FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Τελευταία περίοδος δοκιμών εξέλιξης ελαστικών formula 1

Ενώ μας χωρίζουν μόλις 18 ημέρες από την έναρξη του φετινού πρωταθλήματος της FORMULA 1 ( πρώτος αγώνας στις 15 Μαρτίου στην Αυστραλία) οι δοκιμές των ομάδων βρίσκονται στην κορύφωση τους. Από αύριο Πέμπτη 26/2 και έως την Κυριακή 1 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί  μια ακόμη περίοδος δοκιμών εξέλιξης ελαστικών στην πίστα του Μοντμελό στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για την τελευταία ευκαιρία των ομάδων να προετοιμάσουν τα μονοθέσια τους πριν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

Τα συμπεράσματα από τις τελευταίες δοκιμές εξέλιξης είναι ότι  οι ομάδες κατάφεραν να συμπληρώσουν αρκετά χιλιόμετρα δοκιμών, χρησιμοποιώντας όλους τους τύπους ελαστικών εκτός από τα ελαστικά για βαριά βροχή (full wet). Όσον αφορά στα ενδιάμεσα ελαστικά χρησιμοποιήθηκαν πολύ λίγο. Η πίστα του Μοντμελό είναι τεχνική και έχει ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων που την καθιστά ιδανικό προορισμό για δοκιμές κάθε κρίσιμης παραμέτρου στη συμπεριφορά των ελαστικών. Είναι ακόμη πολύ νωρίς για οριστικά συμπεράσματα όμως οι χρόνοι γύρων δείχνουν πως τα μονοθέσια είναι πιο γρήγορα φέτος ενώ αρκετοί γύροι ήταν στο επίπεδο της περσινής pole position. 

Οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν σε μια ποικιλία προγραμμάτων που περιελάμβαναν και εξάσκηση στα pit stop ώστε να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά των ελαστικών του 2015 και να τα ταιριάξουν στα νέα τους μονοθέσια. 

Εκτός από την γκάμα ελαστικών του 2015 οι ομάδες είχαν τη δυνατότητα επίσης να δοκιμάσουν μια πρωτότυπη μέση γόμα στη Βαρκελώνη που τους δόθηκε από την Pirelli για λόγους εξέλιξης. Επίσης όσες ομάδες για κάποιο λόγο δε δοκίμασαν την ειδική «χειμερινή σκληρή» πρωτότυπη γόμα ελαστικών στη Χερέθ, είχαν την ευκαιρία και το πραγματοποίησαν στη Βαρκελώνη. 
Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της συνολικά 110 σετ ελαστικών για δοκιμές εξέλιξης κατά τη διάρκεια του 2015, σε αντίθεση με πέρυσι που υπήρχαν διαθέσιμα 135 σετ.

Ταχύτεροι χρόνοι και επιλογές ελαστικών ανά ημέρα:
1ημέρα Maldonado(Lotus) 69 γύροι 1’25.011 Μαλακή γόμα 
2ημέρα Ricciardo (Red Bull) 143 γύροι 1’24.574  Μαλακή γόμα
3ημέρα Maldonado (Lotus) 104 γύροι 1’24.348 Πολύ μαλακή 
4ημέρα Grosjean (Lotus) 111 γύροι 1’24.067 Πολύ μαλακή

Μετά από 4 μέρες δοκιμές και συνολικά 3134 γύρους είναι σαφής η βελτίωση στην απόδοση σε σύγκριση με το χρόνο (1:25.232) της περσινής pole position στο Ισπανικό GP. Φέτος η δομή των πίσω ελαστικών της Pirelli κατανέμει πιο ομοιόμορφα τη θερμοκρασία και συμβάλει στη βελτίωση των χρόνων. 

Στατιστικά:
Σετ ελαστικών στη Βαρκελώνη: 398
Πολύ μαλακή γόμα (Supersoft): 18
Μαλακή γόμα (Soft): 56
Mέση γόμα (Medium): 135
Σκληρή γόμα (hard): 51
Ενδιάμεσα (intermediate): 70 
Βρόχινα (full wet): 44
Πρωτότυπη μέση γόμα: 18
Πρωτότυπη χειμερινή γόμα: 6

Σετ ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν: 261
Πολύ μαλακή γόμα (Supersoft): 11
Μαλακή γόμα (Soft): 56
Mέση γόμα (Medium): 126
Σκληρή γόμα (hard): 35
Ενδιάμεσα (intermediate):
Βρόχινα (full wet): 0
Πρωτότυπη μέση γόμα: 18
Πρωτότυπη χειμερινή γόμα: 6

Περισσότεροι γύροι μ’ ένα σετ ελαστικών: 
Πολύ μαλακή (Supersoft) Felipe Nas, Sergio Perez, Pascal Wehrlein 5 γύροι 
Μαλακή (Soft): Valtteri Bottas       16 γύροι 
Μέση (Medium): Max Verstappen     24 γύροι 
Σκληρή (Hard): Valtteri Bottas     27 γύροι 
Πρωτότυπη μέση γόμα: Daniel Ricciardo   14 γύροι 
Ενδιάμεσα: Sebastian Vettel       7 γύροι 
Βρόχινα:       0 γύροι 
Σκληρή χειμερινή: Jolyon Palmer   14 γύροι

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια