FORMULA 1

Column Left

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2016

NIKH HAMILTON KAI TO CHAMPIONSHIP EXEI...

Πρωταθλητής του 2016 θα αναδειχθεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, που θα διεξαχθεί στις στο Abu Dhabi. Και αυτό γιατί ο Lewis Hamilton νίκησε -για πρώτη φορά- στο Interlagos, σε έναν επεισοδιακό αγώνα που διεξήχθη υπό δύσκολες καιρικές συνθήκες και έστειλε το ματς στην παράταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Ο Nico Rosberg που έχει το πάνω χέρι στη μάχη του τίτλου, τερμάτισε στη δεύτερη θέση και θα ταξιδέψει στο Abu Dhabi έχοντας 12 βαθμούς διαφορά από τον ομόσταβλό του.
Μπορεί το ενδιαφέρον να ήταν επικεντρωμένο στο δίδυμο της Mercedes που παλεύει για το Πρωτάθλημα, ωστόσο αυτός που έκλεψε την παράσταση στο βρεγμένο ήταν ο Max Verstappen που τερμάτισε στην τρίτη θέση, χαρίζοντας στιγμές μαγείας στο κοινό με τις εντυπωσιακές προσπεράσεις από εσωτερική, εξωτερική, από παντού…Και σκεφτείτε ότι η στρατηγική για χρησιμοποίηση των intermediates δεν βγήκε στη Red Bull με αποτέλεσμα να χρειαστεί στον 55ο γύρο να μπει στα pits για λάστιχα βροχής και να επιστρέψει στην 15η θέση.
Στους 16 γύρους που απέμεναν μέχρι να πέσει η καρό σημαίας, έκανε πράγματα και θαύματα ο πιτσιρικάς στο βρεγμένο, καταφέρνοντας να φτάσει μέχρι την τρίτη θέση, περνώντας λίγο πριν το τέλος τον Sergio Perez που και αυτός με τη σειρά του έκανε εξαιρετικό αγώνα. Ο Sebastian Vettel έφερε τη Ferrari στην πέμπτη θέση, ενώ ο Carlos Sainz Jr. ήταν έκτος. Ο Nico Hulkenberg έκλεισε τον αγώνα στην έβδομη θέση, με τον Daniel Ricciardo να ακολουθεί. Τους πρώτους της βαθμούς στο φετινό Πρωτάθλημα πανηγύρισε η Sauber, χάρη στην 9η θέση του Felipe Nasr, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισε ο Fernando Alonso.

Διακοπές, αντιδράσεις και συγκίνηση

Ο αγώνας ξεκίνησε με δεκάλεπτη καθυστέρηση λόγω των δύσκολων συνθηκών που είχαν διαμορφωθεί. Η δυνατή βροχή που έπεφτε από νωρίς είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετό νερό σε κάποια σημεία της πίστας, ενώ η ορατότητα, λόγω του σπρέι, ήταν περιορισμένη. Η εκκίνηση έγινε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αποχώρησε στο τέλος του 7ου γύρου για να επιστρέψει στον 13ο γύρο λόγω του ατυχήματος του Ericsson, με τη Sauber του Σουηδού να καταλήγει στην είσοδο των pits. Στον 19ο η Mercedes AMG GT S του Bernd Mayländer αποχωρεί για να επιστρέψει αμέσως λόγω του τρομακτικού ατυχήματος που είχε ο Kimi Raikkonen o οποίος “έχασε” τη Ferrari του στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού καταλήγοντας στο pitwall.
Η θεά τύχη έβαλε σε αυτήν την περίπτωση το χέρι της καθώς της τελευταία στιγμή τα διερχόμενα μονοθέσια απέφυγαν την ακυβέρνητη Ferrari του Φινλανδού. Σε εκείνο το σημείο αποφασίστηκε η διακοπή του αγώνα, για να απομακρυνθεί το ιταλικό μονοθέσιο και να καθαριστεί η πίστα από τα διάσπαρτα εξαρτήματα που υπήρχαν Αποφασίστηκε η επανεκκίνηση του αγώνα από το pitlane, πίσω από το safety car, ωστόσο η δράση δεν κράτησε πολύ καθώς στον 29ο γύρο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν εκ νέου τον αγώνα λόγω συνθηκών. Η απόφαση δεν άρεσε στο κοινό που βρισκόταν στις εξέδρες που ξέσπασε σε αποδοκιμασίες.
Οι απόψεις στο πάντοκ ήταν μοιρασμένες, καθώς κάποιοι υπερασπίστηκαν την απόφαση, ενώ κάποιοι άλλοι την αποδοκίμασαν. “Πρέπει να σκεφτούμε τον οδηγό. Δεν μπορούμε να παίζουμε με την ασφάλειά τους”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Eric Boullier της McLaren, ενώ ο Niki Lauda είπε: “Οι περισσότεροι οδηγοί λένε πως θέλουν να τρέξουν. Στις μέρες μου αγωνιζόμασταν σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Είναι καλό να το θυμόμαστε αυτό. Είναι η χειρότερη απόφαση που έχω δει”.
Αποφασίζεται τελικά η επανεκκίνηση του αγώνα και πάλι από το pitlane με τα μονοθέσια πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο αποχώρησε από την πίστα στον 32ο γύρο. Ο Verstappen «παίζει» φουλ επίθεση από την αρχή, περνώντας με εντυπωσιακό τρόπο τον Rosberg από εξωτερική στη στροφή 3. Ήταν πια δεύτερος και έμεινε σε αυτή τη θέση ακόμα και όταν στον 38ο γύρο χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του την τέχνη για να να μην καταλήξει στις μπαριέρες.
Στον 44ο γύρο η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει τραβώντας τον μέσα για να του βάλει λάστιχα για ενδιάμεσες συνθήκες. Είχε πράξει κάτι ανάλογο λίγο νωρίτερα και με τον Ricciardo και η επιλογή έδειχνε να αποδίδει. Όχι όμως για πολύ καθώς η ένταση της βροχής αυξήθηκε με αποτέλεσμα να χρειαστεί να μπει και πάλι στα pits στον 55ο γύρο για να βάλει ξανά βρόχινα και στην ουσία να χάσει κάθε ελπίδα ακόμα και για νίκη. Σε εκείνο το σημείο το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε κάνει και πάλι την εμφάνισή του στην πίστα, λόγω του ατυχήματος του Felipe Massa που θα περίμενε ένα καλύτερο φινάλε στον τελευταίο του αγώνα μπροστά στους συμπατριώτες του.
Οι στιγμές που εκτυλίχθηκαν μετά την εγκατάλειψη του Βραζιλιάνου ήταν συγκλονιστικές, γεμάτες συναίσθημα. Με τη σημαία της πατρίδας του στην πλάτη και χωρίς αν μπορεί να συγκρατήσει τα δάκρυά του, ο Massa επέστρεψε περπατώντας στα pits, γνωρίζοντας την αποθέωση από τους συμπατριώτες του και από τους μηχανικούς όλων των ομάδων που τον χειροκροτούσαν. Ήταν η πιο δυνατή στιγμή του Grand Prix..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια