FORMULA 1

Column Left

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

TA HOT ATYXHMATA DRIVERS IN FORMULA 1

Από την εποχή που όπως έλεγε ο Niki Lauda, κάθε φορά που οι οδηγοί έμπαιναν στο μονοθέσιο υπήρχε 20% πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους, έχουν αλλάξει πολλά. Οι πίστες έχουν γίνει πιο ασφαλείς και τα μονοθέσια θυμίζουν πλέον ανθρακονημάτινα τανκ. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως από την τραγική Πρωτομαγιά του 1994 όταν και χάσαμε τον σπουδαίο Ayrton Senna, χρειάστηκε να περάσουν 20 χρόνια για να υπάρξει δυστύχημα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Πάμε λοιπόν να δούμε 9 περιπτώσεις που από θαύμα οι οδηγοί κατάφεραν να επιβιώσουν.

GP Μονακό, Μόντε Κάρλο, 1955 Μπορεί να φαντάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά ο σταρ της εποχής, Alberto Ascari, χάνει τον έλεγχο στο chichane μετά το τούνελ και η Lancia του καταλήγει στη θάλασσα! Ο Ιταλός δεν τραυματίστηκε αλλά σα να του το κρατούσε η μοίρα, έχασε τη ζωή του μόλις τέσσερις ημέρες μετά, σε δοκιμές στην πίστα της Μόντσα.

GP Μεγάλης Βρετανίας, Σίλβερστοουν, 1973 Το βρετανικό Grand Prix αποτέλεσε τον ένατο γύρο της σεζόν που βρήκε ως πρωταθλητή τον Sir Jackie Stewart. Λίγο πριν ολοκληρώσει τον πρώτο γύρο του αγώνα, ο τέταρτος Jody Scheckter χάνει τον έλεγχο της McLaren-Ford που ακινητοποιείται στη μέση της (τότε) μεγάλης ευθείας. Ακολουθεί χάος με άλλα δέκα μονοθέσια να εμπλέκονται σε ένα από τα πλέον τρομακτικά ατυχήματα. Περιέργως, όχι μόνο δεν σκοτώθηκε κάποιος από τους οδηγούς αλλά ο μοναδικός που τραυματίστηκε ήταν ο Andrea de Adamich. Παρότι δεν κινδύνεψε η ζωή του, ο τραυματισμός στον αστράγαλο έβαλε πρόωρο τέλος στην καριέρα του.

GP Γερμανίας, Νίρμπουργκρινγκ, 1976 Μία ιστορία τόσο συγκλονιστική, που έγινε ταινία. Ο Niki Lauda προηγείται στη βαθμολογία έναντι του James Hunt αλλά θεωρεί πως ο αγώνας στην «Πράσινη Κόλαση» του Νόρντσλαϊφε δεν πρέπει να γίνει λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών. Ο αγώνας ξεκίνησε κανονικά και στον δεύτερο γύρο στην 23 χιλιομέτρων διαδρομή, όλα πάνε στραβά. Ο Αυστριακός χάνει τον έλεγχο στη γρήγορη αριστερή καμπή πριν τη φημισμένη Bergwerk και η Ferrari του τυλίγεται στις φλόγες. Οι συνάδελφοί του, Arturo Merzario, Harald Ertl και Guy Edwards σπεύδουν να τον βοηθήσουν και τελικά καταφέρνουν να τον βγάλουν από το φλεγόμενο ιταλικό μονοθέσιο. Τα σημάδια της φωτιάς, είναι ακόμα εμφανή στο κεφάλι του. Παρά τα εγκαύματα και τα τοξικά αέρια που είχε εισπνεύσει, ο Lauda έκανε υπερπροσπάθεια και μόλις έξι εβδομάδες μετά, ήταν και πάλι πίσω από το τιμόνι. Την επόμενη χρονιά, ήταν και πάλι πρωταθλητής.

GP Αγίου Μαρίνου, Ίμολα, 1994 Μία ημέρα πριν σκοτωθεί ο Senna, στην Ίμολα έχασε τη ζωή του ο Roland Ratzenberger. Αλλά 24 ώρες πιο πριν, η πρώτη «προειδοποιητική βολή» ενόψει της συνέχειας του πιο «μαύρου» Σαββατοκύριακου στην ιστορία της Formula 1, ήταν το ατύχημα του Rubens Barrichello στις ελεύθερες δοκιμές. Στα 21 του μόλις, οδηγώντας για λογαριασμό της Jordan, έχασε τον έλεγχο στη Variante Bassa. Η σφοδρή σύγκρουση είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τις αισθήσεις του και να του γυρίσει η γλώσσα. Όμως τον έσωσε ο καθηγητής Sid Watkins που εκείνη την εποχή αποτελούσε τον φύλακα άγγελο των οδηγών.

GP Βελγίου, Σπα, 1998 Μία από τις πιο τρομακτικές καραμπόλες στην ιστορία του σπορ, όπου το μισό Grid τέθηκε εκτός μάχης. Η περιορισμένη ορατότητα λόγω της βροχής στην πίστα που βρίσκεται στη καρδιά των Αρδεννών, είχε ως αποτέλεσμα να μη μπορέσει κανείς να αποφύγει το χάος που προκάλεσε η McLaren του David Coulthard μετά τη La Source.

GP Αυστραλίας, Άλμπερτ Παρκ, 2001 Σε ένα ατύχημα που έμοιαζε πολύ με αυτό της Κυριακής, στον 4ο γύρο του αγώνα της Μελβούρνης πριν από 15 χρόνια, ο Jacques Villeneuve κυνηγάει τον Ralf Schumacher. Από τη σύγκρουση στα φρένα για την τρίτη στροφή, η BAR του Καναδού απογειώνεται. Παρότι αυτός δεν τραυματίζεται, ένας από τους τροχούς του ιπτάμενου μονοθεσίου του Villeneuve, χτυπά τον άτυχο κριτή Graham Beveridge στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

GP Βραζιλίας, Ιντερλάγκος, 2003

Σε έναν αγώνα με πολλές εγκαταλείψεις ελέω του βρεγμένου και γεμάτου παγίδες οδοστρώματος, ο Mark Webber χάνει τον έλεγχο της Jaguar στην έξοδο της τελευταίας στροφής, στον 54ο γύρο. Το μονοθέσιο του χτυπάει στον τοίχο και διαλύεται, με τον Fernando Alonso που ακολουθεί με τη Renault, να μην προλαβαίνει να κόψει ταχύτητα. Ευτυχώς ούτε ο Ισπανός τραυματίστηκε.

GP Καναδά, Μοντρεάλ, 2007

Στον 27ο γύρο του Grand Prix του 2007 στο σιρκουί Gilles Villeneuve, o Robert Kubica έχει επαφή με την Toyota του Jarno Trulli. Χάνει τον έλεγχο της BMW που βγαίνοντας εκτός πίστας, απογειώνεται. Ο Πολωνός δεν μπορεί να επιβραδύνει και το μονοθέσιό του χτυπάει στον τοίχο με ταχύτητα 300 km/h και σε γωνία 75 μοιρών. Ο Kubica δέχθηκε στιγμιαία τον εξωπραγματικό αριθμό των 75 G. Παρά την συγκλονιστική, ανεξέλεγκτη πορεία της F1.07 από την οποία δεν έμειναν και πολλά, ο Πολωνός οδηγός τη γλίτωσε με διάσειση και σπασμένο αστράγαλο. Η ειρωνεία είναι πως στις 6 Φεβρουαρίου του 2011, σε ένα φαινομενικά πιο απλό ατύχημα τρέχοντας στο Rally Ronde di Andora, τραυματίστηκε σοβαρά (κυρίως) στο χέρι, με αποτέλεσμα να ολοκληρωθεί πρόωρα η καριέρα του στην F1.

GP Βελγίου, Σπα, 2012

Ένα από τα πλέον τρομακτικά ατυχήματα της σύγχρονης εποχής της Formula 1, έλαβε χώρα στα φρένα για την πρώτη στροφή του βελγικού Grand Prix του 2012. Το… στριμωξίδι της εκκίνησης, έφερε ως αποτέλεσμα την επαφή της McLaren του Lewis Hamilton με τη Lotus του Romain Grosjean. Ο Γάλλος χάνει εντελώς τον έλεγχο και το μονοθέσιο του απογειώνεται χτυπώντας και τη Sauber του Sergio Perez. Η Lotus περνάει ξυστά από το κεφάλι του Fernando Alonso που για μία ακόμα φορά ήταν τυχερός στην ατυχία του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια