FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη

Έντονη και πλήρης δράσης η δεύτερη μέρα των χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στην πίστα της Βαρκελώνης.
Με εξαίρεση τη Marussia, για την οποία έχει βρεθεί επενδυτής και αυτές τις μέρες αγωνίζεται να πιστοποιήσει στα crash tests ένα τροποποιημένο μονοθέσιο του 2014 ώστε να είναι έτοιμη να δώσει το παρών στην Αυστραλία, προϋπόθεση απαραίτητη ώστε να πάρει τα χρήματα που της αναλογούν από τα εμπορικά δικαιώματα της περσινής σεζόν.

Προβλήματα εξακολουθεί να έχει και η Force India που συμμετέχει σε αυτή τη δεύτερη περίοδο χειμερινών δοκιμών εξέλιξης με το περσινό μονοθέσιο, κυρίως για να αξιολογήσει τα λάστιχα της Pirelli προδιαγραφών 2015. Λόγω οικονομικών εκκρεμοτήτων, ο προμηθευτής που κατασκευάζει το σασί της ινδικής ομάδας δεν το αποδέσμευσε εγκαίρως για τα crash tests, πράγμα που έγινε την περασμένη εβδομάδα. Η ομάδα πιστεύει ότι θα έχει το νέο αυτοκίνητο έτοιμο για την τρίτη και τελευταία περίοδο χειμερινών δοκιμών, την επόμενη εβδομάδα και πάλι στην πίστα της Βαρκελώνης.

Για την Mercedes το πρωί οδήγησε ο Rosberg, που ξεπέρασε το πρόβλημα από μια φλεγμονή σε νεύρο του αυχένα που του προκαλούσε πόνους. Το απόγευμα οδήγησε ο Hamilton αφού ξεπέρασε τον πυρετό που χθες δεν του επέτρεψε να κάνει περισσότερους από 11 γύρους. Ο Ricciardo δοκίμασε για την Red Bull, ο Massa για την Williams, ο Raikkonen για τη Ferrari και ο Alonso για την McLaren. Στο τιμόνι της Force India ήταν ο Sergio Perez, ο Carlos Sainz Jr. οδήγησε για την Toro Rosso, ο πρωταθλητής GP2 2014 Jolyon Palmer για τη Lotusκαι ο Marcus Ericsson για τη Sauber.
Από κοντά 
Βλέποντας και ακούγοντας για πρώτη φορά από κοντά τα μονοθέσια της νέας εποχής τούρμπο, παρατηρούμε τα εξής: Ο ήχος. Ναι, δεν είναι οξύς, δεν έχει την προσωπικότητα των ατμοσφαιρικών V8. Δεν γκρεμίζεται το γραφείο Τύπου όταν ο Hamilton κατηφορίζει την ευθεία κολλημένος στον διαχύτη της Force India του Perez, ούτε όταν ο Ricciardo ξεκινά από το pitstop του που γίνεται ακριβώς κάτω από την καρέκλα μου. Αλλά από κοντά σε καμία περίπτωση δεν είναι το… «ξενέρωμα» που προκύπτει από την τηλεόραση. Σφύριγμα ακούγεται ελάχιστα, όμως οι αλλαγές είναι πιο αισθητές από πριν, παρότι πολλές φορές οι οδηγοί δεν εξαντλούν τις στροφές. Από την άλλη, η ροπή του τούρμπο σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα κάνει τα μονοθέσια ναγλιστρούν και τους οδηγούς να παλεύουν με διαρκείς διορθώσεις στο τιμόνι. Πράγματα που επίσης δεν φαίνονται αρκετά στην τηλεόραση, αλλά από κοντά το θέαμα είναι εντυπωσιακό.

Κι έπειτα, αυτά τα μονοθέσια χαίρεσαι να τα βλέπεις. Είναι κατά γενική ομολογία όμορφα, κάποια μάλιστα ιδιαίτερα, όπως η McLaren και η Ferrari που τραβούν τους περισσότερους φωτογραφικούς φακούς και τα επιφωνήματα του κόσμου.

Στις δοκιμές οι χρόνοι είναι απλώς για τους τίτλους και τις εντυπώσεις. Οι ομάδες πειραματίζονται με πολλά πράγματα και είναι πρακτικά αδύνατο να γνωρίζεις κάθε στιγμή πάνω σε τι ακριβώς δουλεύουν. Πέρασα σχεδόντέσσερις ώρες αλλάζοντας σημείο παρακολούθησης για να σχηματίσω, κατά το δυνατόν, μια εικόνα.

Νωρίς το πρωί σχεδόν κανένας δεν κυνηγούσε το χρόνο. Ούτε πίεζαν σε ολόκληρο τον γύρο. Δεν ανέβαζαν στροφές και δεν εξαντλούσαν το πλάτος της πίστας. Ξεχώριζες ωστόσο την ώριμη, απροβλημάτιστη λειτουργία της Mercedes που μπορούσε να βγάζει σετ πολλών γύρων. Την ίδια αίσθηση έδιναν η Ferrari και η Red Bull. Ο Ricciardo υποστηρίζει ότι η Renault δεν είναι εκεί που θα ήθελε από πλευράς δύναμης αλλά και οδηγισημότητας. Και στην Στροφή 1, μπορούσες να ακούσεις πόσο πολύ προσπαθούσε με το γκάζι να ελέγξει την παροχή ισχύος που φαινόταν να έρχεται απότομα. Αντίθετα, Rosberg και Raikkonen φαίνονταν να έχουν εκεί πολύ λιγότερη δουλειά.


Η Honda χθες αντιμετώπισε πρόβλημα και περιμένει ένα νέο ανασχεδιασμένο εξάρτημα για να το λύσει οριστικά. Αυτό ωστόσο δεν θα έρθει νωρίτερα από το Σάββατο, οπότε σήμερα Παρασκευή τρέχει με το ίδιο ανταλλακτικό, έχοντας κάνει ότι είναι εφικτό για να αντέξει. Ίσως σε αυτό οφείλεται το γεγονός ότι ο Alonso δεν ακούγεται να πιέζει το μοτέρ του. Αλλάζει νωρίς και αποφεύγει να ανεβάζει στροφές. Ο κινητήρας της Honda ακούγεται όντως περισσότερο από τους άλλους, όπως είχε συζητηθεί από το προηγούμενο τεστ της Jerez. Και διαφορετικά. Για την ακρίβεια, ενώ οι άλλοι κινητήρες βγάζουν ΕΝΑΝ ήχο, εδώ ακούς πολλούς, σαν μια ασυγχρόνιστη ορχήστρα κρουστών. Και κάπου ανάμεσα, ένα σφύριγμα. Οι 28 γύροι δεν είναι πολλοί, αλλά δεδομένης της κατάστασης στην ομάδα είναι σχετικά ικανοποιημένοι. Το ίδιο ισχύει και για τους χρόνους, αν και όπως είπαμε για αυτούς λίγη συζήτηση μπορεί να γίνει όσο δεν γνωρίζουμε τι δοκιμάζουν οι ομάδες και τι φορτίο καυσίμου φέρουν. Ως ένδειξη και μόνο μπορώ να αναφέρω ότι η Ferrari και η Mercedes ήταν τα μόνα μονοθέσια που στις γρήγορες στροφές και στους γύρους που πίεζαν, όταν δηλαδή είχαν μεγάλη αεροδυναμική φόρτιση, ακούμπαγαν κάτω αφήνοντας σπίθες πίσω τους. Σημάδι ότι έφεραν μεγάλο φορτίο καυσίμου. Ίσως η παρατήρηση αυτή να έχει μια βάση, αν τη συνδυάσουμε και με τις δηλώσεις από την Red Bull που επισημαίνουν ως σημεία αναφοράς, τουλάχιστον αυτή την στιγμή, αυτά τα δύο μονοθέσια.

Lotus και Sauber έμοιαζαν δυσκολοδήγητες στις γρήγορες στροφές όπου η αεροδυναμική παίζει μεγάλο ρόλο, όπως στην Στροφή 9 για παράδειγμα. Μια πολύ γρήγορη δεξιά, ανηφορική στην είσοδο που χάνεται στην κορυφή και κατηφορίζει στην έξοδο. Mercedes, Ferrari και Red Bull έμοιαζαν να αλλάζουν κατεύθυνση με λιγότερο κόπο, περισσότερη ταχύτητα και καλύτερη ισορροπία, από τις Lotus και Sauber που έχαναν άλλοτε την κορυφή και άλλοτε το πίσω μέρος, ενώ το κενό διάστημα χωρίς γκάζι ήταν σαφώς μεγαλύτερο. 
Η Force India είχε μια απροβλημάτιστη ως επί το πλείστον μέρα, αλλά αυτό, όπως και οι καλοί της χρόνοι δεν μπορούν να λαμβάνονται υπόψη καθώς το μονοθέσιο του 2014 είναι δοκιμασμένο, αξιόπιστο, το δουλεύουν με κλειστά μάτια. Είναι πιο εύκολο να βρουν ένα καλό στήσιμο και να πιέσουν.


Λίγο πριν το μεσημεριανό διάλειμμα σχεδόν όλοι ανέβασαν ρυθμό. Μπορούσες εύκολα να το καταλάβεις γιατί άρχισαν να μπλοκάρουν τροχούς στα φρένα, να χάνουν κορυφές, να υπερβάλουν χρησιμοποιώντας τις ασφάλτινες εξόδους διαφυγής. Κάπου εκεί ο Ricciardo (επάνω) με τα μαλακά έκανε τον πρώτο χρόνο της μέρας ως το μεσημεριανό διάλειμμα. Ο Raikkonen ακολούθησε με ένα εκατοστό διαφορά, επίσης με μαλακά, μπροστά από τον Perez που προσπάθησε να κάνει το πυροτέχνημα χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα της Pirelli. Πιο «τίμιος» στην 4η θέση ο Rosberg με την μεσαία γόμα, με τον Alonso να γράφει τον ενθαρρυντικό πέμπτο χρόνο, παρά τα προβλήματα και την μεσαία γόμα.

Στο μεσημεριανό διάλειμμα, το αδιαχώρητο έγινε, αναμενόμενα, έξω από το motorhome της McLaren. Δημοσιογράφοι και οπαδοί περίμεναν τον Alonso για μια δήλωση, μια λήψη, ένα αυτόγραφο. Κάποιοι, όπως φώναζαν όταν άλλοι πήγαν να τους πάρουν την σειρά, περίμεναν εκεί τέσσερις ώρες. Απειλήθηκε επεισόδιο. Μπορεί και να έγινε, αλλά δεν έμεινα να το δω.


Μετά τη διακοπή όλες οι ομάδες συνεχίζουν με προσομοιώσεις αγώνα, κρίνοντας από το γεγονός ότι όλοι οι οδηγοί κάνουν σετ πολλών γύρων και οι χρόνοι 4" πάνω, σε κάποιες περιπτώσεις και ακόμη περισσότερο. Χαρακτηριστικά, ο Hamilton που οδηγεί μόνο από το μεσημέρι και μετά, μιάμισή ώρα πριν τελειώσει η μέρα, έχει ήδη κάνει 69 γύρους (άλλους 66 είχε κάνει το πρωί ο Rosberg), με χρόνους που ξεκίνησαν από το 1'31" και έχουν αυτή τη στιγμή πέσει στο 1'28". Σε ρυθμό αγώνα η Mercedes φαίνεται να έχει ακόμη σαφές προβάδισμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια