FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021

Formula 1, GP Άμπου Ντάμπι: Ο Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον του τελικού, δεύτερος ο Χάμιλτον


 Στο πιο αμφίρροπο πρωτάθλημα Formula 1 των τελευταίων πολλών ετών, στον 23ο και τελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο Μαξ Φερστάπεν θα είναι αυτός που θα εκκινήσει πρώτος στο Grand Prix της Κυριακής (12/12 στις 15:00, ERT Sports 2 και COSMOTE SPORT 5HD, LIVE στο SPORT24) στο Άμπου Ντάμπι.

Ο Ολλανδός της Red Bull έκανε έναν φανταστικό γύρο, τον πρώτο του στο Q3, με τον Χάμιλτον να μένει μακριά του (0.551 του δευτερολέπτου) και τον Πέρεζ ακόμη πιο μακριά (0.859 του δευτερολέπτου). Αυτές οι διαφορές, καθώς όλοι χρησιμοποιούσαν την μαλακή γόμα, ήταν πολύ μεγάλη για να καλυφθεί στο φινάλε και πράγματι μειώθηκε, αλλά δεν καλύφθηκε (0.371 μακριά έμεινε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Βρετανός).

Τα πράγματα, ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα για τον Φερστάπεν, λόγω ενός σφάλματός του στο Q2 που θα τον αναγκάσει να εκκινήσει τον αυριανό αγώνα με τη μαλακή γόμα - κι αυτό θα είναι ένα μειονέκτημα σε σχέση με τον Χάμιλτον, που θα εκκινήσει με τη μέση. Μια εντελώς διαφορετική στρατηγική που βάζει ακόμη περισσότερο αλατοπίπερο στην μεγάλη μάχη που θα κρίνει σίγουρα το πρωτάθλημα οδηγών, ενδεχομένως και εκείνο των κατασκευαστών.Ο Ολλανδός είχε ένα καταστροφικό μπλοκάρισμα με το μοναδικό του σετ φρέσκιας μέσης γόμας στο Q2. Το φρενάρισμα κατέστρεψε τα εμπρός ελαστικά του, και οι κραδασμοί ήταν τόσο έντονοι που δεν υπήρχε δυνατότητα για τη RBR να τα χρησιμοποιήσει στον αυριανό αγώνα. Έτσι, πήρε το ρίσκο να βγάλει ξανά στην πίστα τον Μαξ με φρέσκια μαλακή γόμα, ώστε να κατεβάσει το χρόνο του και να εκκινήσει με αυτήν τον αγώνα. Ως γνωστόν, οι οδηγοί εκκινούν το GP με τα ίδια ελαστικά με τα οποία σημειώνουν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2.

Ο Λάντο Νόρις έβγαλε έναν λαγό από το καπέλο σήμερα με μια εκθαμβωτική 3η θέση, αφήνοντας πίσω του τους Σέρχιο Πέρεθ και Βάλτερι Μπότας - που θα έχουν τον Κάρλος Σάινθ ανάμεσά τους.

Formula 1, GP Άμπου Ντάμπι: Ο Φερστάπεν στην πολ ποζίσιον του τελικού, δεύτερος θα εκκινήσει ο Χάμιλτον

Η βαθμολογία των οδηγών

  1. Μαξ Φερστάπεν - RED BULL RACING HONDA 369.5
  2. Λιούις Χάμιλτον - MERCEDES 369.5
  3. Βαλτέρι Μπότας - MERCEDES 218
  4. Σέρχιο Πέρες -RED BULL RACING HONDA 190
  5. Σάρλς Λεκλέρκ - FERRARI 158
  6. Λάντο Νόρις - MCLAREN MERCEDES 154
  7. Κάρλος Σάινθ - FERRARI 145.5
  8. Ντάνιελ Ρικιάρντο -MCLAREN MERCEDES 115
  9. Πιερ Γκασλί - ALPHATAURI HONDA 100
  10. Φερνάντο Αλόνσο ALPINE RENAULT 77
  11. Εστέμπαν Οκόν - ALPINE RENAULT 72
  12. Σεμπάστιαν Φέτελ - ASTON MARTIN MERCEDES 43
  13. Λανς Στρολ - ASTON MARTIN MERCEDES 34
  14. Γιούκι Τσουνόντα - ALPHATAURI HONDA 20
  15. Τζορτζ Ράσελ - WILLIAMS MERCEDES 16
  16. Κίμι Ράικονεν - ALFA ROMEO RACING FERRARI 10
  17. Νικολά Λατιφί - WILLIAMS MERCEDES 7
  18. Αντόνιο Τζιοβινάτζι - ALFA ROMEO RACING FERRARI 3
  19. Μικ Σουμάχερ - HAAS FERRARI 0
  20. Ρόμπερτ Κούμπιτσα - ALFA ROMEO RACING FERRARI 0
  21. Νικίτα Μάζεπιν - HAAS FERRARI 0

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

  1. MERCEDES 587.5
  2. RED BULL RACING HONDA 559.5
  3. FERRARI 307,5
  4. MCLAREN MERCEDES 269
  5. ALPINE RENAULT 149
  6. ALPHATAURI HONDA 120
  7. ASTON MARTIN MERCEDES 77
  8. WILLIAMS MERCEDES 23
  9. ALFA ROMEO RACING FERRARI 13
  10. HAAS FERRARI 0

Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2021

Formula 1: Η βαθμολογία και το πρόγραμμα έναν αγώνα πριν το δραματικό φινάλε


 Μόλις ένας αγώνας απομένει για το τέλος της σεζόν στη Formula 1 και όλα θα κριθούν στον τελευταίο αγώνα αφού ο Χάμιλτον έπιασε στην βαθμολογία τον Μαξ Φερστάπεν.

Ας δούμε όμως το πρόγραμμα μέχρι το τέλος, αλλά και τη βαθμολογία στους οδηγούς όπως έχει διαμορφωθεί έως τώρα.

Το πρόγραμμα μέχρι το φινάλε

  • 12 Δεκεμβρίου Άμπου Ντάμπι

Η βαθμολογία των οδηγών

  1. Μαξ Φερστάπεν - RED BULL RACING HONDA 369.5 β.
  2. Λιούις Χάμιλτον - MERCEDES 369.5β.
  3. Βαλτέρι Μπότας - MERCEDES 218 β.
  4. Σέρχιο Πέρες -RED BULL RACING HONDA 190β.
  5. Σάρλς Λεκλέρκ - FERRARI 158β.
  6. Λάντο Νόρις - MCLAREN MERCEDES 154β.
  7. Κάρλος Σάινθ - FERRARI 145.5β.
  8. Ντάνιελ Ρικιάρντο -MCLAREN MERCEDES 115β.
  9. Πιερ Γκασλί - ALPHATAURI HONDA 100β.
  10. Φερνάντο Αλόνσο ALPINE RENAULT 77β.
  11. Εστέμπαν Οκόν - ALPINE RENAULT 72β.
  12. Σεμπάστιαν Φέτελ - ASTON MARTIN MERCEDES 43β.
  13. Λανς Στρολ - ASTON MARTIN MERCEDES 34β.
  14. Γιούκι Τσουνόντα - ALPHATAURI HONDA 20β.
  15. Τζορτζ Ράσελ - WILLIAMS MERCEDES 16β.
  16. Κίμι Ράικονεν - ALFA ROMEO RACING FERRARI 10β.
  17. Νικολά Λατιφί - WILLIAMS MERCEDES 7β.
  18. Αντόνιο Τζιοβινάτζι - ALFA ROMEO RACING FERRARI 3β.
  19. Μικ Σουμάχερ - HAAS FERRARI 0β.
  20. Ρόμπερτ Κούμπιτσα - ALFA ROMEO RACING FERRARI 0β.
  21. Νικίτα Μάζεπιν - HAAS FERRARI .

Ξέφυγε η Mercedes από την Red Bull

Η μάχη συνεχίζεται και στην κατάταξη των κατασκευαστών. Η Mercedes μετά το GP της Σαουδικής Αραβίας κατάφερε να ξεφύγει από την Red Bull.Μέχρι και το τέλος θα υπάρχει μάχη όχι μονάχα ανάμεσα στους πιλότους, αλλά και στους κατασκευαστές, στο πιο αμφίρροπο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών.

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

  1. MERCEDES 587.5β.
  2. RED BULL RACING HONDA 559.5β.
  3. FERRARI 307,5β.
  4. MCLAREN MERCEDES 269β.
  5. ALPINE RENAULT 149β.
  6. ALPHATAURI HONDA 120β.
  7. ASTON MARTIN MERCEDES 77β.
  8. WILLIAMS MERCEDES 23β.
  9. ALFA ROMEO RACING FERRARI 13β.
  10. HAAS FERRARI 0β.

GP Σ. Αραβίας: Νίκη Hamilton στο αγωνιστικό ρινγκ της Jeddah


 Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι Mercedes έφυγαν μπροστά, διατηρώντας το 1-2, σε μία απρόσμενα «καθαρή» εκκίνηση, δίχως απρόοπτα, δίχως συγκρούσεις.

Κι ενώ πέρασαν 10 γύρους με… τρενάκια καθώς όλοι περίμεναν να έρθουν τα pit stop, ο Mick Schumacher προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο της Haas στη στροφή 22, το ίδιο σημείο όπου έχασε τον έλεγχο ο Leclerc στο FP2.

Σε μία κίνηση μάλλον παράτολμοι για τους πρωτοπόρους, η Mercedes κάλεσε τους οδηγούς της στα pit για αλλαγή ελαστικών. Η Red Bull άφησε τον Verstappen εντός πίστας και αυτό έφερε τον 23χρονο στην κορυφή. Όμως καθώς χρωστούσε pit stop, φαινόταν πως η εξέλιξη αυτή θα είναι εις βάρος του.

Κι όμως, όλα άλλαξαν όταν μετά από 3 γύρους, ο αλυτάρχης Michael Masi, αποφάσισε τη διακοπή του αγώνα. Η κόκκινη σημαία έφερε όλα τα μονοθέσια στα pit.

Αυτό τα άλλαξε όλα αφού ξαφνικά, ον Verstappen είχε την ευκαιρία να αλλάξει ελαστικά χωρίς να χρειαστεί να κάνει κανονικό pit stop. Ξαφνικά όλα ήταν υπέρ του.

Μετά από ένα 20λεπτο είχαμε κανονική εκκίνηση από το grid, όπου ο Hamilton αντέδρασε εξαιρετικά και φάνηκε να κλέβει τα ηνία. Όμως εκεί ο μεγάλος του αντίπαλος αντέδρασε… πονηρά. Άργησε πολύ να φρενάρει, έκανε τo chicane… ευθεία και πέρασε ξανά μπροστά από τη Mercedes.

Μάλιστα αυτή η κίνησή του, ανάγκασε τον επτάκις πρωταθλητή να ακολουθήσει τροχιά αποφυγής σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να τον περάσει η Alpine του Esteban Ocon που ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της πρώτης διακοπής και στην επανεκκίνηση πέρασε τις δύο Mercedes.

Όμως μερικά μέτρα μετά, ήρθε το χάος. Ο Leclerc είχε επαφή με τη Red Bull του Sergio Perez στέλνοντας τον Μεξικανό στον τοίχο, ήρθαν φρένα και εκεί ο Nikita Mazepin κάρφωσε τη Haas στο πίσω μέρος της Williams του George Russell. Αυτό έφερε νέα διακοπή αγώνα.

Υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, όπως με τη μάχη εν εξελίξει θα έδινε οδηγία να δώσει πίσω την θέση ο Verstappen, έτσι στη διακοπή o Masi πρότεινε στη Red Bull στην επανεκκίνηση ο οδηγός της να παραταχθεί πίσω από τον Hamilton. Πράγμα που οι «ταύροι» αποδέχθηκαν.

Έτσι ο Ocon βρέθηκε στην pole, με τους Hamilton, Verstappen, Daniel Ricciardo, Bottas, Pierre Gasly και Leclerc να ακολουθούν.

Στη νέα επανεκκίνηση ο 36χρονος εκκίνηση πάλι καλά, πήρε την εσωτερική από τον Ocon όμως ακόμα πιο… εσωτερικά, ο Verstappen βούτηξε στη στροφή, νόμιμα αυτή τη φορά αλλά με τον αέρα του πρωτοπόρου της βαθμολογίας που είχε το περιθώριο να ρισκάρει. Και το έκανε.

Αντίθετα ο Hamilton σχεδόν δεν έστριψε για να μην ακουμπήσουν, με αποτέλεσμα η εμπρός αεροτομή του να βρεις στον τροχό της Alpine του Ocon. Άντεξε όμως.

Βγαίνοντας από τη στροφή 2, ο Verstappen πήρε τα ηνία ενώ μπαίνοντας στον γύρο 17, ο Hamilton πέρασε τον Ocon και οι δύο μονομάχοι ήταν ξανά στις δύο πρώτες θέσεις, με 33 γύρους μπροστά!

Το επόμενο συμβάν ήταν στον γύρο 22. Yuki Tsunoda και Sebastian Vettel διεκδίκησαν τη στροφή 1, συγκρούστηκαν και ακούμπησαν στον τοίχο. Ο οδηγός της AlphaTauri κατά μέτωπο, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή του. Συμβάν που έφερε για ένα γύρο καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Όταν ήρθε η πράσινη σημαία, ο Fernando Alonso πέρασε άγαρμπα πάνω από τα κερμπ της στροφής 9 με αποτέλεσμα ένα μεγαλοπρεπές τετ α κε, δίχως συνέπειες.

Αντίθετα, στο γύρο 27 είχαμε ξανά καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας για μερικά δευτερόλεπτα, συνέπεια μίας κοκορομαχίας ανάμεσα σε δύο παγκόσμιους πρωταθλητές: Vettel και Kimi Raikkonen. Μία επαφή που έφερε τον Φινλανδό στα pit για αλλαγή εμπρός αεροτομής.

Όμως αποδείχθηκε πως υπήρχαν ακόμα θραύσματα στην πίστα, έτσι στον γύρο 29 είχαμε ξανά, για τρίτη φορά, καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

H πράσινη σημαία ήρθε πάλι στον γύρο 33 αλλά κράτησε μόλις για 3 αφού εντοπίστηκαν κι άλλα θραύσματα, άρα είχαμε εκ νέου εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ακολούθησαν ανεπανάληπτα πράγματα. Ο Verstappen έκοψε ρυθμό στον γύρο 38 για να δώσει πίσω τη θέση στον Hamilton, την οποία είχε πάρει βγαίνοντας εκτός πίστας αλλά το έκανε με μάλλον ανορθόδοξο τρόπο. O Βρετανός αιφνιδιάστηκε και έπεσε πάνω του.

Από τη σύγκρουση η εμπρός αεροτομή του άντεξε αν και πληγώθηκε, με τους δυο τους να συνεχίζουν τον αγώνα. Και τελικά ο Hamilton προσπέρασε τον αντίπαλό του, λίγο αφότου οι αγωνοδίκες έδωσαν στον Verstappen ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή δεν είχε συμμορφωθεί εγκαίρως!

Έτσι ο Lewis πήρε μία πολύ σημαντική νίκη, με τον Verstappen δεύτερο, να προφυλάσσει στο τέλος τα ελαστικά του. Και με τον Lewis να παίρνει και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, πάνε στον τελικό του Άμπου Ντάμπι ισόβαθμοι!

Εν τω μεταξύ, πίσω τους ο Bottas είχε μαχητικό αγώνα, πέρασε τη McLaren του Ricciardo και μετά, μερικά μόλις μέτρα πριν τον τερματισμό, «έκλεψε» την τρίτη θέση από τον Όκον.

Έτσι η Mercedes έκανε το 2-3, ένα αποτέλεσμα πολύ σημαντικό στη μάχη των κατασκευαστών!

Αναλυτικά η κατάταξη:

UPDATE:
Οι αγωνοδίκες εξέτασαν όλα τα δεδομένα από τη σύγκρουση του γύρου 37 ανάμεσα σε Verstappen και Hamilton και αποφάσισαν να επιβάλλουν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ολλανδό οδηγό. Αυτό δεν αλλάζει κάτι, καθώς ήταν 15 δευτερόλεπτα μπροστά από τον τρίτο Bottas άρα διατηρεί τη θέση του.

Παράλληλα, ο οδηγός της Red Bull Racing έλαβε και δύο πόντους ποινής στην αγωνιστική του λισάνς, φτάνοντας τις επτά.

Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

Ο Χάμιλτον την pole position στη Σαουδική Αραβία


 Το έργο του για να βρεθεί στην κορυφή εξακολουθεί να παραμένει πολύ δύσκολο, στην πίστα υψηλής ταχύτητας της Τζέντας κι ως εκ τούτου θα μπορούσε να κρίνει και τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Μαξ Φερστάπεν, βρισκόταν μία… ανάσα από την πρώτη γραμμή εκκίνησης, αλλά η πρόσκρουσή του πάνω σε τοίχο στο τελευταίο σκέλος των επίσημων δοκιμαστικών δεν του το επέτρεψε. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull υποχώρησε στην τρίτη θέση, αφήνοντας στη δεύτερη τον Βάλτερι Μπότας.

Η σημερινή ήταν η πέμπτη pole position της σεζόν για τον Βρετανό πιλότο και 103η στην καριέρα του. Με την πίστα της Τζέντα να κάνει το ντεμπούτο της στη Φόρμουλα Ένα, ο Βρετανός, o οποίος βρίσκεται 8 βαθμούς πίσω από τον Φερστάπεν, έχει πλέον κερδίσει την πρώτη γραμμή σε 32 διαφορετικές σε όλο τον κόσμο.

Με τη Mercedes, λοιπόν, να καλύπτει την πρώτη (Λιούις Χάμιλτον) και δεύτερη θέση (Βάλτερι Μπότας), η Red Bull του Φερστάπεν θα εκκινήσει από την τρίτη γραμμή, αρκεί το κιβώτιο ταχυτήτων του να μην έχει υποστεί ζημιά από τη σύγκρουση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Φερστάπεν θα πρέπει να τερματίσει τουλάχιστον δεύτερος για να μείνει ζωντανός στη μάχη του τίτλου.

Η πρώτη δεκάδα των επίσημων δοκιμαστικών:

1.  Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/Mercedes)                     1:27.511

2.  Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Mercedes)                     1:27.622

3.  Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull)                       1:27.653

4.  Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό-Ferrari)                           1:28.054

5.  Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull)                          1:28.123

6.  Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri)                         1:28.125

7.  Λάντο Νόρις (Βρετανία/McLaren-Mercedes)                 1:28.180

8.  Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri)                   1:28.442

9.  Ετσεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine-Renault)                   1:28.647

10. Αντόνιο Τζιοβινάτσι (Ιταλία/Alfa Romeo Racing-Ferrari)  1:28.754

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

ΤΑ ΕΙΠΕ ΧΥΜΑ Ο HAMILTON ΓΙΑ ΤΗΝ F1 ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡ

 


Ο Λούις Χάμιλτον αποτελεί τον κύριο εκφραστή στη Formula 1 σε θέματα κοινωνικών και φυλετικών ζητημάτων.

Ο επτά φορές πρωταθλητής, που δε σταματά να παλεύει για την ισότητα των δύο φύλων, δε δίστασε να ξεσπάσει κατά της Formula 1, καθώς παραδέχτηκε ανοιχτά πως νιώθει άβολα να αγωνίζεται σε χώρες όπως η Σαουδική Αραβία, που είναι γνωστή για την καταπάτηση των δικαιωμάτων των γυναικών αλλά και μελών της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

Αναλυτικά όσα δήλωσε ο Λούις Χάμιλτον:

«Όπως είπα και στον προηγούμενο αγώνα (στο Κατάρ), αισθάνομαι ότι σε αυτό το σπορ έχουμε την υποχρέωση να μιλήσουμε, να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο για συγκεκριμένα ζητήματα που βλέπουμε σε αυτές τις χώρες, ειδικότερα γύρω από τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Έχοντας απόλυτο σεβασμό προς όσους βρίσκονται εδώ, διότι με έχουν υποδεχτεί με ζέση, δεν μπορώ να υποκριθώ ότι γνωρίζω όσα γνωρίζει κάποιος που έχει μεγαλώσει σε αυτήν την κοινότητα και έχει επηρεαστεί σημαντικά από συγκεκριμένους κανόνες αυτού του καθεστώτος.

Με ρωτάτε αν αισθάνομαι άνετα εδώ και θα μπορούσα να σας απαντήσω πως ναι, αισθάνομαι έτσι, όμως δεν είναι επιλογή μου να βρίσκομαι στην Τζέντα. Το άθλημα έχει κάνει την επιλογή να βρεθούμε στη Σαουδική Αραβία. Αν είναι σωστό η λάθος, δεν έχει σημασία να το συζητήσουμε τώρα. Το σημαντικό είναι να ευαισθητοποιήσουμε τον κόσμο. Στον προηγούμενο αγώνα είδατε, για παράδειγμα, το κράνος που φόρεσα. Θα το φορέσω ξανά εδώ και θα το κάνω και στον επόμενο αγώνα.

Αν κάποιος έχει το χρόνο και θέλει να το κάνει, ας διαβάσει τους νόμους σχετικά με την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Είναι τρομακτικοί. Υπάρχουν αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Για παράδειγμα, οι γυναίκες μπορούν πλέον να οδηγήσουν, από το 2018 κι έπειτα. Πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχουν φυλακισμένες γυναίκες επειδή είχαν οδηγήσει πριν από πολλά πολλά χρόνια.

Πρέπει να υπάρξουν πολλές αλλαγές και πιστεύω ότι το άθλημά μας οφείλει να κάνει περισσότερα».

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2021

Στον «αέρα» ο φετινός Παγκόσμιος Τίτλος Οδηγών στη F1


 Ο Max Verstappen και ο Lewis Hamilton έχουν μια διαφορά μόλις 8 βαθμών, δύο γύρους πριν την αυλαία του φετινού πρωταθλήματος στη F1 στη Σαουδική Αραβία.Η ψαλίδα ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές έκλεισε στο Grand Prix του Κατάρ  μετά την εντυπωσιακή νίκη του Βρετανού.

Ο Ολλανδός προηγείται με 351.5 βαθμούς ενώ ο Βρετανός ακολουθεί με 343.5. Η διαφορά των 8 βαθμών είναι μικρή και όλα μπορούν να ανατρέψουν τα προγνωστικά. Βέβαια ένας από τους δύο θα είναι ο αυριανός παγκόσμιος πρωταθλητής αφού ο τρίτος της παρέας,ο Vallteri Bottas έχει 203 βαθμούς και είναι αδιάφορος στο κυνήγι των βαθμών.

Το Grand Prix στη Τζέντα γίνεται για πρώτη φορά στην ιστορία. Όπως για πρώτη φορά έγινε πριν από 15 ημέρες στο Κατάρ.Σχεδιάστηκε από τον γνωστό αρχιτέκτονα σιρκουί Hermann Tilke και βρίσκεται στην περιοχή Corniche της Τζέντα. Θεωρείται από τις καλύτερες πίστες της F1 και οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν 50 γύρους υπο το φώς των προβολέων.  

Η Τζέντα για τους πιλότους της F1 είναι άγνωστη. Θεωρείται ότι είναι από τις πιο απαιτητικές στο ημερολόγιο της F1 με μεγάλες πλευρικές δυνάμεις.‘Έχει μήκος 6.174 μέτρα και είναι η μεγαλύτερη  αστική πίστα  στο ημερολόγιο και η δεύτερη μεγαλύτερη μετά το Spa 7.004 μέτρα (κλειστή πίστα). Ένα μεγάλο μέρος του αγώνα γίνεται κατά μήκος της ακτής .

Οι δοκιμαστές των ελαστικών της Pirelli ανέφεραν ότι είναι από τις γρήγορες πίστες με μέση ωριαία ταχύτητα 250 χλμ. Μέχρι σήμερα η Monza ήταν γνωστή ως «Ναός της Ταχύτητας». Αν κατά τη διάρκεια του αγώνα την Κυριακή επαληθευτούν αυτά που είπαν οι δοκιμαστές τότε ο «Ναός της ταχύτητας» θα πρέπει να μεταφερθεί στην Τζέντα. 

Ακόμη θα πρέπει να ξέρετε ότι ο αγώνας στη Τζέντα ,έχει περισσότερες στροφές από οποιαδήποτε άλλη πίστα στο ημερολόγιο της F1. Αυτό σημαίνει μεγάλη καταπόνηση στα ελαστικά. Η πιο απαιτητική από τις 27 στροφές είναι η Νο 13 . Είναι μια αριστερή στροφή με κλίση 12 μοίρες. Σ αυτήν τη στροφή ασκούνται υψηλές δυνάμεις «G»  στα ελαστικά. 

Πολλά σημεία της πίστας είναι αρκετά στενά και πονηρά. Σε κάποια κομμάτια τα μονοθέσια θα περνούν ξυστά από τους τοίχους. Και αυτό χρειάζεται αρκετή προσοχή. Εύκολα μπορεί να δούμε αυτοκίνητο ασφαλείας σε περίπτωση που κάποιος από τους οδηγούς το παρακάνει.

Η Τζέντα θα είναι μια νέα εμπειρία για όλους. Η Pirelli θα χρησιμοποιήσει για τα μονοθέσια το C2 ως το P Zero White σκληρό, το C3 ως το P Zero Yellow medium και το C4 ως το P Zero Red soft.
Ο αγώνας την Κυριακή θα ξεκινήσει στις 19.30 ώρα Ελλάδος (20.30 τοπική ώρα).