FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Πόσα πρέπει να δώσει η Ελλάδα για να έχει Formula 1;

 


Οπως αποκάλυψε το newsauto, η Κυβέρνηση κάνει διακριτικές – προς το παρόν- κουβέντες για να φέρει στην Ελλάδα έναν αγώνα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού…. Θέλουμε. Μπορούμε, ή καλύτερα υπάρχουν τα χρήματα;

Ενώ υπάρχουν προγραμματισμένοι 23 αγώνες στο ημερολόγιο της F1 του 2022, υπάρχουν συνολικά 25 πίστες που έχουν συμβόλαια με την διοίκηση του αθλήματος. Ας δούμε λοιπόν πόσο πληρώνει κάθε πίστα για να φιλοξενήσει το Grand Prix της, γι ανα πάρουμε μία γεύση για τα ποσά;

Κυβέρνηση: Κάνουμε ενέργειες για Formula 1 στην Ελλάδα

Η σεζόν της Formula 1 γίνεται όλο και μεγαλύτερη τα τελευταία χρόνια και το ημερολόγιο του 2022 αναμένεται να είναι αυτό με τις περισσότερες διοργανώσεις μέχρι σήμερα, με 23 αγώνες να έχουν προγραμματιστεί. Αν το μοντέλο πετύχει υπάρχει η πιθανότητα οι σεζόν να έχουν ακόμη περισσότερους αγώνες τα επόμενα χρόνια.

Υπάρχουν 25 διοργανώτριες χώρες/πίστες, που έχουν συμβόλαια με τη Formula 1 με την Κίνα και το Κατάρ να ξεκινούν την συνεργασία τους επίσημα το 2023. Επιπλέον, έχει γίνει πολύς λόγος για πιθανές νέες τοποθεσίες όπως το Λας Βέγκας.

Βραχυπρόθεσμα συμβόλαια F1

Υπάρχουν αρκετοί αγώνες για των οποίων το μέλλον είναι αβέβαιο. Επίσης υπάρχουν πολλοί διοργανωτές, που δεν έχουν ακόμη καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τη Formula 1. Για παράδειγμα το Grand Prix του Βελγίου, για παράδειγμα, έχει συμβόλαιο μέχρι και το 2022 και μια νέα συμφωνία βρίσκεται ακόμα υπό διαπραγμάτευση. Το ίδιο ισχύει για το Μονακό, το Μπαχρέιν, τη Γαλλία, την Αυστρία και το Μεξικό.

Το Μονακό δεν έχει ανακοινώσει ακόμη νέο συμβόλαιο, αλλά θα είναι στο φετινό καλεντάρι, ενώ τίποτα δεν είναι γνωστό ακόμα για τα επόμενα χρόνια. Το Grand Prix της Αυστρίας, που διεξάγεται στο Red Bull Ring, έχει επιλογή για πολυετή παράταση. Με τη Red Bull να είναι η ιδιοκτήτρια της πίστας, φαίνεται απλώς τυπικό να κλείσει γρήγορα μία συμφωνία.

Μακροπρόθεσμα συμβόλαια F1

Υπάρχουν ορισμένες πίστες στο ημερολόγιο που έχουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες με τη F1, και αυτές είναι κυρίως πίστες που πληρώνουν ένα σημαντικό ποσό για να φιλοξενήσουν ένα Grand Prix. Το Κατάρ είναι ένα παράδειγμα, το οποίο έχει μια συμφωνία για 10 χρόνια από το 2023.

Το Κατάρ πληρώνει 49 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για το συμβόλαιό του, το οποίο είναι το υψηλότερο ποσό στον κατάλογο μας. Χώρες που ξοδεύουν επίσης τόσα πολλά είναι η Σαουδική Αραβία και το Αζερμπαϊτζάν, ενώ η Κίνα, το Άμπου Ντάμπι, το Μπαχρέιν και η Ρωσία πληρώνουν επίσης ένα σημαντικό χρηματικό ποσό.

Μια προσθήκη στο ημερολόγιο που έχει μια ελαφρώς διαφορετική συμφωνία είναι το Μαϊάμι, μία νέα πίστα/διοργάνωση για το 2022 που θα παραμείνει στο πρόγραμμα για 10 χρόνια. Η F1 συνεργάζεται με τους διοργανωτές του αγώνα στην πόλη, πράγμα που σημαίνει ότι το σπορ θα αναλάβει μέρος του κόστους.

Συνολικά, τα τέλη… φιλοξενίας αγώνων του 2022 ανέρχονται  σε περίπου 681.000.000 ευρώ ετησίως, τα οποία εισπράττει η εταιρία, που διαχειρίζεται την F1.

FGrand Prix Πίστα Συμβόλαιο

ΧώραΠίσταΑμοιβή F1ΣύμβασηΣχόλιο
BahrainSakhir41εκατ. ευρώ2022+Θα ανανεωθεί
Saudi ArabiaJeddah49 εκατ. ευρώ2025Πιθανόν να γίνει στην Qiddiya
AustraliaAlbert Park31 εκατ. ευρώ2023
ItalyImola18 εκατ. ευρώ2025Δεν έχει υπογραφεί συμβόλαιο
United StatesMiamiΣε αναμονή2031Η πίστα δεν έχει ακόμα έγκριση
SpainBarcelona22 εκατ. ευρώ2026
MonacoMonte CarloΣε αναμονή2021Είναι στο ημερολόγιο σε αναμονή
AzerbaijanBaku49 εκατ. ευρώ2024Ανανεώθηκε το 2021
CanadaMontreal27 εκατ. ευρώ2029
FrancePaul Ricard20 εκατ. ευρώ2022
AustriaRed Bull Ring23 εκατ. ευρώ2022+Πιθανή πολυετής ανανέωση
Great BritainSilverstone23 εκατ. ευρώ2024
HungaryHungaroring38 εκατ. ευρώ2027
BelgiumSpa20 εκατ. ευρώ2022Αναμένεται νέα συμφωνία
NetherlandsZandvoort30 εκατ. ευρώ2023+Πιθανή διετής ανανέωση
ItalyMonza23 εκατ. ευρώ2024Ανανεώθηκε το 2020
RussiaSochi48 εκατ. ευρώ2025Πιθανή αλλαγή τόπου διεξαγωγής
SingaporeMarina Bay31 εκατ. ευρώ2028 Ανανέωσε φέτος
JapanSuzuka23 εκατ. ευρώ2024
MexicoH. Rodriguez23 εκατ. ευρώ2022
United StatesAustin23 εκατ. ευρώ2021Είναι στο ημερολόγιο υπό διαπραγματεύσεις
BrazilInterlagos23 εκατ. ευρώ2025
Abu DhabiYas Marina38 εκατ. ευρώ2030
ChinaShanghai48 εκατ. ευρώ2025Επιστρέφει το 2023
QatarLosail49 εκατ. ευρώ2031Από το 2023 και μετά

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια