Επίσημο site: www.circuitcat.com
Αναλυτικά το πρόγραμμα του τριημέρου:
Παρασκευή 9/5
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 11:00 - 12:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 15:00 - 16:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 15:00 - 16:30GR (OTE TV)
Σάββατο 10/5
Ελεύθερες δοκιμές: 12:00 - 13:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00GR (OTE TV)
Κυριακή 11/5
Αγώνας: 15:00GR (OTE TV / Alpha)
Λίγη ιστορία...
Toν Οκτώβριο του 1986 ο κοινοβούλιο της Καταλονίας συμφώνησε στη δημιουργία ενός οργανισμού που θα αναλάμβανε την κατασκευή ενός αυτοκινητοδρομίου διεθνών προδιαγραφών στη Βαρκελώνη.
14 μήνες αργότερα, το Royal Automovil Club de Catalunya αγόρασε μια έκταση 20 km βόρεια της πόλης με σκοπό να φιλοξενηθεί εκεί η πίστα.
Τη χρηματοδότηση του project ανέλαβαν από κοινού το RACC (Royal Automovil Club de Catalunya), η τοπική κυβέρνηση και το συμβούλιο της πόλης του Montmelo.
Οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 1989 και ολοκληρώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 1991. Στις 19 εκείνου του μήνα φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα της Formula 1. Από τότε, η πίστα βρίσκεται συνέχεια στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ομάδες και πιλότοι γνωρίζουν καλά την πίστα αφού χρησιμοποιείται για δοκιμές εξέλιξης.
Σημαντικό ρόλο στη συγκεκριμένη πίστα παίζει η αεροδυναμική απόδοση γι' αυτό και οι ομάδες είθισται να παρουσιάζουν εκεί πολλές αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους.
Η διαδρομή αποτελείται από μερικές γρήγορες στροφές με το τελευταίο κομμάτι της να είναι αρκετά αργό. Έτσι οι ομάδες πρέπει να βρουν το καλύτερο συμβιβασμό για το set-up.
Η πρόσφυση στα αργά κομμάτια της πίστας αλλά και η καλή ισορροπία φρεναρίσματος παίζουν σημαντικό ρόλο λόγω της μεγάλης φθοράς των ελαστικών. Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι αρκετά ομαλή. Για τον λόγo αυτό οι ομάδες συνήθως θυσιάζουν την ακαμψία του μονοθεσίου στα γρήγορα τμήματα ώστε να πάρουν τη μέγιστη πρόσφυση από τα ελαστικά.
Από το 2007, το layout της πίστας έχει αλλάξει καθώς στη θέση της προτελευταίας στροφής έχει τοποθετηθεί ένα καινούργιο «S» που σαν στόχο έχει τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά και την αύξηση των προσπερασμάτων.
Τεχνικές πληροφορίες:
- Η Βαρκελώνη παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν σε χειμερινές δοκιμές εξέλιξης όσα χρόνια θυμούνται οι εν ενεργεία οδηγοί. Αυτό δε συνέβη φέτος, οι χειμερινές δοκιμές έγιναν σε Jerez και Μπαχρέιν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ομάδες και η Pirelli να πάνε στη Βαρκελώνη χωρίς πληροφορίες για τη νέα γενιά μονοθεσίων σ' αυτή την πίστα.
- Το μυστικό για ένα γρήγορο γύρο στη Βαρκελώνη είναι να βρεθεί ο κατάλληλος συνδυασμός αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης. Οι περισσότερες ομάδες χρησιμοποιούν σκληρό σετάρισμα μπροστά - που βοηθά στην είσοδο των στροφών - αλλά επιλέγουν πιο μαλακό πίσω ώστε να διασφαλίζουν καλή ελκτική πρόσφυση.
- Η αλλαγή κατεύθυνσης του ανέμου – σημαντική μεταβλητή παράμετρος στη Βαρκελώνη – μπορεί επίσης να έχει σημαντική επίδραση στο σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στην πρώτη στροφή.
- Η αριστερή πλευρά του μονοθεσίου δουλεύει ιδιαίτερα σκληρά στην Ισπανία ειδικά από το πίσω αριστερά ελαστικό, υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης. Οι εγκάρσιες δυνάμεις που ασκούνται και στα δυο ελαστικά της αριστερής πλευράς είναι οι δεύτερες υψηλότερες που απαντώνται κατά τη διάρκεια της σεζόν.
- Τα υψηλά ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των γομών έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας στην επιφάνεια του ελαστικού μέχρι τους 130 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει μόνο μια μεγάλη ευθεία οπότε τα ελαστικά δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να απάγουν θερμότητα κατά τη διάρκεια ενός γύρου.
- Η σκληρή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες και μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιο θερμές και ακραίες συνθήκες του πρωταθλήματος. Η μεσαία γόμα είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και προσαρμόζεται καλύτερα σε πιο ευρύ φάσμα συνθηκών. Ο συνδυασμός τους εγγυάται πως θα υπάρχει σίγουρα λύση στο διευρυμένο φάσμα συνθηκών που μπορεί να προκύψουν στη Βαρκελώνη.
- Οχτώ από τους δέκα τελευταίους αγώνες στη Βαρκελώνη τους κέρδισε ο οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση (pole position). Αυτό καταδεικνύει τη σημασία των κατατακτήριων δοκιμών και το πόσο δύσκολο είναι να προσπεράσεις στην Ισπανική πίστα. Τούτου δοθέντος η στρατηγική μπορεί να αποδειχτεί καθοριστική για την άνοδο στην κατάταξη όπως έγινε στον περσινό αγώνα.
- Το 2013 ο Fernando Alonso κέρδισε στον αγώνα για λογαριασμό της Ferrari, πραγματοποιώντας 4 pit stop ενώ ο Kimi Raikkonen που τερμάτισε 2ος με τη Lotus έκανε 3 pit stop. Ο Alonso πέτυχε ρεκόρ καθώς είναι ο μόνος πιλότος που έχει κερδίσει το Ισπανικό GP εκκινώντας από τόσο πίσω, πέρυσι ήταν στην 5η θέση της εκκίνησης.
Pirelli F1 tyres 2014
Η σκληρή γόμα P Zero Orange και η μέση P Zero White είναι οι επιλογές της Pirelli για το Ισπανικό Grand Prix.
Mε τη γλώσσα των αριθμών...
To ισπανικό Grand Prix συμπληρώνει φέτος 44 χρόνια ζωής. Μέχρι σήμερα έχει φιλοξενηθεί σε 5 πίστες: Μontmelo (23), Jarama (9), Jerez (5), Montjuich (4) και Pedralbes (2). Στη Jerez έχουν διεξαχθεί επίσης και δύο GP Ευρώπης, το 1994 και το 1997.
To πρώτο ισπανικό GP διεξήχθη στις 28 Οκτωβρίου του 1951 στη διαδρομή Pedralbes, που βρισκόταν μέσα στη Βαρκελώνη. Ήταν ο τελευταίος αγώνας της χρονιάς και έκρινε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Νικητής αναδείχθηκε ο Juan Manuel Fangio με Alfa Romeo 159, o οποίος πανηγύρισε και την κατάκτηση του πρώτου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της καριέρας του. Για την ιστορία, στη 2η θέση τερμάτισε ο Jose-Froilan Gonzlalez με Ferrari 375 και 3ος ήταν ο Giuseppe «Νino» Farina με Alfa Romeo.
Το ισπανικό GP του 1986 που φιλοξενήθηκε στην πίστα της Jerez, παραμένει μέχρι σήμερα ο αγώνας με τη μικρότερη διαφορά ανάμεσα στους δύο πρώτους, καθώς ο Ayrton Senna πήρε τη νίκη με μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά από τον Nigel Mansell.
H Ferrari είναι η πιο πετυχημένη ομάδα στην πίστα της Catalunya έχοντας σημειώσει 8 νίκες. Συνολικά η Scuderia έχει νικήσει 12 φορές το ισπανικό Grand Prix. 6 νίκες έχει η Williams, 4 η McLaren και 2 η Red Bull.
Όσον αφορά στους πιλότους, τις περισσότερες νίκες στο ισπανικό Grand Prix τις έχει σημειώσει ο Michael Schumacher (6).
Το 2006, ο Fernando Alonso έγραψε ιστορία καθώς έγινε ο πρώτος Ισπανός πιλότος που πήρε pole και νίκη στο GP της πατρίδας του.
Σημειώστε, τέλος, πως από το 1996 και μετά μόλις δύο είναι οι πιλότοι που νίκησαν τον αγώνα χωρίς να έχουν ξεκινήσει από την pole position: ο Mika Hakkinen το 2000 και ο Sebastian Vettel το 2011.
Αναλυτικά, η λίστα με τους νικητές της Catalunya:
2013: Fernado Alonso (Ferrari)
2012: Pastor Maldonado (Williams F1)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull Racing)
2010: Mark Webber (Red Bull Racing)
2009: Jenson Button (Brawn GP)
2008: Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007: Felipe Massa (Ferrari)
2006: Fernando Alonso (Renault)
2005: Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
2003: Michael Schumacher (Ferrari)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1999: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1998: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1997: Jacques Villeneuve (Williams Renault)
1996: Michael Schumacher (Ferrari)
1995: Michael Schumacher (Benetton Renault)
1994: Damon Hill (Williams Renault)
1993: Alain Prost (Williams Renault)
1992: Nigel Mansell (Williams Renault)
1991: Nigel Mansell (Williams Renault)
2012: Pastor Maldonado (Williams F1)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull Racing)
2010: Mark Webber (Red Bull Racing)
2009: Jenson Button (Brawn GP)
2008: Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007: Felipe Massa (Ferrari)
2006: Fernando Alonso (Renault)
2005: Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
2003: Michael Schumacher (Ferrari)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1999: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1998: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1997: Jacques Villeneuve (Williams Renault)
1996: Michael Schumacher (Ferrari)
1995: Michael Schumacher (Benetton Renault)
1994: Damon Hill (Williams Renault)
1993: Alain Prost (Williams Renault)
1992: Nigel Mansell (Williams Renault)
1991: Nigel Mansell (Williams Renault)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια