FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Αβεβαιο το μελλον της F1 μετα τις κοντρες...

Συγκρούσεις, δικαστικές υποθέσεις, οικονομική κρίση, απογοήτευση... Ποιος τελικά ευθύνεται για την κρίση που περνάει η F1; Τι θα γίνει στο εγγύς μέλλον;
Η Honda άνοιξε πρώτη τον χορό των αποχωρήσεων τον περασμένο Δεκέμβριο, για να ακολουθήσει νωρίτερα μέσα στη φετινή σεζόν η BMW και τώρα η Toyota. Επίσης, παρελθόν θα αποτελέσει και ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών του πρωταθλήματος, Brigdestone, όχι όμως άμεσα, αλλά στο τέλος του 2010.
Αντίθετα, μπαίνουν στο παιχνίδι οι Manor, USF1, Campos Meta και Lotus, με την τελευταία να κρατάει μόνο το όνομα και να μην έχει καμία σχέση με την ομάδα των Τσάπμαν, Κλαρκ, Σένα. Η Ferrari υποστηρίζει ότι οι προσθήκες γίνονται αποκλειστικά και μόνο για να συμπληρωθούν οι θέσεις. Και ίσως να μην έχει άδικο, αφού αποτελεί σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες το αν του χρόνου θα είναι όντως όλοι στο Μπαχρέιν για την πρώτη εκκίνηση της σεζόν 2010. Για το πόσοι θα καταφέρουν να βγάλουν τη σεζόν ώς το τέλος της καλύτερα να αποφύγουμε να μαντέψουμε...
Η αίσθηση που δημιουργείται σε όσους ασχολούνται με το άθλημα είναι ότι το άσχημο οικονομικό κλίμα παγκοσμίως, που επικαλέστηκαν οι κατασκευαστές για να διαβούν την πόρτα της εξόδου, είναι το δένδρο. Αλλωστε, οι μεγάλες εταιρείες πάντα κοιτούν την αγορά και την προώθηση, ακόμη και σε δύσκολους καιρούς.
Το... δάσος, η πραγματική αιτία αν θέλετε, κρύβεται στον πόλεμο που άνοιξε η FIA μαζί τους. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τις προκλητικές εκφράσεις του Μαξ Μόσλεϊ απέναντι σε εταιρείες-κολοσσούς; Ο πρώην πρόεδρος της FIA είχε αποκαλέσει «τρελούς» τους ανθρώπους της Renault, ενώ έχει υποπέσει και σε σωρεία λαθών - σκανδάλων. Μάλιστα, με αφορμή τις πρόσφατες εκλογές ο πρόεδρος της FOTA και της Ferrari, Λούκα ντι Μοντιτζέμολο, είχε κάνει λόγο για «ανατροπή ενός δικτάτορα».
Ο ίδιος, πάντως, απειλεί τους πάντες λέγοντας ότι στην αυτοβιογραφία του θα αποκαλύψει μερικές λεπτομέρειες που θα δυσαρεστήσουν συγκεκριμένους ανθρώπους. Ωστόσο, υπάρχουν και άτομα που θεωρούν ότι κάποιοι από τους αποχωρήσαντες θα επιστρέψουν. Ενας από αυτούς είναι ο επικεφαλής των πρωταθλητών, Ρος Μπρον. «Προφανώς έφυγαν γιατί έκριναν ότι πρέπει να αντιδράσουν στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Εχουν όμως μεγάλη ιστορία στην F1, ειδικά η Honda και η Bridgestone, οπότε μπορούμε να ελπίζουμε. Οι κατασκευαστές ενδιαφέρονται για το κέρδος που μπορεί να τους αποφέρει η συμμετοχή τους στη F1, δεν υπάρχει χώρος για συναισθηματισμούς. Οπότε, όταν η εμπλοκή τους θα είναι και πάλι βιώσιμη, θα επιστρέψουν», τόνισε χαρακτηριστικά.
Κάποιοι άλλοι, όπως ο Λούκα ντι Μοντιτζέμολο, δράττονται της ευκαιρίας και απαιτούν να επιτραπεί η χρήση και τρίτου μονοθεσίου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2010. Αυτήν την ιδέα απορρίπτουν οι Williams και Mercedes, αλλά η αλλαγή ηγεσίας στην FIΑ, με τον Ζαν Τοντ να έχει διαδεχθεί τον Μόσλεϊ στην προεδρία και η πιθανή μη συμμετοχή ορισμένων νέων ομάδων, ειδικά η USF1, ενδέχεται να διαφοροποιήσουν τα δεδομένα της υπόθεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια