Μπορεί η χρονιά της F1 να ξεκίνησε πριν από 4 grand prix στην Αυστραλία όμως για τις ομάδες υπάρχει, πάντα ένα… άτυπο δεύτερο ξεκίνημα. Πρόκειται για τον πρώτο ευρωπαϊκό αγώνα, και ιδιαίτερα αυτόν στη Βαρκελώνη. Η Βαρκελώνη φιλοξενεί για 22η φορά το Grand Prix Ισπανίας, στην πίστα του Montmelo, βόρεια της πόλης.
Η πίστα στη Βαρκελώνη αναδεικνύει όλες τις τεχνικές… αδυναμίες του μονοθεσίου καθώς είναι πολύ τεχνική. Η χάραξή της περιλαμβάνει 16 στροφές συνολικά, με τις 9 από αυτές να είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 7 αριστερές. Η διαδρομή των 4,655 χιλιομέτρων απαιτεί υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης και αποτελείται από στροφές χαμηλής και υψηλής ταχύτητας όπως η στροφή “Seat”, στην οποία τα μονοθέσια στρίβουν με 240 χλμ/ώρα.
Tα μονοθέσια κινούνται στην τελική τους ταχύτητα στο 57% του γύρου για 16 δευτερόλεπτα και 1,14 χιλιόμετρα απόσταση. Η μέση ωριαία ταχύτητα της πίστας είναι στα 210 χλμ/ώρα ενώ η μέση ταχύτητα στις στροφές είναι 144 χλμ/ώρα.
Οι οδηγοί κατά τη διάρκεια ενός από τους 66 γύρους του αγώνα κάνουν περίπου 44 αλλαγές ταχυτήτων (2904 αλλαγές στο σύνολό του αγώνα). Η πίστα του Montmelo είναι μια δοκιμασία και για τα φρένα των μονοθεσίων καθώς η χάραξη της διαδρομής τα καταπονεί αρκετά.
Ένα ακόμη πρόβλημα για τους μηχανικούς είναι αυτό της αλλαγής της κατεύθυνσης του ανέμου. Κατά τη διάρκεια της ημέρας οι άνεμοι που πλήττουν την πίστα συχνά μπορεί να αλλάξουν τη διεύθυνσή αλλά και την ταχύτητά τους, κάνοντας πολύ δύσκολη την εύρεση του ιδανικού set up των αεροδυναμικών βοηθημάτων.
Λίγη ιστορία...
To πρώτο ισπανικό GP διεξήχθη στις 28 Οκτωβρίου του 1951 στη διαδρομή Pedralbes, που βρισκόταν μέσα στη Βαρκελώνη. Ήταν ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς και έκρινε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Νικητής αναδείχθηκε ο Juan Manuel Fangio με Alfa Romeo 159, o οποίος πανηγύρισε και την κατάκτηση του πρώτου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της καριέρας του.
Toν Οκτώβριο του 1986 ο κοινοβούλιο της Καταλονίας συμφώνησε στη δημιουργία ενός οργανισμού που θα αναλάμβανε την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου διεθνών προδιαγραφών στη Βαρκελώνη.
Δεκατέσσερις μήνες αργότερα, το Royal Automovil Club de Catalunya αγόρασε μια έκταση 20 km βόρεια της πόλης με σκοπό να φιλοξενηθεί εκεί η πίστα.
Τη χρηματοδότηση του project ανέλαβαν από κοινού το RACC (Royal Automovil Club de Catalunya), η τοπική κυβέρνηση και το συμβούλιο της πόλης του Montmelo.
Οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1989 και ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1991. Στις 19 εκείνου του μήνα φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα της Formula 1. Από τότε, η πίστα βρίσκεται συνέχεια στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ομάδες και πιλότοι γνωρίζουν καλά την πίστα αφού χρησιμοποιείται για δοκιμές εξέλιξης.
Από το 2007, το layout της πίστας έχει αλλάξει καθώς στη θέση της προτελευταίας στροφής έχει τοποθετηθεί ένα καινούργιο “S” που σαν στόχο έχει τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά και την αύξηση των προσπερασμάτων.
Το 2006, ο Fernando Alonso έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος Ισπανός πιλότος που πήρε pole και νίκη στο GP της πατρίδας του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια