Τα μονοθέσια της F1 υποβάλλουν τα εξαρτήματά τους σε ακραίες καταπονήσεις. Και το κάνουν ξανά και ξανά, καθώς γυρίζουν στο όριο την πίστα επί σχεδόν δύο ώρες.
Τα φρένα είναι που υποβάλλονται στη μεγαλύτερη δοκιμασία, καθώς το μονοθέσιο φρενάρει από τα 300+km/h στα 70 για τις πιο κλειστές στροφές, δεχόμενο δυνάμεις επιβράδυνσης έως και 5,6 g (π.χ. στην πίστα Gilles Villeneuve του Καναδά).Ως αποτέλεσμα οι δίσκοι πυρώνουν στους 1.000+ βαθμούς Κελσίου, και πρέπει να αντέχουν σε αυτές τις θερμοκρασίες χωρίς να σπάνε ή να παραμορφώνονται – όπως πρέπει βέβαια και να αποβάλλουν τη σχετική θερμότητα. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποιούνται δίσκοι από ανθρακονήματα – μαζί με το γεγονός ότι έχουν σαφώς μικρότερο βάρος από τους ατσάλινους ή χυτοσιδερένιους.
Το να λειτουργούν τα φρένα καλά και αξιόπιστα δεν είναι απλά θέμα αγωνιστικής επίδοσης, αλλά κυρίως θέμαασφάλειας. Γι’ αυτό και η Brembo τα υποβάλλει σε δοκιμές σε ειδικό δυναμόμετρο, προσομοιώνοντας τις πιοακραίες συνθήκες που μπορεί να υπάρξουν στις πίστες του παγκόσμιου πρωταθλήματος.
Έτσι τα φρένα μπορεί να έρθουν στο όριο της αντοχής τους ή και να το ξεπεράσουν, με απόλυτη ασφάλεια.
Παρακολουθήστε πώς, στο video που ακολουθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια