Η διεθνής ομοσπονδία αυτοκινήτου, η FIA, είχε αποφασίσει ότι από το 2017 θα εφαρμοστεί στα μονοθέσια της F1 κάποιο είδος «κλειστού» κόκπιτ για την προστασία του κεφαλιού των πιλότων. Παλαιότερα ατυχήματα με «ιπτάμενα» μέρη από μονοθέσια συνέβαλαν σε αυτή την απόφαση και τα πρώτα συστήματα προστασίας άρχισαν να εμφανίζονται.
Το Halo, που αποτελεί στην ουσία ένα είδος roll bar τοποθετημένου παράκεντρα ώστε να μην εμποδίζει το οπτικό πεδίο του οδηγού, τοποθετήθηκε στη Ferrari του Κίμι Ραϊκόνεν ώστε να αξιολογηθεί σε πραγματικές συνθήκες, κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Βαρκελώνη. Το σύστημα αυτό είναι όσο πιο «λιτό» και ελαφρύ είναι δυνατόν ώστε να μην παρεμποδίζει αφενός την είσοδο και την έξοδο του οδηγού και να μην επιβαρύνει τις επιδόσεις αφετέρου. Στη μορφή που δοκιμάζεται είναι σταθερού τύπου, ωστόσο η εξέλιξή του προβλέπει μιας μορφής συνδεσμολογία ώστε να μπορεί να ανασηκώνεται για να διευκολύνεται η πρόσβαση του οδηγού στο κόκπιτ.
Το Halo επικράτησε της λύσης των εντελώς κλειστών κατασκευών με καλύπτρα, καθώς οι τελευταίες ήταν δύσκολες στην κατασκευή, με μεγάλο βάρος και πολύ υψηλό κόστος ώστε να πληρούν κάποια στάνταρ προστασίας. Επιπρόσθετα, επιβάρυναν πολύ την αεροδυναμική και απαιτούσαν εντελώς διαφορετική σχεδίαση συνολικά στο μονοθέσιο. Τίποτα ωστόσο δεν αποκλείεται στο μέλλον, καθώς νέα υλικά και διαφορετικής σχεδίασης καλύμματα του κόκπιτ μπορεί να αποδειχτούν καλύτερες λύσεις έναντι του Halo.
Διάβασε περισσότερα στο: Της F1 το «κάγκελο» | Formula 1 | gazzetta.gr
Follow us: @gazzetta_gr on Twitter | gazzetta.gr on Facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια