FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 18 Μαρτίου 2016

F1KART- Australian GP 2016 Preview


H Formula 1 ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Αυστραλία το 1985 και το πρώτο GP διεξήχθη στους δρόμους της Αδελαΐδας. Από τότε μπήκε πολύ νερό στ' αυλάκι και έχουν πραγματοποιηθεί ορισμένοι από τους καλύτερους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Οι φετινές μάχες ξεκινούν, διαβάστε όσα θέλετε να ξέρετε για την πίστα της Μελβούρνης και την ιστορία του συγκεκριμένου αγώνα.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
ΠΙΣΤΑ: ALBERT PARK
Μήκος πίστας: 5,303 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 58
Απόσταση αγώνα: 307,574 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:24.125 (Michael Schumacher, 2004)
Πρώτο GP: 1996
Νικητής 2014: Nico Rosberg (Mercedes)
Pole position 2014: Lewis Hamilton (Mercedes)
Eπίσημο site: www.grandprix.com.au
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Κατανάλωση καυσίμου: 1.7kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 61% του γύρου
Φθορά φρένων: Υψηλή
Αλλαγές ταχυτήτων: 56 στο γύρο / 3.248 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 860m
Μέγιστη ταχύτητα: 305km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 2803m
ΛΙΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ...
Η Formula 1 ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Αυστραλία το 1985. Το πρώτο GP διεξήχθη στους δρόμους της Αδελαΐδας. Ο αγώνας έμεινε στο πρόγραμμα μέχρι και το 1995 και ήταν αυτός που κατά παράδοση έκλεινε την αγωνιστική σεζόν.
Aπό το 1996, το GP Αυστραλίας άλλαξε έδρα και μεταφέρθηκε στο Albert Park της Μελβούρνης. Συνάμα άλλαξε και θέση στο καλεντάρι καθώς έγινε ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν, με εξαίρεση το 2006, το 2010 και το 2011.
Το 2011, ήταν το 2ο κατά σειρά Grand Prix του προγράμματος, ωστόσο η αναβολή του αγώνα του Μπαχρέιν, λόγω κοινωνικών αναταραχών, είχε ως αποτέλεσμα η αυλαία της αγωνιστικής σεζόν να ανοίξει και πάλι στη Μελβούρνη.
Η πίστα βρίσκεται μέσα σε ένα πάρκο και αρκετά κομμάτια της αποτελούνται από δημόσιους δρόμους. Η σκόνη που υπάρχει στην επιφάνεια του οδοστρώματος δυσκολεύει πιλότους και ομάδες, όμως κατά τη διάρκεια του τριημέρου όταν το οδόστρωμα στρώνεται με λάστιχο, τα επίπεδα πρόσφυσης βελτιώνονται. Η χάραξή της δεν κρύβει ιδιαιτερότητες, ωστόσο θα πρέπει να πούμε ότι είναι πολύ απαιτητική στα φρένα ταλαιπωρώντας αρκετά τα συστήματα πέδησης των μονοθεσίων.
Σημείο που χρειάζεται μεγάλη προσοχή είναι η πρώτη στροφή μετά την ευθεία της εκκίνησης όπου τα μονοθέσια καλούνται να φρενάρουν από τα 300km/h για να στρίψουν. Αυτό είναι ένα από τα ελάχιστα σημεία για προσπέραση. Σε αυτήν την πίστα σημειώθηκε το 2001 το τελευταίο δυστύχημα στην F1. Ένας άνθρωπος που εργαζόταν στην πίστα έχασε τη ζωή του όταν χτυπήθηκε από έναν τροχό που αποκολλήθηκε από το μονοθέσιο του Jacques Villeneuve, μετά τη σύγκρουση που είχε ο Καναδός με τον Ralf Schumacher.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
• Η διαδρομή στο Άλμπερτ Παρκ αποτελείται από δημόσιους δρόμους έτσι στην αρχή του τριημέρου η πίστα είναι σκονισμένη και η αγωνιστική γραμμή δεν έχει στρωθεί με γόμα (green).
• Κυρίαρχο ρόλο παίζει η επιτάχυνση και το φρενάρισμα: Οι διαμήκεις δυνάμεις που ασκούνται είναι μεγαλύτερες από τις πλευρικές.
• Υπάρχουν πολλές αργές στροφές οπότε δίνεται έμφαση στη μηχανική πρόσφυση και στα υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης.
• Η στροφή 8 (δεξιά) είναι γρήγορη όπως και η παρατεταμένη αριστερή στροφή μεταξύ των κερκίδων Clark και White.
• Το πίσω αριστερά ελαστικό ταλαιπωρείται περισσότερο και αυτό πρέπει να προσέχουν οι οδηγοί.
• Ο καιρός είναι πάντα απρόβλεπτος: Έχουμε δει από λιακάδα μέχρι καταιγίδες στο παρελθόν.
• Η άσφαλτος είναι σχετικά λεία οπότε η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης είναι σχετικά χαμηλές.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
• Λευκή, μέση: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και είναι μια από τις πιο εύκολες στη διαχείριση γόμες της γκάμας.
• Κίτρινη, μαλακή: Δουλεύει σε πιο υψηλές θερμοκρασίες και το δυνατό της σημείο είναι η απόδοση.
• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες, είναι γρήγορη και έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΣΙ (2015):
• Νικητής: Hamilton (ένα pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή και έβαλε τη μέση γόμα στον 25ο γύρο).
• Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Hulkenberg (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μαλακή, άλλαξε σε μέση στον 21ο γύρο και έβαλε ξανά τη μαλακή στον 44ο γύρο). Τερμάτισε 7ος ενώ είχε εκκινήσει 14ος.
• Οι περισσότεροι οδηγοί σταμάτησαν μόνο μια φορά καθώς η στρατηγική τους επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στο ξεκίνημα του αγώνα.
Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ PAUL HEMBERY (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI)
«Έχουν γίνει πολύ μεγάλες αλλαγές όσον αφορά στους κανονισμούς των ελαστικών σε σχέση με το 2015. Περιμένουμε λοιπόν οι επιλογές στρατηγικής να έχουν αντίστοιχα μεταβληθεί όχι μόνο όσον αφορά στις ομάδες αλλά και στον κάθε οδηγό ξεχωριστά. Στην πραγματικότητα οι επιλογές στρατηγικής για το aLBERT Park ξεκίνησαν από πέρυσι όταν κάθε ομάδα επέλεξε τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσει. Όμως μόνο πριν λίγες μέρες αποκάλυψε ο καθένας την επιλογή του, σαν ένα παιχνίδι πόκερ. Την Κυριακή το απόγευμα, στη Μελβούρνη θα φανεί ποιος έκανε τις σωστές επιλογές».
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟ ALBERT PARK:
2015: Lewis Hamilton (Mercedes)

2014: Nico Rosberg (Mercedes)

2013: Kimi Raikkonen (Lotus F1)

2012: Jenson Button (McLaren)

2011: Sebastian Vettel (Red Bull)

2010: Jenson Button (McLaren Mercedes)

2009: Jenson Button (Brawn GP)

2008: Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)

2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)

2006: Fernando Alonso (Renault)

2005: Giancarlo Fisichella (Renault)

2004: Michael Schumacher (Ferrari)

2003: David Coulthard (McLaren Mercedes)

2002: Michael Schumacher (Ferrari)

2001: Michael Schumacher (Ferrari)

2000: Michael Schumacher (Ferrari)

1999: Eddie Irvine (Ferrari)

1998: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)

1997: David Coulthard (McLaren Mercedes)

1996: Damon Hill (Williams Renault)
ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΟΤΙ...
...o αγώνας του 1991 έχει μείνει στην ιστορία της F1 ως ο μικρότερος σε διάρκεια αγώνας; Λόγω της καταρρακτώδους βροχής που έπεφτε στην Αδελαϊδα, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα μετά από μόλις 14 γύρους. Νικητής αναδείχθηκε ο αείμνηστος Ayrton Senna, ενώ στο πόντιουμ ανέβηκαν επίσης και οι Νigel Mansell - Gerhard Berger.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια