FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 16 Μαΐου 2015

H MICHELIN ΚΑΝΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ F1

H Michelin είναι έτοιμη να επιστρέψει στην Formula 1Η Michelin ξεκαθάρισε ότι είναι έτοιμη να επιστρέψει στη Formula 1 όταν λήξει το εν ισχύι συμβόλαιο προμήθειας ελαστικών, που το έχει η Pirelli.

Η Michelin ήταν για τελευταία χρονιά στην F1 το 2006, αλλά επέλεξε να αποσυρθεί στο τέλος εκείνης της χρονιάς, μετά από ένα διάστημα πέντε ετών, επειδή δεν συμφωνούσε με την απόφαση για έναν αποκλειστικό προμηθευτή από το 2008.
Αρχικά την προμήθεια ελαστικών ανέλαβε η Bridgestone, πριν την αντικαταστήσει η Pirelli από το 2011. Το συμβόλαιο της ιταλικής φίρμας θα ισχύσει μέχρι το τέλος του 2016.
Καθώς η FIA θα ζητήσει προσφορές στην αρχή του 2016, ο διευθυντής της Michelin Motorsport, PascalCouasnon, δήλωσε στο ιταλικό περιοδικό Autosprint: «Γιατί όχι; Είμαστε εντελώς ανοιχτοί σε μια ενδεχόμενη επιστροφή, αλλά υπό ορισμένους όρους. Η F1 πρέπει να αλλάξει τους τεχνικούς της κανονισμούς.
«Τα λάστιχα πρέπει να ξαναγίνουν τεχνικό αντικείμενο, όχι απλά ένα εργαλείο για να γίνεται λίγο-πολύ ένα θεαματικό σόου. Η Michelin έθεσε κάποιους ακριβείς όρους για να επιστρέψει στην F1. Θέλουμε λάστιχα 18 ιντσών, όπως αυτά που ήδη χρησιμοποιούμε στη Formula E και σύντομα σε άλλο ένα πρωτάθλημα.
«Αν η F1 θέλει να λάβει υπόψη τους όρους μας, είμαστε εδώ, εντελώς ανοιχτοί, με δυνατή θέληση να επιστρέψουμε. Αν όμως η προοπτική είναι να διατηρηθούν τα πράγματα όπως είναι τώρα, τότε ευχαριστούμε αλλά δεν ενδιαφερόμαστε.
«Στη νέα υποβολή προσφορών για την προμήθεια ελαστικών στην F1, θα κάνουμε τις προτάσεις μας. Γιατί όχι; Τότε θα είναι πρόβλημα του Ecclestone και της FIA αν θα τις δεχτούν ή όχι».
Ο Couasnon δηλώνει ότι η Michelin είναι τώρα «ανοιχτή στο να προμηθεύει ελαστικά κάτω από ένα μονοπωλιακό καθεστώς, με έναν αποκλειστικό προμηθευτή», όπως θα κάνει στο MotoGP όταν αντικαταστήσει την Bridgestone.
Η εντολή στην Pirelli όταν ήρθε στο σπορ ήταν να φτιάξει λάστιχα ταχείας φθοράς που θα οδηγούσαν σε πολλαπλά pit-stops, αφού τα πολύ ανθεκτικά λάστιχα της Bridgestone είχαν ως αποτέλεσμα βαρετούς αγώνες. Η Pirelli ανταποκρίθηκε στο αίτημα, αλλά το μειονέκτημα που προέκυψε ήταν ότι οι οδηγοί δεν μπορούσαν να πιέσουν στο όριο, αφού ήταν αναγκασμένοι να διατηρούν τα λάστιχά τους.
Όταν ρωτήθηκε τι δεν του αρέσει στα σημερινά λάστιχα F1, o Couasnon απάντησε: «Τα λάστιχα πρέπει να παρέχουν σταθερές επιδόσεις και σταθερό επίπεδο πρόσφυσης. Δεν είναι νορμάλ ένας οδηγός να λέει μετά από λίγους γύρους “Πρέπει να κόψω ρυθμό αλλιώς τα λάστιχα δεν θα διαρκέσουν”.
«Αυτό δεν πρέπει να συμβαίνει. Σήμερα οι οδηγοί δεν μπορούν να δείξουν το ταλέντο τους διότι τα λάστιχα δεν τους το επιτρέπουν. Αυτό συμβαίνει όταν είσαι σε ένα καθεστώς αποκλειστικού προμηθευτή και δεν έχεις κίνητρο για να βελτιωθείς. Αυτό λέγεται μετριότητα, όχι τεχνολογία.
«Αν αντί γι’ αυτό έχεις ένα τεχνολογικά ενδιαφέρον βιβλίο κανονισμών, ακόμη κι αν είσαι ο αποκλειστικός προμηθευτής, αναγκάζεσαι να προσφέρεις ένα προϊόν στο καλύτερό του επίπεδο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια