FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΝΑΣ ΑΚΟΜΑ ΜΥΘΟΣ ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ F1

Μέσα στο πλαίσιο της συζήτησης για να γίνει η Formula 1 πιο δημοφιλής, οι ομάδες πιστεύουν πως ένα στοιχείο που έχει απομακρύνει τους θεατές είναι η αντίληψη ότι τα σύγχρονα μονοθέσια grand prix είναι πολύ εύκολα στην οδήγηση.
Αυτή η αντίληψη έχει ενισχυθεί από παράπονα των οδηγών ότι τα μονοθέσια δεν είναι πλέον τόσο δύσκολο να οδηγηθούν στο όριο, ενώ έχει παίξει ρόλο και η απόφαση της Toro Rosso να εντάξει τον 16χρονο MaxVerstappen στην ομάδα F1 της από το 2015.

Μετά από συζητήσεις σε πρόσφατες συσκέψεις της Ομάδας Στρατηγικής, η FIA θα εκτιμήσει πιθανές αλλαγές των κανονισμών που θα μπορούσαν να κάνουν τα μονοθέσια πιο απαιτητικά στην οδήγηση.
Η έρευνα, στην οποία θα συνεισφέρουν και οι ομάδες, θα ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους μήνες και οι αλλαγές θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από το 2016.
Πιστεύεται ότι οι κύριοι τομείς που θα διερευνηθούν είναι η πρόσφυση των ελαστικών, οι διαστάσεις των μονοθεσίων και η αεροδυναμική απόδοση.
Οι οδηγοί θα καλωσόριζαν τις αλλαγές
Ο Daniel Ricciardo παραδέχτηκε πρόσφατα ότι, αν και τα μονοθέσια της νέας γενιάς είναι τεχνικά περίπλοκα, δεν είναι εντούτοις τόσο δύσκολα στην οδήγηση όσο τα προηγούμενα χρόνια.
«Σωματικά δεν πρόκειται για περίπατο, αλλά είναι πιο εύκολα απ’ ό,τι πριν ένα-δυο χρόνια τουλάχιστον», είπε. «Αν τα μονοθέσια γίνουν πιο γρήγορα, θα είναι και πιο δύσκολα σωματικά. Όμως αυτό που δεν θέλουμεείναι να γίνουν όσο γρήγορα ήταν πριν 10 χρόνια και να μην μπορούμε να ακολουθήσουμε ένα άλλο μονοθέσιο λόγω του ταραγμένου αέρα. Νομίζω πως τώρα ο συμβιβασμός δεν είναι κακός, αλλά πιθανώς θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες βελτιώσεις».
O παλιός πολυπρωταθλητής Alain Prost πιστεύει πως έχει έρθει ο καιρός να γίνουν τα μονοθέσια πιο δύσκολα στην οδήγηση, ώστε να επανέλθει η «πραγματική» F1.

«Δεν ξέρω τι θα γίνει με τον Max Verstappen, αλλά είναι αλήθεια ότι θα μπορέσει να οδηγήσει το μονοθέσιο χωρίς πρόβλημα», δήλωσε στο «αδελφό» μας AUTOSPORT. «Αυτό ήταν απολύτως αδύνατο στην εποχή μου – τα μονοθέσια ήταν τόσο δύσκολα στην οδήγηση.
«Κάθε χρόνο κάναμε δοκιμές στην Πορτογαλία – και την πρώτη φορά που πήγαμε εκεί δεν ήταν δυνατόν να συμπληρώσουμε μια μέρα δοκιμών, με τίποτα! Ήταν αληθινά δύσκολο σωματικά, πράγμα που δεν ισχύει σήμερα.
«Αυτό δεν σημαίνει ότι θέλουμε να επιστρέψουμε οπωσδήποτε σε εκείνη την κατάσταση, αλλά πιστεύω πως η ταχύτητα των μονοθεσίων στους αγώνες και η πρόσφυση δεν είναι πολύ καλές. Τα μονοθέσια είναι αργά, οπότε θα πρέπει να ξαναέχουμε μια πραγματική Formula 1».
Πώς ήταν τα πράγματα την εποχή του Senna
Μια εμβληματική στιγμή της ιστορίας της F1, στο GP Βραζιλίας του 1991, δείχνει πόσο δύσκολα ήταν τα μονοθέσια τότε.  
Ο Ayrton Senna ήταν τόσο επικεντρωμένος στην κατάκτηση της νίκης στο GP της πατρίδας του, που ξεπέρασε τις κράμπες που δημιούργησε το άγχος και η προσπάθεια να διαχειριστεί ένα προβληματικό κιβώτιο και μιαδυνατή μπόρα, για να θριαμβεύσει τελικά. Μετά τον τερματισμό όμως χρειάστηκε βοήθεια για να βγει από το κόκπιτ.

Υπεύθυνος της φυσικής κατάστασης του Βραζιλιάνου τότε ήταν ο Josef Leberer. Και ο βετεράνος προπονητής δεν έχει καμία αμφιβολία ότι η σημερινή F1 δεν είναι με κανένα τρόπο τόσο απαιτητική σωματικά όσο τότε.
«Αυτό που συνέβη εκείνη τη μέρα δεν έχει καμία σχέση με το πού είμαστε σήμερα», λέει ο Leberer, που δουλεύει τώρα στη Sauber. «Είμαι σίγουρος ότι πολλοί σημερινοί οδηγοί θα λάτρευαν να έδειχναν την αντοχή τους όπως έκανε ο Senna, αλλά δεν χρειάζεται να τη χρησιμοποιούν πλέον στο μονοθέσιο.
«Η σωματική και η διανοητική πλευρά είναι πολύ διαφορετικές. Είναι πολύ πιο εύκολη η οδήγηση τώρα. Οι οδηγοί έρχονται σήμερα από το νηπιαγωγείο και μπορούν να οδηγήσουν το μονοθέσιο. Από σωματική άποψη ποτέ δεν ήταν ευκολότερο απ’ ό,τι σήμερα»
Ο Leberer τα έχει δει όλα στις δυόμισι δεκαετίες που εμπλέκεται στην F1 και πιστεύει πως το γεγονός ότι οι οδηγοί δείχνουν ατσαλάκωτοι μετά τον αγώνα οφείλεται περισσότερο στα μονοθέσια παρά στην καλύτερη φυσική τους κατάσταση.
«Είναι ωραίο να έχεις νέα παιδιά στην F1, αλλά θυμάμαι οδηγούς να είναι πραγματικά εξαντλημένοι, ιδρωμένοι, στα πρόθυρα της λιποθυμίας. Τώρα βγαίνουν από το κόκπιτ και δεν έχουν ιδρώσει καν.
«Όταν φρόντιζα τον Senna και τον Prost, οι σωματικές απαιτήσεις ήταν τεράστιες. Είχαν μελανιές στους αγκώνες, πόνους από τις αλλαγές ταχυτήτων, πρόβλημα με τον αυχένα. Ήταν τόσο δυσκολότερα τότε…»

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια