέντευξη που παραχώρησε, τόνισε "βρισκόμαστε σε επικοινωνία και μου λένε πως έχει παρουσιάσει μικρή, συνεχιζόμενη βελτίωση. Γνωρίζω πως όλοι ευχόμαστε πως αυτή η απαίσια αναμονή θα ολοκληρωθεί με τον καλύτερο τρόπο. Δυστυχώς πρέπει να περιμένουμε".
Όσο για τον οδηγό Σουμάχερ που επανέφερε την Ferrari στην κορυφή, κερδίζοντας πέντε τίτλους, ο Ντομενικάλι είπε "υπήρξε τρομερός γιατί η προσφορά του δεν περιοριζόταν στο απεριόριστο ταλέντο του πίσω από το τιμόνι. Ιδιωτικά ήταν πολύ αυστηρός, ακόμα και ανελέητος, αλλά δημόσια ήταν πάντοτε ο πρώτος που θα υπερασπιζόταν την ομάδα".
Εν τω μεταξύ το γερμανικό περιοδικό "Focus" γράφει πως ο Σουμάχερ "έχει ανάγκη παρακολούθησης επί 24ωρου βάσεως" και παραμένει στην πανεπιστημιακή κλινική της Γκρενόμπλ.

Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

ΦΟΥΝΤΩΝΟΥΝ ΞΑΝΑ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ F1

Τα σενάρια για μια πίστα προδιαγραφών Formula 1 στην χώρα μας άρχισαν και πάλι να φουντώνουν. Ξεκίνησαν από τις δηλώσεις του Bernie Ecclestone πριν από λίγες μέρες στο CNN, όπου επί της ουσίας δεν ανέφερε τίποτα καινούργιο από το γνωστό «βρείτε τα λεφτά και έρχομαι», και τώρα τη σκυτάλη πήρε η οικονομική γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Με ένα λεπτομερές, από άποψη οικονομικών στοιχείων και όχι μόνο άρθρο, η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt επανέφερε και πάλι στο φως της δημοσιότητας τα σενάρια για τη δημιουργία πίστας Formula 1 στην περιοχή της Δραπετσώνας. Στ άρθρο της η γερμανική εφημερίδα τονίζει ότι όλα είναι έτοιμα και αναζητείται ο επενδυτής που θα υλοποιήσει το μεγαλεπήβολο αυτό σχέδιο.
Το μεγάλο αυτό έργο έχει αναγγελθεί εδώ και αρκετά χρόνια προκειμένου να αναβαθμιστεί μια ολόκληρη περιοχή στη Δραπετσώνα. Έχει μάλιστα συσταθεί η Dielpis Formula 1 η οποία είχε παρουσιάσει στο παρελθόν σχετικά σχέδια για μια επένδυση που θα ξεπερνούσε τα 800 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα παλαιότερα σχέδια για την ανάπλαση, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν:
2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων
Λιμένας ιδιωτικών σκαφών
Πολυχώροι εμπορικής χρήσεως
Συνεδριακοί χώροι
Θεατρικές σκηνές
Χοροθέατρα
Χώροι έκθεσης έργων τέχνης
Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
Οργανωμένοι χώροι στάθμευσης
Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημέρες το χρόνο
Υδροδιάδρομος υδροπλάνων (για σύνδεση του Πειραιά με νησιά και λίμνες)
Ελικοδρόμια κ.α.
Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte. Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:
Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€. Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.
Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.
Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα. Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.
Οι αγώνες F1, θα μπορούν γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί. Ο αριθμός των θεατών εκτιμάται ότι θα φτάνει τους 120.000 θεατές. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως συμβαίνει στις αντίστοιχες πίστες στη Shanghai, το Monte Carlo, τη Σεβίλλη και το Abu Dhabi.
Υ.Γ. Για το συγκεκριμένο θέμα έχουμε μάθει να κρατάμε μικρό καλάθι και επιτρέψτε μας να παραμένουμε σκεπτικοί για το όλο ζήτημα, ακόμα και αν δούμε κάτι πιο χειροπιαστό, πέρα από δηλώσεις ενδιαφερόμενων. Άλλωστε, οι μνήμες από έναν ακόμη διεθνή διασυρμό της χώρας με αφορμή την επέτειο 10 χρόνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και τη μετέπειτα αξιοποίηση των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, είναι ακόμα νωπές. Σαν χώρα δεν έχουμε δείξει ικανοί να διαχειριστούμε σωστά τέτοιου είδους γεγονότα. Τουλάχιστον όχι προς όφελος των πολλών

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΤΗΣ FERRARI ΛΕΕΙ Ο ΑΛΟΝΟΣΟ

Formula 1: Πιστός στην Ferrari δηλώνει ο Φερνάντο Αλόνσο
Απαντήσεις στα όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα περί μετακίνησής του στην ομάδα της McLaren θέλησε να δώσει ο Φερνάντο Αλόνσο, ξεκαθαρίζοντας πως η προτεραιότητά του είναι η κατάκτηση νικών με τα χρώματα της Ferrari και όχι η αναζήτησης κάποιας άλλης "αγωνιστικής" στέγης.
«Για την ώρα δεν έχω πρόθεση να μετακινηθώ. Θέλω να κερδίζω για τη Ferrari, θέλω να κερδίζω εδώ και να ολοκληρώσω τη δουλειά που ξεκινήσαμε πριν μερικά χρόνια. Στη συνέχεια θα δούμε τι θα φέρει το μέλλον.
»Έχουν ειπωθεί πολλά από το καλοκαίρι του περασμένου χρόνου, αλλά εγώ δεν έχω πει ποτέ ότι θέλω να φύγω από τη Ferrari ή ότι πρόκειται να γίνω μέλος μιας άλλης ομάδας».
»Κυκλοφορούν πολλές φήμες που δεν είναι ενοχλητικές, ωστόσο, δημιουργούν μεγάλη ένταση και στρες. Αλλά αισθάνεσαι περήφανος και χαρούμενος που οι κορυφαίες ομάδες ενδιαφέρονται για σένα και το δηλώνουν δημοσίως», δήλωσε ο Ισπανός απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το ενδεχόμενο μετακίνησής του στη McLaren.

Αν και το συμβόλαιο του Αλόνσο με τη Ferrari ολοκληρώνεται στο τέλος του 2016, η βρετανική ομάδα έχει δηλώσει ξεκάθαρα την επιθυμία να εντάξει στο ρόστερ της τον ισπανό οδηγό.

Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΩΝ ΤΙΦΟΖΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ FERRARI

Μισό εκατομμύριο "τιφόζι" πλημμύρισαν το Ρότερνταμ προκειμένου να δουν τον Φινλανδό οδηγό να περνάει μπροστά από τα μάτια τους με μια F60 (video).

Ο16χρονος Μαξ Φερστάπεν δεν ήταν ο μοναδικός που οδήγησε μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 στο Ρότερνταμ την Κυριακή (31/8). Οι Ολλανδοί ενθουσιάστηκαν που είδαν το επόμενο μεγάλο αστέρι του σπορ και δεν σταμάτησαν να τραβάνε video όταν έκανε τετακέ, αλλά επικράτησε πανζουρλισμός στη θέα της Ferrari.Ο Κίμι Ράικονεν οδήγησε την F60, το μονοθέσιο της Ferrari το 2009 όταν νίκησε στο Σπα τον Τζιανκάρλο Φιζικέλα, σκορπίζοντας τον ενθουσιασμό σε περίπου μισό εκατομμύριο θεατές που κατέκλυσαν το μεγάλο λιμάνι για το "Rotterdam City Racing".
Ο Φινλανδός οδηγός οδήγησε τρεις γύρους και στη συνέχεια ολοκλήρωσε την παραμονή λίγων ωρών στο Ρότερνταμ, υπογράφοντας αυτόγραφα στους θεατές.
Η εβδομάδα που διανύουμε είναι η σημαντικότερη για τη Ferrari, αφού την Κυριακή (7/9) διεξάγεται το ιταλικό Grand Prix στη Μόντσα.

ΠΟΛΥ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΣΤΗ ΠΙΣΤΑ ΤΗΣ ΜΟΝΖΑ

Όσοι θα επισκεφθούν φέτος την πίστα της Μόντσα για το ιταλικό Grand Prix την Κυριακή (7/9) θα διαπιστώσουν μια σημαντική διαφορά. Τι λένε οι οδηγοί.
χόλι"Θρυλική" είναι η στροφή Παραμπόλικα στην πίστα της Μόντσα. Είναι η τελευταία στροφή. Αποτελεί κριτήριο διαχωρισμού των σπουδαίων από τους καλούς οδηγούς.
Φέτος η ομάδα ανθρώπων που διευθύνει την πίστα αποφάσισε να στρωθεί τσιμέντο στο σημείο όπου βρισκόταν η αμμοπαγίδα, διευκολύνοντας έτσι τους οδηγούς.
Σύμφωνα με τον αγωνιστικό διευθυντή της FIA, Τσάρλι Γουίτινγκ εξήγησε πως πραγματοποιήθηκε ένα αίτημα που είχε κάνει εδώ και χρόνια η παγκόσμια ομοσπονδία και οι οδηγοί."Περίπου το 35% της αμμοπαγίδας έχει αντικατασταθεί μετά από αίτημα για λόγους ασφαλείας από τη FIA και τους οδηγούς, όπως συμβαίνει σε κάθε άλλη πίστα που φιλοξενεί αγώνες της Φόρμουλα 1", τόνισε ο Γουίτινγκ.
Κατέληξε, λέγοντας "φυσικά γνωρίζουμε πως δεν τιμωρεί έναν οδηγό που βγαίνει εκτός πίστας, αλλά αυτό είναι το αντίτιμο που πρέπει να πληρώσουμε για να βελτιώσουμε την ασφάλεια. Ένα αντίτιμο που τόσο οι οδηγοί, όσο και εγώ προσωπικά πιστεύουμε πως αξίζει να καταβληθεί".

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΠΙΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ...

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Επανήλθε στην επικαιρότητα το ζήτημα της δημιουργίας πίστας προδιαγραφών Φόρμουλα 1, ένα εγχείρημα που χρονολογείται σχεδόν μισό αιώνα, όταν έγιναν οι πρώτες, ανεπιτυχείς προσπάθειες. Το θέμα επέστρεψε στην ημερήσια διάταξη, έπειτα από σχετικές δηλώσεις του εκτελεστικού και εμπορικού διευθυντή της διοργανώτριας αρχής του εν λόγω πρωταθλήματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κ. Μπέρνι Εκλεστοουν. Ο 83 ετών παράγοντας ανέφερε ότι είναι σε γνώση του, το ενδιαφέρον για δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα και για τον σκοπό αυτό, εξετάζει την πιθανότητα συνάντησης με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Αφορμή για τις εν λόγω δηλώσεις ήταν η γνωστοποίηση ότι η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος κατοχύρωσε τα εμπορικά δικαιώματα της ονομασίας «Μεσογειακό Γκραν Πρι», που παραπέμπει άμεσα στη διοργάνωση αγώνα στη Μεσόγειο και δη σε παραθαλάσσιο μέρος, καθώς σήμερα διοργανώνονται αγώνες σε μεσογειακές χώρες (Ισπανία, Ιταλία). Επί του παρόντος, η βασική επιλογή για την ανάπτυξη των σχετικών εγκαταστάσεων αφορά την περιοχή της Δραπετσώνας, μια υποβαθμισμένη περιοχή, η οποία έχει άμεση ανάγκη επενδύσεων και θέσεων εργασίας. Το σχετικό πρότζεκτ έχει αναλάβει μια ομάδα επιχειρηματιών, αλλά και ανθρώπων του χώρου του αυτοκινήτου, που έχουν συστήσει την Dielpis Formula 1 και φιλοδοξούν να αναπλάσουν μια έκταση της τάξεως των 770 στρεμμάτων σε Δραπετσώνα και Κερατσίνι.

Μεγάλο το οικονομικό κόστος

Ασφαλώς, το μεγαλύτερο εμπόδιο, τουλάχιστον άμεσα, είναι το οικονομικό. Οπως ανέφεραν σε πρόσφατη παρουσίαση, οι άνθρωποι της Dielpis, απαιτούνται περίπου 800 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη πίστας Φόρμουλα 1, ενώ επιπλέον 30-40 εκατ. ευρώ θα χρειαστούν για την υπογραφή συμβολαίου με τη διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος, ώστε αυτή να εντάξει τον αγώνα στο ετήσιο καλεντάρι της. Δεδομένου ότι η συντριπτική πλειονότητα των κεφαλαίων αυτών θα πρέπει να προέλθουν από ιδιώτες, γίνεται αντιληπτό το δύσκολο του εγχειρήματος. Αλλωστε και ο ίδιος ο κ. Εκλεστοουν, ο οποίος πριν από λίγα χρόνια είχε εκδηλώσει το ενδιαφέρον των ίδιων των διοργανωτών του πρωταθλήματος, για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στο ακίνητο του Ελληνικού, ανέφερε ότι «θα πρέπει να δούμε αν οι Ελληνες έχουν τα χρήματα».

Πέραν τούτου, εξίσου κρίσιμο για την ευόδωση της εν λόγω επένδυσης, είναι και η στήριξη από την τοπική αυτοδιοίκηση, στοιχείο που είχε μέχρι σήμερα η Dielpis. Ωστόσο, ο νέος δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, κ. Χρήστος Βρεττάκος, ο οποίος αναμενόταν να ορκιστεί σήμερα το απόγευμα στον χώρο της πρώην βιομηχανίας λιπασμάτων, δεν έχει ακόμα ανοίξει τα χαρτιά του, σχετικά με τις προθέσεις του αναφορικά με την επένδυση.

O 16ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ F1 ΑΛΛΑ ΑΦΗΣΕ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ...

Ο 16χρονος Μαξ Φερστάπεν οδήγησε για πρώτη φορά μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 στο Ρότερνταμ. Άσκησε κριτική για την επιλογή της Toro Rosso και ο Μίκα Χάκινεν (video). Oλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα πάνω στην RB7 (σ.σ. το μονοθέσιο της Red Bull το 2011) βαμμένη στα χρώματα της Toro Rosso το πρωί (31/8) στο Ρότερνταμ.
Ο 16χρονος Μαξ Φερστάπεν, ο οδηγός της Toro Rosso το 2015, έκανε το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου της Φόρμουλα 1 για πρώτη φορά.
Οι Ολλανδοί πλημμύρισαν της πόλης για να δουν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα ονόματα τον τελευταίο μήνα στο φεστιβάλ "City Racing Rotterdam". Η Red Bull θα του δώσει του χρόνου την ευκαιρία να γίνει ο νεαρότερος οδηγός στην ιστορία της Φόρμουλα 1.
Δεν στηρίζουν όλοι την απόφαση να τρέξει ένας έφηβος στη Φόρμουλα 1. Μετά τον Ζακ Βιλνέβ, ακόμα ένας παγκόσμιος πρωταθλητής, ο Μίκα Χάκινεν άσκησε κριτική τόσο στη Red Bull, όσο και στον πατέρα του Μαξ και αντίπαλο του παλιότερα, Γιος.
"Σε καμιά περίπτωση ένας οδηγός δεν είναι έτοιμος για τη Φόρμουλα 1 στα 16 ή στα 18. Ή ως μάνατζερ ή ως πατέρας δεν θα άφηνα ποτέ έναν τόσο νεαρό οδηγό να αγωνιστεί στη Φόρμουλα 1. Είναι νωρίς και αν αποτύχει, τότε θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά (σ.σ. στον Μαξ)", δήλωσε ο Χάκινεν, ο γιος του οποίου, ο Ούγκο αγωνίζεται στα καρτ όπως και ο Φερστάπεν.

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΡΣΑ 46 ΕΤΩΝ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΙΣΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ


Μπορεί η Δραπετσώνα να έχει καλύτερη τύχη από τις προηγούμενες περιοχές που διεκδικούσαν την δημιουργία την δημιουργία πίστας Formula 1 στην Ελλάδα;
Από τον Δημήτρη Δοντά
Θα πρέπει να γυρίσουμε στο μακρινό 1968, ανοίγοντας τον φάκελο «πίστα για αγώνες φόρμουλα 1 στην Ελλάδα».
Από τότε, οι συζητήσεις έδιναν και έπαιρναν, ενώ, δεν ήταν λίγες οι φορές που το θέμα είχε παρουσιαστεί από την Τύπο ως τελειωμένο. Ορχομενός, Χαλανδρίτσα, Τρίπολη, Ελληνικό, είναι μερικές από τις περιοχές που κατά καιρούς εμφανίσθηκαν ως έτοιμες για την κατασκευή του περίφημου αυτοκινητοδρομίου, όμως, το όνειρο δεν έγινε πραγματικότητα.
Οι Έλληνες αγωνιζόμενοι έμαθαν απέξω και ανακατωτά τα στρατιωτικά αεροδρόμια σε Τατόι, Τρίπολη, Τυμπάκι, πριν βρεθούν σε μια υποτυπώδη πίστα στα Μέγαρα την 10ετία του 1990 και μια πολύ καλών προδιαγραφών (όχι όμως για φόρμουλα 1) στις Σέρρες, την ίδια περίοδο.
Τώρα, το όνειρο γενεών και γενεών για την κατασκευή πίστας Φόρμουλα 1, επανέρχεται, αυτή τη φορά με το μεγαλόπνοο σχέδιο για την Δραπετσώνα και τον Πειραιά.
«Οι Έλληνες είναι πρόθυμοι. Θέλουν να συναντήσω τον Πρωθυπουργό ή τον Δήμαρχο. Θα πρέπει να διαπιστώσουμε αν έχουν τα χρήματα».
Η δήλωση αυτή του ισχυρού άνδρα της φόρμουλα 1, του Μπέρνι  Έκλεστοουν στο CNN, έγινε αφορμή αυτή την εβδομάδα για αναζωπύρωση των συζητήσεων γύρω από την κατασκευή πίστας.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του μεγάλου αμερικανικού ειδησεογραφικού καναλιού, στις 30 Μαΐου η εταιρεία του "Formula One Licensing" κατοχύρωσε την ονομασία "Formula 1 Mediterranean Grand Prix" δηλαδή το "το Μεσογειακό Grand Prix της Φόρμουλα 1".
Ο επικεφαλής της "Dielpis Formula 1", ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Παπαθεοδώρου μίλησε στο CNN για την υποστήριξη του Αντώνη Σαμαρά, άλλωστε έχει στα χέρια του επιστολή από τον Πρωθυπουργό.
Πριν την Δραπετσώνα, από την οποία κάποιοι θέλουν να βγάλουν την εικόνα όπως έχει προκύψει από το «κλάμα»  του αείμνηστου Γρηγόρη Μπιθικώτση στο ομώνυμο τραγούδι (στη Δραπετσώνα πια δεν έχουμε ζωή) και να την κάνουν το Μόντε Κάρλο της Ελλάδος, υπήρξαν και άλλες προσπάθειες για κατασκευή πίστας. Χωρίς όμως καμία να τελεσφορήσει.
Ας δούμε ποιες ήταν αυτές.

Στο Ελληνικό
Μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αναπτύχθηκε μια έντονη παραφιλολογία σχετικά με την αξιοποίηση τόσο των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων –απαξιώνονται καθημερινά- όσο και με την περιοχή του Ελληνικού (πρώην αεροδρόμιο).
Τότε είχαν ακουστεί πολλές φωνές που έκαναν λόγο για δημιουργία, μέσα στο Μητροπολιτικό Πάρκο που σχεδίαζε η Κυβέρνηση, πίστας φόρμουλα 1, στα πρότυπα αυτών που έχουν κατασκευαστεί σε ανάλογες περιοχές στο Μόντρεαλ (Καναδάς) αλλά και στην Μελβούρνη (Αυστραλία).
Στις 24 Αυγούστου του 2005, ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς, έβαλε τέλος σε αυτού του είδους τα σχέδια, λέγοντας: 
«Δεν είμαι αντίθετος να γίνει στην Ελλάδα πίστα για Φόρμουλα 1, αλλά εκτός των οικιστικών ιστών και με τις κατάλληλες υποδομές και τις κατάλληλες εγκαταστάσεις».

Στον Ορχομενό
Ο Ορχομενός, είναι μια περιοχή η οποία διεκδίκησε την δημιουργία πίστας φόρμουλα 1. Τον Γενάρη του 2007 επισκέπτεται την Ελλάδα ο Μίκαελ Σουμάχερ και ο ερχομός στην Αθήνα του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή της Φόρμουλα 1 συμπίπτει με την αναζωπύρωση των διεργασιών για την κατασκευή πίστας αγώνων στην Βοιωτία.
«Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας υπέγραψε διάταγμα που καθορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατασκευή πίστας στην Ελλάδα», αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ το  sport24.gr, παραθέτοντας μάλιστα και δηλώσεις του τότε προέδρου της ΕΛΠΑ Βασίλη Δεσποτόπουλου.
Η πίστα την οποία ήθελε η ΕΛΠΑ να κατασκευάσει στον Ορχομενό θα κόστιζε, σύμφωνα με τον κ. Δεσποτόπουλο, περίπου 60-80 εκατομμύρια ευρώ και θα χρειάζονταν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο.
Βεβαίως, το 2007, ήταν η κορύφωση των συζητήσεων για τον Ορχομενό. Τέσσερα χρόνια πριν, το 2003 είχε γίνει η απαλλοτρίωση της περιοχής με τον κ. Δεσποτόπουλο να δηλώνει περιχαρής: «Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων-ΕΛΠΑ με μεγάλη χαρά και ικανοποίηση πληροφορήθηκε ότι επιτέλους από το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίθηκε παμψηφεί η παραχώρηση των 1.400 στρεμμάτων στον Ορχομενό Βοιωτίας στο ΚΕΜΑΕ (Α.Ε. - με μέλη την ΕΛΠΑ, το δήμο Ορχομενού, τους γύρω δήμους και τη Νομαρχία) με σκοπό τη δημιουργία αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών Formula 1».

Στην Χαλανδρίτσα
Εν μέσω οικονομικής κρίσης (Οκτώβριος 2012), το θέμα αναζωπυρώνεται με την Χαλανδρίτσα, μια περιοχή κοντά στην Πάτρα. Μάλιστα τότε, οι υπεύθυνοι της προσπάθειας τα παρουσίαζαν όλα «τελειωμένα» και υποστήριζαν ότι «σε τρία χρόνια η Ελλάδα θα έχει την δική της πίστα φόρμουλα 1».
Σχεδόν δύο χρόνια μετά, τίποτα δεν έχει γίνει.
Ας θυμηθούμε όμως, μερικά στοιχεία από το ρεπορτάζ εκείνων των ημερών.
  Το «έργο που έχει αναλάβει η εταιρία "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ" εντάχθηκε στον αναπτυξιακό νόμο και μένει η υπουργική απόφαση να επικυρωθεί από την Βουλή, προκειμένου να υπάρξει κρατική επιχορήγηση 29.000.000 ευρώ που θα δώσει ο ελληνικός λαός».
 «Συνολικά, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 94.600.000 ευρώ που θα δημιουργήσει 497 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης».
Ο  πρόεδρος της εταιρίας "Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ" και πρώην δήμαρχος της Πάτρας, Ευάγγελος Φλωράτος, εξηγεί με δηλώσεις του στην εφημερίδα "Espresso" ότι το έργο θα δώσει δουλειά σε πολλούς ανθρώπους για ολόκληρα χρόνια.
 "Εμείς φτιάχνουμε αυτοκινητοδρόμιο προδιαγραφών F1 γιατί έχουμε κάνει επαφή με την Ευρώπη, κυρίως την Βόρεια, όπου λόγω καιρικών συνθηκών και υψηλών τιμών ενοικίασης πιστών οι ομάδες καταφεύγουν στην Νότια Αφρική ή την Πορτογαλία για δοκιμές και εξέλιξη των αυτοκινήτων", υπογράμμισε ο κος Φλωράτος, ενώ εξηγεί πως η πίστα της Χαλανδρίτσας θα έχει πολλά πλεονεκτήματα.
Να σημειώσουμε ότι η υπόθεση Χαλανδρίτσα δεν ήταν κάτι καινούργιο, το 2012. Οι συζητήσεις για την κατασκευή πίστας είχαν ξεκινήσει τουλάχιστον μια 10ετία (αν όχι παραπάνω) πριν.
Στην Τρίπολη
Το ενδιαφέρον των Πατρινών για την κατασκευή πίστας φόρμουλα 1, έγινε γνωστό για πρώτη φορά, αφού στα τέλη του περασμένου αιώνα (τέλη 10ετίας του 1990), υπήρξαν ιδιώτες που είχαν ενδιαφερθεί για την κατασκευή πίστα φόρμουλα 1 στην ευρύτερη περιοχή της Τρίπολης.
Αφού το θέμα «ανέβηκε» εκείνα τα χρόνια σε διάφορα ΜΜΕ, μετά από ικανό διάστημα οι ιδιώτες εξαφανίστηκαν και μαζί τους τα μεγαλεπήβολα σχέδια που είχαν.

ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ Η ΚΟΝΤΡΑ ΤΟΥ HAMILTON...


REUTERS/POOL

Το συμβάν στον 2ο γύρο του αγώνα άφησε τον Χάμιλτον με κλαταρισμένο ελαστικό και τελικά οδήγησε στην εγκατάλειψη.

Ο Λιούις Χάμιλτον κατηγόρησε τον συνάδελφό του στη Μερτσέντες και επικεφαλής στη βαθμολογία των οδηγών της Φόρμουλα Ένα, Νίκο Ρόσμπεργκ, ότι συγκρούστηκε σκόπιμα μαζί του στο σημερινό γκραν πρι του Βελγίου.
Το συμβάν στον 2ο γύρο του αγώνα άφησε τον Χάμιλτον με κλαταρισμένο ελαστικό και τελικά οδήγησε στην εγκατάλειψη, την ώρα που ο Ρόσμπεργκ τερμάτισε δεύτερος και αύξησε το προβάδισμά του από τον Βρετανό στους 29 βαθμούς.
Ο Χάμιλτον δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ο Γερμανός, του οποίου η εμπρός πτέρυγα του μονοθεσίου χτύπησε το πίσω ελαστικό του Βρετανού σε μια αποτυχημένη προσπάθεια για προσπέρασμα, προέβη εσκεμμένα σε αυτή την ενέργεια.
«Μόλις είχαμε μια συνάντηση γι΄ αυτό και αυτός βασικά είπε ότι το έκανε επίτηδες» τόνισε ο Χάμιλτον και συνέχισε, λέγοντας μεταξύ άλλων: «Είπε ότι θα μπορούσε να το αποφύγει. Είπε: "Το έκανα για να αποδείξω κάτι". Και δεν πρέπει απλά να βασιστείτε σε μένα, πηγαίνετε και ρωτήστε τους (επικεφαλής της Μερτσέντες) Τότο (Βολφ) και Πάντι (Λόου), οι οποίοι επίσης δεν είναι χαρούμενοι μαζί του. Πρέπει να τον ρωτήσετε τι προσπαθούσε να αποδείξει».
Από την πλευρά του ο Ρόσμπεργκ, σε δηλώσεις που έκανε χωριστά στους δημοσιογράφους, υπογράμμισσε ότι η σύγκρουση ήταν ένα αγωνιστικό συμβάν. «Είχαμε μια συζήτηση, καθώς είναι σημαντικό μετά από τέτοιες συνθήκες, επειδή προφανώς αυτό που συνέβη κόστισε πολλούς βαθμούς στην ομάδα» είπε.
«Αυτό είναι το βασικό, στο οποίο εστιάζουμε, και το μεγαλύτερο θέμα με ένα τέτοιο συμβάν όπως σήμερα. Δυστυχώς, δεν πρόκειται να μπω σε λεπτομέρειες, αυτό δεν θα ήταν το πιο σωστό. Πρέπει να επανεξετάσουμε το θέμα και να συζητήσουμε πώς θα προχωρήσουμε μπροστά» πρόσθεσε.
Πηγή: ΑΜΠΕ, Ρόιτερ