FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 10 Μαΐου 2014

ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ Η ΜΑΧΗ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ..

Στη γνώριμη από τις δοκιμές εξέλιξης των προηγούμενων χρόνων πίστα της Βαρκελώνης θα διεξαχθεί το 5ο φετινό Grand Prix της Formula 1. Μετά από τρεις εβδομάδες ανάπαυλας αλλά όχι και ξεκούρασης, καθώς οι μηχανικοί στις περισσότερες ομάδες δούλευαν υπερωρίες, η Formula 1 έρχεται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην πίστα της Βαρκελώνης.
Η συγκεκριμένη πίστα, αποτελώντας χρόνια τώρα πεδίο δοκιμών και εξέλιξης είναι κάτι παραπάνω από γνώριμη τόσο σε μηχανικούς όσο βέβαια και οδηγούς. Το γεγονός ότι φέτος οι δοκιμές έγιναν στη Χερέθ και στο Μπαχρέιν δεν σημαίνει τίποτα και η Βαρκελώνη εξακολουθεί να αποτελεί ό,τι πιο εύκολο για να αξιολογήσεις αμέσως τα αποτελέσματα ρυθμίσεων σε κινητήρες, αναρτήσεις, αεροδυναμική, κτλ.Βέβαια, το ερώτημα μετά τα αποτελέσματα των προηγούμενων Grand Prix της χρονιάς παραμένει: Μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει την έως τώρα παντοκρατορία της Mercedes;
Δύσκολο να απαντήσει κάποιος. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι πως οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg θα δώσουν τη δική τους μάχη για να κατοχυρώσουν θέσεις, βαθμούς και την πρωτοπορία στον βαθμολογικό πίνακα.
Η Red Bull καταρχήν καίγεται για να μπει και πάλι στο παιχνίδι της διεκδίκησης βαθμών και τίτλου. Στη Βαρκελώνη γνωρίζουμε ότι το μονοθέσιό της θα εμφανιστεί με πληθώρα αλλαγών. Ο Sebastian Vettel θα έχει ένα καινούργιο πλαίσιο, την ώρα που η Renault υπόσχεται αναβαθμισμένο λογισμικό, χωρίς όμως να αισιοδοξεί ότι θα έχει καταφέρει να βγάλει στην άσφαλτο το 100% των δυνατοτήτων του νέου κινητήρα της. Σε κάθε περίπτωση ο Vettel ελπίζει σε κάτι καλύτερο από τους προηγούμενους αγώνες και κυρίως να μην ακούει εντολές να κάνει στην άκρη για να περάσει ο ταχύτερος ομόσταυλός του Daniel Ricciardo.
Στη Ferrari, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, αναμένεται να έχουμε και εδώ αναβαθμίσεις αλλά καινούργιο πλαίσιο δεν θα δούμε πριν τον αγώνα στο Μονακό. Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα δούμε στην κόκκινη ομάδα είναι το νέο ρύγχος που θα βοηθήσει τόσο αεροδυναμικά όσο και στη καλύτερη ροή αέρα (και ψύξη) προς τα ψυγεία.
Ωστόσο όλοι περιμένουν να δουν έναν διαφορετικό Kimi Raikkonen, την ώρα που ο Fernando Alonso έχει μέχρι στιγμής αποδείξει πως είναι μαχητής και ανταγωνιστικός και διεκδικεί ό,τι το καλύτερο στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του μονοθεσίου. Μην περιμένετε καθοριστικές παρεμβάσεις πάντως από τον Marco Mattiacci, ο οποίος ως φαίνεται, ακόμη θέλει χρόνο να βρει τα πατήματά του στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή.
Πέρα όμως από αυτές τις τρεις ομάδες, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που διεκδικούν και πετυχαίνουν με αξιώσεις θέσεις και βαθμούς. Για παράδειγμα από τους έχοντες κινητήρες Mercedes, η Force India έχει αποδείξει ότι το «έχει» και πάει στη Βαρκελώνη έτοιμη για το καλύτερο αφού η συγκεκριμένη πίστα της πάει γάντι.
Αντίθετα η Williams δεν έχει καταφέρει κάτι καλό έως τώρα, όπως και η McLaren που πρόσφατα προσέλαβε τους Tony Salter από την Sauber και τον Guillaume Cattelani από τη Lotus για να ενισχυθεί στον τομέα της αεροδυναμικής, καθώς ο Jenson Button γκρίνιαζε ότι αυτός είναι ο τομέας που «πονάει» το φετινό μονοθέσιο της.
Κυριακή κοντή γιορτή λοιπόν και θα δούμε ποιοι και πόσο κατάφεραν να γίνουν ανταγωνιστικοί ή αν η Mercedes θα πάει για μια ακόμη εύκολη νίκη.
Η ΠΙΣΤΑ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
Μήκος πίστας 4,655 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 66
Απόσταση αγώνα 307,104 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1:21.670 (Kimi Raikkonen, 2008)
Πρώτο GP 1991
Νικητής 2013 Fernando Alonso (Ferrari)
Pole position 2013 Nico Rosberg (Mercedes) 
ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΠΑΝΙΚΟΥ GP
2013 Fernado Alonso (Ferrari)
2012 Pastor Maldonado (Williams F1)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull Racing)
2010 Mark Webber (Red Bull Racing)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007 Felipe Massa (Ferrari)
2006 Fernando Alonso (Renault)
2005 Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
2003 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Michael Schumacher (Ferrari)
2001 Michael Schumacher (Ferrari)
2000 Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1999 Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1998 Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1997 Jacques Villeneuve (Williams Renault)
1996 Michael Schumacher (Ferrari)
1995 Michael Schumacher (Benetton Renault)
1994 Damon Hill (Williams Renault)
1993 Alain Prost (Williams Renault)
1992 Nigel Mansell (Williams Renault)
1991 Nigel Mansell (Williams Renault)
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Παρασκευή 9/5
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 11:00 - 12:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος 15:00 - 16:30GR (OTE TV)
Σάββατο 10/5
Ελεύθερες δοκιμές 12:00 - 13:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές 15:00GR (OTE TV)
Κυριακή 11/5
Αγώνας 15:00GR (OTE TV / Alpha)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια