H αποχώρηση του Σεμπάστιαν Φέτελ (αριστ.) από τη Ρεντ Μπουλ σηματοδοτεί μια νέα αρχή από το τιμόνι της θρυλικής Φεράρι, παίρνοντας τη θέση του Φερνάντο Αλόνσο (δεξιά). Ο Ισπανός επιστρέφει στη Μακλάρεν ύστερα από επτά χρόνια.
Περισσότερες από 365 μέρες μετά το ατύχημα του Μίκαελ Σουμάχερ που στιγμάτισε την περυσινή πλέον χρονιά, η Φόρμουλα 1 κέρδισε πολλούς υποστηρικτές κατά το πρωτάθλημα που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές εβδομάδες. Μετά την τετραετή κυριαρχία του Σεμπάστιαν Φέτελ, το περυσινό πρωτάθλημα έφερε ύστερα από καιρό μια μεγάλη μάχη στην κορυφή όσον αφορά τους οδηγούς, ασχέτως αν αυτή δεν συνδυάστηκε με κάποια αμφίρροπη κόντρα στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Στη Φόρμουλα 1, οι αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης, η εισαγωγή των αριθμών στα μονοθέσια των πιλότων και οι αναγκαστικές διαφοροποιήσεις που υπήρξαν στα αυτοκίνητα έκαναν το 2014 να μοιάζει με ένα μεταβατικό έτος, ενός συναρπαστικού πρωταθλήματος.
Κάτι περισσότερο από τρεις μήνες πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας (15 Μαρτίου), ο οργανισμός του κορυφαίου πρωταθλήματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού προσαρμόζεται στις νέες αλλαγές που επίκεινται και στις νέες συνθήκες. Ως προς τους οδηγούς, η αποχώρηση του Σεμπάστιαν Φέτελ από τη Ρεντ Μπουλ σηματοδοτεί το τέλος μιας μακρόχρονης πορείας και την έναρξη μιας καινούργιας, από το τιμόνι της θρυλικής Φεράρι. Ο αντικαταστάτης του Ισπανού Φερνάντο Αλόνσο, ο Φέτελ, είδε τη Ρεντ Μπουλ να μην προσαρμόζεται στις περυσινές αλλαγές και το στοίχημα πλέον είναι μεγάλο, τόσο για τον ίδιο που καλείται να αποδείξει για ακόμη μια φορά την απαράμιλλη ικανότητά του, όσο και για τη Φεράρι, που στο πρόσωπο του κορυφαίου πιλότου των τελευταίων ετών ευελπιστεί να ξαναβρεί τον δρόμο προς το υψηλότερο σκαλί του τελικού βάθρου. Η παρουσία του Φέτελ στη Φεράρι φέρνει τον Αλόνσο στη Μακλάρεν ύστερα από επτά χρόνια. Ο τελευταίος αγώνας του νέου πρωταθλήματος θα είναι στο Αμπου Ντάμπι στις 29 Νοεμβρίου του 2015. Κάτεραμ και Μαρούσια, μετά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν στο τέλος της περυσινής σεζόν, ψάχνουν επενδυτές προκειμένου να στελεχώσουν μια ομάδα η οποία θα συμμετάσχει στο επικείμενο πρωτάθλημα. Οι 21 αγώνες που είχε φημολογηθεί πως θα διαμόρφωναν το καλεντάρι δεν θα επαληθευθούν τελικώς, δεδομένου πως η Κορέα δεν θα φιλοξενήσει Γκραν Πρι, όπως είχε αρχικώς διατυπωθεί.
Η ασφάλεια
Στις γενικές αλλαγές, ο κανονισμός του διπλασιασμού των βαθμών στην τελευταία αγωνιστική δεν θα εφαρμοστεί φέτος, όπως αποφασίστηκε από τη FIA. Πέραν αυτού, ύστερα από το σοβαρό ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί στο ιαπωνικό Γκραν Πρι, θα εφαρμοστεί μια νέα διαδικασία στους αγώνες, η οποία θα φέρει το όνομα «Virtual Safety Car».
Αυτή η διαδικασία θα λαμβάνει χώρα όταν χρειάζονται διπλές κίτρινες σημαίες σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας όπου οι αγωνιζόμενοι ή οι διοργανωτές μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο, αλλά οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την είσοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Με τις συνθήκες του «Virtual Safety Car» οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την ταχύτητά τους στην ταχύτητα που θα αναγράφεται στα τιμόνια τους, ούτως ώστε να υπάρξει μείωση πιθανότητας ατυχημάτων.
Στην ίδια κατεύθυνση, που αφορά στην όσο το δυνατόν πιο σφαιρική πρόληψη των ατυχημάτων, αν ένα μονοθέσιο θεωρηθεί από τους αγωνοδίκες πως αφέθηκε να οδηγηθεί σε επικίνδυνη κατάσταση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, θα επιβάλλεται ποινή 10 δευτερολέπτων στον οδηγό του.
Ως προς τους τεχνικούς κανόνες, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται στα 702 κιλά, από τα 642 στα οποία ήταν πέρυσι. Μετά τις αντιδράσεις σχετικά με τις «περίεργες μύτες» των μονοθεσίων, η FIA τροποποίησε τους κανόνες. Οι μύτες θα είναι χαμηλότερες σε σχέση με το 2014, διατηρώντας μια ελάχιστη διατομή, αλλά θα πρέπει να μειώνονται σταδιακά μέχρι ένα σημείο με ένα σταθερό γραμμικό ρυθμό. Ουσιαστικά απαγορεύεται το σχήμα δακτύλου που είδαμε το 2014 για ένα πιο προοδευτικό σχήμα. Επιπλέον, ο σχεδιασμός της μύτης πρέπει να είναι συμμετρικός και συνεπής με τον κεντρικό άξονα του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να απαγορεύονται τα πιο ευφάνταστα σχέδια, όπως η προσέγγιση «twin-task» που χρησιμοποιήθηκε από τη Λότους.
Κάτι περισσότερο από τρεις μήνες πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα στη Μελβούρνη της Αυστραλίας (15 Μαρτίου), ο οργανισμός του κορυφαίου πρωταθλήματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού προσαρμόζεται στις νέες αλλαγές που επίκεινται και στις νέες συνθήκες. Ως προς τους οδηγούς, η αποχώρηση του Σεμπάστιαν Φέτελ από τη Ρεντ Μπουλ σηματοδοτεί το τέλος μιας μακρόχρονης πορείας και την έναρξη μιας καινούργιας, από το τιμόνι της θρυλικής Φεράρι. Ο αντικαταστάτης του Ισπανού Φερνάντο Αλόνσο, ο Φέτελ, είδε τη Ρεντ Μπουλ να μην προσαρμόζεται στις περυσινές αλλαγές και το στοίχημα πλέον είναι μεγάλο, τόσο για τον ίδιο που καλείται να αποδείξει για ακόμη μια φορά την απαράμιλλη ικανότητά του, όσο και για τη Φεράρι, που στο πρόσωπο του κορυφαίου πιλότου των τελευταίων ετών ευελπιστεί να ξαναβρεί τον δρόμο προς το υψηλότερο σκαλί του τελικού βάθρου. Η παρουσία του Φέτελ στη Φεράρι φέρνει τον Αλόνσο στη Μακλάρεν ύστερα από επτά χρόνια. Ο τελευταίος αγώνας του νέου πρωταθλήματος θα είναι στο Αμπου Ντάμπι στις 29 Νοεμβρίου του 2015. Κάτεραμ και Μαρούσια, μετά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν στο τέλος της περυσινής σεζόν, ψάχνουν επενδυτές προκειμένου να στελεχώσουν μια ομάδα η οποία θα συμμετάσχει στο επικείμενο πρωτάθλημα. Οι 21 αγώνες που είχε φημολογηθεί πως θα διαμόρφωναν το καλεντάρι δεν θα επαληθευθούν τελικώς, δεδομένου πως η Κορέα δεν θα φιλοξενήσει Γκραν Πρι, όπως είχε αρχικώς διατυπωθεί.
Η ασφάλεια
Στις γενικές αλλαγές, ο κανονισμός του διπλασιασμού των βαθμών στην τελευταία αγωνιστική δεν θα εφαρμοστεί φέτος, όπως αποφασίστηκε από τη FIA. Πέραν αυτού, ύστερα από το σοβαρό ατύχημα του Ζιλ Μπιανκί στο ιαπωνικό Γκραν Πρι, θα εφαρμοστεί μια νέα διαδικασία στους αγώνες, η οποία θα φέρει το όνομα «Virtual Safety Car».
Αυτή η διαδικασία θα λαμβάνει χώρα όταν χρειάζονται διπλές κίτρινες σημαίες σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας όπου οι αγωνιζόμενοι ή οι διοργανωτές μπορεί να διατρέχουν κίνδυνο, αλλά οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την είσοδο αυτοκινήτου ασφαλείας. Με τις συνθήκες του «Virtual Safety Car» οι οδηγοί είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν την ταχύτητά τους στην ταχύτητα που θα αναγράφεται στα τιμόνια τους, ούτως ώστε να υπάρξει μείωση πιθανότητας ατυχημάτων.
Στην ίδια κατεύθυνση, που αφορά στην όσο το δυνατόν πιο σφαιρική πρόληψη των ατυχημάτων, αν ένα μονοθέσιο θεωρηθεί από τους αγωνοδίκες πως αφέθηκε να οδηγηθεί σε επικίνδυνη κατάσταση κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, θα επιβάλλεται ποινή 10 δευτερολέπτων στον οδηγό του.
Ως προς τους τεχνικούς κανόνες, το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται στα 702 κιλά, από τα 642 στα οποία ήταν πέρυσι. Μετά τις αντιδράσεις σχετικά με τις «περίεργες μύτες» των μονοθεσίων, η FIA τροποποίησε τους κανόνες. Οι μύτες θα είναι χαμηλότερες σε σχέση με το 2014, διατηρώντας μια ελάχιστη διατομή, αλλά θα πρέπει να μειώνονται σταδιακά μέχρι ένα σημείο με ένα σταθερό γραμμικό ρυθμό. Ουσιαστικά απαγορεύεται το σχήμα δακτύλου που είδαμε το 2014 για ένα πιο προοδευτικό σχήμα. Επιπλέον, ο σχεδιασμός της μύτης πρέπει να είναι συμμετρικός και συνεπής με τον κεντρικό άξονα του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να απαγορεύονται τα πιο ευφάνταστα σχέδια, όπως η προσέγγιση «twin-task» που χρησιμοποιήθηκε από τη Λότους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια