Ο αγωνιστικός υπεύθυνος της Honda, Yasuhisa Arai, είναι πεπεισμένος ότι τα προβλήματα αξιοπιστίας έχουν πλέον λυθεί, οπότε έχει αλλάξει στόχο στον τρόπο που θα χρησιμοποιήσει τις «μάρκες» εξέλιξης που δικαιούται.
«Είμαι σίγουρος ότι έχουμε πλέον ξεπεράσει τα προβλήματα αξιοπιστίας, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να στρέψουμε την προσοχή μας στην αύξηση της ιπποδύναμης», δήλωσε ο Ιάπωνας. «Μετά τη διακοπή του καλοκαιριού, προγραμματίζουμε να φέρουμε έναν κινητήρα νέων προδιαγραφών, χρησιμοποιώντας μερικές από τις επτά “μάρκες” που μας απομένουν.
«Ο πιο σημαντικός τομέας όπου πρέπει να επικεντρωθούμε είναι η καύση. Οι ισχύοντες κανονισμοί επιβάλλουν υψηλή απόδοση στην καύση, οπότε θέλουμε να αλλάξουμε τη σχεδίαση των θαλάμων καύσηςκαι τη διάταξη των πολλαπλών εισαγωγής κι εξαγωγής.
«Ένας άλλος τομέας που θα ασχοληθούμε είναι η μείωση των μηχανικών τριβών, με την αλλαγή του συστήματος των γραναζιών [για εκκεντροφόρους και παρελκόμενα].
«Δεν θα γίνουν όλες οι αναβαθμίσεις μέχρι το Βελγικό GP. Κάποια κομμάτια θα τοποθετηθούν για το Spa και τα υπόλοιπα τις επόμενες εβδομάδες»
Ο Arai παραδέχεται αμέσως ότι η Honda υποτίμησε τη δυσκολία της επιστροφής στο κορυφαίο επίπεδο των αγώνων: «Το σπορ έχει αλλάξει εντελώς από τις ημέρες δόξας της McLaren-Honda», λέει. «Η σημερινή τεχνολογία είναι πολύ πιο εξελιγμένη και πολύπλοκη, οπότε είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα καλό αγωνιστικό αυτοκίνητο.
«Ξέραμε ότι δεν θα ήταν εύκολο, αλλά ίσως να μη φανταστήκαμε ότι θα ήταν τόσο δύσκολο. Σίγουρα εγώ δεν φαντάστηκα τι θα αντιμετωπίζαμε από πλευράς τεχνολογίας, όμως έχω πλήρη εμπιστοσύνη στην κατεύθυνση που πήραμε με τον κινητήρα μας.
«Έπρεπε να φτιάξουμε κάτι ριζοσπαστικό για να νικήσουμε τις κορυφαίες ομάδες, κι αυτός είναι ο τελικός μας στόχος: να νικήσουμε τους καλύτερους».
Αλυσιδωτό φαινόμενο
Ο Arai εξήγησε ότι το αλυσιδωτό φαινόμενο, όπου προβλήματα σε έναν τομέα επηρεάζουν έναν άλλο, είχε γι’ αυτούς μεγάλες επιπτώσεις.
Ο Arai εξήγησε ότι το αλυσιδωτό φαινόμενο, όπου προβλήματα σε έναν τομέα επηρεάζουν έναν άλλο, είχε γι’ αυτούς μεγάλες επιπτώσεις.
«Αν προσπαθείς να ανακτήσεις ενέργεια μέσω της MGU-H, αυτό επιβαρύνει πολύ το τούρμπο. Όταν το τούρμπο καταπονείται, δεν μπορεί να κάνει αυτό που πρέπει να κάνει, δηλαδή να σπρώχνει περισσότερο αέρα στον κινητήρα, πράγμα που οδηγεί σε μείωση της ισχύος.
«Αυτό είναι το αποτέλεσμα όταν ένα εξάρτημα λειτουργεί κόντρα στα άλλα, αντί να συνεργάζονται όλα μαζί. Αυτού του τύπου οι αλυσιδωτές αντιδράσεις, που κάνουν το αυτοκίνητο να σταματά, ήταν σίγουραπερισσότερες απ’ ό,τι υπολογίζαμε ή και φανταζόμασταν».
Παρά την πίεση που δέχεται λόγω των κακών αποτελεσμάτων της McLaren, o Arai λέει ότι έχει ακόμα τηνυποστήριξη της διοίκησης της Honda.
«Η μέθοδος εξέλιξης της Honda είναι πολύ διαφορετική από εκείνες της Formula 1 και της McLaren. Σίγουρα δέχομαι μεγάλη πίεση στους ώμους μου, ειδικά από τους φαν, το ΔΣ της Honda και τους συναδέλφους μου, αλλά αυτό είναι απόλυτα νορμάλ.
«Πιστεύω πως έχω την ικανότητα να ηγηθώ αυτού του προγράμματος, αλλά δεν μπορώ να αποφασίσω για τομέλλον μου, ούτε τα ΜΜΕ μπορούν, ούτε το ΔΣ της McLaren. Ελπίζω να συνεχίσω να διευθύνω το πρόγραμμα και πιστεύω ότι τα μέλη του ΔΣ μας με εμπιστεύονται απόλυτα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια