Το 2013 είναι μια μεταβατική χρονιά για τη F1. Ομάδες πιλότοι και μηχανικοί έχουν σαφώς επικεντρωμένο το βλέμμα τους στο 2014 εκεί όπου οι μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς δημιουργούν μια δυναμική ανατροπών αλλά η φετινή χρονιά έχει και αυτή τις αλλαγές της.
Μπορεί στο φετινό πρόγραμμα αγώνων να μην υπάρχει νέο GP και ακόμη να μην έχει οριστικοποιηθεί ένας αγώνας στα μέσα Ιουλίου (σ.σ: μην εκπλαγείτε αν μείνει στα αζήτητα) αλλά αρκετά πράγματα είναι νέα.
Σε επίπεδο οδηγών ο Πέρεζ στη McLaren και ο Χάμιλτον στη Mercedes αποτελούν την είδηση στις μεγάλες ομάδες. Σε επίπεδο ομάδων η πτώχευση της HRT οδηγεί σε συρρίκνωση του grid, φέτος θα εκκινούν 22 οδηγοί.
Σε επίπεδο κανονισμών πιο σημαντική ίσως αλλαγή είναι αυτή στη χρήση του DRS. Μέχρι και πέρυσι η χρήση του ήταν ελεύθερη στις δοκιμές από φέτος οριοθετείται στα σημεία που επιτρέπεται και στον αγώνα. Σ’ αυτά και μόνο τα σημεία οι οδηγοί θα μπορούν να το ενεργοποιούν κατά το δοκούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Επιπλέον απαγορεύονται οι διατάξεις διπλού DRS δηλαδή το στολάρισμα και του εμπρός φτερού που πέρυσι πρώτη παρουσίασε η Mercedes και υιοθέτησαν και άλλες ομάδες όπως η Lotus. Βέβαια αρκετές είναι οι ομάδες που δουλεύουν πάνω σε διατάξεις παθητικού DRS.
Απαγορεύονται τα σκαλοπάτια στο ρύγχος των μονοθεσίων που χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον πέρυσι και δεν ήταν ότι πιο καλαίσθητο. Γίνονται πιο αυστηρά τα όρια των crash test και υπόκεινται σ’ αυτά όλα τα σασί που κατασκευάζουν οι ομάδες της F1 και όχι μόνο ένα εξ’ αυτών.
Το όριο ελάχιστου βάρους αυξάνεται από τα 640 – 642 kg για να εξισορροπηθεί η αντίστοιχη αύξηση στο βάρος των φετινών ελαστικών της Pirelli.
Εάν ένα μονοθέσιο σταματήσει στην πίστα θα πρέπει κατ’ ελάχιστο στο ρεζερβουάρ του να βρίσκεται καύσιμο ικανό για να φτάσει στα πιτ και επιπλέον ένα λίτρο καυσίμου για δείγμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια