Τα σενάρια για μια πίστα προδιαγραφών Formula 1 στην χώρα μας άρχισαν και πάλι να φουντώνουν. Ξεκίνησαν από τις δηλώσεις του Bernie Ecclestone πριν από λίγες μέρες στο CNN, όπου επί της ουσίας δεν ανέφερε τίποτα καινούργιο από το γνωστό «βρείτε τα λεφτά και έρχομαι», και τώρα τη σκυτάλη πήρε η οικονομική γερμανική εφημερίδα Handelsblatt.
Με ένα λεπτομερές, από άποψη οικονομικών στοιχείων και όχι μόνο άρθρο, η γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt επανέφερε και πάλι στο φως της δημοσιότητας τα σενάρια για τη δημιουργία πίστας Formula 1 στην περιοχή της Δραπετσώνας. Στ άρθρο της η γερμανική εφημερίδα τονίζει ότι όλα είναι έτοιμα και αναζητείται ο επενδυτής που θα υλοποιήσει το μεγαλεπήβολο αυτό σχέδιο.
Το μεγάλο αυτό έργο έχει αναγγελθεί εδώ και αρκετά χρόνια προκειμένου να αναβαθμιστεί μια ολόκληρη περιοχή στη Δραπετσώνα. Έχει μάλιστα συσταθεί η Dielpis Formula 1 η οποία είχε παρουσιάσει στο παρελθόν σχετικά σχέδια για μια επένδυση που θα ξεπερνούσε τα 800 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα παλαιότερα σχέδια για την ανάπλαση, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν:
2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων
Λιμένας ιδιωτικών σκαφών
Πολυχώροι εμπορικής χρήσεως
Συνεδριακοί χώροι
Θεατρικές σκηνές
Χοροθέατρα
Χώροι έκθεσης έργων τέχνης
Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
Οργανωμένοι χώροι στάθμευσης
Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημέρες το χρόνο
Υδροδιάδρομος υδροπλάνων (για σύνδεση του Πειραιά με νησιά και λίμνες)
Ελικοδρόμια κ.α.
2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5 αστέρων
Λιμένας ιδιωτικών σκαφών
Πολυχώροι εμπορικής χρήσεως
Συνεδριακοί χώροι
Θεατρικές σκηνές
Χοροθέατρα
Χώροι έκθεσης έργων τέχνης
Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
Οργανωμένοι χώροι στάθμευσης
Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημέρες το χρόνο
Υδροδιάδρομος υδροπλάνων (για σύνδεση του Πειραιά με νησιά και λίμνες)
Ελικοδρόμια κ.α.
Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte. Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:
Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€. Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.
Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.
Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα. Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.
Οι αγώνες F1, θα μπορούν γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί. Ο αριθμός των θεατών εκτιμάται ότι θα φτάνει τους 120.000 θεατές. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως συμβαίνει στις αντίστοιχες πίστες στη Shanghai, το Monte Carlo, τη Σεβίλλη και το Abu Dhabi.
Υ.Γ. Για το συγκεκριμένο θέμα έχουμε μάθει να κρατάμε μικρό καλάθι και επιτρέψτε μας να παραμένουμε σκεπτικοί για το όλο ζήτημα, ακόμα και αν δούμε κάτι πιο χειροπιαστό, πέρα από δηλώσεις ενδιαφερόμενων. Άλλωστε, οι μνήμες από έναν ακόμη διεθνή διασυρμό της χώρας με αφορμή την επέτειο 10 χρόνων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας και τη μετέπειτα αξιοποίηση των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων, είναι ακόμα νωπές. Σαν χώρα δεν έχουμε δείξει ικανοί να διαχειριστούμε σωστά τέτοιου είδους γεγονότα. Τουλάχιστον όχι προς όφελος των πολλών…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια