Μια αναδρομή στο ένδοξο παρελθόν του ελληνικού καρτ μέσα από τις αναμνήσεις ενός παλιού καρτίστα!Την ιστορική αυτή αναδρομή την είχε παραχωρήσει στο Kartnews.gr o Δημήτρης Αθανασέκος, πριν από περίπου 3 χρόνια, όταν πρωτοξεκινούσε να υπάρχει η ελληνική κοινότητα του καρτ στο Διαδίκτυο. Μετά την απαίτηση αρκετών αναγνωστώνκαι ιδιαίτερα μαθητών που κάνουν εργασίες που αφορούν το καρτ στο σχολείο τους, μετά από σχετικές εισηγήσεις των δασκάλων τους, το portal την δημοσιεύει ξανά.
Παράλληλα, η ιστορία πολλές φορές διδάσκει... και ανοίγει δρόμους για το μέλλον. Δρόμους που τους έχουμε απόλυτη ανάγκη αυτή την εποχή. Το καρτ ξεκίνησε στην Ελλάδα την δεκαετία 1970-1980 και οι πρώτοι αγώνες έγιναν σε αυτοσχέδιες πίστες μέσα στις κατασκηνώσεις του Αγ. Ανδρέα! Μια μικρή πίστα δημιουργήθηκε στη Βαρυμπόμπη και φιλοξένησε αντίστοιχους αγώνες, ενώ από τα μέσα της δεκαετίας εκείνης, ξεκίνησε και η αγωνιστική λειτουργία της μητρόπολης του ελληνικού καρτ της περίφημης παλαιάς πίστας του Αγ. Κοσμά (που όλοι θυμόμαστε από τις ελληνικές κωμωδίες της εποχής και την αείμνηστη Ρένα Βλαχοπούλου και τον Λάμπρο Κωνσταντάρα). Στα τέλη της δεκαετίας του 70 (1978-79) λειτούργησαν οι νέες και εξαιρετικές για την εποχή τους πίστες του Νέου Ρυσίου της Θεσσαλονίκης (δίπλα στην νέα υπάρχουσα τώρα) και της Κατερίνης στην παραλία της πανέμορφης πόλης.
Ακολούθησε μια περίοδος που το αθηναϊκό καρτ στερήθηκε των υπηρεσιών του Αγ. Κοσμά και τότε επανακαλλιεργήθηκε η λύση της αυτοσχέδιας πίστας, καθώς οι τότε φωστήρες της ΓΓΑ ξήλωσαν την πίστα στο Ελληνικό για να την κάνουν χώρο «άθλησης της νεολαίας»', σχέδιο που μετά από λίγα χρόνια ναυάγησε...
Οι αυτοσχέδιες πίστες δημιουργήθηκαν στο πάρκιγκ της Ραφήνας δίπλα στο λιμάνι και στο Ολυμπιακό Στάδιο στο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων!
Παράλληλα, ξεκίνησε η λειτουργία μιας νέας πίστας στη Λάρισα στη θέση Κουλούρη και περί τα μέσα του 1987 δημιουργήθηκε η σύγχρονη για την εποχή περίφημη τότε πίστα του Ασπροπύργου. Γύρω στο 1994 ένας επιχειρηματίας που επαναπατρίστηκε από την Γερμανία, αποφάσισε να φτιάξει μια νέα επιχείρηση στην Καλαμάτα με αποτέλεσμα την ιστορική πίστα SanNikolas.
H μικρή αυτή ιστορία ολοκληρώνεται την περίοδο που ο Γιώργος Δρακόπουλος σχεδιάζει και ξεκινά την πρώτη πίστα των Αφιδνών, αλλά ένα μπουρίνι ξαφνικό, την έστειλε στο παρακείμενο ρέμα, για να τη δούμε να λειτουργεί με νέο σχέδιο και ιδιοκτήτες στα τέλη της δεκαετίας του 90 με τη σημερινή της μορφή.
Η συνέχεια είναι γνωστή....
Αν ρωτήσετε ονόματα παλαιών οδηγών θα σας πω: Φαμπιάτος, Μπαϊρακτάρης, Κωνσταντινόπουλος, Κουκάς, Δημολάς, Μπουτζέγιας, Σαντοριναίος, Σπίνος, Κίκλης, Καμιτσάκης, Μιχαηλίδης, Μπουριώτης, Δρακόπουλος, Μιχαλόπουλος, Μιχελακάκης, Χαραλαμπίδης, Δημόπουλος, Οξύζογλου, Αθανασέκος, Κυρίτσης, Μωραϊτόπουλος, Κυρλαγκίτσης, Κράχτης, Μινούδης, Κωστούρος, Καστορίνης και πολλοί ακόμα (ντρέπομαι για αυτούς που ξεχνώ) αλλά και οι πιο σύγχρονοι όπως: Αγγελόπουλος, Σταθακόπουλος, Αντωνιάδης, Μαιτός, Πολυανίδης, Νικολούζος, Δερμετζόγλου, Καϊτατζής, Κύρκος, Πολυχρονίδης, Ζάχος Ν. και Ζάχος Β., Φαμπιάτος Δ. και Φαμπιάτου Ισμήνη, Παπαηλίας, Αραμπατζής, Μπαιρακτάρης Α, Σωτήρχος, Τσάμπρας και Στέφανος Καμιτσάκης, Παναγιώτης Γεωργογιαννόπουλος, Βασίλης Μακρόπουλος(ίσως ξεχνάμε μερικούς).
Εκατοντάδες οδηγοί στη συνέχεια, με περίσσεια ταλέντου και αγωνιστική διάθεση συνθέτουν το πάζλ της ιστορίας του ελληνικού καρτ και της πορείας του, μιας πορείας που έχει να θυμίσει και πολλά ευρωπαϊκά μεγάλα αποτελέσματα. Από τα παλαιότερα του Γιάννη Αντωνιάδη, του Τάκη Καϊτατζή και τα ανυπέρβλητα του Στέφανου Καμιτσάκη σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι τα πρόσφατα του «Κωνσταντίνου», του κορυφαίου Φίλιππου Καλέση και της παρέας τους...
Οι αυτοσχέδιες πίστες δημιουργήθηκαν στο πάρκιγκ της Ραφήνας δίπλα στο λιμάνι και στο Ολυμπιακό Στάδιο στο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων!
Παράλληλα, ξεκίνησε η λειτουργία μιας νέας πίστας στη Λάρισα στη θέση Κουλούρη και περί τα μέσα του 1987 δημιουργήθηκε η σύγχρονη για την εποχή περίφημη τότε πίστα του Ασπροπύργου. Γύρω στο 1994 ένας επιχειρηματίας που επαναπατρίστηκε από την Γερμανία, αποφάσισε να φτιάξει μια νέα επιχείρηση στην Καλαμάτα με αποτέλεσμα την ιστορική πίστα SanNikolas.
H μικρή αυτή ιστορία ολοκληρώνεται την περίοδο που ο Γιώργος Δρακόπουλος σχεδιάζει και ξεκινά την πρώτη πίστα των Αφιδνών, αλλά ένα μπουρίνι ξαφνικό, την έστειλε στο παρακείμενο ρέμα, για να τη δούμε να λειτουργεί με νέο σχέδιο και ιδιοκτήτες στα τέλη της δεκαετίας του 90 με τη σημερινή της μορφή.
Η συνέχεια είναι γνωστή....
Αν ρωτήσετε ονόματα παλαιών οδηγών θα σας πω: Φαμπιάτος, Μπαϊρακτάρης, Κωνσταντινόπουλος, Κουκάς, Δημολάς, Μπουτζέγιας, Σαντοριναίος, Σπίνος, Κίκλης, Καμιτσάκης, Μιχαηλίδης, Μπουριώτης, Δρακόπουλος, Μιχαλόπουλος, Μιχελακάκης, Χαραλαμπίδης, Δημόπουλος, Οξύζογλου, Αθανασέκος, Κυρίτσης, Μωραϊτόπουλος, Κυρλαγκίτσης, Κράχτης, Μινούδης, Κωστούρος, Καστορίνης και πολλοί ακόμα (ντρέπομαι για αυτούς που ξεχνώ) αλλά και οι πιο σύγχρονοι όπως: Αγγελόπουλος, Σταθακόπουλος, Αντωνιάδης, Μαιτός, Πολυανίδης, Νικολούζος, Δερμετζόγλου, Καϊτατζής, Κύρκος, Πολυχρονίδης, Ζάχος Ν. και Ζάχος Β., Φαμπιάτος Δ. και Φαμπιάτου Ισμήνη, Παπαηλίας, Αραμπατζής, Μπαιρακτάρης Α, Σωτήρχος, Τσάμπρας και Στέφανος Καμιτσάκης, Παναγιώτης Γεωργογιαννόπουλος, Βασίλης Μακρόπουλος(ίσως ξεχνάμε μερικούς).
Εκατοντάδες οδηγοί στη συνέχεια, με περίσσεια ταλέντου και αγωνιστική διάθεση συνθέτουν το πάζλ της ιστορίας του ελληνικού καρτ και της πορείας του, μιας πορείας που έχει να θυμίσει και πολλά ευρωπαϊκά μεγάλα αποτελέσματα. Από τα παλαιότερα του Γιάννη Αντωνιάδη, του Τάκη Καϊτατζή και τα ανυπέρβλητα του Στέφανου Καμιτσάκη σε παγκόσμιο επίπεδο, μέχρι τα πρόσφατα του «Κωνσταντίνου», του κορυφαίου Φίλιππου Καλέση και της παρέας τους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια