FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

Alonso με κοκκινη δυναμη στο βαθρο

Ο αγώνας έμοιαζε συναρπαστικός εξαρχής, με τη βροχή που έπεφτε πριν την εκκίνηση να έχει ουσιαστικά καλύψει τη μισή πίστα, κάνοντας έτσι δύσκολη την αποστολή των‘στρατηγών’ των ομάδων. Στην εκκίνηση ο Φέτελ προσπέρασε τον Γουέμπερ σαν σταματημένο με το που
έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ακυρώνοντας έτσι με το καλημέρα το -έτσι κι αλλιώς
σπάνιο- γεγονός της μη κατάκτησης της pole position. Ο Αυστραλός πιλότος πιέστηκε
για τις αμέσως επόμενες στροφές από τον 3ο Αλόνσο, όμως υπερασπίστηκε
αποτελεσματικά τη θέση του, επιτρέποντας έτσι στον Φέτελ να πάρει διαφορά ασφαλείας από νωρίς. Πιο πίσω, ο αφηνιασμένος Χάμιλτον πέρασε 4 μονοθέσια μέσα σε ενάμιση γύρο, για να προσπεράσει με συνοπτικές διαδικασίες και τον Τζένσον Μπάτον στον 2ο,
κερδίζοντας έτσι συνολικά 5 θέσεις από την εκκίνηση. Στους γύρους 13 και 14 πραγματοποιήθηκαν τα πρώτα pit stops, με τον Αλόνσο και τον Γουέμπερ να μπαίνουν στον ίδιο γύρο και να μην υπάρχει αλλαγή θέσης μεταξύ τους.
Όμως την ίδια στιγμή ο Χάμιλτον προσπέρασε τον Μάσα σε αυτή τη διαδικασία,
κι ένα γύρο μετά πήρε και την 3η θέση με εμφατικό προσπέρασμα εις βάρος του
Αλόνσο. Πιο πίσω, ήταν η σειρά του Μπάτον να προσπεράσει τη Ferrari του Μάσα, με
ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα που διήρκησε 3 διαδοχικές στροφές. Το ξύπνημα της Ferrari Στον 24ο γύρο ο Αλόνσο ανταπέδωσε το προσπέρασμα στον Χάμιλτον επανακτώντας
την 3η θέση, και 4 γύρους αργότερα η τύχη του χαμογέλασε, καθώς με απανωτά λάθη
της Red Bull στη διαδικασία των pit stops για Γουέμπερ πρώτα και για Φέτελ έπειτα, ο
Ισπανός βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα, αφήνοντας τους αντιπάλους του στις θέσεις
3-4. Στη 2η θέση βρέθηκε έτσι ο Λιούς Χάμιλτον, ο οποίος και έπαιξε ‘άμυνα’ για τον
Αλόνσο, κρατώντας πίσω τους τις Red Bull για 11 γύρους, επιτρέποντας στον Ισπανό
να ανοίξει τη διαφορά του σε άπιαστα επίπεδα. Γυρνώντας έτσι ολοκληρωτικά έναν
αγώνα που αρχικά έμοιαζε κομμένος και ραμμένος για τα μέτρα της Red Bull. Εν τέλει ο Φέτελ κατάφερε να περάσει μπροστά από τον Χάμιλτον μόνο με τη βοήθεια
των pit stops, αλλά ήταν ήδη αργά για να προλάβει τον Ισπανό, έχοντας να κόψει 14’’
διαφορά σε 12 γύρους. Η διαφορά αυτή στη συνέχεια όχι μόνο δε μειώθηκε, αλλά όσο
ο Αλόνσο μπροστά άνοιγε την απόσταση, ο Γερμανός άρχιζε να βλέπει τον team-mate
του, Μαρκ Γουέμπερ, να του γεμίζει όλο και περισσότερο τους καθρέφτες. Ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να μειώσει πολύ την ταχύτητα του μονοθεσίου του λόγω κακού υπολογισμού των καυσίμων (ή, πολύ πιθανό λόγω του στυλ οδήγησής του, απλά το κατανάλωσε αλόγιστα) με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει την όποια ελπίδα του για το βάθρο. Πρώτα τον προσπέρασε ο Γουέμπερ (στον 47ο γύρο) κι έπειτα τον πλησίασε σε μια ανάσα και ο Μάσα. Την ίδια ώρα η ατυχία χτυπούσε και τον άλλο οδηγό της McLaren: Τον Μπάτον, που στον 40ό γύρο μπήκε για το τελευταίο του pit stop, όμως μια κακή συνεννόηση ανάμεσα στους μηχανικούς του είχε ως αποτέλεσμα να φύγει χωρίς μπουλόνι στο μπροστά δεξιά τροχό, και να εγκαταλείψει έτσι άδοξα τον αγώνα, στην έξοδο των πιτ.
(Ο Μπάτον δεν έχει ανέβει ποτέ σε βάθρο στο Σίλβερστοουν). Μάχη μέχρι την τελευταία στροφή Το συγκλονιστικό φινάλε είδε δύο μεγάλες μάχες πίσω από τον Αλόνσο, που πήρε με
άνεση και στυλ την πρώτη καρό σημαία για τη Ferrari φέτος. Από τη μία, οι δύο Red Bull βρέθηκαν να μάχονται ρόδα με ρόδα στους 3 τελευταίους
γύρους, φέρνοντας ίσως μνήμες Κωνσταντινούπολης στο νου, αλλά με τον Φέτελ
τελικά να κρατά τη 2η θέση. Έτσι, στα 3 φετινά γκραν πρι που δεν έχει κερδίσει, ο
Γερμανός έχει βγει 2ος, κάτι που εξηγεί τη χαοτική του διαφορά στη γενική κατάταξη -
η διαφορά του από τον 2ο της γενικής, Γουέμπερ, είναι πλέον στους 80 βαθμούς. (Ο
Αλόνσο μείωσε στους 92.) Η άλλη μεγάλη μάχη, ήταν του Μάσα που κυνηγούσε τον Χάμιλτον, μαζεύοντας μέχρι
και 2.5’’ ανά γύρο στο τέλος, και φτάνοντας μέχρι και να ακουμπήσουν οι δύο τους
στην τελευταία στροφή πριν τον τερματισμό. Ο Βρετανός πιλότος εν τέλει κατάφερε με
μεγάλη δυσκολία να διατηρήσει την 4η θέση. Με τον επόμενο αγώνα, στην πίστα του Νίρμπουργκρινκ, να είναι ο ακριβώς μεσαίος
στο φετινό καλεντάρι (10ος από 19), μένει να διαπιστωθεί αν όντως έχει υπάρξει μια
αλλαγή δυναμικής στην κορυφή, ίσως και χάρη στις πρόσφατες απαγορεύσεις που
επέβαλε η FIA. Θα μπορέσει να επιστρέψει η Red Bull στην κορυφή του βάθρου ή
αυτό που είδαμε σήμερα ήταν η αρχή της μεγάλης αντεπίθεσης του Αλόνσο;- Show
quoted text - Η τελική κατάταξη 1. Αλόνσο (Ferrari)
2. Φέτελ (Red Bull) +16.5
3. Γουέμπερ (Red Bull) +16.9
4. Χάμιλτον (McLaren) +28.9
5. Μάσα (Ferrari) +29.0
6. Ρόσμπεργκ (Mercedes) +60.6 7. Πέρεζ (Sauber) +65.5
8. Χάινφελντ (Renault) +75.5
9. Σουμάχερ (Mercedes) +77.9
10.Αλγκερσουάρι (Toro Rosso) +79.1
11.Σούτιλ (Force India) +79.7
12.Πετρόφ (Renault) +80.6 13.Μπαρικέλο (Williams) +ένας γύρος
14.Μαλντονάντο (Williams) +ένας γύρος
15.ΝτιΡέστα (Force India) +ένας γύρος
16.Γκλοκ (Virgin) +δύο γύροι
17.Ντ' Αμπρόζιο (Virgin) +δύο γύροι
18.Λουίτζι (Hispania) +δύο γύροι 19.Ρικιάρντο (Hispania) +τρεις γύροι
20.Μπάτον (McLaren) +13 γύροι
21.Μπουέμι (Toro Rosso) +27 γύροι
22.Κομπαγιάσι (Sauber) +29 γύροι
23.Τρούλι (Lotus) +42 γύροι
24.Κοβαλάινεν (Lotus) +50 γύροι Η βαθμολογία των οδηγών 1) Σεμπάστιαν Φέτελ (RBR-Renault) 204
2) Μαρκ Γουέμπερ (RBR-Renault) 124
3) Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari) 112
4) Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes) 109
5) Tζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes) 109
6) Φελίπε Μάσα (Ferrari) 92 7) Νίκο Ρόσμπεργκ (Mercedes) 40
8) Νικ Χάιντφελντ (Renault) 34
9) Βιτάλι Πετρόβ (Renault) 31
10) Μίχαελ Σουμάχερ (Mercedes) 28
11) Καμούι Κομπαγιάσι (Sauber-Ferrari) 25
12) Άντριαν Σούτιλ (Force India-Mercedes) 10 13) Χάιμε Αλγκερσουάρι (STR-Ferrari) 9
14) Σέρχιο Πέρες (Sauber-Ferrari) 8
15) Σεμπαστιάν Μπουεμί (STR-Ferrari) 8
16) Ρούμπενς Μπαρικέλο (Williams-Cosworth) 4
17) Πολ ντι Ρέστα (Force India-Mercedes) 2
18) Πέδρο ντε λα Ρόσα (Sauber-Ferrari) 0 19) Γάρνο Τρούλι (Lotus-Renault) 0
20) Βιταντόνιο Λιούτζι (HRT-Cosworth) 0
21) Ζερόμ ντ' Αμπρόσιο (Virgin-Cosworth) 0
22) Χέικι Κοβαλάινεν (Lotus-Renault) 0
23) Ναρέιν Καθικέγιαν (HRT-Cosworth) 0
24) Παστόρ Μαλντονάδο (Williams-Cosworth) 0 25) Τίμο Γκλογκ (Virgin-Cosworth) 0 Η βαθμολογία των κατασκευαστών 1) RBR-Renault 328
2) McLaren-Mercedes 218
3) Ferrari 164
4) Mercedes 68
5) Renault 65
6) Sauber-Ferrari 33 7) STR-Ferrari 17
8) Force India-Mercedes 12
9) Williams-Cosworth 4
10) Lotus-Renault 0
11) HRT-Cosworth 0
12) Virgin-Cosworth 0

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια