Το 2012 ίσως να ήταν η πιο συναρπαστική χρονιά των τελευταίων ετών στην Formula 1. Οι εκπλήξεις ήταν πολλές, οι συγκινήσεις ακόμη περισσότερες και το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι τον τελευταίο αγώνα που πραγματικά αποζημίωσε ακόμη και τους πιο δύσπιστους.
Η χρονιά που φεύγει σε λίγες ημέρες, ξεχώρισε χάρη στην παρουσία έξι παγκόσμιων πρωταθλητών που έδιναν μάχη για την πρώτη θέση αλλά και στα ρεκόρ που σημειώθηκαν. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η ανάδειξη οκτώ διαφορετικών νικητών από έξι ομάδες. Υπήρξε κάποια στιγμή (ιδίως στο πρώτο μισό της περιόδου) που η κατάσταση ήταν τόσο ρευστή ώστε αγώνα με αγώνα όλοι αναρωτιόντουσαν ποιος θα είναι ο επόμενος που θα κόψει πρώτος το νήμα του τερματισμού.
Χαρακτηριστικό δείγμα της ιδιαίτερης σημασίας που είχε η φετινή χρονιά είναι τα στατιστικά στοιχεία Pirelli, τα οποία αντικατοπτρίζουν πλήρως την εικόνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ελαστικά
- Συνολικός αριθμός ελαστικών που δόθηκαν στις ομάδες καθ’όλη την διάρκεια της χρονιάς: Για το τριήμερο του αγώνα: 31.800 εκ των οποίων 21.500 σλικ και 9.300 βρόχινα. Επιπλέον 6.600 ελαστικά για δοκιμές.
- Συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν: 21.400 σλικ και 2.100 βρόχινα.
- Μέσος όρος ζωής σλικ ελαστικών σε όλη τη χρονιά: 180 χλμ.
- Μέσος όρος ζωής βρόχινων ελαστικών σε όλη τη χρονιά: 140 χλμ.
Πίστες, αγώνες και δοκιμές
- Αριθμός αγώνων: 20
- Αριθμός διαφορετικών νικητών: 8
- Αριθμός διαφορετικών παρουσιών στο βάθρο: 13
- Αριθμός ποινών: 98
- Πιλότος με τις περισσότερες ποινές: Παστόρ Μαλντονάτο (14)
- Πιλότος με τις λιγότερες ποινές: Φερνάντο Αλόνσο, Τίμο Γκλοκ, Ζερόμ Ντ’Αμπρόζιο (0)
- Μεγαλύτερο ενεργειακό φορτίο: GP Ινδίας, στροφές 10 και 11
- Μεγαλύτερος αγώνας (σε διάρκεια): Μαλαισία, 2 ώρες, 44 λεπτά και 51.812 δευτερόλεπτα
- Μικρότερος αγώνας (σε διάρκεια): Μεγάλη Βρετανία, 1 ώρα, 25 λεπτά και 11.288 δευτερόλεπτα
- Περισσότεροι γύροι με ένα σετ ελαστικών της Pirelli: Καμούι Κομπαγιάσι – σκληρή γόμα (798 γύροι), Μπρούνο Σένα – μεσαία γόμα (869 γύροι), Ντανιέλ Ρικιάρντο – μαλακή γόμα (1.012 γύροι), Κίμι Ραϊκόνεν – πολύ μαλακή γόμα (237 γύροι), Φερνάντο Αλόνσο – ενδιάμεση γόμα (145 γύροι) και Καμούι Κομπαγιάσι - βρόχινα ελαστικά (104 γύροι)
- Υψηλότερη ταχύτητα: 346 χ.α.ώ – Κίμι Ραϊκόνεν στο Ιταλικό GP
- Υψηλότερη μέση ταχύτητα σε ταχύτερο γύρο: 248,241 χ.α.ώ. – Λιούις Χάμιλτον στις κατατακτήριες του Ιταλικού GP
- Μικρότερη μέση ταχύτητα σε ταχύτερο γύρο: 161,828 Μίκαελ Σουμάχερ στις κατατακτήριες του GP στο Μονακό
- Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι μέσα στο 2012: Σεμπάστιαν Φέτελ (πέντε σε αγώνα και έξι σε κατατακτήριες)
- Χιλιόμετρα που κάλυψε το μονοθέσιο δοκιμών της Pirelli (η Renault R30): 7.012 χλμ.
Πιτστόπ
- Συνολικός αριθμός πιστόπ μέσα στη χρονιά: 957 (εκ των οποίων 14 για ποινή διέλευσης και 2 για ποινή Stop&Go)
- Μέσος όρος πιστόπ ανά αγώνα: 47,9 ή 1,9 ανά πιλότο
- Περισσότερα πιτσόπ ανά αγώνα: 76 – Μαλαισία
- Λιγότερα πιτστόπ ανά αγώνα: 24 – ΗΠΑ
- Ταχύτερο πιτστόπ: 2,31 δευτ. (McLaren – Τζένσον Μπάτον στο Γερμανικό GP)
Προσπεράσεις
- Προσπεράσεις μέσα στο 2012: 1.139
- Περισσότερες προσπεράσεις σε στεγνό αγώνα: 90 στο GP της Κίνας
- Περισσότερες προσπεράσεις σε βρεγμένο αγώνα: 147 στο GP της Βραζιλίας – αριθμός ρεκόρ
- Λιγότερες προσπεράσεις σε στεγνό αγώνα: 12 στο GP του Μονακό
Επιπλέον στατιστικά
- Σύνολο χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί με ελαστικά της Pirelli (αγώνες και δοκιμές): 101.692 – σκληρή γόμα, 121.840 - μεσαία γόμα, 123.270 – μαλακή γόμα, 21.993 – πολύ μαλακή γόμα, 13.770 – ενδιάμεσα ελαστικά, 7.930 – βρόχινα ελαστικά
- Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες πίστας/εδάφους στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 11 βαθμοί Κελσίου – ΗΠΑ (17/11), οι ψυχρότερες συνολικά: -2 βαθμοί Κελσίου – Χερέθ (Ισπανία – 10/2, δοκιμές)
- Οι υψηλότερες θερμοκρασίες πίστας/εδάφους στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 55 βαθμοί Κελσίου – Βραζιλία (23/11)
- Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες αέρα/περιβάλλοντος στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 4 βαθμοί Κελσίου – ΗΠΑ (17/11), οι ψυχρότερες συνολικά: -2 βαθμοί Κελσίου – Χερέθ (Ισπανία – 10/2, δοκιμές)
- Οι υψηλότερες θερμοκρασίες αέρα/περιβάλλοντος στις οποίες έτρεξαν τα ελαστικά της Pirelli: 37 βαθμοί Κελσίου – GP Ευρώπης (21/6)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια