FORMULA 1

Column Left

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021

Porsche και Audi αποφασίζουν για είσοδο στη Formula 1

 


Η προθεσμία για τις Audi και Porsche ώστε να δώσουν το πράσινο φως για είσοδο στη Formula 1 λήγει στις 15 Δεκεμβρίου.

Το 2026 η Formula 1 αναμένεται να μπει σε μια νέα εποχή, καθώς οι κανονισμοί των κινητήρων θα αλλάξουν σημαντικά. Αυτό δίνει την ευκαιρία σε νέους κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στο σπορ να προετοιμαστούν κατάλληλα και έγκαιρα.

Δύο σημαντικοί κατασκευαστές που ενδιαφέρονται να εισέλθουν στη Formula 1 είναι οι Porsche και Audi. Οι δύο μάρκες του Ομίλου Volkswagen θα κάνουν την επιστροφή τους στο παγκόσμιο προσκήνιο από το 2023 στην κατηγορία Hypercar του WEC και επιθυμούν από το 2026 να εισέλθουν και στη Formula 1.

Πριν από λίγες μέρες, μάθαμε από την ίδια την Porsche πως βρίσκεται πολύ κοντά στο να μπει στη Formula 1, όπως επίσης και το γεγονός πως θέλησε να επηρεάσει τη διαμόρφωση των κανονισμών, ώστε να ταιριάζουν περισσότερο στα «θέλω» της. Επιπλέον, είναι ήδη γνωστό πως οι δύο γερμανικές φίρμες επιθυμούσαν το υβριδικό σύστημα να κάνει ανάκτηση ενέργειας και από τον εμπρός άξονα (τώρα κάνει μόνο από τον πίσω), ενώ συζητούσαν και το ενδεχόμενο τετρακίνησης.

Η τεχνολογία αυτή είναι γνώριμη και στις δύο από τους αγώνες αντοχής, όμως οι υπάρχοντες κατασκευαστές απέκλεισαν το ενδεχόμενο αυτό, ώστε να αποτρέψουν πιθανό πλεονέκτημα στους νεοεισερχόμενους λόγω μεγαλύτερης τεχνογνωσίας.

Οι δύο φίρμες έχουν περιθώριο μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου ώστε να δώσουν το πράσινο φως για εμπλοκή στη Formula 1. Εκείνη την ημερομηνία αναμένεται να οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί των νέων κινητήρων του 2026 από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Η Porsche «γλυκοκοιτάζει» τη Red Bull

Δεν είναι μυστικό πως η Red Bull Racing θα ήθελε έναν συνεργάτη για να παίρνει κινητήρες από το 2026, καθώς μέχρι τότε θα βασίζεται στο σχέδιο που αγόρασε από τη Honda. Η Porsche είναι προφανής υποψήφιος, ανώ παράλληλα οι παράγοντες της αυστριακής ομάδας έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο και για την επιστροφή της ιαπωνικής φίρμας από το επόμενο σετ κανονισμών κινητήρων. Παράλληλα έχουν ήδη επιβεβαιώσει, με το που οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί, ότι θα ξεκινήσουν να εργάζονται στη δημιουργία δικού τους κινητήρα.

Λόγω του νέου εργοστασίου κινητήρων της Red Bull Racing στο Μίλτον Κέινς, μια πιθανή συνεργασία με την Porsche θα σήμαινε αυτόματα διπλάσιες ώρες εξέλιξης στα εργοστάσια των δύο εταιριών. Αυτό δεν αρέσει καθόλου στους υπόλοιπους κατασκευαστές, καθώς θα είχαν ένα σοβαρό μειονέκτημα, ειδικά από τη στιγμή που αναμένεται να επιβληθεί “Budget Cap” και στους κινητήρες επόμενης γενιάς.

Η Audi ενδιαφέρεται για τη McLaren

Σύμφωνα με πληροφορίες του AMuS, η Audi ενδιαφέρεται να μπει στη Formula 1, αγοράζοντας την ομάδα τη McLaren, είτε πρόκειται για ολόκληρη την εταιρεία είτε μόνο για την αγωνιστική ομάδα. Ωστόσο το μεγάλο πρόβλημα είναι πως η McLaren δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει, καθώς πλέον με το Budget Cap, οι ομάδες της Formula 1 γίνονται κερδοφόρα franchise. Ήδη το 2021 τα έσοδα της ομάδας έχουν αυξηθεί κατά 30% και η αξία της μετοχής του σπορ έχει ξεπεράσει πλέον τα 50 δολάρια, ενώ πριν από 12 μήνες ήταν στα 21. Όλα τα παραπάνω ανεβάζουν κατακόρυφα την αξία των ομάδων.

Παράλληλα, έχει εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο μια συνεργασία ή αγορά μια εκ των Williams ή Alfa Romeo-Sauber σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ. Επίσης δεν έχει αποκλειστεί το γεγονός να μπει στη Formula 1 μία εκ των Porsche ή Audi.

To σχέδιο των Γερμανών προβλέπει την κοινή ανάπτυξη κινητήρα και διαφορετική εμπορική χρήση ανάλογα με τη συνεργασία που θα κλείσουν. Το ενδεχόμενο να μπουν με πλήρη εργοστασιακή συμμετοχή, δηλαδή ως νέα ομάδα με δικό τους μονοθέσιο, είναι πολύ μικρό, καθώς η νέα Συμφωνία Ομονοίας προβλέπει την καταβολή 200 εκατ. δολαρίων ως παράβολο προς τη Formula 1, ποσό που θα μοιραστεί στις υπάρχουσες .

Όλα τα παραπάνω βέβαια είναι στη θεωρία και οι πιθανότητες εμπλοκής είτε της Porsche είτε της Audi είναι στο 50-50.

Πηγή: gazzetta.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια