FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011

ΟΛΕΣ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΤΗΣ F1 2011 ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ...

Η ομάδα της Red Bull Racing δημιουργήθηκε στα τέλη του 2004 μετά την εξαγορά της Jaguar. Την ομάδα αυτή είχε ιδρύσει ο Τζάκι Στιούαρτ δίνοντάς της το όνομά του με τις ευλογίες της Ford, το 1997. Το 2000 η μαμά εταιρεία αποφάσισε να αναλάβει εξ ολοκλήρου την ομάδα, μετονομάζοντάς την, σε Jaguar. Ύστερα από πέντε άκαρπα χρόνια στα οποία η Ford ξόδεψε πάνω από 1 δις δολάρια τα μεγάλα αφεντικά στην Αμερική πήραν την απόφαση να αποσύρουν τη συμμετοχή. Το πανέξυπνο αφεντικό της RBR, Ντήτριχ Μάτεζιτς περίμενε αρκετά ώστε οι εργαζόμενοι να βρουν την πόρτα κλειστή αλλά όχι τόσο ώστε να χάσει η ομάδα την άδεια συμμετοχής στο πρωτάθλημα. Αγόρασε λοιπόν όσο πιο φθηνά γινόταν και ξεκίνησε προσεκτικά βήματα για να νοικοκυρέψει την ομάδα ονομάζοντάς την Red Bull Racing. Έξω από τα pit η ομάδα ξεχωρίζει λόγω διαφορετικής φιλοσοφίας προσέγγισης όντας ανοικτή και φιλόξενη για όλους. Το 2009 η ομάδα πήρε τις πρώτες νίκες στην ιστορία της και το 2010 τον πρώτο της τίτλο.
Ξεκινά τη φετινή χρονιά ως φαβορί με το Σεμπάστιαν Φέτελ να φέρει δικαιωματικά ως πρωταθλητής το Νο 1.
Η ομώνυμη βρετανική ομάδα ιδρύθηκε από τον Μπρους ΜακΛάρεν τo 1966. Η πρώτη νίκη ήρθε δυο χρόνια αργότερα με τον ίδιο στο τιμόνι, στο Βελγικό GP. Την ίδια χρονιά η McLaren πήρε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 1970 ο ΜακΛάρεν χάνει τη ζωή του στο Goodwood οδηγώντας μια Can – Am. Το 1976 ο Τζέιμς Χάντ παίρνει με ένα βαθμό διαφορά από το Νίκι Λάουντα το πρωτάθλημα οδηγών. Είναι ο πρώτος τίτλος στην ιστορία της ομάδας. Ο Λάουντα το 1984 με τα χρώματα της McLaren κατακτά επίσης το δεύτερο τίτλο με διαφορά μισού βαθμού από τον Άλαιν Προστ. Την επόμενη χρονιά ο Γάλλος κατακτά τον πρώτο του τίτλο με τη McLaren που τον διατηρεί και το 1986. Από το 1988 έως το 1991 η McLaren κυριαρχεί. Ο Άιρτον Σένα παίρνει τον πρώτο του τίτλο το 1988, ο Προστ τον τρίτο του το 1989, o Σένα το δεύτερο του το 1990 και τον διατηρεί το 1991.
Η επόμενη επιτυχία θα έρθει το 1998 με το Χάκινεν να κατακτά το πρωτάθλημα οδηγών και τη McLaren των κατασκευαστών. Ο Φινλανδός θα διατηρήσει τον τίτλο του την επόμενη χρονιά όχι όμως και η βρετανική ομάδα. Το 2000 – 2001 η McLaren μένει στην 2η θέση πίσω από τη Ferrari αλλά το 2002 υποχωρεί στην 3η θέση πίσω και από τη Williams. Παραμένει εκεί το 2003 για να πέσει στην 5η θέση το 2004. Το 2005 σημειώνουν 10 νίκες έναντι 8 της Renault που πήρε τον τίτλο όμως η αξιοπιστία τους προδίδει. Το 2006 δεν πέτυχαν ούτε μια νίκη.
To 2007 έχασαν το πρωτάθλημα λόγω της εσωτερικής κόντρας Αλόνσο – Χάμιλτον. Ο Βρετανός πήρε τον τίτλο το 2008 αλλά δεν μπόρεσε να τον υπερασπιστεί το 2009. Έτσι η ομάδα διατήρησε το Νο1 με τη μεταγραφή του πρωταθλητή Τζένσον Μπάτον που πέρυσι κατάφερε να πάρει 2 νίκες για λογαριασμό της.
Φέτος τόσο ο ίδιος όσο και ο Χάμιλτον φιλοδοξούν για κάτι περισσότερο.
Το όνομα της Ferrari είναι συνυφασμένο με την ιστορία της F1. Η ιστορική Ιταλική ομάδα έκανε το ντεμπούτο της το 1950 όταν ιδρύθηκε με τη σημερινή του μορφή ο θεσμός και είναι η μοναδική ομάδα απ' αυτές που συμμετείχαν τότε, που παραμένει στην ενεργό δράση. Η πρώτη νίκη ήρθε ένα χρόνο αργότερα το 1951 στο Βρετανικό GP με το Γκονζάλες. Οι πρώτες σελίδες ένδοξης ιστορίας γέμισαν με ονόματα όπως του Ασκάρι και του Φάντζιο που κατέκτησαν πρωταθλήματα με τα κόκκινα μονοθέσια. Οι Χόθορν τo 1958 και Φιλ Χιλ το 1961 κατακτούν επίσης τον τίτλο στους οδηγούς, το 1961 παίρνουν και πρωτάθλημα στους κατασκευαστές. Το 1964 ο Σέρτις κατακτά έναν ακόμη τίτλο οδηγών και 11 χρόνια αργότερα είναι η σειρά του Λάουντα που θα κατακτήσει τον τίτλο το 1975 και θα επαναλάβει την επιτυχία του μετά το ατύχημά του το 1977. Το 1979 ο Τζόντι Σέκτερ είναι ο προτελευταίος οδηγός που θα κατακτήσει πρωτάθλημα κατασκευαστών με τη Scuderia. Από τότε θα περάσουν 21 χρόνια και θα φτάσουμε στο 2000 για να ξανάπαει ο τίτλος στο Mαρανέλο και τον M.Σουμάχερ. Ένα χρόνο νωρίτερα η Ιταλική ομάδα είχε κατακτήσει τον τίτλο στους κατασκευαστές – ένατο στην ιστορία της - ύστερα από 16 χρόνια απραξίας. Η προηγούμενη επιτυχία είχε έρθει το 1983. Από το 2000 έως και το 2004 για πέντε συνεχή χρόνια Ferrari και M.Σουμάχερ κυριαρχούν κατακτώντας ισάριθμα πρωταθλήματα. To 2005 ήταν μια κακή χρονιά για τους κόκκινους που επανήρθαν το 2006 διεκδικώντας ανεπιτυχώς τους τίτλους.
Το 2007 πρωταθλητής αναδείχτηκε ο Ράικονεν με τη Ferrari να παίρνει και το πρωτάθλημα κατασκευαστών ενώ το 2008 ο Mάσα έχασε τον τίτλο πάνω στο νήμα για ένα βαθμό από το Χάμιλτον. Η Ferrari διατήρησε τον τίτλο στους κατασκευαστές. Το 2009 δεν ήταν καλή χρονιά για την Ιταλική ομάδα που πήρε μόνο μια νίκη με το Ράικονεν στο Βέλγιο. Τα πράγματα βελτιώθηκαν με την έλευση του Αλόνσο που πήρε στην 1η του χρονιά 5 νίκες και παρέμεινε μέχρι το τέλος στη διεκδίκηση του τίτλου. Ο Ισπανός ξεκινά και τη φετινή χρονιά ως φαβορί.
Το όνομα της Mercedes είναι συνυφασμένο με την ιστορία της αυτοκίνησης. Η γερμανική εταιρεία έφτιαξε το πρώτο όχημα στον κόσμο και σήμερα αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Στη σύγχρονη ιστορία της F1 (σ.σ: από το 1950 και μετά) η Mercedes έχει μικρή ιστορία σαν κατασκευαστής. Συμμετείχε μόλις 2 χρονιές το 1954 και το 1955 σημειώνοντας 9 νίκες σε 12 αγώνες. Ο τελευταίος που κέρδισε GP οδηγώντας Mercedes (σ.σ: την W196) ήταν ο Χουάν Μανουέλ Φάτζιο στην Ιταλία το 1955.
Ένα δυστύχημα στις 11/6 του 1955 στις 24 ώρες του Μαν που κόστισε τη ζωή 84 θεατών αλλά και του οδηγού της 300 SLR, Πιέρ Λέβεκ οδήγησε τη Mercedes στην απόφαση να αποχωρήσει από τους αγώνες.
Στη F1 η Mercedes έκανε ξανά την εμφάνισή της σα προμηθευτής κινητήρων το 1994 σε συνεργασία με την ομάδα της Sauber. Το 1995 ξεκίνησε η συνεργασία με τη McLaren η οποία συνεχίζεται έως σήμερα. Η McLaren ΜΡ4/25 που παρουσιάστηκε προχτές φορά κινητήρα Mercedes, ακριβώς τον ίδιο που θα χρησιμοποιεί φέτος και η Mercedes MGP001.
Σαν κατασκευαστής μονοθεσίου η Mercedes αποφάσισε να επιστρέψει στη F1 πέρυσι. Έτσι προχώρησε το Νοέμβριο στην εξαγορά της περσινής πρωταθλήτριας Brawn GP. H Brawn GP δημιουργήθηκε από την εξαγορά της ομάδας που εγκατέλειψε η Honda από τον Ross Brawn. H ομάδα αυτή πήρε το 2009 και τους δυο τίτλους. Η περσινή μετονομασία της ομάδας σε Mercedes GP και η επάνοδος του Σουμάχερ στην ενεργή δράση δε συνοδεύτηκε από τα ανάλογα αποτελέσματα.
Ο τραυματισμός του Ρόμπερτ Κουμπίτσα σε αγώνα ράλι υποχρέωσε τους ανθρώπους της Renault να αλλάξουν εσπευσμένα οδηγό. Αντικαταστάτης του Πολωνού ο άλλοτε teammate του Νικ Χάιντφελτ. Το νέο μονοθέσιο είναι εντυπωσιακό βαμμένο στα ιστορικά χρώματα της Lotus που είναι βασικός χορηγός της ομάδας. Πλέον το πακέτο μετοχών κατέχει ένα επενδυτικό fund ονόματι Genii Capital και σε περίπτωση νίκης θα ακουστεί ο βρετανικός εθνικός ύμνος.
H γαλλική εταιρεία έκανε το ντεμπούτο της στη F1 στο Βρετανικό GP του 1977. Η πρώτη νίκη ήρθε δυο χρόνια αργότερα εντός έδρας και από τότε έχουν ακολουθήσει άλλες 34.
Η Renault επέστρεψε το 2002 ως κατασκευαστής σασί και κινητήρα έχοντας εξαγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Benetton. Από την πρώτη χρονιά σκαρφαλώνει στην τέταρτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών, παραμένει εκεί και το 2003 όπου έρχεται και η πρώτη νίκη με τον Alonso στην Ουγγαρία. Το 2004 ο Jarno Trulli νικά στο Μονακό και η Renault τερματίζει τρίτη στους κατασκευαστές. Τα επόμενα δυο χρόνια κυριαρχεί κατακτώντας ισάριθμους τίτλους στους κατασκευαστές που συνδυάζονται με πρωταθλήματα οδηγών για τον Alonso. Το 2008 ο Ισπανός χάρισε στους Γάλλους δυο νίκες σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία όμως το σκάνδαλο με τον Πικέ συγκλόνισε τις τάξεις της γαλλικής εταιρείας που το 2009 και το 2010 δεν ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Η βρετανική ομάδα ιδρύθηκε από τον Φρανκ Ουίλιαμς και έκανε το ντεμπούτο της το 1975 όπου πήρε έξι βαθμούς και τερμάτισε στην 9η θέση του πρωταθλήματος. Η πρώτη νίκη ήρθε to 1979 στο Βρετανικό GP με οδηγό τον Κλέι Ρεγκατσόνι. Το 1980 η Williams κατακτά τον πρώτο τίτλο στους κατασκευαστές, ο Άλαν Τζόουνς τον τίτλο στους οδηγούς. Το 1981 η βρετανική ομάδα διατηρεί τον τίτλο. Το 1986 ο Ουίλιαμς μένει ανάπηρος από αυτοκινητιστικό ατύχημα αλλά συνεχίζει να διοικεί την ομάδα. Εκείνη τη χρονιά και την επόμενη η Williams κατακτά το πρωτάθλημα. Ο επόμενος τίτλος έρχεται το 1992, ο Μάνσελ ταυτόχρονα παίρνει και το πρωτάθλημα οδηγών. Το 1993 ο Προστ παίρνει τον τέταρτο τίτλο του και ανακοινώνει την αποχώρησή του. Το 1994 o Σένα χάνει τη ζωή του στο τιμόνι μιας Williams, η ομάδα κατακτά τον 7ο τίτλο στους κατασκευαστές. Θα έρθουν άλλες δυο επιτυχίες τη διετία 1996, '97 με τους Χιλ και Βιλνέβ. Από τότε καλύτερη εμφάνιση της ομάδας ήταν το 2003 όπου διεκδίκησε τους τίτλους για να τους χάσει τελικά από τη Ferrari. Κομβικό σημείο η ολοκλήρωση της συνεργασίας με τη BMW το 2005. Το 2006 ήταν η χειρότερη χρονιά τους εδώ και πολλά χρόνια και οι άσχημες εμφανίσεις συνεχίστηκαν το 2007, 2008, 2009, 2010. Μένει να δούμε αν φέτος θα είναι καλύτερη χρονιά για την ιστορική ομάδα. Ο πρωταθλητής GP2 το 2010, Παστόρ Μαλντονάντο αντικατέστησε τον ταλαντούχο Νίκο Χούλκενμπεργκ
Η Force India δημιουργήθηκε μετά την εξαγορά της Spyker από τον βαθύπλουτο Ινδό Βιτζάι Μαλία. Το Σεπτέμβριο του 2006 η Spyker είχε εξαγοράσει την Midland F1.
Η συγκεκριμένη ομάδα προέρχεται από τη Jordan που πουλήθηκε το 2005 από τον ιδιοκτήτη και ιδρυτή της Έντι Τζόρνταν στο Ρώσο επιχειρηματία Άλεξ Σνάιντερ.
Η Jordan έκανε το ντεμπούτο της στη F1 το 1991 στo Αμερικάνικο GP. Συμμετείχε σε 250 αγώνες και πήρε τέσσερις νίκες. Η πρώτη ήταν το 1998 με το Ντέιμον Χιλ στο Βέλγιο, οι δυο επόμενες ήρθαν σε Γαλλία και Ιταλία με το Χ.Χ.Φρέντσεν το 1999 ενώ ανέλπιστα λόγω διακοπής του αγώνα κέρδισαν με το Φισικέλα το 2003, το GP της Βραζιλίας. Συνολικά οι οδηγοί της ομάδας ανέβηκαν 17 φορές στο βάθρο συγκεντρώνοντας 291 βαθμούς. Το 2009 η ομάδα με τη συνεργασία της McLaren Mercedes πέτυχε την 1η pole με το Φισικέλα στο Βέλγιο και συγκέντρωσε 13 βαθμούς. Το 2010 δεν είχε ανάλογη συνέχεια. Φέτος το μονοθέσιο με κωδικό VJM04 ξεχωρίζει από τη χωρισμένη στα δυο εισαγωγή κινητήρα, τα πλαϊνά αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και το ασυνήθιστο ρύγχος του που μοιάζει σα στόμα που ανοίγει.
Η Force India χρησιμοποιεί κινητήρα Mercedes αλλά και το σύστημα KERS της Γερμανικής εταιρείας. Η Force India απώλεσε πέρυσι σημαντικά στελέχη του τεχνικού τμήματος όπως τον Τζέιμς Κι που πήρε στη Sauber αλλά και τον Μαρκ Σμιθ που πήρε στη Lotus.
Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθ. της ομάδας Οτμάρ Σαφνάουερ τόνισε: «Το τεχνικό μας επιτελείο έχει βάθος αλλά και πολλές δυνατότητες. Το φετινό μονοθέσιο είναι εξέλιξη του περσινού αλλά έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική εξέλιξη. Αυξήσαμε τους αεροδυναμιστές μας και η αεροδυναμική μας σήραγγα βρίσκεται σε συνεχή λειτουργία. Βέβαια το να χάνεις τους επικεφαλής τεχνικούς σου δεν είναι ποτέ καλό αλλά έτσι είναι το παιχνίδι της F1».
Η Sauber έκανε το ντεμπούτο της στη F1 το 1993 και μέχρι τη χρονιά που συγχωνεύτηκε με τη BMW είχε εκκινήσει σε 215 αγώνες, χωρίς να σημειώσει νίκη αλλά συλλέγοντας 195 βαθμούς. Ο πρώτος βαθμός για την Ελβετική ομάδα ήρθε την πρώτη χρονιά με τον Τζ.Τζ.Λέτο. Το 1995 ο Φρέντσεν χάρισε στη Monza το πρώτο βάθρο στη Sauber τερματίζοντας 3ος. Η καλύτερη χρονιά της ομάδας ήταν το 2001 όταν τερμάτισε τέταρτη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το 2006, πρώτη χρονιά της BMW Sauber ως κατασκευαστή είχε σαν αποτέλεσμα την 5η θέση στο πρωτάθλημα και 2 παρουσίες στο βάθρο.
Το 2007 όπως και το 2008 οδηγούσαν για την ομάδα οι Χάιντφελτ και Κουμπίτσα. Ο Πολωνός χάρισε στην ομάδα την πρώτη της pole (Μπαχρέιν 2008) και την πρώτη της νίκη (Καναδάς 2008). Το 2009 δεν ήταν καλή χρονιά για την ομάδα και η αποχώρηση της BMW έφερε σε πολύ δύσκολη θέση τους ανθρώπους της Ελβετικής ομάδας. Τελικά η αποχώρηση της Toyota άνοιξε μια θέση για τη συμμετοχή της ομάδας το 2010 που κύλησε με τον Πήτερ Σάουμπερ να αγωνίζεται να εξασφαλίσει ρευστότητα για την ομάδα του. Φέτος τα πράγματα δείχνουν καλύτερα με τα χρήματα που έφερε ο Πέρεζ.
Πρόκειται για τη δεύτερη ομάδα της Red Bull, Toro Rosso είναι η ιταλική ονομασία του «κόκκινου ταύρου». Ιδρύθηκε στα τέλη του 2005 μετά την εξαγορά της Minardi από τον ιδιοκτήτη της Red Bull, Dietrich Mateschitz.
Η Minardi είναι ένας από τους πιο ιστορικούς κατασκευαστές στη F1. Έκανε το ντεμπούτο της στο GP της Βραζιλίας το 1985 και από τότε μέχρι το 2005 που εξαγοράστηκε εκκίνησε σε 340 GP. Μάζεψε μόνο 38 βαθμούς κάτι που αποτελεί αρνητικό ρεκόρ ενώ δεν βρέθηκε ποτέ πιλότος της στο βάθρο πόσο μάλλον στην pole position ή να πετύχει ταχύτερο γύρο. Η μοναδική φορά που μια Minardi βρέθηκε επικεφαλής σε GP ήταν για ένα και μόνο γύρο το 1989 στην Πορτογαλία στα χέρια του Martini.
Η Toro Rosso στο ντεμπούτο της έδειξε ένα εντελώς διαφορετικό προφίλ απ' ότι η Minardi και παρότι ήταν «καταδικασμένη» λόγω της χρήσης κινητήρα V10 με περιοριστή στροφών κατόρθωσε να πραγματοποιήσει αξιοπρεπείς εμφανίσεις τερματίζοντας 9η στο πρωτάθλημα.
Το 2008 ο Vettel χάρισε στην ομάδα την πρώτη της νίκη στη Μόντσα υπό καταρρακτώδη βροχή. Η απουσία του αφαίρεσε από τη δυναμική της ομάδας που φέτος δείχνει να έχει στα χέρια της ένα καλό μονοθέσιο που μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Ο κινητήρας της Ferrari συνδυάζεται με τη χρήση του KERS της Ιταλικής ομάδας.
Πρόκειται για αναβίωση του ιστορικού ονόματος της Βρετανικής εταιρείας με χρηματοδότες από τη Μαλαισία. Η ομάδα χρησιμοποιεί τα θρυλικά χρώματα της εταιρείας με τα οποία συμμετείχε στη F1 τη δεκαετία του 1950 και 1960. Η Lotus τελευταία φορά συμμετείχε στη F1 το 1994. Σήμερα το όνομα και τα λογότυπα της εταιρείας ανήκουν στο Μαλαίσιο επιχειρηματία Τόνι Φερνάντεζ που έχει βρεθεί σε δικαστική διαμάχη γι' αυτό.
Η ομάδα θα χρησιμοποιεί φέτος τον κινητήρα πρωταθλητή της Renault με κωδικό RS27. Οδηγοί της ομάδας για 2η συνεχή χρονιά παραμένουν οι Γιάρνο Τρούλι και Χέικι Κοβαλάινεν. Εγγύηση για την τεχνική αρτιότητα του μονοθεσίου αποτελεί η παρουσία του κορυφαίου Βρετανού μηχανικού Μάικ Γκασκόιν.
Το μονοθέσιο της Hispania Racing Team με κωδικό F111 κερδίζει επάξια τον τίτλο του πιο όμορφου. Βλέπετε το δημιουργικό αποτελεί σχέδιο του ξακουστού Ντανιέλ Σιμόν των Cosmic Motors που έδωσε τον καλύτερο του εαυτό ώστε να εντυπωσιάζει η εικόνα του μονοθεσίου. Η ομάδα θέλει ξεφύγει από την κακή περσινή εικόνα που δημιούργησε. Εντύπωση προκαλεί η ευρηματικότητα του σχεδιαστή όσον αφορά στην προσέλκυση χορηγών. Δημιούργησε λοιπόν λογότυπα "Your Logo here" τα οποία εμφανίζονται σε συγκεκριμένα σημεία του μονοθεσίου. Η συμφωνία της ομάδας για μια θέση οδήγησης με τον Ινδό, Ναράι Καρθικέγιαν έφερε τα λογότυπα της Tata στο μονοθέσιο. Μιλώντας σχετικά ο αγ. διευθυντής της ομάδας Κόλιν Κόουλς τόνισε: «Η F111 είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την ομάδα μας».
Ο πρόεδρος του Virgin Group Ρίτσαρντ Μπράνσον θεωρεί πως ήδη η ομάδα έχει πετύχει πάρα πολλά παρουσιάζοντας το δεύτερο της μονοθέσιο παρότι αυτό δεν έχει αγωνιστεί ακόμη: «Τι μονοθέσιο! Οι σχεδιαστές μας έκαναν εκπληκτική δουλειά και σήμερα αξίζουν συγχαρητήρια» δήλωσε εμφατικά ο Μπράνσον.
Η VR02 έχει όπως και η προκάτοχός της VR01 δημιουργηθεί σε υπολογιστή δουλεύοντας σε περιβάλλον Computational Fluid Dynamics χωρίς καθόλου χρήση αεροδυναμικής σήραγγας.Η περσινή απόδοση της ομάδας απογοήτευσε αλλά έχουν εναποθέσει πολλά στο 2011 όπου έθεσαν σα στόχο να αναδειχτούν ως οι καλύτεροι από τις νεοσύστατες ομάδες. Οδηγοί της ομάδας είναι οι Λούκα ντι Γκράσι και Ζερόμ ντι Αμπρόζιο ενώ το μονοθέσιο θα χρησιμοποιεί κινητήρες Cosworth..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια