Η φετινή χρονιά στη F1 χαρακτηρίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την προσπάθεια των ομάδων να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας των ελαστικών της Pirelli.
Η Ιταλική ομάδα το 2012 έφερε πιο μαλακές γόμες και ελαφρώς διαφοροποιημένα όσον αφορά στο σχήμα ελαστικά η συμπεριφορά των οποίων επηρεάζονταν πολύ ακόμη και από μικρές μεταβολές της θερμοκρασίας.
Θα ήταν απλοϊκό να πει κανείς πως τα φετινά ελαστικά της Pirelli είχαν απλά μικρό σε εύρος παράθυρο βέλτιστης λειτουργίας με πολύ υψηλή κατώτατη τιμή.
Τα πράγματα είναι σαφώς πιο σύνθετα όπως αποδεικνύεται από τους επτά διαφορετικούς νικητές στους πρώτους επτά αγώνες. Φαίνεται πως όποιος έβρισκε το κλειδί των ελαστικών κέρδιζε αλλά αυτή του η επιτυχία ήταν περισσότερο θέμα τύχης και όχι κατανόησης σε βάθος καθότι δεν επαναλαμβάνονταν τουλάχιστον άμεσα.
Με το πέρασμα των αγώνων η κατάσταση ισορρόπησε κάπως και σύμφωνα με την άποψη του πολύπειρου μηχανικού και αγωνιστικού διευθυντή της Mercdes, Ρος Μπρον τα πράγματα θα είναι αρκετά διαφορετικά το 2013.
ΜΙλώντας σχετικά ο Μπρον είπε μεταξύ άλλων: « Πιστεύω πως οι ομάδες έχουν ενισχύσει πολύ το προσωπικό τους στον τομέα της κατανόησης και αξιοποίησης των ελαστικών. Τα προηγούμενα χρόνια τα ελαστικά ήταν αρκετά προβλέψιμα και δεν απαιτούνταν εξειδίκευση για τη χρήση τους. Με τα ελαστικά της Pirelli τα τελευταία χρόνια δεν είναι τόσο εύκολο να ξεχωρίσεις το σωστό από το λάθος και χρειάστηκε να φτιαχτεί ή να ενισχυθεί το τμήμα που ασχολείται μ’ αυτά. Όλες οι κορυφαίες ομάδες έχουν τώρα στο δυναμικό τους ειδικούς επί των ελαστικών. Οπότε το 2013 θα ξεκινήσει με τις ομάδες να έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν πολύ περισσότερο τις απαιτήσεις από τα ελαστικά. Αυτό δε σημαίνει πως εξαλείφθηκε η πιθανότητα να κάνουμε λάθος. Οι τρεις βδομάδες χειμερινών δοκιμών δίνουν διαφορετική εικόνα από τον πρώτο αγώνα του 2013 που θα διεξαχθείς τις 17/3 στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια