Αποτελώντας ένα εθνικό όραμα για την ανάπτυξη της Μαλαισίας, η πίστα της Σεπάνγκ ξεκίνησε να φιλοξενεί αγώνες της F1 από το 1999. Παράλληλα η Petronas, η μεγαλύτερη πετροχημική εταιρεία της χώρας, επένδυσε τεράστια ποσά στην εξαγορά και υποστήριξη ομάδων, αποτελώντας ακόμα και σήμερα τον κεντρικό χορηγό της Mercedes. Της πιο πετυχημένης ομάδας των τελευταίων ετών.
Ωστόσο η Μαλαισία, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργού Τουρισμού και Πολιτισμού της κυβέρνησης Ναζρί Αμπντούλ Αζίζ, δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιο που έχει με την F1 και λήγει το 2018.
Εδώ και περίπου ένα μήνα, κυβερνητικοί αξιωματούχοι και μέτοχοι της πίστας είχαν συζητήσεις για το μέλλον της F1 στη χώρα τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το κόστος διοργάνωσης των αγώνων έχει δεκαπλασιαστεί, ενώ τα έσοδα έχουν μειωθεί σημαντικά, τόσο από τα εισιτήρια, όσο και από τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού «Το συμβόλαιο που ισχύει από το 2016 και έως το 2018 με την F1 δεν θα ανανεωθεί. Τα ενδιαφέρον του κοινού για την F1 μειώνεται χρόνο με το χρόνο, ενώ το οργανωτικό κόστος έχει δεκαπλασιαστεί από τότε που ξεκίνησαν οι αγώνες. Ξοδεύουμε πλέον περίπου 97.000.000 δολάρια για κάθε αγώνα».
Το πρόβλημα ωστόσο δεν είναι μόνο της Μαλαισίας. Συνολικά η F1 έχει θέμα δημοτικότητας. Ειδικά στις μη παραδοσιακές οργανωτικά χώρες, όπως στη Μ. Ανατολή και στην Κίνα, η προσέλευση του κοινού και η τηλεθέαση είναι απογοητευτικές. Πρόσφατα μάλιστα, ο επικεφαλής της F1 Μπέρνι Έκλεστοουν παραδέχτηκε ότι και στη Σιγκαπούρη έχει τεθεί το ζήτημα της μη επέκτασης του συμβολαίου διοργάνωσης αγώνα, που λήγει το 2017. Ο ίδιος μάλιστα, πιστεύει ότι δεν θα ανανεωθεί τελικά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια