Το πιο ενδιαφέρον παγκόσμιο πρωτάθλημα Φόρμουλα 1 των τελευταίων ετών εκκινεί αύριο στην Αυστραλία με το γκραν πρι της Μελβούρνης. Κάθε χρόνο το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ προσπαθεί με αλλαγές να κινήσει την περιέργεια και των μη φανατικών, αλλά φέτος πραγματικά είναι πολλές και ουσιαστικές οι αλλαγές που φέρνει το νέο πρωτάθλημα.
Αλλάζει πρώτα απ’ όλα το σκηνικό με την απόλυτη κυριαρχία της Μερσέντες, αλλάζει ο τρόπος οδήγησης λόγω της διαφοροποίησης στα λάστιχα, που γίνονται κατά 25% φαρδύτερα, αλλάζουν σημαντικά οι συνθέσεις των ομάδων με νέο αίμα ακόμη και στους κορυφαίους κατασκευαστές, ενώ έχουν αλλάξει η ιδιοκτησία της Φόρμουλα 1, οι διαστάσεις των μονοθεσίων και άλλα ακόμη. Σίγουρη, δε, είναι και η αλλαγή πρωταθλητή, αφού ο θριαμβευτής του 2016 Νίκο Ρόσμπεργκ αποχώρησε από το άθλημα. Τη θέση του Γερμανού παγκόσμιου πρωταθλητή στο πλάι του Λιούις Χάμιλτον πήρε ο Φινλανδός Βαλτέρι Μπότας και εικάζεται ότι οι δύο πιλότοι της πρωταθλήτριας Μερσέντες θα έχουν καλύτερη σχέση από τη... λυκοφιλία των Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ.
Οι ανερχόμενοι Ντάνιελ Ρικιάρντο και Μαξ Φερστάπεν συνθέτουν, αντιθέτως, ένα εκρηκτικό δίδυμο στη Ρεντ Μπουλ και φέτος, και δεν είναι λίγοι όσοι εκτιμούν πως ο Ολλανδός –υιός του βετεράνου Γιος Φερστάπεν– είναι σε θέση να αφήσει εποχή στο άθλημα εάν χαλιναγωγήσει λίγο το εκρηκτικό του ταμπεραμέντο. Αϊρτον Σένα νούμερο 2; Το μέλλον θα δείξει.
Από κοντά αναμένεται να είναι και η δημοφιλής Φεράρι με τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν για μία ακόμη χρονιά, αυξάνοντας με την υπεροχή της στις δοκιμές την πίεση στη Μερσέντες. Νέες είσοδοι και οι Λανς Στρολ στη Γουίλιαμς, Τζολίον Πάλμερ στη Ρενό και Εστεμπάν Οκόν στη Φορς Ιντια.
Ο Φερνάντο Αλόνσο, που παραμένει στο τιμόνι της Μακλάρεν έχοντας για παρτενέρ πλέον τον φερέλπιδα Βέλγο Στόφελ Φαντόρν, μπορεί να περιμένει ένα πολύ πιο ενδιαφέρον πρωτάθλημα μετά την περυσινή δήλωσή του ότι η Φόρμουλα 1 είναι τόσο προβλέψιμη ώστε του φέρνει ύπνο!
Και αυτό διότι φέτος φαίνεται ότι η απόσταση που χώριζε τη Μερσέντες από τις συνδιεκδικήτριες του τίτλου έχει μικρύνει: «Ημαστε πολύ επιτυχείς την τελευταία τριετία με σταθερούς κανόνες. Ομως καμία ομάδα δεν διατήρησε την επιτυχία της στο παρελθόν όταν υπήρχε τέτοια μεγάλη αλλαγή στους κανόνες», παραδέχθηκε ο επικεφαλής της Μερσέντες, Τότο Βολφ.
Ποιες είναι οι αλλαγές; Πρώτον, η νέα ιδιοκτησία του πρωταθλήματος, που πέρασε από τα χέρια του Μπέρνι Εκλστοουν σε αυτά της αμερικανικής εταιρείας Λίμπερτι Μίντια, συνδυάζεται με τεχνικές αλλαγές όπως η αύξηση του εύρους των ελαστικών και του σασί κάθε μονοθεσίου με επέκταση των αεροτομών, αυξάνοντας την καθοδική δύναμη και την πρόσφυση, και απαιτώντας την αλλαγή πορείας από την ιδανική γραμμή στις στροφές και στα κερμπ κάθε πίστας. Συνολικά, τα μονοθέσια αναμένεται να κάνουν έως και τρία δευτερόλεπτα ταχύτερα τους γύρους κάθε πίστας! Ωστόσο η μείωση της ταχύτητας στις ευθείες εκτιμάται ότι μπορεί να περιορίσει τις προσπεράσεις.
Η νέα ιδιοκτησία συνδυάζεται όμως και με αλλαγές στη ροή κάθε αγώνα, αφού η αύξηση των καυσίμων που μπορούν να μεταφέρουν τα αυτοκίνητα και η μεγαλύτερη αντοχή των ελαστικών σημαίνουν λιγότερα πιτ στοπ, ενώ περιορίζεται και η επικοινωνία των οδηγών με τις ομάδες τους, επιβάλλοντας μεγαλύτερη προσωπική πρωτοβουλία στις κινήσεις τους.
Κάθε πιλότος περιορίζεται στους τέσσερις κινητήρες ανά σεζόν, πράγμα που εντείνει την πίεση για καλύτερη δουλειά των μηχανικών στις ομάδες.
Οι αλλαγές στα αυτοκίνητα απαιτούν περισσότερη δουλειά για τους πιλότους, με τον φερόμενο ως επικρατέστερο για μία ακόμη χρονιά από τα γραφεία στοιχημάτων, Λιούις Χάμιλτον, να λέει χαρακτηριστικά ότι από τις δοκιμές αποκόμισε πληγές σε σημεία του λαιμού και του υπόλοιπου σώματός του που ποτέ δεν του είχαν δημιουργηθεί ξανά.
Είναι μάλιστα τέτοια η δραματική αλλαγή στην οδήγηση, αυξάνοντας τις απαιτήσεις από τους πιλότους, ώστε οι διοργανωτές κάθε αγώνα έχουν υποχρεωθεί να βελτιώσουν περαιτέρω τις συνθήκες ασφαλείας και τις προβλέψεις πρώτων βοηθειών, αναμένοντας δύσκολη προσαρμογή των οδηγών στις νέες συνθήκες – ιδιαίτερα την αύξηση της ταχύτητας στις στροφές.
Αλλαγή υπάρχει και στο καλεντάρι, με την έξοδο του γερμανικού γκραν πρι, που μειώνει τις φετινές κούρσες σε 20, ενώ ισάριθμοι είναι και οι οδηγοί που εκκινούν στο νέο πρωτάθλημα, με 10 ομάδες αφού η Μάνορ διαλύθηκε.
Αυτό όμως που δεν αλλάζει είναι η μαγεία που ασκεί στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού η Φόρμουλα 1, με την προσδοκία της νέας ιδιοκτήτριας να κερδίσει και την αγορά των ΗΠΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια