Από τη Formula 1 του ΑΠΘ στη McLaren - Διαπρέπει η Aristotle Racing Team (ART)
Το εξελιγμένο μονοθέσιο της Formula του ΑΠΘ παρουσιάστηκε την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016 στη Θεσσαλονίκη από την τέταρτη γενιά φοιτητών, που αποτελεί και το νέο αίμα της ομάδας Aristotle Racing Team (ART), η “ΜτΚ” συναντά τους πρωτεργάτες του πολυβραβευμένου μονοθέσιου. Τα μέλη της ομάδας των φοιτητών που κατασκεύασαν την πρώτη Formula του πανεπιστημίου, πριν από δέκα χρόνια, σήμερα εργάζονται σε ομάδες της Formula 1 στο εξωτερικό αλλά και σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αγγλίας και της Γερμανίας.
Στη McLaren
Στην ομάδα της Formula 1 της McLaren στην Αγγλία εργάζεται τον τελευταίο χρόνο ως αεροδυναμιστής ο Γιώργος Σίμος, μέλος της πρώτης ομάδας της φοιτητικής Formula που δημιουργήθηκε το 2006. “Εδώ και έξι χρόνια εργάζομαι ως αεροδυναμιστής σε ομάδες Formula 1 στην Αγγλία, πρώτα στην ομάδα της Renault και της Lotus (2010-2015), και ο τελευταίος χρόνος με βρίσκει στις εγκαταστάσεις της McLaren. Με ενδιέφερε πάρα πολύ η ενασχόληση με τα αυτοκίνητα και το motorsport και πλέον είμαι πολύ χαρούμενος που έκανα το όνειρό μου πραγματικότητα”, δηλώνει ο Γιώργος. Αναγνωρίζει πως το μοντέλο της Formula που κατασκεύασε μαζί με τους συμφοιτητές του έπαιξε σημαντικό ρόλο στη σημερινή επαγγελματική του καταξίωση. “Όλη αυτή η προσπάθεια μετράει πολύ για το βιογραφικό σου. Στη βιομηχανία τους ενδιαφέρει να δουν με ποιον τρόπο συμμετείχες σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Για παράδειγμα, όταν ξεκίνησα να δουλεύω στη Renault ως αεροδυναμιστής, στη συνέντευξη παρουσίασα την ενασχόλησή μου με την ART και τους άρεσε πολύ ως ιδέα. Οπότε άρχισαν να μου κάνουν ερωτήσεις για να καταλάβουν πώς σκέφτομαι ως μηχανικός. Θεωρώ ότι αυτό ήταν αρκετά σημαντικό κομμάτι για να πάρω τη δουλειά τότε”, τονίζει.
Από χόμπι επάγγελμα
Επαγγελματική καταξίωση στο εξωτερικό γνωρίζει και ο Βασίλης Φωτσιτζής, μέλος της ομάδας που δημιουργήθηκε το 2008. “Εδώ και τρία χρόνια εργάζομαι ως μηχανικός, υπεύθυνος χαρτογράφησης κινητήρων βενζίνης στην εταιρία FEV, στο Άαχεν της Γερμανίας. Μαζί με μια ομάδα μηχανικών διαφόρων εθνικοτήτων, ρυθμίζουμε και δοκιμάζουμε σε διαφορετικές (αρκετές φορές ακραίες) συνθήκες τις παραμέτρους στους κινητήρες των αυτοκινήτων που θα πωλούνται σε δύο με τρία χρόνια από σήμερα και θα χρησιμοποιούν χιλιάδες οδηγοί σε όλο τον κόσμο”, δηλώνει ενθουσιασμένος. Για τον ίδιο, τα ξενύχτια και το άγχος εκείνης της εποχής που κατασκεύαζαν το πρώτο φοιτητικό μονοθέσιο άξιζε, καθώς, όπως εξηγεί, “η μετατροπή του πάθους και του χόμπι μου για την αυτοκίνηση σε επάγγελμα αποτέλεσε στόχο από την αρχή των σπουδών μου. Οπότε μόνο ευχαριστημένος μπορώ να δηλώσω, καθώς η δουλειά μου είναι ακριβώς αυτό που έψαχνα και ονειρευόμουν”.
Για τον Βασίλη η φυγή στο εξωτερικό, όπως λέει, ήταν μονόδρομος. “Καλώς ή κακώς, ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα απλά δεν υφίσταται, με εξαίρεση ελάχιστες προσπάθειες κατά καιρούς, που στην πλειοψηφία τους αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες και τη γνωστή ελληνική γραφειοκρατία. Οπότε, για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο τομέα η αναζήτηση εργασίας στο εξωτερικό είναι ο μόνος δρόμος”, τονίζει.
Εκτός Ελλάδας
Την ίδια σκέψη κάνει και ο Ηλίας Νασιόπουλος, ένας ακόμα από τους πρωτεργάτες της πρώτης βραβευμένης Formula. “Πριν να ολοκληρώσω το διδακτορικό μου προσλήφθηκα ως μηχανικός-αναλυτής αντοχής και πεπερασμένων στοιχείων στη Formula 1, και συγκεκριμένα στην ομάδα Force India. Εκεί ορίστηκα υπεύθυνος για μια σειρά δομικές στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων της μπροστινής πτέρυγας του οχήματος, της ανάρτησης, όπως και των στοιχείων ασφαλείας και crash test. Μετά δύο χρόνια μου προτάθηκε θέση στην Prodrive, μια μηχανολογική συμβουλευτική εταιρεία με εξειδίκευση στην αυτοκινητοβιομηχανία και το motorsport, ως υπεύθυνος για την ανάπτυξη του νέου τμήματος ανάλυσης σύνθετων υλικών, τόσο τεχνικά όσο και επιχειρηματικά”, εξηγεί. Ο Ηλίας, όπως λέει, δεν θεωρεί τυχαίο το γεγονός πως μόνο δύο από τους πρωτεργάτες της Formula είναι στην Ελλάδα. Πιστεύει πως όλοι οι υπόλοιποι, που βρίσκονται σήμερα σε διάφορα σημεία της Ευρώπης, όπως Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία και Ιταλία, είναι με τον φόβο πως “αν γυρίσουν στην Ελλάδα θα τους απορροφήσει η κρίση. Οι περισσότεροι έχουν το ερώτημα ‘και τι θα κάνω πίσω στην Ελλάδα;’”. Ο ίδιος πάντως δεν κρύβει τα δικά του μελλοντικά σχέδια, που περιλαμβάνουν την επιστροφή του στην πατρίδα και τη δημιουργία μιας εταιρείας σχεδίασης οχημάτων.
Το νέο αίμα της ART
Οι σημαντικές διακρίσεις του μονοθέσιου του ΑΠΘ, με κορυφαία την 36η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ανάμεσα σε 528 ομάδες, αλλά και η επαγγελματική διαδρομή των παλιών της ομάδας, κάνει τα νέα μέλη της ανανεωμένης Formula να “διψούν” για επιτυχίες. “Για την κατασκευή του βελτιωμένου μονοθέσιου, η ART ανανεώθηκε με νέα μέλη που αριθμούν σε πλήθος τα 31 άτομα, ολοκλήρωσε τον σχεδιασμό του νέου μονοθέσιου και πλέον προχωρά στην κατασκευή του”, δηλώνει η 22χρονη Αμαλία Χάβαρη, νέο μέλος της ομάδας. “Η σκέψη και μόνο μιας διάκρισης είναι αυτή που δίνει την απαραίτητη ώθηση στα μέλη της ομάδας να συνεχίσουν τη σκληρή προσπάθεια”, συμπληρώνει o Ιορδάνης Κοντσές, ο οποίος εντάχθηκε στην ART το 2015. Ανάμεσα στους παλιούς που διαγράφουν τη δική τους σημαντική πορεία και τους νέους που θέλουν να τους ακολουθήσουν, υπάρχει ο ενδιάμεσος κρίκος της ιστορίας του μονοθέσιου, όπως είναι ο Γιώργος Παπαροϊδάμης, που είναι έτοιμος να ξεναγήσει από κοντά τους λάτρεις του μονοθέσιου αυτοκινήτου στην εκδήλωση με τίτλο 2o Thessaloniki Formula Show, που διοργανώνεται σήμερα στην πλατεία Αριστοτέλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια