FORMULA 1

Column Left

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015

Brazilian GP Preview

 Την Κυριακή στο Sao Paulo οι κορυφαίοι οδηγοί θα αγωνιστούν για μία ακόμα χρονιά στη Βραζιλία και το Car and Driver σας παρουσιάζει όσα θέλετε να ξέρετε.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

15 Nοεμβρίου 2015, Sao Paulo

Μήκος πίστας: 4,309 χιλιόμετρα

Αριθμός γύρων: 71

Απόσταση αγώνα: 305,909 χιλιόμετρα

Ρεκόρ γύρου: 1:11.473 (Juan Pablo Montoya, 2004)

Πρώτο GP: 1973

Νικητής 2014: Nico Rosberg (Mercedes)

Pole position 2014: Nico Rosberg (Mercedes)

Επίσημο site: www.gpbrasil.com.br

Λίγη ιστορία...

Οι πρώτοι αγώνες στο Sao Paulo διεξήχθησαν το 1936 όταν ο Carlo Pintacuda και ο Attilio Marinoni ταξίδεψαν από την Ευρώπη με δυο Alfa Romeo, αλλά ο ανταγωνισμός τότε από τους τοπικούς οδηγούς ήταν ελάχιστος.
Το 1938 δυο επιχειρηματίες αγόρασαν μια τεράστια έκταση στα Νότια της πόλης για να φτιάξουν κατοικίες. Ένα κομμάτι της γης δεν ήταν κατάλληλο την κατασκευή οικισμού και έτσι αποφάσισαν να χτίσουν εκεί μια πίστα αγώνων. Το σχέδιό της βασίστηκε στην πίστα αγώνων Roosevelt Field στη Νέα Υόρκη. Η πόλη του Ιnterlagos σύντομα αναπτύχθηκε και η πίστα έγινε πολύ διάσημη.
Το ενδιαφέρον έγινε μεγαλύτερο όταν Βραζιλιάνοι πιλότοι άρχισαν να έχουν επιτυχίες στο σπορ. Με το άστρο του Emerson Fittipaldi να λάμπει, οι Βραζιλιάνοι απαίτησαν έναν αγώνα.
Τη διετία 1971-72 έγιναν οι πρώτοι αγώνες της F1 οι οποίοι όμως δεν προσμετρούσαν στο Πρωτάθλημα, ενώ από το '73 η πίστα μπήκε κανονικά στο καλεντάρι.
Φιλοξένησε αγώνες της F1 μέχρι και το 1977 οπότε και το GP Βραζιλίας άλλαξε έδρα καθώς μεταφέρθηκε στην πίστα Jacarepagua, στο Rio de Janeiro, όπου έγινε ο αγώνας του '78. Την επόμενη διετία (1979-'80) το Grand Prix επέστρεψε στο Interlagos, αλλά από το 1981 μέχρι και το '89 η Jacarepagua ήταν η έδρα του GP της Βραζιλίας. Aπό το 1990 διεξάγεται ανελλιπώς στο Interlagos...
Η πίστα πήρε το όνομά της από τον αδικοχαμένο Βραζιλιάνο οδηγό Jose Carlos Pace που σκοτώθηκε τον Μάρτιο του 1977 σε αεροπορικό δυστύχημα. Δυο χρόνια νωρίτερα (1975), ο Pace είχε πανηγυρίσει μέσα στη συγκεκριμένη πίστα την μοναδική νίκη της καριέρας του στην Formula 1.
Είναι μία από τις λίγες πίστες του Πρωταθλήματος που έχει αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού. Έχει μήκος 4.309km, αποτελείται από γρήγορες στροφές, αλλά το κύριο χαρακτηριστικό της και αυτό που πονοκεφαλιάζει πιλότους και μηχανικούς είναι ο ανώμαλος ασφαλτοτάπητας, αλλά και οι καιρικές συνθήκες οι οποίες λόγω του τροπικού κλίματος, αλλάζουν συνεχώς.
Διαθέτει υψομετρικές διαφορές (τα μονοθέσια ανηφορίζουν προς τη μεγάλη ευθεία και στο τέλος της βουτάνε στην κατηφορική αριστερή που έπεται), σημεία που ευνοούν τα προσπεράσματα (ειδικά η στροφή 1) αλλά και συχνές νεροποντές που τα κάνουν όλα μούσκεμα (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο χαοτικός αγώνας του 2003).
Ένα άλλο κύριο χαρακτηριστικό της είναι το ιδιαίτερα ανώμαλο οδόστρωμα, το οποίο με τις αναπηδήσεις του κάνει δύσκολη τη ζωή τόσο των πιλότων όσο και των μηχανικών.
To 2014, η επιφάνεια της πίστας ξαναστρώθηκε με άσφαλτο γεγονός που σύμφωνα με τους μηχανικούς έχει κάνει πιο ομαλό το οδόστρωμα.
Τεχνικές πληροφορίες
Κατανάλωση καυσίμου: 1.5kg στο γύρο

Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 60% του γύρου

Φθορά φρένων: Mεσαία

Αλλαγές ταχυτήτων: 42 στο γύρο / 2.982 συνολικά στον αγώνα

Μεγαλύτερη ευθεία: 650m

Μέγιστη ταχύτητα: 323km/h

Δύο ζώνες DRS

Μήκος pitlane: 380m

Η άποψη του ειδικού

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Το Interlagos είναι μια από τις πιο ιστορικές διαδρομές, όπου σε κάποιο βαθμό έχει γραφτεί η ιστορία της Formula 1. Οπότε είναι ευχαρίστηση για μας ο ερχομός εδώ, όπου βιώνουμε τη μοναδική ατμόσφαιρα που δημιουργούν οι τοπικοί φίλαθλοι αλλά και το πάθος που τους διακατέχει. Είναι η ολοκλήρωση ενός πρωτόγνωρου τριπλού σερί αγώνων στην Αμερική με αγώνες σε ΗΠΑ, Μεξικό και Βραζιλία. Η Νότια Αμερική και η Βραζιλία ειδικότερα είναι μια από τις μεγαλύτερες αγορές παγκοσμίως για την Pirelli οπότε αποτελεί για μας έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες καθώς η εκπροσώπησή μας εδώ είναι ευρύτατη. Οι αλλαγές στην άσφαλτο του οδοστρώματος στο Interlagos επηρέασαν τη συμπεριφορά των ελαστικών, έχει ενδιαφέρον να δούμε φέτος πως θα διαμορφωθεί η χρήση των ελαστικών. Παραδοσιακά το Interlagos ασκεί υψηλά φορτία στα ελαστικά οπότε περιμένουμε από τους οδηγούς να πραγματοποιήσουν δυο με τρία πιτ στοπ. Όμως, όπως συνήθως πραγματική εικόνα της κατάστασης, θα έχουμε μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

- Το Interlagos είναι μια από τις λίγες πίστες του πρωταθλήματος που η φορά κίνησης είναι αντίθετη από τους δείκτες του ρολογιού.
- Eίναι πολύ απαιτητική πίστα για τα ελαστικά. Υπάρχουν στροφές υψηλής ταχύτητας και με τις μονάδες ισχύος να αποδίδουν τα μέγιστα τα ελαστικά καταπονούνται από συνδυασμό δυνάμεων διαμηκών και πλευρικών. Αυτό δημιουργεί μεγάλες απαιτήσεις από τα ελαστικά και αυξάνει πολύ τη θερμοκρασία λειτουργίας των γομών.
- Στη Βραζιλία χρησιμοποιούνται υψηλά ποσοστά κάθετης δύναμης. Στις γρήγορες και μέσες στροφές δίνεται έμφαση στο αεροδυναμικό κράτημα ενώ στις πιο αργές στροφές το μονοθέσιο στηρίζεται στη μηχανική πρόσφυση των ελαστικών. Οι απαιτήσεις από τη μηχανική και την αεροδυναμική πρόσφυση είναι περίπου ίδιες στο Interlagos.
- Ο νέος ασφαλτοτάπητας που στρώθηκε πέρυσι άλλαξε το επίπεδο τραχύτητας της επιφάνειας ενώ και φέτος έχουν εκ νέου φτιαχτεί κάποια σημεία. Επίσης, υπάρχουν και άλλες βελτιώσεις στην πίστα συμπεριλαμβανομένων των νέων εγκαταστάσεων των pits.
- Το όριο σ' αυτή την πίστα έρχεται από τα πίσω ελαστικά και ειδικότερα από το πίσω δεξιά που καταπονείται περισσότερο λόγω της φοράς που είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού. Αριστερόστροφη επίσης είναι και η επόμενη πίστα στο Άμπου Ντάμπι που θα φιλοξενήσει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
- Τα ελαστικά συχνά υπόκεινται σε συνδυασμό δυνάμεων στο Interlagos καθώς ασκούνται ταυτόχρονα διαμήκη και εγκάρσια φορτία. Αυτό αυξάνει τη θερμοκρασία της γόμας. Τα επίπεδα κάθετης δύναμης είναι γενικώς υψηλά. Η μηχανική και η αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση έχουν εξίσου μεγάλη επίδραση.

Pirelli F1 Tyres 2015

Για το 18o Grand Prix της χρονιάς που φιλοξενείται στην πίστα του Interlagos, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη μέση (PZero White) και τη μαλακή (PZero Yellow) γόμα της Pirelli.
Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες: 0.9 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Που κρίθηκε ο αγώνας του 2014

Πέρυσι είχε καύσωνα οπότε ο αγώνας δεν αποτελεί τυπικό παράδειγμα για το τι περιμένουμε να δούμε φέτος. Το 2014 ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα για λογαριασμό της Mercedes πραγματοποιώντας 3 αλλαγές ελαστικών. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση στον 7ο στον 26ο και στον 50στό γύρο. Από τους οδηγούς που πραγματοποίησαν δυο αλλαγές πιο ψηλά (7ος) τερμάτισε ο Raikkonen.

Γνωρίζετε ότι...

- Πρόκειται για το 43ο Grand Prix που διεξάγεται στη Βραζιλία και το 33ο που φιλοξενείται στην πίστα του Sao Paulo. 10 αγώνες έχουν πραγματοποιηθεί και στην πίστα της Jacarepagua (Autódromo Internacional Nelson Piquet) που βρίσκεται στα προάστια του Rio de Janeiro.
- «Interlagos» σημαίνει «ανάμεσα σε δύο λίμνες».
- Και τα δύο Πρωταθλήματα που έχει πάρει o Fernando Alonso, το 2005 και το 2006, τα εξασφάλισε στο Ιnterlagos.
- Πέντε Βραζιλιάνοι πιλότοι έχουν νικήσει στην πατρίδα τους οι: Emerson Fittipaldi (1973 & 1974), Carlos Pace (1975), Nelson Piquet (1983 & 1986), Ayrton Senna (1991 & 1993) και Felipe Massa (2006 & 2008).
- Τρεις νίκες έχει πανηγυρίσει στη Βραζιλία ο Αργεντίνος Carlos Reutemann (1977, '78 & '81), ενώ δύο νίκες έχει και ο Κολομβιανός Juan Pablo Montoya (2004 & '05).
- Τις περισσότερες νίκες στη Βραζιλία τις έχει ο Alain Prost (6). Από τους εν ενεργεία πιλότους, οι πιο πετυχημένοι στο Interlagos είναι ο Sebastian Vettel και ο Felipe Massa που έχουν από 2 νίκες έκαστος.
- Οι πιο πετυχημένες ομάδες στο Interlagos είναι η Ferrari και η McLaren που έχουν από 8 νίκες.
- Από 4 νίκες έχουν η Williams και η Red Bull.
Προηγούμενοι νικητές στο Interlagos:
2014: Nico Rosberg (Mercedes)

2013: Sebastian Vettel (Red Bull)

2012: Jenson Button (McLaren)

2011: Mark Webber (Red Bull)

2010: Sebastian Vettel (Red Bull)

2009: Mark Webber (Red Bull)

2008: Felipe Massa (Ferrari)

2007: Kimi Raikkonen (Ferrari)

2006: Felipe Massa (Ferrari)

2005: Juan Pablo Montoya (McLaren)

2004: Juan Pablo Montoya (Williams)

2003: Giancarlo Fisichella (Jordan)

2002: Michael Schumacher (Ferrari)

2001: David Coulthard (McLaren)

2000: Michael Schumacher (Ferrari)

1999: Mika Hakkinen (McLaren)

1998: Mika Hakkinen (McLaren)

1997: Jacques Villeneuve (Williams)

1996: Damon Hill (Williams)

1995: Michael Schumacher (Benetton)

1994: Michael Schumacher (Benetton)

1993: Ayrton Senna (McLaren)

1992: Nigel Mansell (Williams)

1991: Ayrton Senna (McLaren)

1990: Alain Prost (Ferrari)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια