O Ecclestone εδώ και καιρό εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για τους νέους υβριδικούς κινητήρες V6 turbo και έχει επικρίνει επανειλημμένα τον ήχο τους.
Μέσα στη γενική ανησυχία για τη μείωση των θεατών και της τηλεθέασης, ο ισχυρός άνδρας της F1 πιστεύει πως μια γρήγορη λύση στο πρόβλημα θα ήταν η υιοθέτηση αναθεωρημένων V8 με απόδοση 1.000 ίππων.«Πρέπει να επιστρέψουμε σε κινητήρες με πιο λογικό κόστος και πρέπει να επέμβουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται», δήλωσε ο Ecclestone σε συνέντευξή του στην ιταλική Gazzetta dello Sport.
Όταν του επεσήμαναν ότι θα ήταν λάθος να αλλάξουν οι κανονισμοί για τους κινητήρες τόσο σύντομα αφότου θεσπίστηκαν οι V6 τούρμπο, ο Ecclestone απάντησε» «Γιατί; Το να επιστρέψουμε σε μια Formula 1 μεατμοσφαιρικούς κινητήρες και KERS, θεσπίζοντας και αυστηρούς περιορισμούς, θα μειώσει δραστικά το κόστος και θα βολέψει αυτούς που είναι ήδη στην F1 και αυτούς που θα ήθελαν να μπουν.«Πρέπει απλά να πάρουμε τους παλιούς V8 και να τους τροποποιήσουμε αυξάνοντας τον κυβισμό ώστε να φέρουμε την ισχύ κοντά στους 1.000 ίππους. Ο κόσμος θα επιστρέψει, το θέαμα θα επιστρέψει, οι χορηγοί θα επιστρέψουν».Ο Ecclestone πιστεύει ότι η κίνηση θέσπισης των υβριδικών κινητήρων συνέβαλε στη μείωση του αριθμού των θεατών και στην πτώση της τηλεθέασης, καθώς χάθηκε το ενδιαφέρον των φαν.
«Η F1 δεν είναι μόνο τεχνολογία, είναι και διασκέδαση», είπε. «Πρέπει να σκεφτούμε ποιος αγοράζει εισιτήριο, πηγαίνει στις κερκίδες και θέλει να απολαύσει ένα σπουδαίο θέαμα.
«Το χρήμα κάνει κύκλο: το κοινό πληρώνει για τα εισιτήρια, οι οργανωτές εισπράττουν και πληρώνουν εμάς, που στη συνέχεια προωθούμε τα λεφτά στις ομάδες μαζί με τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
«Όμως αν η τηλεθέαση βουλιάξει και γίνει το ίδιο και με το κοινό στα GP, τότε έχουμε πρόβλημα».
Αν και προηγούμενες προσπάθειες να συμφωνήσουν οι ομάδες στην επιστροφή των V8 απέτυχαν, ο Ecclestone είπε ότι θα θέσει το θέμα στον πρόεδρο της Ferrari, Sergio Marchionne.
Όταν ρωτήθηκε αν είχε ήδη μιλήσει με τον Marchionne, o Ecclestone απάντησε: «Όχι, αλλά σκοπεύω να το κάνω το ταχύτερο δυνατόν».
Η ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ AUTOSPORT
Το «αδελφό» μας περιοδικό και site λέει πως αν ο Ecclestone πιστεύει πως η επιστροφή στους V8, που χρησιμοποιήθηκαν για τελευταία φορά το 2013, θα περιορίσει το κόστος, θα πρέπει να το ξανασκεφτεί.
Δεν χρειάζεται απλά να ξεσκονιστούν κάποιοι παλιοί V8 (φωτ. κάτω), πεταμένοι σε αποθήκες των εργοστασίων, για να γίνουν αγώνες. Οι κατασκευαστές πρέπει να ξαναστήσουν τα εργοστάσια και ναξαναρυθμίσουν από την αρχή τις διαδικασίες κατασκευής για να ξαναρχίσει η παραγωγή των V8.
Επιπλέον, θα είναι εξίσου πολυδάπανο με τους ισχύοντες κανονισμούς το να θεσπιστούν κανονισμοί που θα δώσουν V8 των 1.000 ίππων.
Καθώς είναι απίθανο να γίνουν μεγάλες αλλαγές στους κινητήρες πριν το 2017, οι κατασκευαστές θα εξαναγκαστούν να τρέχουν δύο εξαιρετικά πολυδάπανα παράλληλα προγράμματα εξέλιξης για 18 μήνες, βελτιώνοντας τους V6 turbo ενώ θα αναπτύσσουν τους νέους V8.
Επίσης οι ομάδες θα πρέπει να σχεδιάσουν εντελώς καινούργια μονοθέσια για τους V8. Το ισχύον όριο των100 λίτρων καυσίμου σημαίνει ότι τα ρεζερβουάρ σήμερα είναι πολύ μικρότερα και δεν φτάνουν για έναν ολόκληρο αγώνα με τους παλιούς κινητήρες.
Ο Ecclestone θα πρέπει να κάνει ταχυδακτυλουργικά με τους νέους κανονισμούς κινητήρων.
Οι σημερινές μονάδες ισχύος δημιουργούν μπελάδες στις μικρές ομάδες, που έχουν πληγεί από τη μεγάληαύξηση του κόστους προμήθειας κινητήρων.
Προβλήματα έχουν και μεγάλες ομάδες, καθώς οι περιορισμένες δυνατότητες εξέλιξης λόγω των κανονισμών, έχουν κάνει τη Red Bull και τη Renault να σκέπτονται να φύγουν από την F1.
Το σκίσιμο του βιβλίου κανονισμών μπορεί να μοιάζει εύκολη λύση, όμως δεν είναι ρεαλιστική διότι τα προβλήματα της F1 είναι πολύ βαθύτερα και δεν περιορίζονται στο τι υπάρχει στο πίσω μέρος των μονοθεσίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια