Συνάντηση είχε χθες το Strategy Group της Formula1 στο Λονδίνο, προκειμένου να συζητηθούν οι κανονισμοί για το 2016, αλλά και για το 2017. Μάλιστα, η πλειοψηφεία εμφανίστηκε θετική στο ενδεχόμενο να επιστρέψει από τη μεθεπόμενη χρονιά ο ανεφοδιασμός μονοθεσίων στα πιτ στοπ, όπως ανακοίνωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου.
Η τελευταία φορά που είδαμε τις αντλίες καυσίμων ήταν το 2009, αφού στη συνέχεια αυτό το μέτρο απαγορεύτηκε για οικονομικούς λόγους και έκτοτε τα πιτ στοπ γίνονταν μόνο για αλλαγή ελαστικών. Ωστόσο, η επιστροφή του δε θα τροποποιήσει τη μέγιστη ροή καυσίμου σ' έναν αγώνα, που είναι τώρα στα 100 κιλά.
Από εκεί και πέρα, οι άνθρωποι του σπορ σκοπεύουν να κάνουν πιο γρήγορα τα μονοθέσια κατά 5-6 δεύτερα ανά γύρο μέσω της αεροδυναμικής, των μεγαλύτερων ελαστικών και τη μείωση του βάρους. Επίσης, στόχος είναι να αυξηθεί ο ήχος των κινητήρων, καθώς οι V6 1,6 λίτρων τούρμπο δε θυμίζουν σε τίποτα F1, όμως δεν πρόκειται να έχουμε αλλαγή ή επιστροφή στους V8 2,4 λίτρων, ενώ απορρίφθηκε το ενδεχόμενη χρήσης ενός πέμπτου κινητήρα, όπως γίνεται φέτος.
Ακόμη, συζητήθηκαν και κάποιοι άλλοι κανονισμοί, που απαιτούν περισσότερη έρευνα πριν... περάσουν. Βέβαια, για να επισημοποιηθούν οι κανονισμοί τόσο για το 2016 όσο και για το 2017 θα πρέπει να εγκριθούν από την Επιτροπή της F1 και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Μάλιστα, όλες οι πλευρές συμφώνησαν να δουλέψουν μαζί με στόχο αυτό να γίνει το συντομότερο δυνατόν και οι κανονισμοί να εφαρμοστούν, τη στιγμή που τα μέλη δεσμεύτηκαν να τους τελειοποιήσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες έχοντας τη γνώμη και των υπολοίπων ομάδων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι το Strategy Group αποτελείται από τον πρόεδρο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκίνητου, Ζαν Τοντ, τον ισχυρό άνδρα της Formula1, Μπέρνι Έκλεστοουν, και έξι ομάδες, τις Ferrari, Mercedes, McLaren Force India, Red Bull και Williams.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της FIA
Το Strategy Group της Formula1 συνεδρίασε χθες στο Μπίγκιν Χιλ για να ανταλλάξει απόψεις για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει τώρα η F1. Εκτός από τα σταθερά μέλη του Γκρουπ, προσκλήθηκαν και εκπρόσωποι των κατασκευαστών κινητήρων. Τα μέλη συζήτησαν έναν αριθμό αλλαγών που στοχεύονται να γίνουν για να βελτιωθεί το θέαμα. Ψηφίστηκαν αρχικά τα μέτρα:
Για το 2016:
Ελεύθερη επιλογή των δύο στεγνών γομών ελαστικών που κάθε ομάδα χρησιμοποιεί κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου.
Για το 2017:
Πιο γρήγορα μονοθέσια: 5 έως 6 δευτερόλεπτα στους χρόνους γύρου μέσω της εξέλιξης των κανονισμών αεροδυναμικής, των μεγαλύτερων ελαστικών και τη μείωση του βάρους του μονοθεσίου.
Επαναφορά του ανεφοδιασμού (διατηρώντας τη μέγιστη ροή καυσίμου ανά αγώνα).
Υψηλότερων στροφών κινητήρες και αυξημένος ήχος.
Μερικά άλλα μέτρα συζητήθηκαν, αλλά απαιτούν περαιτέρω έρευνα πριν εφαρμοστούν:
Παγκόσμια σκέψη για τη μορφή του αγωνιστικού τριημέρου
Μέτρα για να γίνεται η εκκίνηση από τον οδηγό χωρίς κάποια εξωτερική βοήθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια