Η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., η οποία έχει σχεδιάσει τη λειτουργία της πίστας στην Πάτρα, κάνει λόγο για επένδυση της τάξεως των 94,6 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ της Δραπετσώνας.
Διαφορετικής φιλοσοφίας είναι τα δύο επιχειρηματικά σχέδια ανάπτυξης πίστας προδιαγραφών Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα, σε Πάτρα και Δραπετσώνα.
Οπως προκύπτει και από τον προϋπολογισμό των δύο έργων, η πίστα της Πάτρας δεν έχει ως αυτοσκοπό τη λήψη άδειας για διεξαγωγή αγώνα του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, κάτι που, όπως όλα δείχνουν, έχει πρώτιστο μέλημα η Dielpis, η εταιρεία που έχει αναλάβει να «τρέξει» την επένδυση της Δραπετσώνας.
Ως εκ τούτου, οι προϋπολογισμοί των δύο έργων είναι εκ διαμέτρου αντίθετοι. Η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., η οποία έχει σχεδιάσει τη λειτουργία της πίστας στην Πάτρα, κάνει λόγο για επένδυση της τάξεως των 94,6 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ της Δραπετσώνας. Η τεράστια αυτή διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι η επένδυση της Δραπετσώνας συνδυάζεται με την ανάπλαση της περιοχής των πρώην Λιπασμάτων, ενώ μόνο η απόκτηση δικαιωμάτων για τους αγώνες της Φόρμουλα 1 (σε συνδυασμό με το σχετικό συμβόλαιο) συνεπάγεται οικονομική δέσμευση της τάξεως των 30-40 εκατ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως όλα δείχνουν, πιο κοντά στην υλοποίηση, ύστερα από 19 χρόνια προσπαθειών, είναι η πίστα της Πάτρας. Σύμφωνα με τον κ. Ευάγγελο Φλωράτο, επικεφαλής της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., η εταιρεία βρίσκεται σήμερα στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με ενδιαφερόμενους επενδυτές από το εξωτερικό, οι οποίοι και θα αναλάβουν να καλύψουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την έναρξη λειτουργίας της πίστας, που υπολογίζεται σε περίπου 65 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία έχει λάβει την έγκριση της υπαγωγής στον επενδυτικό νόμο, με αποτέλεσμα να επιδοτείται το 31,29% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, ήτοι ποσό της τάξεως των 28,92 εκατ. ευρώ. Απώτερος στόχος είναι η έναρξη λειτουργίας της πίστας στην Πάτρα το 2018.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας απαρτίζεται από περίπου 430 μετόχους (μεταξύ των οποίων και τοπικά επιμελητήρια και ενώσεις), οι οποίοι, ήδη από το 1995, έχουν προχωρήσει στην αγορά έκτασης 1.148 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στη θέση «Ρέντες» του Δήμου Ερυμάνθου, σε μια περιοχή (Χαλανδρίτσα) απόστασης 18 χιλιομέτρων από την Πάτρα. Εκτός από την πίστα Φόρμουλα 1, σχεδιάζεται η δημιουργία πίστας καρτ διεθνών προδιαγραφών, πίστας ασφαλούς οδήγησης, αλλά και Μουσείο Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας. Στόχος είναι η διεξαγωγή πρωταθλημάτων άλλων κατηγοριών του μηχανοκίνητου αθλητισμού, πέραν της Φόρμουλα 1, όπου το κόστος λήψης των δικαιωμάτων είναι πολύ χαμηλότερο.
Οπως προκύπτει και από τον προϋπολογισμό των δύο έργων, η πίστα της Πάτρας δεν έχει ως αυτοσκοπό τη λήψη άδειας για διεξαγωγή αγώνα του πρωταθλήματος της Φόρμουλα 1, κάτι που, όπως όλα δείχνουν, έχει πρώτιστο μέλημα η Dielpis, η εταιρεία που έχει αναλάβει να «τρέξει» την επένδυση της Δραπετσώνας.
Ως εκ τούτου, οι προϋπολογισμοί των δύο έργων είναι εκ διαμέτρου αντίθετοι. Η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., η οποία έχει σχεδιάσει τη λειτουργία της πίστας στην Πάτρα, κάνει λόγο για επένδυση της τάξεως των 94,6 εκατ. ευρώ, έναντι ποσού της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ της Δραπετσώνας. Η τεράστια αυτή διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι η επένδυση της Δραπετσώνας συνδυάζεται με την ανάπλαση της περιοχής των πρώην Λιπασμάτων, ενώ μόνο η απόκτηση δικαιωμάτων για τους αγώνες της Φόρμουλα 1 (σε συνδυασμό με το σχετικό συμβόλαιο) συνεπάγεται οικονομική δέσμευση της τάξεως των 30-40 εκατ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, όπως όλα δείχνουν, πιο κοντά στην υλοποίηση, ύστερα από 19 χρόνια προσπαθειών, είναι η πίστα της Πάτρας. Σύμφωνα με τον κ. Ευάγγελο Φλωράτο, επικεφαλής της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., η εταιρεία βρίσκεται σήμερα στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με ενδιαφερόμενους επενδυτές από το εξωτερικό, οι οποίοι και θα αναλάβουν να καλύψουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση για την έναρξη λειτουργίας της πίστας, που υπολογίζεται σε περίπου 65 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία έχει λάβει την έγκριση της υπαγωγής στον επενδυτικό νόμο, με αποτέλεσμα να επιδοτείται το 31,29% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, ήτοι ποσό της τάξεως των 28,92 εκατ. ευρώ. Απώτερος στόχος είναι η έναρξη λειτουργίας της πίστας στην Πάτρα το 2018.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας απαρτίζεται από περίπου 430 μετόχους (μεταξύ των οποίων και τοπικά επιμελητήρια και ενώσεις), οι οποίοι, ήδη από το 1995, έχουν προχωρήσει στην αγορά έκτασης 1.148 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στη θέση «Ρέντες» του Δήμου Ερυμάνθου, σε μια περιοχή (Χαλανδρίτσα) απόστασης 18 χιλιομέτρων από την Πάτρα. Εκτός από την πίστα Φόρμουλα 1, σχεδιάζεται η δημιουργία πίστας καρτ διεθνών προδιαγραφών, πίστας ασφαλούς οδήγησης, αλλά και Μουσείο Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας. Στόχος είναι η διεξαγωγή πρωταθλημάτων άλλων κατηγοριών του μηχανοκίνητου αθλητισμού, πέραν της Φόρμουλα 1, όπου το κόστος λήψης των δικαιωμάτων είναι πολύ χαμηλότερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια