Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι Mercedes έφυγαν μπροστά, διατηρώντας το 1-2, σε μία απρόσμενα «καθαρή» εκκίνηση, δίχως απρόοπτα, δίχως συγκρούσεις.
Κι ενώ πέρασαν 10 γύρους με… τρενάκια καθώς όλοι περίμεναν να έρθουν τα pit stop, ο Mick Schumacher προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο της Haas στη στροφή 22, το ίδιο σημείο όπου έχασε τον έλεγχο ο Leclerc στο FP2.
Σε μία κίνηση μάλλον παράτολμοι για τους πρωτοπόρους, η Mercedes κάλεσε τους οδηγούς της στα pit για αλλαγή ελαστικών. Η Red Bull άφησε τον Verstappen εντός πίστας και αυτό έφερε τον 23χρονο στην κορυφή. Όμως καθώς χρωστούσε pit stop, φαινόταν πως η εξέλιξη αυτή θα είναι εις βάρος του.
Κι όμως, όλα άλλαξαν όταν μετά από 3 γύρους, ο αλυτάρχης Michael Masi, αποφάσισε τη διακοπή του αγώνα. Η κόκκινη σημαία έφερε όλα τα μονοθέσια στα pit.
Αυτό τα άλλαξε όλα αφού ξαφνικά, ον Verstappen είχε την ευκαιρία να αλλάξει ελαστικά χωρίς να χρειαστεί να κάνει κανονικό pit stop. Ξαφνικά όλα ήταν υπέρ του.
Μετά από ένα 20λεπτο είχαμε κανονική εκκίνηση από το grid, όπου ο Hamilton αντέδρασε εξαιρετικά και φάνηκε να κλέβει τα ηνία. Όμως εκεί ο μεγάλος του αντίπαλος αντέδρασε… πονηρά. Άργησε πολύ να φρενάρει, έκανε τo chicane… ευθεία και πέρασε ξανά μπροστά από τη Mercedes.
Μάλιστα αυτή η κίνησή του, ανάγκασε τον επτάκις πρωταθλητή να ακολουθήσει τροχιά αποφυγής σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να τον περάσει η Alpine του Esteban Ocon που ήταν ο μεγάλος κερδισμένος της πρώτης διακοπής και στην επανεκκίνηση πέρασε τις δύο Mercedes.
Όμως μερικά μέτρα μετά, ήρθε το χάος. Ο Leclerc είχε επαφή με τη Red Bull του Sergio Perez στέλνοντας τον Μεξικανό στον τοίχο, ήρθαν φρένα και εκεί ο Nikita Mazepin κάρφωσε τη Haas στο πίσω μέρος της Williams του George Russell. Αυτό έφερε νέα διακοπή αγώνα.
Υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, όπως με τη μάχη εν εξελίξει θα έδινε οδηγία να δώσει πίσω την θέση ο Verstappen, έτσι στη διακοπή o Masi πρότεινε στη Red Bull στην επανεκκίνηση ο οδηγός της να παραταχθεί πίσω από τον Hamilton. Πράγμα που οι «ταύροι» αποδέχθηκαν.
Έτσι ο Ocon βρέθηκε στην pole, με τους Hamilton, Verstappen, Daniel Ricciardo, Bottas, Pierre Gasly και Leclerc να ακολουθούν.
Στη νέα επανεκκίνηση ο 36χρονος εκκίνηση πάλι καλά, πήρε την εσωτερική από τον Ocon όμως ακόμα πιο… εσωτερικά, ο Verstappen βούτηξε στη στροφή, νόμιμα αυτή τη φορά αλλά με τον αέρα του πρωτοπόρου της βαθμολογίας που είχε το περιθώριο να ρισκάρει. Και το έκανε.
Αντίθετα ο Hamilton σχεδόν δεν έστριψε για να μην ακουμπήσουν, με αποτέλεσμα η εμπρός αεροτομή του να βρεις στον τροχό της Alpine του Ocon. Άντεξε όμως.
Βγαίνοντας από τη στροφή 2, ο Verstappen πήρε τα ηνία ενώ μπαίνοντας στον γύρο 17, ο Hamilton πέρασε τον Ocon και οι δύο μονομάχοι ήταν ξανά στις δύο πρώτες θέσεις, με 33 γύρους μπροστά!
Το επόμενο συμβάν ήταν στον γύρο 22. Yuki Tsunoda και Sebastian Vettel διεκδίκησαν τη στροφή 1, συγκρούστηκαν και ακούμπησαν στον τοίχο. Ο οδηγός της AlphaTauri κατά μέτωπο, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή του. Συμβάν που έφερε για ένα γύρο καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Όταν ήρθε η πράσινη σημαία, ο Fernando Alonso πέρασε άγαρμπα πάνω από τα κερμπ της στροφής 9 με αποτέλεσμα ένα μεγαλοπρεπές τετ α κε, δίχως συνέπειες.
Αντίθετα, στο γύρο 27 είχαμε ξανά καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας για μερικά δευτερόλεπτα, συνέπεια μίας κοκορομαχίας ανάμεσα σε δύο παγκόσμιους πρωταθλητές: Vettel και Kimi Raikkonen. Μία επαφή που έφερε τον Φινλανδό στα pit για αλλαγή εμπρός αεροτομής.
Όμως αποδείχθηκε πως υπήρχαν ακόμα θραύσματα στην πίστα, έτσι στον γύρο 29 είχαμε ξανά, για τρίτη φορά, καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
H πράσινη σημαία ήρθε πάλι στον γύρο 33 αλλά κράτησε μόλις για 3 αφού εντοπίστηκαν κι άλλα θραύσματα, άρα είχαμε εκ νέου εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ακολούθησαν ανεπανάληπτα πράγματα. Ο Verstappen έκοψε ρυθμό στον γύρο 38 για να δώσει πίσω τη θέση στον Hamilton, την οποία είχε πάρει βγαίνοντας εκτός πίστας αλλά το έκανε με μάλλον ανορθόδοξο τρόπο. O Βρετανός αιφνιδιάστηκε και έπεσε πάνω του.
Από τη σύγκρουση η εμπρός αεροτομή του άντεξε αν και πληγώθηκε, με τους δυο τους να συνεχίζουν τον αγώνα. Και τελικά ο Hamilton προσπέρασε τον αντίπαλό του, λίγο αφότου οι αγωνοδίκες έδωσαν στον Verstappen ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή δεν είχε συμμορφωθεί εγκαίρως!
Έτσι ο Lewis πήρε μία πολύ σημαντική νίκη, με τον Verstappen δεύτερο, να προφυλάσσει στο τέλος τα ελαστικά του. Και με τον Lewis να παίρνει και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου, πάνε στον τελικό του Άμπου Ντάμπι ισόβαθμοι!
Εν τω μεταξύ, πίσω τους ο Bottas είχε μαχητικό αγώνα, πέρασε τη McLaren του Ricciardo και μετά, μερικά μόλις μέτρα πριν τον τερματισμό, «έκλεψε» την τρίτη θέση από τον Όκον.
Έτσι η Mercedes έκανε το 2-3, ένα αποτέλεσμα πολύ σημαντικό στη μάχη των κατασκευαστών!
Αναλυτικά η κατάταξη:
UPDATE:
Οι αγωνοδίκες εξέτασαν όλα τα δεδομένα από τη σύγκρουση του γύρου 37 ανάμεσα σε Verstappen και Hamilton και αποφάσισαν να επιβάλλουν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ολλανδό οδηγό. Αυτό δεν αλλάζει κάτι, καθώς ήταν 15 δευτερόλεπτα μπροστά από τον τρίτο Bottas άρα διατηρεί τη θέση του.
Παράλληλα, ο οδηγός της Red Bull Racing έλαβε και δύο πόντους ποινής στην αγωνιστική του λισάνς, φτάνοντας τις επτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια