Με συννεφιά, κρύο και βροχή υποδέχτηκε το Red Bull Ring στην καρδιά των Αυστριακών Άλπεων ομάδες πιλότους και μηχανικούς για τις ελεύθερες δοκιμές του Αυστριακού GP που μετά το 2003 επιστρέφει στο Σπήλμπεργκ. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο παρά το πρόβλημα στη μονάδα ισχύος που περιόρισε τον αριθμό των γύρων που συμπλήρωσε μόλις στους 19. Οι περισσότεροι πιλότοι εκμεταλλεύτηκαν το έξτρα σετ μαλακής γόμας που έδωσε η Pirelli και έβαλαν όσους περισσότερους γύρους μπορούσαν στην πρώτη περίοδο για να προλάβουν την βροχή. Στη διάθεση των ομάδων βρίσκονται η πολύ μαλακή (κόκκινο σιρίτι) και η μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι).
Ο Ρόσμπεργκ δοκίμασε και ένα κάλυμμα στο πίσω μέρος της Mercedes που παράγει σπίθες προσθέτοντας στο θέαμα. Παραλίγο όταν αντιμετώπισε το πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος να πέσει πίσω του ο Χάμιλτον που ήταν 2ος στους χρόνους της πρώτης περιόδους. Δεν ήταν αυτή όμως η μόνη αλλαγή στις W05. H ομάδα έκανε αλλαγές στο σύστημα ψύξης των ηλεκτρονικών της μονάδας ισχύος για να μην επαναληφθεί αστοχία σαν αυτή που τους στέρησε τη νίκη στον Καναδά. Παρόμοια προβλήματα υπερθέρμανσης των ηλεκτρονικών αντιμετώπισε στον Καναδά και η Williams μόνο που δεν είχαν τόσο μεγάλες επιπτώσεις όπως στη Mercedes όπου σταμάτησε να λειτουργεί το ERS και ο Ρόσμπεργκ έχασε τη νίκη ενώ ο Χάμιλτον εγκατέλειψε.Σε μικρή σχετικά απόσταση από τις δυο Mercedes ακολούθησε ο Αλόνσο, ο Ισπανός είναι ο μόνος με μονάδα ισχύος Ferrari στη 10αδα. Στη 10η θέση ο μόνος με μονάδα ισχύος Renault ήταν ο Βερν.
Νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στην εμπρός αεροτομή για τους Ταύρους. Στην αριστερή πλευρά διακρίνεται η μπογιά αεροπορικού τύπου που χρησιμοποίησαν οι αεροδυναμιστές για ν' αποτυπώσουν τη ροή και τους στροβιλισμούς του αέρα.
Στη Red Bull παρότι εντός έδρας φάνηκε να δυσκολεύονται να βρουν πατήματα και σετάρισμα, χαρακτηριστικά τα τετακέ και των δυο πιλότων στη τελευταία στροφή. Απογοήτευση για τη Lotus που δυσκολεύεται να ξεχωρίσει από Marussia και Caterham.
Στη δεύτερη περίοδο δοκιμών η βροχή δεν έκανε την εμφάνισή της στην αρχή. Ο Αλόνσο ήταν ταχύτερος στο ξεκίνημα με τη μαλακή γόμα. Μάλιστα ο Ισπανός ήταν ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:11. Άμεση ήταν η απάντηση των Mercedes χωρίς όμως η διαφορά να τρομάζει όπως σε αντίστοιχες περιπτώσεις σε προηγούμενους αγώνες. Σύντομα όμως οι ομάδες αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν και την πολύ μαλακή γόμα και οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν. Ο πρώτος που έσπασε το φράγμα του 1:10 ήταν ο Χάμιλτον που τελικά ήταν και ο ταχύτερος της 2ης περιόδου. Επιπλέον παρουσίασε εντυπωσιακή βελτίωση χρησιμοποιώντας την πολύ μαλακή γόμα (7 δέκατα). Δεν ήταν ανέφελη όμως για το Βρετανό η περίοδος καθώς ακούστηκε κατά τη διάρκεια προσομοίωσης αγώνα που επιχείρησε να παραπονιέται για πτώση δύναμης. Η τελευταία στροφή πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού φάνηκε να προβληματίζει τους οδηγούς, εκεί είχαμε πολλές εξόδους και λάθη. Επίσης πολλά μπλοκαρίσματα είχαμε στα φρένα για τη στροφή 3. O Κίμι Ράικονεν είχε μια προβληματική περίοδο με έντονα θέματα στο set - up της Ferrari ενδεικτική εικόνα η έξοδός του στην τελευταία στροφή.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Νίκο Ρόσμπεργκ δήλωσε:«Στο Μόντρεαλ κατάφερα να κοντράρω το Λιούις στις δοκιμές. Θα δουλέψω σκληρά για να το καταφέρω και εδώ. Η διαφορά ανάμεσά μας είναι πολύ μικρή. Όπως φάνηκε σήμερα διατηρούμε το προβάδισμα έναντι των αντιπάλων μας οπότε η pole θα κριθεί ανάμεσά μας. Αυτό έχει μεγάλη σημασία γιατί ο ρυθμός αγώνα θα είναι παραπλήσιος και το να στρίψεις πρώτος στην πρώτη στροφή δίνει μεγάλο πλεονέκτημα».
Από την πλευρά του ο Λιούς Χάμιλτον που ήταν ταχύτερος στα ελεύθερα παίζοντας άριστα το παιχνίδι της ψυχολογίας έριξε λάδι στη φωτιά: «Είμαι σίγουρος πως ο Νίκο έχει στο τσεπάκι του λίγο χρόνο».
Οι πιλότοι των Ταύρων που βρίσκονται εντός έδρας δεν τα πήγαν όσο καλάπροσδοκούσαν στα ελεύθερα. Ο Φέτελ σημείωσε σχετικά: «Είχαμε προβλήματα το πρωί, όμως το απόγευμα τα πράγματα κύλησαν καλύτερα. Πολλοί δυσκολεύτηκαν να φέρουν σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας την πιο σκληρή γόμα ελαστικών, όμως αύριο τα πράγματα θα είναι διαφορετικά καθώς θα έχει περισσότερη ζέστη. Όλοι στην ομάδα ανυπομονούν για ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο, όμως δεν είμαστε φαβορί. Θα το θέλαμε αλλά ακόμα δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Η σημερινή ημέρα ήταν πολύ παραγωγική, σημειώσαμε πρόοδο και το γεγονός πως είναι εντός έδρας αγώνας για εμάς, μας δίνει επιπλέον κίνητρα».
Ο νικητής του προηγούμενου αγώνα στο Μόντρεαλ, Ντάνιελ Ρικιάρντο συμπλήσωσε:«Μάθαμε πολλά σήμερα. Ήρθαμε το πρωί εδώ με κάποιες νέες ιδέες. Άλλες απέδωσαν καρπούς, άλλες όχι. Αυτό συμβαίνει πάντα τις Παρασκευές, ποτέ δεν έχεις την τέλεια ημέρα. Στη δεύτερη περίοδο βελτιωθήκαμε σημαντικά σε σχέση με την πρώτη. Πιστεύω πως μπορούμε να κινηθούμε ταχύτερα. Δεν είμαστε γρήγοροι όσο οι Mercedes, δεν το περιμέναμε άλλωστε, όμως ελπίζω να είμαστε ξανά η αμέσως καλύτερη ομάδα».
Σημάδια βελτίωσης έδειξε ακόμη μια φορά η Ferrari στα χέρια του Αλόνσο. Ο Ισπανός είναι ένας εκ των τεσσάρων πιλότων που έχει αγωνιστεί στο Red Bull Ring στο παρελθόν και θα πάρει εκκίνηση την Κυριακή. Μιλώντας σχετικά τόνισε: «Είναι ωραίο που γυρίσαμε ν’ αγωνιστούμε εδώ. Η διαδρομή έχει πολλές υψομετρικές διαφορές και αυτό πάντα είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση. Υπήρχε διαφορά στα προγράμματα σήμερα άλλα έκανα εγώ άλλα ο Κίμι, πρέπει να συνδυάσουμε τα δεδομένα για να κρίνουμε ποια στοιχεία αποδίδουν και αξίζει να χρησιμοποιηθούν. Ο καιρός θα βελτιωθεί και αυτό θα επηρεάσει τη συμπεριφορά των ελαστικών. Ελπίζω να δώσουμε μια ωραία παράσταση στους θεατές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια