Ιστορία έγραψαν Χάμιλτον και Mercedes
Δεύτερος τίτλος για Χάμιλτον, πρώτος για Mercedes. Με 11 νίκες σε 19 Grand Prix, ο Λιούις Χάμιλτον στέφθηκε πρωταθλητής της F1 για το 2014 ζευγαρώνοντας τους παγκόσμιους τίτλους του...
Παράλληλα η ομάδα του, η Mercedes-AMG, όντας εμφανώς ανώτερη από τις υπόλοιπες, κέρδισε τον τίτλο για τους κατασκευαστές, που είναι ο πρώτος στην ιστορία της.
Tο 2014 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για την F1, αφού είχαμε την επιστροφή των turbo, αλλά αυτή τη φορά σε V6 κινητήρες 1,6 λτ., συνδυασμένους με Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας (ERS) και ηλεκτροκινητήρα 161 ίππων. Πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στον πρώτο αγώνα για το 2014 στην Αυστραλία τα προγνωστικά ήταν δύσκολα. Οι αλλαγές των κανονισμών, των κινητήρων και της σχεδίασης των μονοθεσίων δεν ευνοούσαν τις προβλέψεις, αν και για τις στοιχηματικές εταιρείες η Mercedes ήταν με διαφορά το πρώτο φαβορί. Μετά την πτώση της πρώτης καρό σημαίας αποδείχθηκε πως δεν είχαν άδικο. Όσο προχωρούσε το Πρωτάθλημα, τόσο γινόταν εμφανής η ανωτερότητα της Mercedes, τα μονοθέσια της οποίας σάρωναν σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες. Έτσι πολύ γρήγορα το Πρωτάθλημα έγινε παράσταση για έναν ρόλο για τους κατασκευαστές και μονομαχία μεταξύ των πιλότων της Mercedes για τον τίτλο στους οδηγούς.
Λιούις ο τρομερός
Το τελευταίο Grand Prix για το 2014 ήταν αυτό του Aμπου Ντάμπι, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την καινοτομία της διπλής βαθμολόγησης και στο οποίο σφραγίστηκε με τον πιο εμφατικό τρόπο η υπεροχή του Λούις Χάμιλτον και της Mercedes-AMG. Το πρωτάθλημα της F1 για το 2014 τελείωσε με τον Βρετανό πιλότο και την Mercedes να κερδίζουν τα Πρωταθλήματα για τους oδηγούς και τους κατασκευαστές. Αυτός ήταν ο δεύτερος τίτλος του Χάμιλτον (ο πρώτος ήταν το 2008 με την ομάδα της McLaren) και ο παρθενικός για την Mercedes. O Xάμιλτον, που βραβεύτηκε από τους Βρετανούς δημοσιογράφους ως η αθλητική προσωπικότητα της χρονιάς στη χώρα του, έγινε ο 4ος Βρετανός πιλότος με πολλαπλούς τίτλους μετά τους Τζάκι Στιουάρτ (3), Γκράχαμ Χιλ (2) και Τζιμ Κλαρκ (2).
Δεκαεννιά Grand Prix διεξήχθησαν το 2014 με αρχή στην Αυστραλία και αυλαία στο Aμπου Ντάμπι. Ο Λ. Χάμιλτον τερμάτισε πρώτος σε 11 από αυτά και η Mercedes σημείωσε ισάριθμα «1-2». Δεύτερος στο πρωτάθλημα τερμάτισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ με 317 βαθμούς. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ο μόνος οδηγός, που πήρε νίκες (3, σε Καναδά, Ουγγαρία και Βέλγιο) για άλλη ομάδα (Red Bull) εκτός της Mercedes.
Με το δεξί ο Ρόσμπεργκ στην πρεμιέρα
Η αυλαία της σεζόν άνοιξε στην Αυστραλία (14-16/3) με τον Νίκο Ρόσμπεργκ της Mercedes να παίρνει με ευκολία τη νίκη, που ήταν η 4η της καριέρας του. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με Red Bull και στην τρίτη βρέθηκε ο ρούκι Κέβιν Μαγκνουσεν με McLaren. Mετά τον αγώνα όμως αφαιρέθηκε η δεύτερη θέση από τον Ρικιάρντο, αφού διαπιστώθηκε πως η ροή καυσίμου του μονοθεσίου του ξεπέρασε το θεσπισμένο από τη FIA όριο των 100 κιλών ανά ώρα, με συνέπεια οι αγωνοδίκες για τον αποκλείσουν. Μετά από αυτό, ο Μάγκνουσεν πέρασε δεύτερος και ο Τζένσον Μπάτον (McLaren) τρίτος. Ο Λιούις Χάμιλτον, που είχε την pole position, ξεκίνησε άσχημα και έτσι έμεινε πίσω για να εγκαταλείψει στους πρώτους γύρους, όπως και ο Σεμπάστιαν Φέτελ… Η απογοήτευση για τη Ferrari ήρθε νωρίς, αφού δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 4η θέση του Αλόνσο στο τέλος.
Τέσσερις σερί νίκες για τον Χάμιλτον
Aρχή στη Μαλαισία για το σερί Χάμιλτον και Mercedes. Άνετος νικητής στο Grand Prix της Μαλαισίας (28-30/3) ήταν ο Λιούις Χάμιλτον, που οδήγησε εξαιρετικά και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, τόσο την δεύτερη συνεχόμενη pole position του, όσο και την αξιοπιστία που έδειξε αυτή τη φορά το μονοθέσιό του. Ο Χάμιλτον πέτυχε το απόλυτο, καθώς εκτός από τη νίκη και την pole position, έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και δεν έχασε σε κανένα σημείο την πρώτη θέση. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο ομόσταυλός του Νίκο Ρόσμπεργκ, που χάρισε στη Mercedes GP το πρώτο της 1-2 για το 2014. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull), στο πρώτο του βάθρο για τη χρονιά. Από τα συμβάντα του αγώνα ξεχώρισε η σύγκρουση Ζ. Μπιάνκι (Marussia) και Π. Μαλντονάδο (Lotus) στην εκκίνηση.
Το Grand Prix του Μπαχρέιν (4-6/4) για πρώτη φορά διεξήχθη υπό το φως των προβολέων. Νικητής ήταν ξανά ο Λ. Χάμιλτον, που πέρασε στην εκκίνηση τον poleman και ομόσταυλό του N. Ρόσμπεργκ με τον οποίο έδωσε σκληρή μάχη. Τελικά ο Ρόσμπεργκ τερμάτισε δεύτερος. Δεν ήταν λίγες οι στιγμές, που οι δύο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν πλάι-πλάι. Μάχες είχαμε και για την 3η θέση, με τον Σέρτζιο Πέρεθ (Force India) να κοντράρεται με τον ομόσταυλό του Νίκο Χούλκενμπεργκ. Τελικά ο Μεξικανός πάτησε το βάθρο για 4η φορά στην καριέρα του, ενώ ο Χούλκενμπεργκ έχασε και την 4η θέση από τον εξαιρετικό Ντάνιελ Ρικιάρντο (Red Bull). Το hi-light του αγώνα ήταν το ατύχημα του Π. Μαλντονάδο (Lotus), ο οποίος βγαίνοντας από τα pits έπεσε πάνω στη Sauber του Ε. Γκουτιέρεθ, που απογειώθηκε έκανε μερικές στροφές στον αέρα και προσγειώθηκε, ευτυχώς, σωστά…
Στην Κίνα (18-20/4) είχαμε επανάληψη σκηνικού για τις 2 πρώτες θέσεις με νικητή τον Λ. Χάμιλτον, δεύτερο (τελικά) τον Ν. Ρόσμπεργκ και τη Mercedes-AMG να σημειώνει ένα ακόμη (το τρίτο συνεχόμενο) «1-2». Ο αγώνας της Κίνας χαρακτηρίστηκε από το πρώτο βάθρο της Ferrari για το 2014 με τον Φ. Αλόνσο στην 3η θέση (η πρώτη επιτυχία της Scuderia μετά την αποχώρηση του Στέφανο Ντομενικάλι), αλλά και από το γεγονός του πρόωρου τερματισμού του αγώνα, αφού η καρό σημαία έπεσε κατά λάθος δύο γύρους πριν το τέλος! Ένα ακόμη γεγονός, που συζητήθηκε ήταν φυσικά οι οδηγίες που έδωσε η Red Bull στον 4 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ να αφήσει τον ομόσταυλό του Ντ. Ρικιάρντο να περάσει!
Μια από τα ίδια είχαμε και στην Ισπανία
Στις 9-11/5 με νικητή τον Λ. Χάμιλτον και δεύτερο (τελικά) τον Ν. Ρόσμπεργκ, με τη Mercedes-AMG να σημειώνει το τέταρτο συνεχόμενο «1-2». Ο αγώνας της Ισπανίας δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρά στους τελευταίους γύρους, όπου ο Ρόσμπεργκ πίεσε (ανεπιτυχώς) τον teammate του για τη νίκη. Ενδιαφέρον είχε και η κόντρα μεταξύ των οδηγών της Ferrari για την… 6η θέση με τελικό νικητή τον Φ. Αλόνσο, αλλά ένα γύρο πίσω, ενδεικτικό της χαώδους απόστασης που χώριζε την Mercedes-AMG από τους άλλους κατασκευαστές. Στην 3 θέση του βάθρου ανέβηκε ο μαχητικός Ντ. Ρικιάρντο (Red Bull).
Λάμψη Ρόσμπεργκ στο Μονακό
Τα προσπεράσματα είναι δύσκολα στους δρόμους του Μονακό (22-25/5) και αν έχεις την pole δύσκολα δε χάνεις τον αγώνα. Εντός έδρας ο Ν. Ρόσμπεργκ (μόνιμος κάτοικος) φρόντισε να εξασφαλίσει την pole position και το μόνο που έλλειπε ήταν μια καλή εκκίνηση στον αγώνα. Όπερ και εγένετο. Ο Ρόσμπεργκ πήρε τη νίκη, όπως και το 2013 και ξανατέθηκε επικεφαλής στο Πρωτάθλημα, αφού ο Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος. Τρίτος για ακόμη μια φορά ήταν ο Ντ. Ρικιάρντο. O αγώνας χαρακτηρίστηκε για ακόμη μια φορά από τα πολλά ατυχήματα και τις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Αξίζει να σημειωθεί πως τερμάτισαν 14 οδηγοί από τους 22 που ξεκίνησαν. Το γόητρο της Ferrari περιέσωσε ο Φ. Αλόνσο, που τερμάτισε 4ος και ήταν ο μόνος από τους υπόλοιπους οδηγούς που τερμάτισαν και δεν «έφαγαν» γύρο! Στο φετινό Μονακό, η Marussia πήρε τους 2 πρώτους και τελευταίους της βαθμούς στην F1, με τον Ζ. Μπιανκί.
Ο Ρικιάρντο σπάει το μονοπώλιο των Mercedes
Την πρώτη νίκη της καριέρας του πέτυχε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στο Grand Prix του Καναδά (6-8/6), σπάζοντας το σερί νικών της Mercedes-AMG και χαρίζοντας στη Red Bull την πρώτη νίκη του 2014. Βέβαια για να συμβούν όλα αυτά χρειάστηκε πρώτα να εμφανιστεί πρόβλημα στο ERS (Energy Recovery System) των μονοθέσιων της Mercedes, που οδήγησε τον Λ. Χάμιλτον σε εγκατάλειψη και τον Ν. Ρόσμπεργκ να δίνει ηρωϊκή μάχη για 20 περίπου γύρους για να κρατήσει την πρώτη θέση. Τελικά ο πιλότος της Mercedes-AMG 2 γύρους πριν το τέλος «έπεσε», αλλά κατάφερε να αποσπαστεί στην κορυφή της βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Στην 3η θέση τερμάτισε τελικά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ, στο δεύτερο του βάθρο για φέτος. Βέβαια μπροστά στα μάτια του ή για την ακρίβεια στη μύτη του μονοθεσίου του είδε να γίνεται ένα φοβερό ατύχημα όταν ο Φελίπε Μάσα (Williams) έπεσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω στον Σέρτζιο Πέρεθ (Force India), που άλλαξε λανθασμένα γραμμή.
Και ξανά προς τη δόξα τραβά
Στο Red Bull Ring, την πίστα που έχει στην κατοχή του ο ιδιοκτήτης της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτς, διεξήχθη το αυστριακό Grand Prix (20-22/6). Η Mercedes επιβεβαίωσε σε έναν ακόμη αγώνα την κυριαρχία της, κάνοντας το «1-2». Βέβαια, τα μηνύματα των δοκιμαστικών του Σαββάτου, με τις δύο Williams των Μάσσα και Μπότας να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις της εκκίνησης, κάθε άλλο παρά προμήνυαν για τη νίκη των Mercedes στον αγώνα, ωστόσο τα «ασημένια βέλη» είχαν άλλες διαθέσεις την Κυριακή… Την τελευταία θέση στο βάθρο πάτησε ο Β. Μπότας, με 4ο τον Φ. Μάσσα. Η Williams άρχισε να δείχνει τα δόντια της.
Εντός έδρας νίκη Χάμιλτον
Εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη (αστοχία κιβωτίου ταχυτήτων) του teammate, ο Χάμιλτον πήρε τους 25 βαθμούς της νίκης στο Grand Prix της Mεγ. Βρετανίας (4-6/7). Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Β. Μπότας (Williams) αν και ξεκίνησε 14ος (!) και στην τρίτη ο συνήθης ύποπτος Ντ. Ρικιάρντο (Red Bull). Απρόβλεπτος καιρός και λάθη από τις ομάδες συνετέλεσαν σε πολλές εκπλήξεις στην σειρά εκκίνησης. Οι Ferrari π.χ. καταποντίστηκαν, ο Χάμιλτον εκκίνησε 6ος , ο Φέτελ 2ος. Με διαφορά την καλύτερη επίδοση είχε ο Ν. Ρόσμπεργκ, που ξεκίνησε και έστριψε με άνεση πρώτος. Ωστόσο ο αγώνας διακόπηκε για σχεδόν μία ώρα, αφού στον πρώτο γύρο, η Ferrari του Κ. Ράικονεν βγήκε από την πίστα και έπεσε στις μπαριέρες με δύναμη 47g (!!!). Τα συντρίμμια πήραν σβάρνα τον Φ. Μάσσα (Williams).
Νίκη εντός έδρας για τη Mercedes
Ο αγώνας του Χόκενχαϊμ (18-20/7) ήταν ίσως ένας από τους πιο εύκολους στην καριέρα του Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την υπεροχή της Mercedes έναντι όλων των υπολοίπων μονοθεσίων, από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου μέχρι και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής, δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν και κατέκτησε με ευκολία την pole position και στη συνέχεια, τη νίκη. Ο Xάμιλτον έχοντας να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι ξεκινούσε από την 20η θέση στον αγώνα (λόγω εξόδου που είχε στις δοκιμές του Σαββάτου και στη συνέχεια, αλλαγής κιβωτίου) και ύστερα και από μια επαφή στον 30ο γύρο με τον Μπάτον, που του άφησε μια πληγωμένη εμπρόσθια αεροτομή, κατάφερε οδηγώντας πολύ επιθετικά να φέρει τη δεύτερη Mercedes στην 3η θέση του βάθρου. Για τη 2η θέση του αγώνα, ο Βάλτερι Μπότας με τη Williams, απέδειξε για μια ακόμη φορά το μεγάλο ταλέντο του.
Διπλό «χτύπημα» από Ρικιάρντο
Το πιο ανατρεπτικό Grand Prix της χρονιάς μας πρόσφερε η Ουγγαρία (25-27/7), με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να είναι ο μεγάλος νικητής. Μαζί του στο βάθρο βρέθηκαν οι Φ. Αλόνσο και Λ. Χάμιλτον, που επωφελήθηκαν τις δύο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στην βρεγμένη πίστα και κέρδισαν αρκετές θέσεις, ειδικά ο Χάμιλτον, που ξεκίνησε από το pit lane. Ο Αυστραλός, έχοντας διαφορετική στρατηγική, προσπέρασε τους δύο Πρωταθλητές στο τέλος τού αγώνα.
Σερί νίκη πέτυχε όμως ο Ρικιάρντο και στο Βέλγιο (22-24/8). Ο Αυστραλός της Red Bull eκμεταλλευόμενος την κόντρα και την σύγκρουση των δύο οδηγών της Mercedes (Λ. Χάμιλτον και Ν. Ρόσμπεργκ) πήρε τους 25 βαθμούς της νίκης. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Ν. Ρόσμπεργκ, που σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του teammate του Λ. Χάμιλτον, αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία των οδηγών στους 29 βαθμούς. Οδηγώντας με κότσια ο Β. Μπότας κατάφερε να πατήσει το τελευταίο σκαλί του βάθρου.
O Xάμιλτον πήρε το όπλο του και τον τίτλο
Από το Grand Prix της Ιταλίας (5-7/9) στη θρυλική πίστα της Μόντσα και μέχρι το Grand Prix των ΗΠΑ στο Όστιν (31/10-2/11), ο Λ. Χάμιλτον έκανε ένα εμφατικό σερί 5 νικών δείχνοντας τις άγριες διαθέσεις του για τον τίτλο του 2014.
Στη Μόντσα ο Χάμιλτον κατάφερε να κερδίσει ξεπερνώντας το πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του, που στην αρχή τον άφησαν πίσω. Στη συνέχεια πίεσε και ο Ν. Ρόσμπεργκ δεν απέφυγε το λάθος δίνοντας την ευκαιρία στον teammate να πάρει τα ηνία και τη νίκη. Για έναν ακόμη αγώνα ήταν φανερό πως τα μονοθέσια της Mercedes-AMG ήταν αχτύπητα. Μόνο η Williams μπόρεσε να ακολουθήσει με αποτέλεσμα ο Φ. Μάσσα να τερματίσει 3ος και ο Β. Μπότας 4ος. Η Ferrari ακόμα και εντός έδρας ήταν για έναν ακόμη αγώνα απογοητευτική!
Με τον Ρόσμπεργκ να εκκινεί από το pit lane λόγω αλλαγής τιμονιού πριν την εκκίνηση, ο Λ. Χάμιλτον νίκησε και στο αγώνα της Σιγκαπούρης (19-21/9). Ο Χάμιλτον οδήγησε καταπληκτικά και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη τελικά του Ρόσμπεργκ στους πρώτους γύρους, αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία. Η Ferrari ήταν για έναν ακόμη αγώνα απογοητευτική και ο Φ. Αλόνσο παρότι είχε πιο φρέσκα ελαστικά από τους πιλότους της Red Bull δεν κατάφερε να τους περάσει για να κερδίσει έστω μια θέση στο βάθρο. Έτσι, δεύτερος ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ και τρίτος ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.
Λίγη σημασία έχει η νίκη του Λ. Χάμιλτον στο Grand Prix της Ιαπωνίας (3-5/10) και η απομάκρυνσή του κατά 10 βαθμούς από τον δεύτερο Ν. Ρόσμπεργκ στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Ο συγκεκριμένος αγώνας στην πλημυρισμένη πίστα της Σουζούκα διακόπηκε 8 γύρους πριν το τέλος και στιγματίστηκε από τον σοβαρό τραυματισμό του Ζυλ Μπιανκί της Marussia. Το μονοθέσιό του Γάλλου χώθηκε κάτω από έναν γερανό, που έβγαζε εκτός πίστας το μονοθέσιο του Α. Σούτιλ της Sauber, που είχε έξοδο στο ίδιο σημείο ένα γύρο πριν. Μέχρι και σήμερα ο άτυχος νεαρός πιλότος είναι σε κώμα με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Για την ιστορία το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ν. Ρόσμπεργκ και Σ. Φέτελ.
Στο Σότσι της Ρωσίας, στη σκιά του Καύκασου και κοντά στη Βαλτική θάλασσα γράφτηκε ιστορία. Ο Λ. Χάμιλτον ήταν ο νικητής του πρώτου Ρωσικού Grand Prix (10-12/10), ενώ η Mercedes-AMG κατέκτησε μαθηματικά τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών στην ιστορία της F1.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ προσπάθησε να κλέψει τη νίκη, αλλά τελικά μετά από ένα λάθος στην αρχή τερμάτισε δεύτερος. Και πάλι καλά γιατί βρέθηκε τελευταίος από τον 2ο κιόλας γύρο. Η Williams επέστρεψε στο βάθρο με τον Β. Μπότας να τερματίζει 3ος μετά από έναν πολύ καλό αγώνα.
Με τη 10η φετινή και 5η συνεχόμενη νίκη, που σημείωσε στο Grand Prix των Η.Π.Α, ο Χάμιλτον αύξησε στους 24 βαθμούς τη διαφορά από τον επόμενο, που είναι ο teammate του στη Mercedes-AMG. Για να φτάσει στη νίκη ο Χάμιλτον χρειάστηκε να περάσει αντρίκια τον Ρόσμπεργκ στον 24ο γύρο του αγώνα. Τρίτος στο Grand Prix των Η.Π.Α τερμάτισε ο Ντάνιελ Ρικιάντρο (Red Bull), αφήνοντας πίσω του τις δυο Williams των Φελίππε Μάσσα και Βάλτερι Μπότας.
Στο Grand Prix της Βραζιλίας (7-9/11) οι ρόλοι αντιστράφηκαν και ο Ν. Ρόσμπεργκ ήταν αποφασισμένος να νικήσει. Όντας και poleman στο τέλος τα κατάφερε σε μια σημαντική από ψυχολογικής άποψη νίκη. Αξίζει να τονιστεί και η 3η θέση του Φ. Μάσσα (Williams), που είναι ιδιαίτερα αγαπητός στην πατρίδα του τη Βραζιλία και ο οποίος αποθεώθηκε στο τέλος του αγώνα.
Με 2ο τον Χάμιλτον η διαφορά μειώθηκε στους 17 βαθμούς και όλα θα κρίνονταν στον τελευταίο αγώνα του Aμπου Ντάμπι (21-23/11) με τη διπλή βαθμολόγηση. Η μεγάλη μάχη που όλοι περίμεναν στην κόντρα των άσπονδων teammate της Mercedes ουσιαστικά δεν έγινε ποτέ, αφού το μονοθέσιο του Ρόσμπεργκ είχε προβλήματα μετά το δεύτερο μισό του αγώνα. Ο Χάμιλτον, αν και εκκινούσε δεύτερος πίσω από τον Ρόσμπεργκ κατάφερε να κάνει μια εξαιρετική εκκίνηση και να πάρει τα ηνία. Μετά δεν έχασε ποτέ την πρωτοπορία κατακτώντας τον 2ο τίτλο της καριέρας. Στον αγώνα, που έριξε την αυλαία της φετινής χρονιάς, εμφατική ήταν και η παρουσία της Williams, που είδε και τα δύο της μονοθέσια να μπαίνουν στην τριάδα και τους οδηγούς της να πατάνε βάθρο με δεύτερο τον Φελίπε Μάσσα και τρίτο τον Βάλτερι Μπότας.
Το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς σημαδεύτηκε από τρανταχτές μετακινήσεις, όπως αυτή του Σ. Φέτελ στη Ferrari και του Φ. Αλόνσο στην McLaren, που του χρόνου θα χρησιμοποιεί κινητήρες Honda στην αναβίωση μιας ιστορικής συνεργασίας… Οι δοκιμές πρόσκρουσης των νέων μονοθεσίων έχουν αρχίσει και σύντομα θα ξεκινήσουν και οι δοκιμές εξέλιξης. Υπομονή μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο για τον πρώτο αγώνα της F1 2015.
Παράλληλα η ομάδα του, η Mercedes-AMG, όντας εμφανώς ανώτερη από τις υπόλοιπες, κέρδισε τον τίτλο για τους κατασκευαστές, που είναι ο πρώτος στην ιστορία της.
Tο 2014 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για την F1, αφού είχαμε την επιστροφή των turbo, αλλά αυτή τη φορά σε V6 κινητήρες 1,6 λτ., συνδυασμένους με Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας (ERS) και ηλεκτροκινητήρα 161 ίππων. Πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στον πρώτο αγώνα για το 2014 στην Αυστραλία τα προγνωστικά ήταν δύσκολα. Οι αλλαγές των κανονισμών, των κινητήρων και της σχεδίασης των μονοθεσίων δεν ευνοούσαν τις προβλέψεις, αν και για τις στοιχηματικές εταιρείες η Mercedes ήταν με διαφορά το πρώτο φαβορί. Μετά την πτώση της πρώτης καρό σημαίας αποδείχθηκε πως δεν είχαν άδικο. Όσο προχωρούσε το Πρωτάθλημα, τόσο γινόταν εμφανής η ανωτερότητα της Mercedes, τα μονοθέσια της οποίας σάρωναν σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες. Έτσι πολύ γρήγορα το Πρωτάθλημα έγινε παράσταση για έναν ρόλο για τους κατασκευαστές και μονομαχία μεταξύ των πιλότων της Mercedes για τον τίτλο στους οδηγούς.
Λιούις ο τρομερός
Το τελευταίο Grand Prix για το 2014 ήταν αυτό του Aμπου Ντάμπι, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την καινοτομία της διπλής βαθμολόγησης και στο οποίο σφραγίστηκε με τον πιο εμφατικό τρόπο η υπεροχή του Λούις Χάμιλτον και της Mercedes-AMG. Το πρωτάθλημα της F1 για το 2014 τελείωσε με τον Βρετανό πιλότο και την Mercedes να κερδίζουν τα Πρωταθλήματα για τους oδηγούς και τους κατασκευαστές. Αυτός ήταν ο δεύτερος τίτλος του Χάμιλτον (ο πρώτος ήταν το 2008 με την ομάδα της McLaren) και ο παρθενικός για την Mercedes. O Xάμιλτον, που βραβεύτηκε από τους Βρετανούς δημοσιογράφους ως η αθλητική προσωπικότητα της χρονιάς στη χώρα του, έγινε ο 4ος Βρετανός πιλότος με πολλαπλούς τίτλους μετά τους Τζάκι Στιουάρτ (3), Γκράχαμ Χιλ (2) και Τζιμ Κλαρκ (2).
Δεκαεννιά Grand Prix διεξήχθησαν το 2014 με αρχή στην Αυστραλία και αυλαία στο Aμπου Ντάμπι. Ο Λ. Χάμιλτον τερμάτισε πρώτος σε 11 από αυτά και η Mercedes σημείωσε ισάριθμα «1-2». Δεύτερος στο πρωτάθλημα τερμάτισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ με 317 βαθμούς. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ο μόνος οδηγός, που πήρε νίκες (3, σε Καναδά, Ουγγαρία και Βέλγιο) για άλλη ομάδα (Red Bull) εκτός της Mercedes.
Με το δεξί ο Ρόσμπεργκ στην πρεμιέρα
Η αυλαία της σεζόν άνοιξε στην Αυστραλία (14-16/3) με τον Νίκο Ρόσμπεργκ της Mercedes να παίρνει με ευκολία τη νίκη, που ήταν η 4η της καριέρας του. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με Red Bull και στην τρίτη βρέθηκε ο ρούκι Κέβιν Μαγκνουσεν με McLaren. Mετά τον αγώνα όμως αφαιρέθηκε η δεύτερη θέση από τον Ρικιάρντο, αφού διαπιστώθηκε πως η ροή καυσίμου του μονοθεσίου του ξεπέρασε το θεσπισμένο από τη FIA όριο των 100 κιλών ανά ώρα, με συνέπεια οι αγωνοδίκες για τον αποκλείσουν. Μετά από αυτό, ο Μάγκνουσεν πέρασε δεύτερος και ο Τζένσον Μπάτον (McLaren) τρίτος. Ο Λιούις Χάμιλτον, που είχε την pole position, ξεκίνησε άσχημα και έτσι έμεινε πίσω για να εγκαταλείψει στους πρώτους γύρους, όπως και ο Σεμπάστιαν Φέτελ… Η απογοήτευση για τη Ferrari ήρθε νωρίς, αφού δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 4η θέση του Αλόνσο στο τέλος.
Τέσσερις σερί νίκες για τον Χάμιλτον
Aρχή στη Μαλαισία για το σερί Χάμιλτον και Mercedes. Άνετος νικητής στο Grand Prix της Μαλαισίας (28-30/3) ήταν ο Λιούις Χάμιλτον, που οδήγησε εξαιρετικά και εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο, τόσο την δεύτερη συνεχόμενη pole position του, όσο και την αξιοπιστία που έδειξε αυτή τη φορά το μονοθέσιό του. Ο Χάμιλτον πέτυχε το απόλυτο, καθώς εκτός από τη νίκη και την pole position, έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και δεν έχασε σε κανένα σημείο την πρώτη θέση. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο ομόσταυλός του Νίκο Ρόσμπεργκ, που χάρισε στη Mercedes GP το πρώτο της 1-2 για το 2014. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull), στο πρώτο του βάθρο για τη χρονιά. Από τα συμβάντα του αγώνα ξεχώρισε η σύγκρουση Ζ. Μπιάνκι (Marussia) και Π. Μαλντονάδο (Lotus) στην εκκίνηση.
Το Grand Prix του Μπαχρέιν (4-6/4) για πρώτη φορά διεξήχθη υπό το φως των προβολέων. Νικητής ήταν ξανά ο Λ. Χάμιλτον, που πέρασε στην εκκίνηση τον poleman και ομόσταυλό του N. Ρόσμπεργκ με τον οποίο έδωσε σκληρή μάχη. Τελικά ο Ρόσμπεργκ τερμάτισε δεύτερος. Δεν ήταν λίγες οι στιγμές, που οι δύο οδηγοί της Mercedes βρέθηκαν πλάι-πλάι. Μάχες είχαμε και για την 3η θέση, με τον Σέρτζιο Πέρεθ (Force India) να κοντράρεται με τον ομόσταυλό του Νίκο Χούλκενμπεργκ. Τελικά ο Μεξικανός πάτησε το βάθρο για 4η φορά στην καριέρα του, ενώ ο Χούλκενμπεργκ έχασε και την 4η θέση από τον εξαιρετικό Ντάνιελ Ρικιάρντο (Red Bull). Το hi-light του αγώνα ήταν το ατύχημα του Π. Μαλντονάδο (Lotus), ο οποίος βγαίνοντας από τα pits έπεσε πάνω στη Sauber του Ε. Γκουτιέρεθ, που απογειώθηκε έκανε μερικές στροφές στον αέρα και προσγειώθηκε, ευτυχώς, σωστά…
Στην Κίνα (18-20/4) είχαμε επανάληψη σκηνικού για τις 2 πρώτες θέσεις με νικητή τον Λ. Χάμιλτον, δεύτερο (τελικά) τον Ν. Ρόσμπεργκ και τη Mercedes-AMG να σημειώνει ένα ακόμη (το τρίτο συνεχόμενο) «1-2». Ο αγώνας της Κίνας χαρακτηρίστηκε από το πρώτο βάθρο της Ferrari για το 2014 με τον Φ. Αλόνσο στην 3η θέση (η πρώτη επιτυχία της Scuderia μετά την αποχώρηση του Στέφανο Ντομενικάλι), αλλά και από το γεγονός του πρόωρου τερματισμού του αγώνα, αφού η καρό σημαία έπεσε κατά λάθος δύο γύρους πριν το τέλος! Ένα ακόμη γεγονός, που συζητήθηκε ήταν φυσικά οι οδηγίες που έδωσε η Red Bull στον 4 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ να αφήσει τον ομόσταυλό του Ντ. Ρικιάρντο να περάσει!
Μια από τα ίδια είχαμε και στην Ισπανία
Στις 9-11/5 με νικητή τον Λ. Χάμιλτον και δεύτερο (τελικά) τον Ν. Ρόσμπεργκ, με τη Mercedes-AMG να σημειώνει το τέταρτο συνεχόμενο «1-2». Ο αγώνας της Ισπανίας δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρά στους τελευταίους γύρους, όπου ο Ρόσμπεργκ πίεσε (ανεπιτυχώς) τον teammate του για τη νίκη. Ενδιαφέρον είχε και η κόντρα μεταξύ των οδηγών της Ferrari για την… 6η θέση με τελικό νικητή τον Φ. Αλόνσο, αλλά ένα γύρο πίσω, ενδεικτικό της χαώδους απόστασης που χώριζε την Mercedes-AMG από τους άλλους κατασκευαστές. Στην 3 θέση του βάθρου ανέβηκε ο μαχητικός Ντ. Ρικιάρντο (Red Bull).
Λάμψη Ρόσμπεργκ στο Μονακό
Τα προσπεράσματα είναι δύσκολα στους δρόμους του Μονακό (22-25/5) και αν έχεις την pole δύσκολα δε χάνεις τον αγώνα. Εντός έδρας ο Ν. Ρόσμπεργκ (μόνιμος κάτοικος) φρόντισε να εξασφαλίσει την pole position και το μόνο που έλλειπε ήταν μια καλή εκκίνηση στον αγώνα. Όπερ και εγένετο. Ο Ρόσμπεργκ πήρε τη νίκη, όπως και το 2013 και ξανατέθηκε επικεφαλής στο Πρωτάθλημα, αφού ο Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος. Τρίτος για ακόμη μια φορά ήταν ο Ντ. Ρικιάρντο. O αγώνας χαρακτηρίστηκε για ακόμη μια φορά από τα πολλά ατυχήματα και τις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα. Αξίζει να σημειωθεί πως τερμάτισαν 14 οδηγοί από τους 22 που ξεκίνησαν. Το γόητρο της Ferrari περιέσωσε ο Φ. Αλόνσο, που τερμάτισε 4ος και ήταν ο μόνος από τους υπόλοιπους οδηγούς που τερμάτισαν και δεν «έφαγαν» γύρο! Στο φετινό Μονακό, η Marussia πήρε τους 2 πρώτους και τελευταίους της βαθμούς στην F1, με τον Ζ. Μπιανκί.
Ο Ρικιάρντο σπάει το μονοπώλιο των Mercedes
Την πρώτη νίκη της καριέρας του πέτυχε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στο Grand Prix του Καναδά (6-8/6), σπάζοντας το σερί νικών της Mercedes-AMG και χαρίζοντας στη Red Bull την πρώτη νίκη του 2014. Βέβαια για να συμβούν όλα αυτά χρειάστηκε πρώτα να εμφανιστεί πρόβλημα στο ERS (Energy Recovery System) των μονοθέσιων της Mercedes, που οδήγησε τον Λ. Χάμιλτον σε εγκατάλειψη και τον Ν. Ρόσμπεργκ να δίνει ηρωϊκή μάχη για 20 περίπου γύρους για να κρατήσει την πρώτη θέση. Τελικά ο πιλότος της Mercedes-AMG 2 γύρους πριν το τέλος «έπεσε», αλλά κατάφερε να αποσπαστεί στην κορυφή της βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Στην 3η θέση τερμάτισε τελικά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ, στο δεύτερο του βάθρο για φέτος. Βέβαια μπροστά στα μάτια του ή για την ακρίβεια στη μύτη του μονοθεσίου του είδε να γίνεται ένα φοβερό ατύχημα όταν ο Φελίπε Μάσα (Williams) έπεσε με μεγάλη ταχύτητα πάνω στον Σέρτζιο Πέρεθ (Force India), που άλλαξε λανθασμένα γραμμή.
Και ξανά προς τη δόξα τραβά
Στο Red Bull Ring, την πίστα που έχει στην κατοχή του ο ιδιοκτήτης της Red Bull Ντίτριχ Μάτεσιτς, διεξήχθη το αυστριακό Grand Prix (20-22/6). Η Mercedes επιβεβαίωσε σε έναν ακόμη αγώνα την κυριαρχία της, κάνοντας το «1-2». Βέβαια, τα μηνύματα των δοκιμαστικών του Σαββάτου, με τις δύο Williams των Μάσσα και Μπότας να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις της εκκίνησης, κάθε άλλο παρά προμήνυαν για τη νίκη των Mercedes στον αγώνα, ωστόσο τα «ασημένια βέλη» είχαν άλλες διαθέσεις την Κυριακή… Την τελευταία θέση στο βάθρο πάτησε ο Β. Μπότας, με 4ο τον Φ. Μάσσα. Η Williams άρχισε να δείχνει τα δόντια της.
Εντός έδρας νίκη Χάμιλτον
Εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη (αστοχία κιβωτίου ταχυτήτων) του teammate, ο Χάμιλτον πήρε τους 25 βαθμούς της νίκης στο Grand Prix της Mεγ. Βρετανίας (4-6/7). Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Β. Μπότας (Williams) αν και ξεκίνησε 14ος (!) και στην τρίτη ο συνήθης ύποπτος Ντ. Ρικιάρντο (Red Bull). Απρόβλεπτος καιρός και λάθη από τις ομάδες συνετέλεσαν σε πολλές εκπλήξεις στην σειρά εκκίνησης. Οι Ferrari π.χ. καταποντίστηκαν, ο Χάμιλτον εκκίνησε 6ος , ο Φέτελ 2ος. Με διαφορά την καλύτερη επίδοση είχε ο Ν. Ρόσμπεργκ, που ξεκίνησε και έστριψε με άνεση πρώτος. Ωστόσο ο αγώνας διακόπηκε για σχεδόν μία ώρα, αφού στον πρώτο γύρο, η Ferrari του Κ. Ράικονεν βγήκε από την πίστα και έπεσε στις μπαριέρες με δύναμη 47g (!!!). Τα συντρίμμια πήραν σβάρνα τον Φ. Μάσσα (Williams).
Νίκη εντός έδρας για τη Mercedes
Ο αγώνας του Χόκενχαϊμ (18-20/7) ήταν ίσως ένας από τους πιο εύκολους στην καριέρα του Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο Γερμανός, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την υπεροχή της Mercedes έναντι όλων των υπολοίπων μονοθεσίων, από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου μέχρι και σε όλη τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής, δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν και κατέκτησε με ευκολία την pole position και στη συνέχεια, τη νίκη. Ο Xάμιλτον έχοντας να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι ξεκινούσε από την 20η θέση στον αγώνα (λόγω εξόδου που είχε στις δοκιμές του Σαββάτου και στη συνέχεια, αλλαγής κιβωτίου) και ύστερα και από μια επαφή στον 30ο γύρο με τον Μπάτον, που του άφησε μια πληγωμένη εμπρόσθια αεροτομή, κατάφερε οδηγώντας πολύ επιθετικά να φέρει τη δεύτερη Mercedes στην 3η θέση του βάθρου. Για τη 2η θέση του αγώνα, ο Βάλτερι Μπότας με τη Williams, απέδειξε για μια ακόμη φορά το μεγάλο ταλέντο του.
Διπλό «χτύπημα» από Ρικιάρντο
Το πιο ανατρεπτικό Grand Prix της χρονιάς μας πρόσφερε η Ουγγαρία (25-27/7), με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο να είναι ο μεγάλος νικητής. Μαζί του στο βάθρο βρέθηκαν οι Φ. Αλόνσο και Λ. Χάμιλτον, που επωφελήθηκαν τις δύο εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας στην βρεγμένη πίστα και κέρδισαν αρκετές θέσεις, ειδικά ο Χάμιλτον, που ξεκίνησε από το pit lane. Ο Αυστραλός, έχοντας διαφορετική στρατηγική, προσπέρασε τους δύο Πρωταθλητές στο τέλος τού αγώνα.
Σερί νίκη πέτυχε όμως ο Ρικιάρντο και στο Βέλγιο (22-24/8). Ο Αυστραλός της Red Bull eκμεταλλευόμενος την κόντρα και την σύγκρουση των δύο οδηγών της Mercedes (Λ. Χάμιλτον και Ν. Ρόσμπεργκ) πήρε τους 25 βαθμούς της νίκης. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Ν. Ρόσμπεργκ, που σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του teammate του Λ. Χάμιλτον, αύξησε τη διαφορά στη βαθμολογία των οδηγών στους 29 βαθμούς. Οδηγώντας με κότσια ο Β. Μπότας κατάφερε να πατήσει το τελευταίο σκαλί του βάθρου.
O Xάμιλτον πήρε το όπλο του και τον τίτλο
Από το Grand Prix της Ιταλίας (5-7/9) στη θρυλική πίστα της Μόντσα και μέχρι το Grand Prix των ΗΠΑ στο Όστιν (31/10-2/11), ο Λ. Χάμιλτον έκανε ένα εμφατικό σερί 5 νικών δείχνοντας τις άγριες διαθέσεις του για τον τίτλο του 2014.
Στη Μόντσα ο Χάμιλτον κατάφερε να κερδίσει ξεπερνώντας το πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά του, που στην αρχή τον άφησαν πίσω. Στη συνέχεια πίεσε και ο Ν. Ρόσμπεργκ δεν απέφυγε το λάθος δίνοντας την ευκαιρία στον teammate να πάρει τα ηνία και τη νίκη. Για έναν ακόμη αγώνα ήταν φανερό πως τα μονοθέσια της Mercedes-AMG ήταν αχτύπητα. Μόνο η Williams μπόρεσε να ακολουθήσει με αποτέλεσμα ο Φ. Μάσσα να τερματίσει 3ος και ο Β. Μπότας 4ος. Η Ferrari ακόμα και εντός έδρας ήταν για έναν ακόμη αγώνα απογοητευτική!
Με τον Ρόσμπεργκ να εκκινεί από το pit lane λόγω αλλαγής τιμονιού πριν την εκκίνηση, ο Λ. Χάμιλτον νίκησε και στο αγώνα της Σιγκαπούρης (19-21/9). Ο Χάμιλτον οδήγησε καταπληκτικά και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη τελικά του Ρόσμπεργκ στους πρώτους γύρους, αύξησε τη διαφορά του στη βαθμολογία. Η Ferrari ήταν για έναν ακόμη αγώνα απογοητευτική και ο Φ. Αλόνσο παρότι είχε πιο φρέσκα ελαστικά από τους πιλότους της Red Bull δεν κατάφερε να τους περάσει για να κερδίσει έστω μια θέση στο βάθρο. Έτσι, δεύτερος ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ και τρίτος ο Ντάνιελ Ρικιάρντο.
Λίγη σημασία έχει η νίκη του Λ. Χάμιλτον στο Grand Prix της Ιαπωνίας (3-5/10) και η απομάκρυνσή του κατά 10 βαθμούς από τον δεύτερο Ν. Ρόσμπεργκ στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Ο συγκεκριμένος αγώνας στην πλημυρισμένη πίστα της Σουζούκα διακόπηκε 8 γύρους πριν το τέλος και στιγματίστηκε από τον σοβαρό τραυματισμό του Ζυλ Μπιανκί της Marussia. Το μονοθέσιό του Γάλλου χώθηκε κάτω από έναν γερανό, που έβγαζε εκτός πίστας το μονοθέσιο του Α. Σούτιλ της Sauber, που είχε έξοδο στο ίδιο σημείο ένα γύρο πριν. Μέχρι και σήμερα ο άτυχος νεαρός πιλότος είναι σε κώμα με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Για την ιστορία το βάθρο συμπλήρωσαν οι Ν. Ρόσμπεργκ και Σ. Φέτελ.
Στο Σότσι της Ρωσίας, στη σκιά του Καύκασου και κοντά στη Βαλτική θάλασσα γράφτηκε ιστορία. Ο Λ. Χάμιλτον ήταν ο νικητής του πρώτου Ρωσικού Grand Prix (10-12/10), ενώ η Mercedes-AMG κατέκτησε μαθηματικά τον πρώτο τίτλο κατασκευαστών στην ιστορία της F1.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ προσπάθησε να κλέψει τη νίκη, αλλά τελικά μετά από ένα λάθος στην αρχή τερμάτισε δεύτερος. Και πάλι καλά γιατί βρέθηκε τελευταίος από τον 2ο κιόλας γύρο. Η Williams επέστρεψε στο βάθρο με τον Β. Μπότας να τερματίζει 3ος μετά από έναν πολύ καλό αγώνα.
Με τη 10η φετινή και 5η συνεχόμενη νίκη, που σημείωσε στο Grand Prix των Η.Π.Α, ο Χάμιλτον αύξησε στους 24 βαθμούς τη διαφορά από τον επόμενο, που είναι ο teammate του στη Mercedes-AMG. Για να φτάσει στη νίκη ο Χάμιλτον χρειάστηκε να περάσει αντρίκια τον Ρόσμπεργκ στον 24ο γύρο του αγώνα. Τρίτος στο Grand Prix των Η.Π.Α τερμάτισε ο Ντάνιελ Ρικιάντρο (Red Bull), αφήνοντας πίσω του τις δυο Williams των Φελίππε Μάσσα και Βάλτερι Μπότας.
Στο Grand Prix της Βραζιλίας (7-9/11) οι ρόλοι αντιστράφηκαν και ο Ν. Ρόσμπεργκ ήταν αποφασισμένος να νικήσει. Όντας και poleman στο τέλος τα κατάφερε σε μια σημαντική από ψυχολογικής άποψη νίκη. Αξίζει να τονιστεί και η 3η θέση του Φ. Μάσσα (Williams), που είναι ιδιαίτερα αγαπητός στην πατρίδα του τη Βραζιλία και ο οποίος αποθεώθηκε στο τέλος του αγώνα.
Με 2ο τον Χάμιλτον η διαφορά μειώθηκε στους 17 βαθμούς και όλα θα κρίνονταν στον τελευταίο αγώνα του Aμπου Ντάμπι (21-23/11) με τη διπλή βαθμολόγηση. Η μεγάλη μάχη που όλοι περίμεναν στην κόντρα των άσπονδων teammate της Mercedes ουσιαστικά δεν έγινε ποτέ, αφού το μονοθέσιο του Ρόσμπεργκ είχε προβλήματα μετά το δεύτερο μισό του αγώνα. Ο Χάμιλτον, αν και εκκινούσε δεύτερος πίσω από τον Ρόσμπεργκ κατάφερε να κάνει μια εξαιρετική εκκίνηση και να πάρει τα ηνία. Μετά δεν έχασε ποτέ την πρωτοπορία κατακτώντας τον 2ο τίτλο της καριέρας. Στον αγώνα, που έριξε την αυλαία της φετινής χρονιάς, εμφατική ήταν και η παρουσία της Williams, που είδε και τα δύο της μονοθέσια να μπαίνουν στην τριάδα και τους οδηγούς της να πατάνε βάθρο με δεύτερο τον Φελίπε Μάσσα και τρίτο τον Βάλτερι Μπότας.
Το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς σημαδεύτηκε από τρανταχτές μετακινήσεις, όπως αυτή του Σ. Φέτελ στη Ferrari και του Φ. Αλόνσο στην McLaren, που του χρόνου θα χρησιμοποιεί κινητήρες Honda στην αναβίωση μιας ιστορικής συνεργασίας… Οι δοκιμές πρόσκρουσης των νέων μονοθεσίων έχουν αρχίσει και σύντομα θα ξεκινήσουν και οι δοκιμές εξέλιξης. Υπομονή μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο για τον πρώτο αγώνα της F1 2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια