FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ FERRARI ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΑΡΕΙ 27 ΕΚ. ΕΥΡΩ!

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος Λούκα ντι Μοντεζέμολο - Αναμένονται αλλαγές στο επιτελείο - Στο ναδίρ η ομάδα της F1 - Προβληματισμός σε Αλόνσο, Ράικονεν

Τέλος εποχής για την Ιταλική εταιρεία, ο 67χρονος εμβληματικός πρόεδρος της ομάδας, παραιτήθηκε από τη θέση του, μετά από έντονες φήμες και πιέσεις εδώ και 10 μέρες. Ο Λούκα ντι Μοντεζέμολο βρίσκονταν στην προεδρία της εταιρείας από το 1991. Τον τοποθέτησε σ’ αυτή τη θέση ο αείμνηστος Τζιάνι Ανιέλι για να συμμαζέψει την εταιρεία που παρέπαιε μετά το θάνατο του Έντσο Φεράρι. Ο Μοντεζέμολο υπήρξε βοηθός του Έντσο από το 1973. 

Ο Μοντεζέμολο λόγω της εισαγωγής του γκρουπ Fiat στο χρηματιστήριο της Wall Street θα παραμείνει στη θέση του μέχρι τις 13/10. Ο ρόλος και οι αρμοδιότητές του αμέσως μετά θα περάσουν στον CEO της εταιρείας, Σέρτζιο Μαρκιόνε. 

Η Ferrari ως εταιρεία φέτος ετοιμάζεται ν’ ανακοινώσει ρεκόρ κερδών και τζίρου παγκοσμίως, ως ομάδα όμως στη F1 βρίσκεται σε μια άσχημη εποχή. 
Η αλήθεια είναι πως μετά την αποχώρηση των Τοντ, Σουμάχερ, Μπρον, Μπηρν η Ιταλική ομάδα που σάρωσε τίτλους και πρωταθλήματα από το 2000 – 2004 δεν μπόρεσε να βρει ξανά βηματισμό. Μετά το τέλος του 2006 η Ferrari βρίσκονταν σε μια πορεία αμφιλεγόμενη. Πήρε τον τελευταίο τίτλο στους κατασκευαστές το 2008 και τον τελευταίο τίτλο στους οδηγούς το 2007 με το Ράικονεν. Από τότε έφτασε άλλες δυο φορές το 2010 και το 2012 μια ανάσα από τον τίτλο στους οδηγούς. 



Οι σχέσεις Μαρκιόνε - Μοντεζέμολο ήταν παραδοσιακά κακές. Η χαρακτηριστική φωτογραφία από τη φετινή έκθεση της Γενεύης είναι του Άκη Τεμπερίδη, απεσταλμένου του newsauto.gr. 

Ο μέχρι πρότινος αγωνιστικός διευθυντής Στέφανο Ντομενικάλι
 ήταν απλώς διαχειριστής μιας κατάστασης που έφθινε συνεχώς. Ο ίδιος παρότι αγαπημένο παιδί του Μοντεζέμολο, απομακρύνθηκε από τη θέση του στις αρχές της χρονιάς σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ένταση λόγω της υστέρησης που παρουσίαζε η ομάδα. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν καλά πως ο Ντομενικάλι έπρεπε να έχει απομακρυνθεί το 2010 όταν χάθηκε το πρωτάθλημα οδηγών στον τελικό στο Άμπου Ντάμπι από λάθος στρατηγικής. Τότε ο Μοντεζέμολο τον προστάτεψε και τον διατήρησε σ’ αυτή τη θέση, πιθανόν αυτό να ήταν και το μοιραίο λάθος του Ιταλού προέδρου. 



O Mοντεζέμολο μιλάει στους δημοσιογράφους στη Μόντσα.


Στην ανακοίνωση παραίτησής του ο Μοντεζέμολο λέει:
 «Η Ferrari έχει σημαίνοντα ρόλο στο γκρουπ FIAT που μπαίνει στο χρηματιστήριο της Wall Street. Ανοίγει μια καινούργια εποχή για τον όμιλο που πρέπει να έχει ως αιχμή τον διευθύνοντα σύμβουλό του. Είναι το τέλος μιας εποχής, αποφάσισα ν’ αφήσω τη θέση μου ως πρόεδρος της εταιρείας μετά από 23 αξέχαστα χρόνια και ακόμη περισσότερα στο πλευρό του Έντσο. Ευχαριστώ το προσωπικό της εταιρείας, η Ferrari είναι η πιο υπέροχη εταιρεία στον κόσμο ήταν τιμή και προνόμιο για μένα να βρίσκομαι επικεφαλής της. Μαζί με την οικογένειά μου ήταν το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή μου». 

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όσα έγιναν τις τελευταίες μέρες στη Ferrari...

Από την πλευρά του ο CEO του γκρουπ Fiat, Σέρτζιο Μαρκιόνε τόνισε: 
«Εγώ και ο Λούκα συζητήσαμε εκτενώς το μέλλον της Ferrari. Επιθυμούμε και οι δυο να κερδίζει στην πίστα όμως υπήρξαν παρανοήσεις όπως φάνηκε ξεκάθαρα το Σαββατοκύριακο στη Μόντσα». 



Μένει να δούμε τις επόμενες ώρες αν θα υπάρξουν και άλλες αλλαγές
, πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιη η απομάκρυνση του αγωνιστικού διευθυντή Μάρκο Ματιάτσι και η επάνοδος του Ρος Μπρον σε αρχηγικό ρόλο. 

Υπάρχουν αρκετές ψύχραιμες αναλύσεις στον Ιταλικό Τύπο που αναφέρουν πως η απόδοση της αγωνιστικής ομάδας ήταν απλά και μόνο ο "δούρειος ίππος" ώστε ο Μαρκιόνε να βάλει πόδι στη Ferrari. Ο Μοντεζέμολο με το ειδικό βάρος και την προσωπικότητα που έχει στέκονταν πολλές φορές απέναντι στον Μαρκιόνε και ο Ιταλός μάνατζερ δυσκολεύονταν να το χωνέψει αυτό. 

Από την πλευρά του ο Αλόνσο που πιέζεται από τη McLaren
 να υπογράψει πολυετές συμβόλαιο συνεργασίας ενόψει και της έλευσης της Honda δήλωσε τις προηγούμενες μέρες: «Δεν είναι στις προθέσεις μου να φύγω αυτές τις ώρες. Θέλω να κερδίσω με τη Ferrari. Θέλω να πάρω τον τίτλο και να ολοκληρώσω τη δουλειά που ξεκίνησα πριν μερικά χρόνια. Η φετινή χρονιά είναι σκληρή στη Ferrari γιατί δεν είμαστε ανταγωνιστικοί και γιατί η οδήγηση του μονοθεσίου είναι βαρετή. Είναι αργό, βαρύ και δεν υπάρχει πια ο ήχος που απολαμβάναμε παλιά…». Δεν υπήρξε προς στιγμήν κάποια αντίδραση από το Ράικονεν. 



Ο Αλόνσο με τον Μοντεζέμολο πριν λίγες μέρες στη Μόντσα.


Πάντως ο πρόεδρος του γκρουπ Σέρτζιο Μαρκιόνε αναφερόμενος
 στους οδηγούς έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα: "Έχουμε τους καλύτερους οδηγούς στον κόσμο είναι και οι δυο παγκόσμιοι πρωταθλητής"

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια