FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021

Formula 1: Mercedes και Χάμιλτον κινδυνεύουν με καταδίκη


 Μια συγκλονιστική σεζόν, μία συγκλονιστική μονομαχία για το πρωτάθλημα οδηγών ανάμεσα στον Μαξ Φερστάπεν και τον Λούις Χάμιλτον και ακόμα μία για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ανάμεσα στη Mercedes και την Red Bull, κινδυνεύουν να τιναχθούν τα ξημερώματα του Σαββάτου (13/11) στον αέρα.

Αιτία το Drag Reduction System της γερμανικής ομάδας, το οποίο φαίνεται πως δεν συμβαδίζει με τους κανονισμούς, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να εξετάζουν ακόμη και το ενδεχόμενο να σβήσουν τον χρόνο που έκανε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 στις κατατακτήριες για τον Sprint Race που θα γίνει το βράδυ του Σαββάτου στις 21:30.

Το DRS του Χάμιλτον, το σύστημα που ανοίγει στην πίσω πτέρυγα και προσφέρει έξτρα ώθηση στα μονοθέσια, είχε άνοιγμα μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο (85mm), κάτι που η Red Bull γνώριζε μία ώρα πριν από την έναρξη της διαδικασίας σύμφωνα με τον Έιντριαν Νιούι.Ο Μαξ Φερστάπεν εξέτασε το μονοθέσιο του Βρετανού στο τέλος των κατακτήριων της Παρασκευής, φαίνεται ξεκάθαρα σε ένα video που κυκλοφορεί στα social media ότι το άγγιξε παραβιάζοντας τους κανονισμούς (κάτι που δημιουργεί ακόμη περισσότερο δράμα στην υπόθεση καθώς κλήθηκε σε απολογία το πρωί του Σαββάτου) και στη συνέχεια ο οδηγός της Mercedes κλήθηκε για να δώσει μαζί με την ομάδα του εξηγήσεις στους αγωνοδίκες.

Μέχρι την στιγμή που δημοσιεύθηκε το παρόν κείμενο δεν υπήρχε απόφαση (αυτή θα ανακοινωθεί το πρωί του Σαββάτου, ώρα Βραζιλίας μετά από περαιτέρω εξέταση της υπόθεσης), θεωρείται ωστόσο πιθανό ο -μακράν του δεύτερου- ταχύτερος γύρος του Χάμιλτον να διαγραφεί.

Έτσι, ο Βρετανός θα πρέπει αρχικά να τροποποιήσει την πίσω πτέρυγά του (βρίσκεται σε καθεστώς parc ferme που σημαίνει ότι θα του επιβληθεί ποινή για οποιαδήποτε παρέμβαση) και στη συνέχεια να εκκινήσει από το pit lane, τελευταίος και με ελάχιστες πιθανότητες να αναρριχηθεί στις τρεις πρώτες θέσεις του αγώνα των 100 χιλιομέτρων και των 24 γύρων, οι οποίες προσφέρουν τρεις, δύο και έναν βαθμό αντίστοιχα.

Formula 1: Mercedes και Χάμιλτον κινδυνεύουν με ιστορικό και καταδικαστικό κάζο
Η απόφαση για την φύλαξη της πτέρυγας της Mercedes του Λούις Χάμιλτον

Εκτός αυτού, οι οδηγοί θα εκκινήσουν στον αγώνα της Κυριακής (13/11 στις 19:00) σύμφωνα με την κατάταξή τους στον Sprint Race. Ο Χάμιλτον έχει ήδη δεχθεί ποινή πέντε θέσεων στο grid επειδή άλλαξε τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πέμπτη φορά στη φετινή σεζόν, γεγονός που σημαίνει ότι σιγά-σιγά μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητές του να κατακτήσει τον όγδοο τίτλο και να γράψει ιστορία ως πολυνίκης στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο Φερστάπεν, ο οποίος όλα δείχνουν πως θα εκκινήσει πρώτος στον Sprint Race, έχει απόσταση 19 βαθμών από τον Χάμιλτον, τέσσερις αγώνες πριν από το φινάλε. Ο Ολλανδός έχει 312.5 βαθμούς κι ο Βρετανός 293.5, ενώ στην κατάταξη των κατασκευαστών η Mercedes προηγείται με 478.5 βαθμούς, έναν περισσότερο από εκείνους που έχει η Red Bull η οποία αγωνιά για την απόφαση των αγωνοδικών.

Formula 1: Mercedes και Χάμιλτον κινδυνεύουν με ιστορικό και καταδικαστικό κάζο
Το Drug Reduction System, η πίσω πτέρυγα που ανοίγει και δίνει έξτρα ώθηση στη Mercedes του Λούις Χάμιλτον

Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021

Ελληνικός φωτισμός ασφαλείας στην πίστα της F1 στη Τζέντα

 




Eλληνικός φωτισμός ασφαλείας, που έχει σχεδιαστεί και παραχθεί στο Αιγίνιο Πιερίας, θα χρησιμοποιηθεί σε εγκαταστάσεις της ολοκαίνουργιας πίστας της «Formula 1» στην παραθαλάσσια Τζέντα, όπου θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Δεκεμβρίου το πρώτο «Grand Prix» της Σαουδικής Αραβίας.

Πρόκειται για εκατοντάδες φώτα ασφαλείας και εξόδων κινδύνου της βορειοελλαδικής εταιρείας «Olympia Electronics», που θα καταφθάσουν αεροπορικώς στη Σαουδική Αραβία, όπου και θα τοποθετηθούν σε υποστηρικτικά κτήρια, υποδομές διοίκησης και εξωτερικούς χώρους της «Jeddah Corniche Circuit», η οποία εκτιμάται πως έχει την ταχύτερη χάραξη σε πίστα πόλης στην ιστορία του αθλήματος! 

Το έργο στη Τζέντα, στις όχθες της Ερυθράς Θάλασσας, δεν είναι το μόνο που έχει αναλάβει στις χώρες του Κόλπου η βορειοελλαδική εταιρεία. Έχει εγκαταστήσει προϊόντα της σε τέσσερα περίπτερα της Παγκόσμιας Εκθεσης EXPO του Ντουμπάι (των χωρών Κίνα, Ινδονησία, Φινλανδία και Ολλανδία), ενώ προσεγγίζει με ενδιαφέρον και την αγορά του Κατάρ, όπου θα πραγματοποιηθεί το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου το 2022, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αυξημένες ζητήσεις αντίστοιχων προϊόντων για ξενοδοχεία, αθλητικούς χώρους και γήπεδα.

Η παράδοση των πρώτων προϊόντων για την πίστα της Formula 1 στη Σαουδική Αραβία, όπου αντιπρόσωπός μας είναι ο "Αl Amoudi", έγινε ήδη και οι άλλες δύο θα ακολουθήσουν τον Νοέμβριο. Oι παραδόσεις γίνονται με πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα, αλλά ως εταιρεία διαθέτουμε πάρα πολλούς κωδικούς προϊόντων, περίπου 1800, γεγονός που μας επιτρέπει να έχουμε παραδόσεις πολύ ταχύτερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Στρατηγικά είμαστε έτσι δομημένοι, ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε άμεσα στη συντριπτική πλειονότητα των ζητήσεων» εξήγησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο CEO της εταιρείας, Δημήτρης Λακασάς, υπογραμμίζοντας ότι η Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) όλων των προϊόντων γίνεται στην Ελλάδα. Στο δε Ντουμπάι, όπου η ελληνική εταιρεία συνεργάζεται με τον όμιλο «Al Curg», όπως και γενικά στα Εμιράτα, τοποθετήθηκε ειδικός «έξυπνος» φωτισμός ασφαλείας, με καθένα από τα 800 σώματα να «στέλνουν» πληροφορίες σε έναν κεντρικό πίνακα, π.χ., για την κατάσταση της μπαταρίας και των λαμπτήρων LED, ώστε να διασφαλίζεται η αδιάκοπη λειτουργία τους.

Η βορειοελλαδική εταιρεία έχει παρουσία στην περιοχή του Κόλπου τα τελευταία περίπου 15 χρόνια, συμμετέχοντας εδώ και δεκαετίες στη διεθνή έκθεση «Intersec», που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Ντουμπάι κατά το τελευταίο δεκαήμερο του Ιανουαρίου. «Θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την παρουσία μας εκεί» λέει ο κ.Λακασάς που προσθέτει ότι η «Οlympia» έχει γεωγραφικά τρεις στοχεύσεις: πρώτον, τις αγορές της Σκανδιναβίας (ήδη, σημειώνει, ένα στα πέντε φωτιστικά ασφαλείας στη Νορβηγία και ένα στα τεσσεράμισι στη Σουηδία, είναι ελληνικά), δεύτερον, την Κεντρική Ευρώπη και ιδίως τη Γερμανία και τις χώρες της Benelux και, τρίτον, τις αγορές του Κόλπου. 

Όπως γνωστοποιεί ο κ.Λακασάς, η «Olympia Electronics» αγόρασε χώρο 150 τετραγωνικών στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης (κτήριο Μεντεκίδη), ο οποίος θα είναι έτοιμος τον Νοέμβριο και θα στεγάσει βραχίονα του R&D της εταιρείας και συγκεκριμένα περίπου 15 προγραμματιστές και μηχανικούς ηλεκτρονικών υπολογιστών. Αντίστοιχα, στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της εταιρείας, εμβαδού 600 τετραγωνικών, στην Κάντζα στην Αττική, ένας όροφος -200 τετραγωνικά- προβλέπεται να στεγάσει το 2022 τον βραχίονα έρευνας κι ανάπτυξής της στη Νότια Ελλάδα._

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το πρόγραμμα της F1 και του MotoGP αυτό το τριήμερο


 Η Formula 1 και το MotoGP επιστρέφουν αυτό το Σαββατοκύριακο στην αγωνιστική δράση, με το πρώτο να βρίσκεται στη μέση ενός triple-header, ενώ το δεύτερο ολοκληρώνει τη σεζόν του.

Απευθείας πτήση από το Μεξικό προς τη Βραζιλία κάνει η Formula 1, καθώς μετά από έναν χρόνο απουσίας, ο αγώνας στην πίστα του Ιντερλάγκος επιστρέφει. Η επίσημη ονομασία του αγώνα είναι GP Σάο Πάολο και μας προετοιμάζει για ακόμα μια συναρπαστική μονομαχία.

Ο Μαξ Φερστάπεν άνοιξε τη διαφορά στη βαθμολογία οδηγών στους 19 βαθμούς από τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος πρέπει να τα παίξει όλα για όλα σε μια πίστα που παραδοσιακά δεν ταιριάζει στη Mercedes. Επιπλέον, στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η γερμανική ομάδα, έχει πλέον μόλις 1 βαθμό διαφορά από τη Red Bull Racing.

Το GP Βραζιλίας θα έχει το τρίτο και τελευταίο F1 Sprint για το 2021. Αυτό σημαίνει πως οι κατατακτήριες μεταφέρονται για την Παρασκευή, ενώ το Σάββατο θα δούμε έναν μίνι αγώνα 100 χλμ, που θα κρίνει τη σειρά εκκίνησης του Grand Prix της Κυριακής.

Ο καιρός αναμένεται να παίξει το δικό του ρόλο, καθώς η πρόβλεψη κάνει λόγο για βροχές την πρώτη και τη δεύτερη ημέρα του τριημέρου. Η Pirelli ακολουθεί συντηρητική στρατηγική, φέρνοντας τις γόμες C2, C3 και C4 στοv αγώνα.

motogp algarve

Από τη μεριά του, το MotoGP θα επισκεφθεί την πίστα Ρικάρντο Τόρμο για το GP Βαλένθιας. Ο τελευταίος αγώνας αναμένεται ιδιαίτερα σημαντικός και συγκινητικός, μιας και είναι ο τελευταίος του Βαλεντίνο Ρόσι στο Πρωτάθλημα. Ο Ιταλός βάζει τέλος σε μια πλούσια καριέρα, έχοντας σπάσει πολλά ρεκόρ, κατέκτησε τίτλους και έγραψε τη δική του ιστορία. Από το 2022 θα δούμε την ομάδα του να εισέρχεται στο MotoGP με μοτοσικλέτες της Ducati.

Στα αγωνιστικά, η Ducati βρίσκεται σε εντυπωσιακή φόρμα, με τον Πέκο Μπανάια να κατακτά τη νίκη στον αγώνα του Πορτιμάο πριν από λίγες ημέρες. Μάλιστα, η ιταλική φίρμα κατέκτησε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και αναμένεται στον τελευταίο αγώνα να κατακτήσει και το Πρωτάθλημα Ομάδων.

Η μετάδοση του GP Βραζιλίας της Formula 1 θα μεταδοθεί από την ΕΡΤ και την Cosmote TV. Η μετάδοση του GP Βαλένθια θα γίνει από την Cosmote TV. Μην χάσετε τα LIVE του Gazzetta, όλες τις ημέρες αγωνιστικής δράσης.

Πρόγραμμα F1 GP Βραζιλίας

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου

17:30 – Πρώτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

21:00 – Κατατακτήριες Δοκιμές (LIVE)

Σάββατο 13 Νοεμβρίου

17:00 – Δεύτερη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

21:30 – Αγώνας Sprint (LIVE)

Κυριακή 14 Νοεμβρίου

19:00 – Αγώνας (LIVE)

Πρόγραμμα MotoGP GP Βαλένθια

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου

10:55 – Πρώτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

15:10 – Δεύτερη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

Σάββατο 13 Νοεμβρίου

10:55 – Τρίτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

14:30 – Τέταρτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

15:10 – Κατατακτήριες Δοκιμές (LIVE)

Κυριακή 14 Νοεμβρίου

10:40 – Warm-Up

15:00 – Αγώνας

Image credit: Mercedes-AMG, Yamaha

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Porsche και Audi αποφασίζουν για είσοδο στη Formula 1

 


Η προθεσμία για τις Audi και Porsche ώστε να δώσουν το πράσινο φως για είσοδο στη Formula 1 λήγει στις 15 Δεκεμβρίου.

Το 2026 η Formula 1 αναμένεται να μπει σε μια νέα εποχή, καθώς οι κανονισμοί των κινητήρων θα αλλάξουν σημαντικά. Αυτό δίνει την ευκαιρία σε νέους κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο σπορ να προετοιμαστούν κατάλληλα και έγκαιρα.

Δύο σημαντικοί κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στη Formula 1 είναι οι Porsche και Audi. Οι δύο μάρκες του Ομίλου Volkswagen θα κάνουν την επιστροφή τους στο παγκόσμιο προσκήνιο από το 2023 στην κατηγορία Hypercar του WEC και επιθυμούν από το 2026 να εισέλθουν και στη Formula 1.

Πριν από λίγες μέρες, μάθαμε από την ίδια την Porsche πως βρίσκεται πολύ κοντά στο να μπει στη Formula 1, όπως επίσης και το γεγονός πως θέλησε να επηρεάσει τη διαμόρφωση των κανονισμών, ώστε να ταιριάζουν περισσότερο στα «θέλω» της. Επιπλέον, είναι ήδη γνωστό πως οι δύο γερμανικές φίρμες επιθυμούσαν το υβριδικό σύστημα να κάνει ανάκτηση ενέργειας και από τον εμπρός άξονα (τώρα κάνει μόνο από τον πίσω), ενώ συζητούσαν και το ενδεχόμενο τετρακίνησης.

Η τεχνολογία αυτή είναι γνώριμη και στις δύο από τους αγώνες αντοχής, όμως οι υπάρχοντες κατασκευαστές απέκλεισαν το ενδεχόμενο αυτό, ώστε να αποτρέψουν πιθανό πλεονέκτημα στους νεοεισερχόμενους λόγω μεγαλύτερης τεχνογνωσίας.

Οι δύο φίρμες έχουν περιθώριο μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου ώστε να δώσουν το πράσινο φως για εμπλοκή στη Formula 1. Εκείνη την ημερομηνία αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί των νέων κινητήρων του 2026 από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Η Porsche «γλυκοκοιτάζει» τη Red Bull

Δεν είναι μυστικό πως η Red Bull Racing θα ήθελε έναν συνεργάτη για να παίρνει κινητήρες από το 2026, καθώς μέχρι τότε θα βασίζεται στο σχέδιο που αγόρασε από τη Honda. Η Porsche είναι προφανής υποψήφιος, ανώ παράλληλα οι παράγοντες της αυστριακής ομάδας έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο και για την επιστροφή της ιαπωνικής φίρμας από το επόμενο σετ κανονισμών κινητήρων. Παράλληλα έχουν ήδη επιβεβαιώσει, με το που οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί, ότι θα ξεκινήσουν να εργάζονται στη δημιουργία δικού τους κινητήρα.

Λόγω του νέου εργοστασίου κινητήρων της Red Bull Racing στο Μίλτον Κέινς, μια πιθανή συνεργασία με την Porsche θα σήμαινε αυτόματα διπλάσιες ώρες εξέλιξης στα εργοστάσια των δύο εταιριών. Αυτό δεν αρέσει καθόλου στους υπόλοιπους κατασκευαστές, καθώς θα είχαν ένα σοβαρό μειονέκτημα, ειδικά από τη στιγμή που αναμένεται να επιβληθεί “Budget Cap” και στους κινητήρες επόμενης γενιάς.

Η Audi ενδιαφέρεται για τη McLaren

Σύμφωνα με πληροφορίες του AMuS, η Audi ενδιαφέρεται να μπει στη Formula 1, αγοράζοντας την ομάδα τη McLaren, είτε πρόκειται για ολόκληρη την εταιρεία είτε μόνο για την αγωνιστική ομάδα. Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα είναι πως η McLaren δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει, καθώς πλέον με το Budget Cap, οι ομάδες της Formula 1 γίνονται κερδοφόρα franchise. Ήδη το 2021 τα έσοδα της ομάδας έχουν αυξηθεί κατά 30% και η αξία της μετοχής του σπορ έχει ξεπεράσει πλέον τα 50 δολάρια, ενώ πριν από 12 μήνες ήταν στα 21. Όλα τα παραπάνω ανεβάζουν κατακόρυφα την αξία των ομάδων.

Παράλληλα, έχει εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο μια συνεργασία ή αγορά μια εκ των Williams ή Alfa Romeo-Sauber σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ. Επίσης δεν έχει αποκλειστεί το γεγονός να μπει στη Formula 1 μία εκ των Porsche ή Audi.

To σχέδιο των Γερμανών προβλέπει την κοινή ανάπτυξη κινητήρα και διαφορετική εμπορική χρήση ανάλογα με τη συνεργασία που θα κλείσουν. Το ενδεχόμενο να μπουν με πλήρη εργοστασιακή συμμετοχή, δηλαδή ως νέα ομάδα με δικό τους μονοθέσιο, είναι πολύ μικρό, καθώς η νέα Συμφωνία Ομονοίας προβλέπει την καταβολή 200 εκατ. δολαρίων ως παράβολο προς τη Formula 1, ποσό που θα μοιραστεί στις υπάρχουσες .

Όλα τα παραπάνω βέβαια είναι στη θεωρία και οι πιθανότητες εμπλοκής είτε της Porsche είτε της Audi είναι στο 50-50.

Πηγή: gazzetta.gr

Formula 1: Η βαθμολογία και το πρόγραμμα μέχρι το συγκλονιστικό φινάλε

 


Τέσσερις στροφές μέχρι το τέλος της σεζόν στη Formula 1 ο Μαξ Φερστάπεν είναι μπροστά στη βαθμολογία από τον Λιούις Χάμιλτον με 19 πόντους διαφορά.

Μόλις τέσσερις αγώνες απομένουν για το τέλος της σεζόν στη Formula 1 και η συνέχεια αναμένεται να έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Μετά τη νίκη του Φερστάπεν στο Μεξικό, ο Ολλανδός οδηγός βρίσκεται στους 312.5 πόντους, με τον Χάμιλτον να είναι πίσω με 293.5 πόντους.

Ας δούμε όμως το πρόγραμμα μέχρι το τέλος, αλλά και τη βαθμολογία στους οδηγούς πως έχει διαμορφωθεί έως τώρα.

Το πρόγραμμα μέχρι το φινάλε

  • 14 Νοεμβρίου Βραζιλία
  • 21 Νοεμβρίου Κατάρ
  • 5 Δεκεμβρίου Σαουδική Αραβία
  • 12 Δεκεμβρίου Άμπου Ντάμπι

Η βαθμολογία των οδηγών

  1. Μαξ Φερστάπεν - RED BULL RACING HONDA 312.5 β.
  2. Λιούις Χάμιλτον - MERCEDES 293.5β.
  3. Βαλτέρι Μπότας - MERCEDES 185β.
  4. Σέρχιο Πέρες -RED BULL RACING HONDA 165β.
  5. Λάντο Νόρις - MCLAREN MERCEDES 150β.
  6. Σάρλς Λεκλέρκ - FERRARI 138β.
  7. Κάρλος Σάινθ - FERRARI 130.5β.
  8. Ντάνιελ Ρικιάρντο -MCLAREN MERCEDES 105β.
  9. Πιερ Γκασλί - ALPHATAURI HONDA 86β.
  10. Φερνάντο Αλόνσο ALPINE RENAULT 60β.
  11. Εστέμπαν Οκόν - ALPINE RENAULT 46β.
  12. Σεμπάστιαν Φέτελ - ASTON MARTIN MERCEDES 42β.
  13. Λανς Στρολ - ASTON MARTIN MERCEDES 26β.
  14. Γιούκι Τσουνόντα - ALPHATAURI HONDA 20β.
  15. Τζορτζ Ράσελ - WILLIAMS MERCEDES 16β.
  16. Κίμι Ράικονεν - ALFA ROMEO RACING FERRARI 10β.
  17. Νικολά Λατιφί - WILLIAMS MERCEDES 7β.
  18. Αντόνιο Τζιοβινάτζι - ALFA ROMEO RACING FERRARI 1β.
  19. Μικ Σουμάχερ - HAAS FERRARI 0β.
  20. Ρόμπερτ Κούμπιτσα - ALFA ROMEO RACING FERRARI 0β.
  21. Νικίτα Μάζεπιν - HAAS FERRARI .

Οριακή διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Red Bull

Η μάχη συνεχίζεται και στην κατάταξη των κατασκευαστών. Η Mercedes παραμένει πρωτοπόρα με 478.5 βαθμούς, όμως πλέον η Red Bull έχει πλησιάσει στον πόντο.

Μέχρι και το τέλος φαίνεται πως θα υπάρχει μάχη όχι μονάχα ανάμεσα στους οδηγούς, αλλά και στους κατασκευαστές.

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

  1. MERCEDES 478.5β.
  2. RED BULL RACING HONDA 477.5β.
  3. MCLAREN MERCEDES 254β.
  4. FERRARI 268.5β.
  5. ALPINE RENAULT 106β.
  6. ALPHATAURI HONDA 106β.
  7. ASTON MARTIN MERCEDES 68β.
  8. WILLIAMS MERCEDES 23β.
  9. ALFA ROMEO RACING FERRARI 11β.
  10. HAAS FERRARI 0β.

Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021

Formula 1: Νίκη τίτλου για τον Φερστάπεν στο Μεξικό! Στο +19 από τον Χάμιλτον

 


Ο Ολλανδός της Red Bull, με την ένατη φετινή του καρό σημαία, αύξησε τη διαφορά του από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Λιούις Χάμιλτον στους 19 βαθμούς. Να θυμίσουμε ότι απομένουν ακόμη τέσσερις αγώνες για τέλος της χρονιάς.Ο πιλότος της Mercedes τερμάτισε στη δεύτερη θέση, ενώ στο βάθρο ως τρίτος ανέβηκε ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος αγωνίστηκε για πρώτη φορά στην πατρίδα του.

Τα πάντα κρίθηκαν στην εκκίνηση, όπου ο Φερστάπεν άρχισε τρίτος, αλλά στην πρώτη στροφή καθυστέρησε το φρενάρισμα και πέρασε και τις δύο Mercedes. Μάλιστα, ο Βάλτερι Μπότας (είχε πάρει την pole position) έκανε τετακέ, αφού τον ακούμπησε από πίσω ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Η τελική κατάταξη στο Grand Prix στο Μεξικό, όσον αφορά στην πρώτη 10άδα, είχε ως εξής: 1) Μαξ Φερστάπεν (Red Bull Honda), 2) Λιούις Χάμιλτον (Mercedes), 3) Σέρτζιο Πέρεζ (Red Bull Honda), 4) Πιέρ Γκασλί (Alpha Tauri Honda), 5) Σαρλ Λεκλέρκ (Ferrari), 6) Κάρλος Σάινθ (Ferrari), 7) Σεμπάστιαν Φέτελ (Aston Martin Mercedes), 8) Κίμι Ράικονεν (Alfa Romeo Ferrari), 9) Φερνάντο Αλόνσο (Alpine Renault), 10) Λάντο Νόρις (McLaren Mercedes).

Η πρώτη πεντάδα στη βαθμολογία των οδηγών: 1) Φερστάπεν 312,5, 2) Χάμιλτον 293,5, 3) Μπότας 185, 4) Πέρεζ 165, 5) Νόρις 150.

Η πρώτη τετράδα στους κατασκευαστές: 1) Mercedes 478,5, 2) Red Bull Honda 477,5, 3) Ferrari 268,5, 4) McLaren Mercedes 255.

Formula 1: Φήμες για McLaren-Porsche και Williams-Audi το 2026


Συμμετέχοντας στις πρόσφατες συσκέψεις της Formula1 και της FIA με τους κατασκευαστές για τους νέους κανονισμούς των κινητήρων του σπορ, που θα ισχύσουν -όπως όλα δείχνουν- τ
ο 2026, ο όμιλος Volkswagen έθεσε ως προϋπόθεση για την είσοδό του την αφαίρεση του ενός εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων (του MGU-H) από το υβριδικό σύστημα των μονάδων ισχύος. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι θα γίνει αποδεκτό από τους άλλους κατασκευαστές, κι έτσι έχουν ενταθεί οι φήμες ότι ο γερμανικός όμιλος θα εισέλθει στη Formula 1 σε πέντε χρόνια. Δεδομένης της ύπαρξης των Mercedes και Ferrari, που είναι άμεσοι ανταγωνιστές των Audi και Porsche, δεν αποκλείεται ο όμιλος να μπει στο σπορ και με τις δύο τελευταίες - με την απλή μετονομασία, φυσικά, της ίδιας μονάδας ισχύος. 
 Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι η Volkswagen δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει μια αποκλειστικά δική της ομάδας κατασκευής και του σασί και του κινητήρα -όπως οι Mercedes, Ferrari, Alpine-, αλλά να είναι μόνο προμηθεύτρια κινητήρων. Οι διαχρονικές φήμες περί σύνδεσης με τη Red Bull Racing έχουν βγει και πάλι στην επιφάνεια, όμως η ομάδα του Μίλτον Κινς τους τελευταίους μήνες έχει προχωρήσει στη κατασκευή δικού της εργοστασίου κινητήρων - το οποίο θα καλύψει το κενό της Honda μετά την αποχώρησή της ιαπωνικής εταιρείας στο τέλος της φετινής χρονιάς. Το εργοστάσιο βρίσκεται επίσης στο Μίλτον Κινς, δίπλα στο κτίριο που κατασκευάζονται τα σασί της ομάδας, και ήδη η RBR το έχει επανδρώσει με αρκετές και ηχηρές μεταγραφές από τη Mercedes - που έχει το δικό της εργοστάσιο κινητήρων λίγα χιλιόμετρα μακριά, στο Μπρίξουορθ. 
 Το εργοστάσιο κινητήρων της RBR θα κατασκευάζει τα αντίτυπα της μονάδας ισχύος του 2022, στο σχεδιασμό της οποίας συμβάλλει και η Honda (παρότι θα αποχωρήσει), σε όλη την πενταετία μέχρι το τέλος του 2025 δεδομένου ότι οι προδιαγραφές των κινητήρων θα «παγώσουν» σε όλο αυτό το διάστημα, για να επιτρέψουν στους κατασκευαστές να αφιερώσουν τις επενδύσεις και τους πόρους τους στην εξέλιξη των μοτέρ του 2026. Πίσω στον όμιλο VW, η γερμανική εφημερίδα Bild γράφει πως η Audi δεν αποκλείεται να συνδεθεί -μαζί με τη Red Bull-και με τη Williams, καθώς και ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να προμηθεύει μονάδες ισχύος με την ονομασία Porsche στη McLaren. Κάτι τέτοιο θα αναβίωνε την θρυλική McLaren-Porsche από το μέσον της δεκαετίας του 1980. Κομβικής σημασίας σε αυτές τις φήμες είναι η παρουσία δύο πρώην εργαζόμενων στον όμιλο Volkswagen, τώρα στις δύο αγγλικές ομάδες. Ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Αντρέας Σέιντλ, είχε προηγουμένως την ίδια θέση στην Porsche στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (Porsche), ενώ ο διευθυντής της Williams Γιοστ Καπίτο υπήρξε επικεφαλής της ομάδας της Volkswagen στο WRC το πρώτο μισό της δεκαετίας του 2010.

Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

Η Formula 1 δεν γυρνάει την πλάτη στην Κίνα


 Παρά την παρατεταμένη απουσία του αγώνα στη Σαγκάη, το συμβόλαιο με την ασιατική χώρα επεκτάθηκε.

Η Formula 1 επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της προς την Κίνα, προχωρώντας σε επέκταση της συμφωνίας για τη διεξαγωγή Grand Prix στην εντυπωσιακή, διεθνή πίστα στη Σαγκάη, έως και το 2025!

Από το 2004 όταν και εντάχθηκε στο καλεντάρι της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έγινε ένας από τους πλέον ενδιαφέροντες αγώνες, σε μία πίστα σχεδιασμένη από τον Χέρμαν Τίλκε, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως μοναδικά paddock με τις λιμνούλες.

Μάλιστα εκεί το 2019 είχε στηθεί μία πολύ μεγάλη γιορτή, αφού η Σαγκάη φιλοξένησε το επετειακό, χιλιοστό Grand Prix στην ιστορία του σπορ. Έναν αγώνα ορόσημο τον οποίο είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε από κοντά.

Όμως τότε, ουδείς μπορούσε να προβλέψει τι θα ακολουθούσε με την παγκόσμια πανδημία του κορωνοϊού, που ξεκίνησε από την Ασιατική χώρα. Ο αγώνας του 2020 ματαιώθηκε, αυτός του 2021 το ίδιο ενώ σχετικά με το 2022, παρότι αρχικά η Κίνα βρισκόταν στο πρόγραμμα που είχε διαρρεύσει, κατά την επικύρωσή του από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, απουσίαζε από αυτό – με την Ίμολα να παίρνει τη θέση της.

Όμως η Liberty Media που έχει τα εμπορικά δικαιώματα της Formula 1, προφανώς δεν έχει κανένα σκοπό να γυρίσει την πλάτη σε αυτή την τόσο σημαντική αγορά – ειδικά για τους κατασκευαστές που εμπλέκονται στο σπορ. Έτσι, όπως συνέβη και με άλλους αγώνες που μπήκαν στα… pits λόγω Covid-19, προχώρησε σε επέκταση της συμφωνίας για διεξαγωγή Grand Prix έως και το 2025

Βέβαια, διαβάζοντας τα λόγια του προέδρου και CEO της F1, Στέφανο Ντομενικάλι, στη σχετική ανακοίνωση, δεν είναι σαφές το πότε θα δούμε μονοθέσια να τρέχουν ξανά στην πίστα της Σαγκάης. Το καλύτερο δυνατό σενάριο, κορωνοϊού επιτρέποντος, είναι το 2023.?"

F1 Grand Prix China

«Η Κίνα θα ανακτήσει τη θέση της στο καλεντάρι της Formula 1 όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε εκεί το συντομότερο δυνατό», είπε μεταξύ άλλων ο Ιταλός.

Η ανακοίνωση από την F1 στάθηκε στην εξαιρετική συνεργασία με τους εμπλεκόμενους φορείς: τον promoter του αγώνα Juss Sports Group, την Ομοσπονδία Αγώνων Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας της Κίνας (CAMF) αλλά και τις τοπικές αρχές της Σαγκάης.

Νικητής στην τελευταία επίσκεψη του σπορ εκεί ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λούις Χάμιλτον, που μάλιστα είναι και ο πολυνίκης αυτού του αγώνα, με έξι νίκες στο ενεργητικό του (2008, 2011, 2014, 2015, 2017, 2019). Αντίστοιχα, η Mercedes είναι στην κορυφή της αντίστοιχης λίστας των κατασκευαστών, με ισάριθμες επιτυχίες.