FORMULA 1

Column Left

Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΟΛΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ FORMULA 1 KAI OI ΑΛΛΑΓΕΣ

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, της κορωνίδας των μηχανοκίνητων σπορ, ξεκινά σε λίγα 24ωρα με τη Μελβούρνη της Αυστραλίας να φιλοξενεί το 3ήμερο 15-17 Μαρτίου το πρώτο Grand Prix της χρονιάς. Το πρόγραμμα του 2013 το οποίο μπορείτε να δείτε στο σχετικό γράφημα, περιλαμβάνει 19 αγώνες σε πέντε Ηπείρους, με τους περισσότερους εξ' αυτών να γίνονται εκτός Ευρώπης. Το φετινό γκριντ απαρτίζεται από 11 ομάδες και 22 πιλότους με την ισπανική HRT που κατέρρευσε λόγω οικονομικών προβλημάτων, να αποτελεί παρελθόν. Στο κομμάτι των κανονισμών οι αλλαγές είναι μικρές και αφορούν κυρίως στα λάστιχα της Pirelli, τα οποία έχουν υποστεί τροποποιήσεις στη δομή και τον σκελετό τους, όντας πλέον πιο μαλακά. Αυτό έχει τα πλεονεκτήματά του (καλύτερη πρόσφυση, καλύτερο κράτημα, περισσότερη ταχύτητα), αλλά έχει και ένα μεγάλο μειονέκτημα: τη μειομένη διάρκεια ζωής. Οι προβλέψεις μιλούν για τουλάχιστον 2 με 3 pit stops ανά μονοθέσιο σε κάθε αγώνα, οπότε όπως γίνεται κατανοητό ο παράγοντας ελαστικά θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του Πρωταθλήματος. Πάνω σε αυτόν τον τομέα άλλωστε έριξαν το μεγαλύτερο βάρος τους στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης ομάδες και πιλότοι, προσπαθώντας να βρουν τρόπους και ρυθμίσεις για την καλύτερη διαχείριση των ελαστικών. Σε ό,τι αφορά στο Drag Reduction System ή πιο απλά DRS, για λόγους ασφάλειας, η χρήση του στις ελεύθερες δοκιμές αλλά και τις κατατακτήριες θα επιτρέπεται μόνο στα σημεία που θα χρησιμοποιείται στον αγώνα. Να σημειώσουμε εδώ ότι το κέρδος σε τελική ταχύτητα από την χρήση του DRS κυμαίνεται στα 15 km/h. Σημειώστε δε ότι απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ενεργού διπλού DRS σαν αυτό που είχε εξελίξει το 2012 η Mercedes.
Άλλες αλλαγές...

 - Εισαγωγή πιο αυστηρών δοκιμών ακαμψίας για την εμπρός πτέρυγα. - Μικρές αλλαγές στο εμπρόσθιο roll structure. - Αυξάνεται το ελάχιστο βάρος από τα 640 στα 642 κιλά, ώστε να να αντισταθμιστεί με αυτόν τον τρόπο η αύξηση τους βάτους των νέων ελαστικών. - Σε όλα τα σασί θα εφαρμόζεται μεγαλύτερο στατικό φορτίο (μέχρι τώρα ελεγχόταν μόνο ένα σασί με υψηλότερα φορτία και τα επόμενα δοκιμάζονταν με φορτία 20% μικρότερα). - Διαγράφεται η περίπτωση της «Ανωτέρας Βίας» όταν ένα μονοθέσιο σταματά στην πίστα κατά τις κατατακτήριες δοκιμές. Η FIA θα καθορίζει πόσο καύσιμο θα χρησιμοποιούσε το μονοθέσιο για να επιστρέψει στα pit και θα το προσθέτει στο ελάχιστο του 1 λίτρου. - Η απαγόρευση εργασιών για τις ομάδες επεκτείνεται από 6 σε 8 ώρες το βράδυ της Πέμπτης και θα επιτρέπονται μόνο δύο εξαιρέσεις (ήταν τέσσερις μέχρι τώρα). -Επιτρέπεται για λόγους αισθητικής η χρησιμοποίηση ειδικού, πλαστικού πάνελ που θα καλύπτει το «σκαλοπάτι» στο ρύγχος των μονοθεσίων. Η χρήση του ή όχι εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τις ομάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια