Η Force India και η Sauber κατέθεσαν επίσημη καταγγελία στην επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διοίκηση και τις πληρωμές της F1.
Οι δύο ομάδες μιλούν για οικονομική μεροληψία της ιδιοκτήτριας της F1, CVC Capital Partners, σε όφελος των πέντε μεγάλων ομάδων: Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren and Williams.
Ανακοίνωση της Force India λέει: «Η Sahara Force India είναι μία από τις δύο ομάδες που έχουν καταθέσει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τη διακυβέρνηση της Formula 1, καταδεικνύοντας ότι το σύστημα κατανομής εσόδων και ο τρόπος που έχουν θεσπιστεί οι κανονισμοί της Formula 1 είναι άδικος και παράνομος. Λόγω των εν εξελίξει νομικών διαδικασιών, δεν θα ήταν σωστό να κάνουμε αυτή τη στιγμή περαιτέρω σχόλια».
Το μεροληπτικό σύστημα κατανομής εσόδων αμφισβητήθηκε αρχικά από την Anneliese Dodds, Βρετανίδα ευρωβουλευτή, μετά τα προβλήματα της Marussia και το κλείσιμο της Caterham πέρσι.
Η Dodds εξέφρασε τις ανησυχίες της στην Ευρωπαία επίτροπο ανταγωνισμού, Margrethe Vestager, η οποία, παρά το ενδιαφέρον της για την υπόθεση, δεν μπορούσε να επέμβει χωρίς να έχει γίνει επίσημη καταγγελία.
Η Force India και η Sauber αποφάσισαν τώρα να «βάλουν το κεφάλι τους στον ντορβά» - με κίνδυνο να τους κοπεί, όπως είπε μια πηγή.
Η πέτρα του σκανδάλου είναι ο τρόπος που κατανέμονται τα έσοδα της F1, με τις πέντε μεγάλες ομάδες να μοιράζονται πέρσι $249 εκατομμύρια επιπλέον των επάθλων από το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το ποσό αυτό, γνωστό ως πριμ, δίνεται στις πέντε μεγάλες ομάδες μετά από διμερείς συμφωνίες, που υπογράφτηκαν πριν τη λήξη της Συμφωνίας Ομόνοιας (Concorde Agreement) το 2012. Το 2014 η Ferrari πήρε$30 εκατ. επιπλέον των $67 εκατ. που δικαιούταν από την 4η θέση στο πρωτάθλημα.
Η επίσημη καταγγελία των δύο ομάδων λέει: «Αυτές οι άδικες παράπλευρες πληρωμές θέτουν τις ανεξάρτητες ομάδες σε μόνιμα μειονεκτική θέση, σε αθλητικό και οικονομικό επίπεδο. Το σπορ υποσκάπτεται σοβαρά καθώς οι [πέντε] ωφελημένες ομάδες έχουν πολύ περισσότερα χρήματα να επενδύσουν σε τεχνολογία, εξέλιξη, έρευνα και εξοπλισμό, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα όλο και διευρυνόμενο χάσμα και τελικά να προκαθορίζεται το αποτέλεσμα των παγκόσμιων πρωταθλημάτων.
«Αυτές οι παράνομες πρακτικές βλάπτουν το σπορ, τους συμμετέχοντες σε αυτό, πολλές χιλιάδες ανθρώπων μέσα και γύρω από τη Formula 1 και πολλά εκατομμύρια Ευρωπαίων οπαδών».
Ο Bernie Ecclestone είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι δεν τον ανησυχούσε καθόλου μια ενδεχόμενη έρευνα της ΕΕ, λέγοντας ότι ομάδες όπως η Force India και η Sauber δεν θα έπρεπε να είχαν υπογράψει τα δικά τους συμβόλαια αν είχαν τέτοιες επιφυλάξεις.
Ανακοίνωση της Force India λέει: «Η Sahara Force India είναι μία από τις δύο ομάδες που έχουν καταθέσει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τη διακυβέρνηση της Formula 1, καταδεικνύοντας ότι το σύστημα κατανομής εσόδων και ο τρόπος που έχουν θεσπιστεί οι κανονισμοί της Formula 1 είναι άδικος και παράνομος. Λόγω των εν εξελίξει νομικών διαδικασιών, δεν θα ήταν σωστό να κάνουμε αυτή τη στιγμή περαιτέρω σχόλια».
Το μεροληπτικό σύστημα κατανομής εσόδων αμφισβητήθηκε αρχικά από την Anneliese Dodds, Βρετανίδα ευρωβουλευτή, μετά τα προβλήματα της Marussia και το κλείσιμο της Caterham πέρσι.
Η Dodds εξέφρασε τις ανησυχίες της στην Ευρωπαία επίτροπο ανταγωνισμού, Margrethe Vestager, η οποία, παρά το ενδιαφέρον της για την υπόθεση, δεν μπορούσε να επέμβει χωρίς να έχει γίνει επίσημη καταγγελία.
Η Force India και η Sauber αποφάσισαν τώρα να «βάλουν το κεφάλι τους στον ντορβά» - με κίνδυνο να τους κοπεί, όπως είπε μια πηγή.
Η πέτρα του σκανδάλου είναι ο τρόπος που κατανέμονται τα έσοδα της F1, με τις πέντε μεγάλες ομάδες να μοιράζονται πέρσι $249 εκατομμύρια επιπλέον των επάθλων από το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το ποσό αυτό, γνωστό ως πριμ, δίνεται στις πέντε μεγάλες ομάδες μετά από διμερείς συμφωνίες, που υπογράφτηκαν πριν τη λήξη της Συμφωνίας Ομόνοιας (Concorde Agreement) το 2012. Το 2014 η Ferrari πήρε$30 εκατ. επιπλέον των $67 εκατ. που δικαιούταν από την 4η θέση στο πρωτάθλημα.
Η επίσημη καταγγελία των δύο ομάδων λέει: «Αυτές οι άδικες παράπλευρες πληρωμές θέτουν τις ανεξάρτητες ομάδες σε μόνιμα μειονεκτική θέση, σε αθλητικό και οικονομικό επίπεδο. Το σπορ υποσκάπτεται σοβαρά καθώς οι [πέντε] ωφελημένες ομάδες έχουν πολύ περισσότερα χρήματα να επενδύσουν σε τεχνολογία, εξέλιξη, έρευνα και εξοπλισμό, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα όλο και διευρυνόμενο χάσμα και τελικά να προκαθορίζεται το αποτέλεσμα των παγκόσμιων πρωταθλημάτων.
«Αυτές οι παράνομες πρακτικές βλάπτουν το σπορ, τους συμμετέχοντες σε αυτό, πολλές χιλιάδες ανθρώπων μέσα και γύρω από τη Formula 1 και πολλά εκατομμύρια Ευρωπαίων οπαδών».
Ο Bernie Ecclestone είχε δηλώσει τον Ιούνιο ότι δεν τον ανησυχούσε καθόλου μια ενδεχόμενη έρευνα της ΕΕ, λέγοντας ότι ομάδες όπως η Force India και η Sauber δεν θα έπρεπε να είχαν υπογράψει τα δικά τους συμβόλαια αν είχαν τέτοιες επιφυλάξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια