Μία εβδομάδα πριν από τη λήξη της σεζόν στη Φόρμουλα 1, τη στιγμή που τα πάντα έχουν κριθεί ως προς τα αποτελέσματα της αγωνιστικής περιόδου, οι διαφωνίες και οι διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς την επόμενη μέρα συνθέτουν ένα τεταμένο κλίμα ανάμεσα στις ομάδες. Από τη μία πλευρά βρίσκεται η Ρεντ Μπουλ και από την άλλη η Μερσέντες με τη Φεράρι. Το κλίμα της διαφωνίας βασίζεται στο γεγονός ότι τίποτα δεν μοιάζει ξεκάθαρο αναφορικά με τη δομή του πρωταθλήματος την επόμενη χρονιά, σε σχέση με τους κινητήρες.
Ο πρόεδρος της Ρεντ Μπουλ, Κρίστιαν Χόρνερ, προειδοποιεί πως το άθλημα είναι παγιδευμένο σε ένα παιχνίδι εξουσίας, σε σχέση με τις νέες μηχανές. «Η συζήτηση και κυρίως η φημολογία σχετικά με τις μηχανές καταντά βαρετή» απαντά ο επικεφαλής της Μερσέντες, Τότο Γουλφ. Μετά τα τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα της Ρεντ Μπουλ, ο Χόρνερ είναι στα όριά του έχοντας χάσει δύο πρωταθλήματα αλλά και τον Σεμπάστιαν Φέτελ που μετακόμισε στη Φεράρι. Μετά από μια απογοητευτική σεζόν, η Ρενό που προμηθεύει τον κινητήρα της Ρεντ Μπουλ είναι σε ανοιχτή διαφωνία με την ομάδα, η οποία με τα τωρινά δεδομένα βρίσκεται σε αδιέξοδο.
Η Ρεντ Μπουλ, στην παρούσα φάση βασίζεται αποκλειστικά στη Ρενό, καθώς δεν έχει καταλήξει σε συμφωνία με τις Μερσέντες, Χόντα και Φεράρι που είναι οι τρεις εταιρείες που προμηθεύουν με κινητήρες στις ομάδες. Ουδείς όμως μπορεί να προβλέψει το μέλλον της συνεργασίας των Ρεντ Μπουλ και Ρενό και κυρίως τη βάση από την οποία αυτή θα ξεκινήσει. Οι ομάδες που έχουν τους δικούς τους κινητήρες ξεκινούν από υψηλότερο επίπεδο σε σχέση με τις υπόλοιπες, τις οποίες ταυτόχρονα αδικούν. «Εχουμε μπει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και εφόσον βγούμε από τη δύσκολη θέση όσον αφορά τον κινητήρα θα είμαστε εκεί και την επόμενη χρονιά. Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι αν έχουμε κάτι ανακοινώσιμο, θα το μάθετε» ανέφερε σε δηλώσεις του ο Κρίστιαν Χόρνερ.
Επίθεση προς όλους
«Δεν θα αφήσουμε τη Φόρμουλα 1 να καταστραφεί». Με αυτή τη φράση κήρυξε ουσιαστικά τον πόλεμο και ο Μπέρνι Εκλεστοουν στις μεγάλες ομάδες. Ο Βρετανός κατηγόρησε στο γερμανικό περιοδικό «auto motor und sport» τις Μερσέντες, Φεράρι, Χόντα και Ρενό για το γεγονός πως εκμεταλλεύονται τη θέση ισχύος τους, για να αποφασίζουν ποια ομάδα θα προμηθεύουν με κινητήρες και ποια όχι.
Ο Εκλεστοουν υποστήριξε μάλιστα, ότι «δεν σκέπτονται το άθλημα, αλλά μόνον τους εαυτούς τους» και απέρριψε τα επιχειρήματα των μεγάλων του σπορ λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μερικοί περνιούνται για πολύ πονηροί. Ομως και εμείς δεν είμαστε χαζοί. Εχουμε σκεφτεί ακριβώς, τι θα κάνουμε». Η FIA θέλει να εισάγει από το 2017 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 νέους κινητήρες, που θα κοστίζουν το ένα τρίτο από τους εργοστασιακούς και θα προορίζονται για τις μικρομεσαίες ομάδες.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, θα πρόκειται για εξακύλινδρους κινητήρες Bi-Turbo 2,2 λίτρων με παρεμφερή ισχύ με τους σημερινούς υβριδικούς.
Το σχέδιο του Εκλεστοουν πρέπει ωστόσο να εγκριθεί προηγουμένως από την Επιτροπή Στρατηγικής της Φόρμουλα 1 και από το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA, ενώ έχουν εκφράσει ανοιχτά την αντίθεσή τους σε αυτό και τα εργοστασιακά τιμ. Τα νέα μοτέρ θα προέρχονται από ανεξάρτητο κατασκευαστή και οι υποψήφιοι θα μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους έως τις 23 Νοεμβρίου στη FIA.
Στη φετινή χρονιά, πέραν της δεύτερης συνεχόμενης κατάκτησης του πρωταθλήματος από τον Λιούις Χάμιλτον και τη Μερσέντες, ξεχώρισαν αρκετά αρνητικά γεγονότα που σημάδεψαν το 2015. Ο θάνατος του πιλότου της Φόρμουλα 1 Ζιλ Μπιανκί τον περασμένο Ιούλιο, ως αποτέλεσμα του μοιραίου ατυχήματος που είχε στην πίστα της Σουζούκα το 2014, ξεσήκωσε θύελλα συζητήσεων αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας σε αγώνες της Φόρμουλα 1, τα οποία τελικώς κρίθηκαν επαρκή.
Παράλληλα, η κατάσταση υγείας του θρύλου του αθλήματος Μίκαελ Σουμάχερ δεν είχε σαφή βελτίωση και ο Γερμανός θρύλος του αθλήματος βρίσκεται μέχρι και σήμερα σε κώμα.
Πριν από την έναρξη της σεζόν, επίσης, ο Φερνάντο Αλόνσο είχε τρακάρει σφοδρά κατά τις δοκιμές της Μακλάρεν και είχε προσωρινή απώλεια μνήμης, πριν τελικώς συμμετάσχει κανονικά στο πρωτάθλημα.
Η κυριαρχία Χάμιλτον
Στο αγωνιστικό κομμάτι, η μετακίνηση του Σεμπάστιαν Φέτελ από την Ρεντ Μπουλ στη Φεράρι δεν συνδυάστηκε με κάποια μεγάλη επιτυχία στην πρώτη σεζόν του Γερμανού με την ιταλική ομάδα, ωστόσο αν κάποιος μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Λιούις Χάμιλτον και της Μερσέντες, αυτός είναι δεδομένα ο Γερμανός πιλότος.
Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015
Κίνδυνος να μείνει... από κινητήρα στην εκκίνηση η Φόρμουλα 1
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια