21 Σεπτεμβρίου 2014, Marina Bay (νυχτερινός αγώνας)
Μήκος πίστας: 5,073 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 61
Απόσταση αγώνα: 309,316 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 - Kimi Raikkonen (Ferrari, 2008)
Πρώτο GP: 2008
Νικητής 2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
Αριθμός γύρων: 61
Απόσταση αγώνα: 309,316 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:45.599 - Kimi Raikkonen (Ferrari, 2008)
Πρώτο GP: 2008
Νικητής 2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
Eπίσημο site: www.singaporegp.sg
Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα:
Παρασκευή 19/9
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 13:00 - 14:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 16:30 - 18:00GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 16:30 - 18:00GR (OTE TV)
Σάββατο 20/9
Ελεύθερες δοκιμές: 13:00 - 14:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00GR (OTE TV)
Κυριακή 21/9
Αγώνας: 15:00GR (Alpha, OTE TV)
Λίγη ιστορία...
Η 28η Σεπτεμβρίου του 2008 θα μείνει βαθιά χαραγμένη στη μνήμη των ανθρώπων της Formula 1 καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία διεξήχθη αγώνας του σπορ υπό το φως προβολέων.
Ο πρώτος νυχτερινός αγώνας έγινε στους δρόμους γύρω από την Marina Bay προσφέροντας πλούσιο θέαμα και μοναδικές συγκινήσεις. Η διαδρομή έχει μήκος 5.073km και έχει αντίθετη φόρα με τους δείκτες του ρολογιού. Αποτελείται από 23 στροφές (10 δεξιές και 13 αριστερές) και από μια σειρά μεγάλων και μικρών ευθειών.
Το σιρκουί της Σιγκαπούρης είναι το δεύτερο πιο αργό του Πρωταθλήματος μετά από αυτό του Μονακό. Υπάρχουν τρία σημεία όπου μπορούν να γίνουν προσπεράσματα και αυτά είναι: η στροφή 1 μετά την ευθεία των pits, η στροφή 7 στη Raffles Boulevard και η στροφή 14 στην Esplanade Drive.
Κεφάλαιο φωτισμός
Για να μπορέσει ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα να πάρει σάρκα και οστά χρειάστηκε η συνδρομή της Valerio Maioli S.p.a, της ιταλικής εταιρείας που εδρεύει στη Ραβένα και η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή και την εγκατάσταση συστημάτων φωτισμού.
Η αποστολή της ιταλικής εταιρείας ήταν δύσκολη καθώς θα έπρεπε όχι μόνο να κάνει τη νύχτα μέρα αλλά να περιορίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την αντανάκλαση από το δυνατό φωτισμό ιδιαίτερα στην περίπτωση που το οδόστρωμα είναι βρεγμένο λόγω βροχής. Έτσι λοιπόν μετά από μελέτες που έγιναν, οι 240 ατσάλινοι πυλώνες με τους 1.485 προτζέκτορες βρίσκονται διασκορπισμένοι σε διάφορα σημεία της πίστας. Το σύστημα παράγει 3,180,000 watts και σύμφωνα με τους οργανωτές ο φωτισμός είναι τέσσερις φορές πιο έντονος από τον φωτισμό ενός σταδίου.
Το σύστημα τροφοδοσίας είναι ανεξάρτητο από το σύστημα ηλεκτρισμού της Σιγκαπούρης καθώς χρησιμοποιούνται 12 διπλές γεννήτριες. Η κάθε μία από αυτές έχει τη δυνατότητα να αναπληρώσει το κενό που μπορεί να αφήσει η άλλη σε περίπτωση βλάβης.
Το σύστημα φωτισμού της Σιγκαπούρης με μια ματιά:
- Συνολική ισχύς: 3,180,000 watt
- Χρησιμοποιούνται 1, 485 προτζέκτορες με ισχύ 2,000 watt έκαστος.
- Χρησιμοποιούνται 12 διπλές γεννήτριες με back up.
- 6,282 μέτρα είναι το μήκος των δοκών αλουμινίου που χρησιμοποιήθηκαν.
- Χρησιμοποιήθηκαν 240 ατσάλινοι πυλώνες και 108.423 μέτρα καλώδιο.
- Για την εγκατάσταση του συστήματος χρειάστηκαν δύο με τρεις μήνες.
Ψηφιακές σημαίες!
Στη Σιγκαπούρη δεν είδαμε μόνο τον πρώτο νυχτερινό αγώνα στην ιστορία της F1, αλλά και τις ψηφιακές σημαίες οι οποίες χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με τις κανονικές σημαίες που τόσα χρόνια έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στους αγώνες.
Το νέο σύστημα αποτελείται από φώτα που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την περίσταση, πληροφορώντας έτσι τους πιλότους για το συμβαίνει στην πίστα. Αυτή η νέα τεχνολογία έχει εξελιχθεί από την εταιρεία φωτισμού, Valerio Maioli S.p.A.
Οι ψηφιακές σημαίες είναι τοποθετημένες σε 35 σημεία της πίστας. Σε κάθε σημείο υπάρχει και κριτής που έχει μπροστά του ξεχωριστό πάνελ, ενώ τη γενική εποπτεία την έχει ο επικεφαλής του αγώνα.
Pirelli F1 Tyres 2014
Για το 14o Grand Prix της χρονιάς που φιλοξενείται στη Σιγκαπούρη, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη μαλακή P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) και την πολύ μαλακή P Zero Red (κόκκινο χρώμα).
Τεχνικές πληροφορίες
- Πρόκειται για μια διαδρομή σε δημόσιους δρόμους που καταπονεί τα πίσω ελαστικά στην έξοδο των αργών στροφών. Ειδικά το πίσω αριστερά ελαστικό που καλείται ν' αντιμετωπίσει διαμήκεις και πλευρικές επιταχύνσεις. Η ανομοιόμορφη επιφάνεια χαλάει την πρόσφυση αυτό πρέπει ν' αντιμετωπιστεί με το σετάρισμα του μονοθεσίου.
- Η πολύ μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και να επιτυγχάνει την βέλτιστη απόδοση σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σε αντίθεση η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει καλύτερα σε πιο υψηλό εύρος γι' αυτό αποδίδει σε υψηλές θερμοκρασίες.
- Η αεροδυναμική ισορροπία μελετάτε προσεκτικά ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή ακρίβεια στην οδήγηση. Στα αργά κομμάτια το ελαστικό καλείται να μεταφέρει τις εντολές του τιμονιού από τον οδηγό με τέτοιο τρόπο ώστε οι αλλαγές πορείας να γίνονται ακριβώς όπως αυτός θέλει στις αργές στροφές με 2η σχέση στο κιβώτιο.
- Ο αγώνας στη Σιγκαπούρη είναι νυχτερινός και οι θερμοκρασίες στην άσφαλτο κυμαίνονται από 30 – 35 βαθμούς Κελσίου. Η γλιστερή άσφαλτος έχει χαμηλή τριβή οπότε χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να στρωθεί κάτω γόμα και να δημιουργηθεί αγωνιστική γραμμή. Οπότε αργεί να βελτιωθεί το κράτημα. Οι σποραδικές καταιγίδες το απόγευμα ξεπλένουν την πίστα. Η πολύ μαλακή και η μαλακή γόμα είναι οι καλύτερες λύσεις για τα υψηλότερα δυνατά επίπεδα κρατήματος στο δρόμο και σταθερότητας για τα μονοθέσια της F1.
- Η στρατηγική που χρησιμοποίησε πέρυσι ο νικητής Sebastian Vettel με τη Red Bull ήταν αυτή των δυο αλλαγών ελαστικών στον 17ο και 44ο γύρο. Ο Γερμανός εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε την μέση στον 17ο γύρο ενώ επέστρεψε στην πολύ μαλακή για το φινάλε.
Προηγούμενοι νικητές:
2013: Sebastian Vettel (Red Bull)
2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Fernando Alonso (Ferrari)
2009: Lewis Hamilton (McLaren)
2008: Fernando Alonso (Renault)
2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Fernando Alonso (Ferrari)
2009: Lewis Hamilton (McLaren)
2008: Fernando Alonso (Renault)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια