Οι προβολείς στη Σιγκαπούρη είχαν ανάψει για να φωτίσουν τον πρώτο νυκτερινό αγώνα στην ιστορία τηςFormula 1. Τα τηλεοπτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο είχαν στρέψει τις κάμερες στο γεγονός της χρονιάς και όχι μόνον, τουλάχιστον σε ό,τι αφορούσε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Δεν είναι και λίγο ένας νυκτερινός αγώνας F1 και όλοι, πέρα από το ξεχωριστό θέαμα ήθελαν να δουν πώς θα ανταποκρίνονταν οδηγοί και μονοθέσια σε αυτήν την πρωτόγνωρη για το σπορ δοκιμασία. Στη Renault την εποχή εκείνη πρωταγωνιστούσαν δύο πιλότοι, ο Fernando Alonso και ο Νelson Piquet Jr, γιος του παλιού γνωστού πιλότου και τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Nelson Piquet. Όμως το μεγάλο αστέρι της ομάδας ήταν ο Flavio Briatore, με ή χωρίς τη «μαύρη γαζέλα» Naomi Cambell στο πλευρό του. Στην pole position βρισκόταν ο Felipe Massa, με την ομάδα του Flavio να μην περνά και την καλύτερη περίοδό της, όμως ο πολύς Briatore για λόγους που μόνον εκείνος ξέρει, ήθελε όσο τίποτα τη νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα. Ίσως διότι θα ανέβαζε πολύ ψηλά τις μετοχές του, λόγω της τεράστιας δημοσιότητας που είχε πάρει το συγκεκριμένο Grand Prix, λόγω νύχτας.
Δεν είναι και λίγο ένας νυκτερινός αγώνας F1 και όλοι, πέρα από το ξεχωριστό θέαμα ήθελαν να δουν πώς θα ανταποκρίνονταν οδηγοί και μονοθέσια σε αυτήν την πρωτόγνωρη για το σπορ δοκιμασία. Στη Renault την εποχή εκείνη πρωταγωνιστούσαν δύο πιλότοι, ο Fernando Alonso και ο Νelson Piquet Jr, γιος του παλιού γνωστού πιλότου και τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Nelson Piquet. Όμως το μεγάλο αστέρι της ομάδας ήταν ο Flavio Briatore, με ή χωρίς τη «μαύρη γαζέλα» Naomi Cambell στο πλευρό του. Στην pole position βρισκόταν ο Felipe Massa, με την ομάδα του Flavio να μην περνά και την καλύτερη περίοδό της, όμως ο πολύς Briatore για λόγους που μόνον εκείνος ξέρει, ήθελε όσο τίποτα τη νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα. Ίσως διότι θα ανέβαζε πολύ ψηλά τις μετοχές του, λόγω της τεράστιας δημοσιότητας που είχε πάρει το συγκεκριμένο Grand Prix, λόγω νύχτας.
Όλα κυλούσαν ομαλά, ή όσο ομαλά μπορούν να κυλήσουν σε έναν αγώνα F1 τα πράγματα, ο Massa είχε πέσει αρκετά πίσω και ο Alonso είχε ήδη κάνει ανεφοδιασμό σε καύσιμα (τότε επιτρεπόταν) οπότε δεν θα χρειαζόταν να ξαναμπεί στα πιτ σε αντίθεση με τους αντιπάλους του, όταν από το πουθενά ο Νelson Piquet Jr που οδηγούσε τη δεύτερη Renault , χάνει τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσκρούει με δύναμη πάνω στον προστατευτικό τοίχο. Το μονοθέσιο σχεδόν διαλύεται, ο «μικρός» βγαίνει αλώβητος και το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στην πίστα. Να μην πολυλογούμε στο www.f1kart.gr: Από όλο αυτό το τουρλουμπούκι, κερδισμένος βγαίνει ο Ισπανός που έχει κάνει ήδη ανεφοδιασμό και ο οποίος στο τέλος βλέπει πρώτος την καρό σημαία μπροστά από τους Nico Rosberg και Lewis Hamilton. Στο βάθρο οι πανηγυρισμοί του Flavio είναι δικαιολογημένοι και όλοι μιλούν για μια ανέλπιστη νίκη της Renault στο πρώτο νυκτερινό Grand Prix της F1.
Ένα χρόνο αργότερα, οι μάσκες πέφτουν: Ο Νelson Piquet Jr, δυσαρεστημένος από τη συμπεριφορά του Flavio, αποκαλύπτει ότι το ατύχημα ήταν «στημένο», προσχεδιασμένο και έγινε κατόπιν εντολής της ομάδας για να αποκτήσει ο Alonso το συγκριτικό πλεονέκτημα που προαναφέραμε έναντι των αντιπάλων του. Στην αρχή, η ομάδα προσπάθησε να τον βγάλει τρελό και όλoι έλεγαν ότι δεν ήταν δυνατόν γίνει κάτι τέτοιο διότι η πρόσκρουση ήταν πολύ δυνατή και η ζωή του «μικρού» μπήκε σε κίνδυνο.
Ωστόσο, η FIA διέταξε έρευνα όπως αναλύει το www.f1kart.gr και το αποτέλεσμά της το έστειλε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Κάπου εκεί τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν την πραγματική τους διάσταση και η Renault αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση λέγοντας πως δεν αμφισβητεί τις κατηγορίες, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα την απομάκρυνση από την ομάδα του Flavio Briatore και του επικεφαλής μηχανικού Pat Symonds.
Λίγες μέρες μετά το Συμβούλιο δημοσιοποιεί την απόφασή του που είναι αποκλεισμός της Renaut από τη F1 με διετή αναστολή, αποκλεισμός του Briatore απ' όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το σπορ, αλλά και όλους τους θεσμούς που γίνονται υπό την αιγίδα της FIA επ' αόριστον, και πέντε χρόνια αποκλεισμός για τον Symonds.
Οι δυο τους αναζήτησαν δικαίωση στα γαλλικά δικαστήρια τα οποία αποφάσισαν να άρουν τις ποινές που τους είχαν επιβληθεί. Όμως, σε συνεννόηση με τη FIA και ως ένδειξη καλής θελήσεως και οι δύο υποσχέθηκαν να μην εργαστούν ή εμπλακούν με οποιοδήποτε τρόπο στο Σπορ για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, η FIA διέταξε έρευνα όπως αναλύει το www.f1kart.gr και το αποτέλεσμά της το έστειλε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Κάπου εκεί τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν την πραγματική τους διάσταση και η Renault αναγκάστηκε να βγάλει ανακοίνωση λέγοντας πως δεν αμφισβητεί τις κατηγορίες, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα την απομάκρυνση από την ομάδα του Flavio Briatore και του επικεφαλής μηχανικού Pat Symonds.
Λίγες μέρες μετά το Συμβούλιο δημοσιοποιεί την απόφασή του που είναι αποκλεισμός της Renaut από τη F1 με διετή αναστολή, αποκλεισμός του Briatore απ' όλες τις δραστηριότητες που σχετίζονται με το σπορ, αλλά και όλους τους θεσμούς που γίνονται υπό την αιγίδα της FIA επ' αόριστον, και πέντε χρόνια αποκλεισμός για τον Symonds.
Οι δυο τους αναζήτησαν δικαίωση στα γαλλικά δικαστήρια τα οποία αποφάσισαν να άρουν τις ποινές που τους είχαν επιβληθεί. Όμως, σε συνεννόηση με τη FIA και ως ένδειξη καλής θελήσεως και οι δύο υποσχέθηκαν να μην εργαστούν ή εμπλακούν με οποιοδήποτε τρόπο στο Σπορ για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια