FORMULA 1

Column Left

Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

Η Formula1 του 2015 σε αριθμούς και ρεκόρ

Με πολλά και ενδιαφέροντα στατιστικά ολοκληρώθηκε η Formula1 για το 2015, αν και ο τίτλος δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον και κρίθηκε τρεις αγώνες πριν το φινάλε της σεζόν. Συγκεκριμένα, καταρρίφθηκαν αρκετά ρεκόρ, έγιναν πολλές προσπεράσεις και... έπεσαν ποινές με... το τσουβάλι!Ο Λιούις Χάμιλτον έγινε ο πρώτος Βρετανός στην ιστορία του σπορ που κατακτά δύο σερί τίτλους, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο νεότερος σε ηλικία πιλότος που συμμετείχε σε Γκραν Πρι, καθώς και ο νεότερος σε ηλικία που τερματίζει στους βαθμούς.
Από πλευράς ομάδων, η Mercedes κατέρριψε το δικό της ρεκόρ στους τερματισμούς «1-2», ενώ από εκεί και πέρα στα αξιοσημείωτα τα ταχύτερα πιτ στοπ της Ferrari σε 6 αγώνες και οι 13 ποινές που δέχτηκε ο Φερνάντο Αλόνσο. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά την F1 του 2015 σε αριθμούς, όπως παρουσιάζονται στην επίσημη ιστοσελίδα του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ στον κόσμο.
Αναλυτικά:
Τα ρεκόρ
Ο Λιούις Χάμιλτον έγινε μόλις ο δεύτερος Βρετανός στην ιστορία που κατακτά τρία παγκόσμια πρωταθλήματα. Πρώτος ήταν ο Σερ Τζάκι Στιούαρτ με τους τίτλους το 1969, το 1971 και το 1973. Όμως, έγινε ο πρώτος Βρετανός που κατακτά δύο σερί.
Τις 43 νίκες έφτασε ο Χάμιλτον ξεπερνώντας τον παιδικό του ήρωα, Άιρτον Σένα, που σταμάτησε στις 41. Επίσης, πέρασε και τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος έχει 42. Έτσι είναι ο πιλότος με τις περισσότερες νίκες και pole position από το τωρινό γκριντ.
Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο νεότερος σε ηλικία οδηγός που συμμετείχε σε Γκραν Πρι στην Αυστραλία και δύο εβδομάδες αργότερα ο νεότερος σε ηλικία που τερματίζει εντός των βαθμών. Το τελευταίο έγινε σε ηλικία 17 ετών, 5 μηνών και 27 ημερών. Ρεκόρ που δύσκολα θα σπάσουν, κυρίως λόγω των νέων κανονισμών που προβλέπουν όριο ηλικίας για συμμετοχή τα 18 χρόνια.
Το περσινό της ρεκόρ νικών σε μία σεζόν (16) ισοφάρισε η Mercedes, ενώ κατέρριψε το δικό της στους τερματισμούς 1-2. Τους αύξησε από 11 σε 12 το 2015. Ακόμη, οι 703 βαθμοί αποτελούν νέο ρεκόρ πόντων στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο γύρος του κόσμου σε 262 ημέρες
Αριθμός αγώνων: 19 (σε 19 διαφορετικές χώρες και σε πέντε διαφορετικές ηπείρους)
Συνολικός αριθμός που έτρεξαν: 22 (εκ των οποίων οι 5 ήταν ρούκι και οι 5 παγκόσμιοι πρωταθλητές)
Μέσος όρος ηλικίας του γκριντ: 27 ετών και 11 μηνών (ορίστηκε στα μισά της σεζόν)
Μεγαλύτερος αγώνας σε διάρκεια: Σιγκαπούρη 2 ώρες 1 λεπτό και 22.118 δεύτερα
Μικρότερος αγώνας σε διάρκεια: Ιταλία 1 ώρα 18 λεπτά και 0.688 δεύτερα
Αριθμός νικών από την pole: 12
Νίκη με εκκίνηση από τη χαμηλότερη θέση εκκίνησης: Από την 3η (Φέτελ στην Ουγγαρία)
Μεγαλύτερη διαφορά νίκης: 25.042 δεύτερα (Ιταλία, Χάμιλτον έναντι Φέτελ)
Μικρότερη διαφορά νίκης: 0.714 δεύτερα (Κίνα, Χάμιλτον έναντι Ρόσμπεργκ)
Αγώνας με τις περισσότερες προσπεράσεις: Μαλαισία (60)
Στατιστικά κατατακτηρίων δοκιμών
Περισσότερες pole position (οδηγοί): Χάμιλτον 11*, Ρόσμπεργκ 7, Φέτελ 1
*Νέο ρεκόρ καριέρας για τον Χάμιλτον, με το προηγούμενο να είναι 7 το 2008, το 2012 και το 2014
Περισσότερες pole position (ομάδες): Mercedes 18, Ferrari 1
Εκκινήσεις από την πρώτη σειρά: Χάμιλτον 18, Ρόσμπεργκ 15, Φέτελ 3, Ραϊκόνεν 1, Ρικιάρντο 1
Εμφανίσεις στο Q3*: Χάμιλτον 18, Ρόσμπεργκ 18, Μπότας 17, Φέτελ 16, Ρικιάρντο 16, Μάσα 15, Ραϊκόνεν 14, Γκροζάν 12, Κβιάτ 12, Φερστάπεν 9, Χούλκενμπεργκ 9, Πέρεζ 8, Σάινθ Τζούνιορ 7, Μαλντονάντο 4, Έρικσον 3, Νασρ 2
*Δεν υπολογίζεται το Όστιν, όπου το Q3 δεν έγινε ποτέ λόγω κακοκαιρίας.
Μεγαλύτερη διαφορά pole: 0.594 δεύτερα (Αυστραλία, Χάμιλτον έναντι Ρόσμπεργκ)
Μικρότερη διαφορά pole: 0.042 δεύτερα (Κίνα, Χάμιλτον έναντι Ρόσμπεργκ)
Καλύτερο ρεκόρ σε μάχη ομόσταυλων: 17-2 ο Γκροζάν τον Μαλντονάντο στη Lotus
Στατιστικά αγώνα
Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Χάμιλτον 10, Ρόσμπεργκ 6, Φέτελ 3
Περισσότερες νίκες (ομάδες): Mercedes 16, Ferrari 3
Περισσότερα βάθρα (οδηγοί): Χάμιλτον 17, Ρόσμπεργκ 15, Φέτελ 13, Ραϊκόνεν 3, Μάσα 2, Ρικιάρντο 2, Μπότας 2, Κβιάτ 1, Γκροζάν 1, Πέρεζ 1
Περισσότερα βάθρα (ομάδες): Mercedes 32, Ferrari 16, Williams 4, Red Bull 3, Lotus 1, Force India 1
Περισσότεροι τερματισμοί στους βαθμούς: Χάμιλτον 18
Περισσότεροι σερί τερματισμοί στους βαθμούς: Χάμιλτον 12
Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι: Χάμιλτον 8, Ρόσμπεργκ 5, Ρικιάρντο 3, Ραϊκόνεν 2, Φέτελ 1
Περισσότεροι γύροι (οδηγοί): Φέτελ 1127 (98,1% της σεζόν)
Περισσότεροι γύροι (ομάδες): Mercedes 2220 (96,6% της σεζόν)
Λιγότεροι γύροι (οδηγοί)*: Μαλντονάντο 778 (67,7% της σεζόν)
*Αλόνσο (770), Μέρχι (737) και Ρόσι (302) είχαν λιγότερους, αλλά δεν υπολογίζονται, καθώς δε συμμετείχαν σε κάθε αγώνα.
Λιγότεροι γύροι (ομάδες): Lotus 1635 (71,1% της σεζόν)
Περισσότεροι γύροι που οδήγησε κάποιος την κούρσα: Χάμιλτον 587, Ρόσμπεργκ 349, Φέτελ 176, Μάσα 19, Ραϊκόνεν 10, Ρικιάρντο 7, Μπότας 1
Περισσότεροι γύροι στην 20ή θέση: Μέρχι 71, Στίβενς 48, Μάσα 39, Φερστάπεν 12, Μπάτον 7, Ρόσι 6, Φέτελ 2, Αλόνσο 1, Χούλκενμπεργκ 1, Μαλντονάντο 1, Σάινθ Τζούνιορ 1
Ταχύτερα πιτ στοπ: Ferrari 6, Red Bull 4, Mercedes 3, Force India 1, McLaren 1, Lotus 1, Toro Rosso 1
Προσπάθειες για προσπέραση: 509
Περισσότερες προσπεράσεις (οδηγοί): 49 Φερστάπεν
Περισσότερες προσπεράσεις (ομάδες): 94 Toro Rosso
Περισσότερες εγκαταλείψεις: 15 Lotus
Αλλαγές στην πρωτιά: 56
Καλύτερο ρεκόρ σε μάχη ομόσταυλων: 14-4 ο Φέτελ τον Ραϊκόνεν (μαζί με τις εγκαταλείψεις)
Περισσότερες θέσεις που κερδήθηκαν από το Σάββατο μέχρι την Κυριακή: 42 Αλόνσο
Περισσότεροι βαθμοί ποινής: 8 Φερστάπεν
Σετ ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν σε δοκιμές και Γκραν Πρι: 17580
Μέσος όρος πιτ στοπ ανά Γκραν Πρι: 37 (από 44 το 2014)
Αγώνας με τα περισσότερα πιτ στοπ: Ουγγαρία 60
Αγώνας με τα λιγότερα πιτ στοπ: Αυστραλία 17
Τελική ταχύτητα της σεζόν: 366,4 χλμ./ώρα Μαλντονάντο Μεξικό
Έγιναν κι αυτά
Για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Αλόνσο τερμάτισε στη βαθμολογία πίσω από ομόσταυλό του. Ο Μπάτον ήταν στους 16 βαθμούς και ο Ισπανός στους 11. Ο Βρετανός είναι και ο μοναδικός που έχει κερδίσει σε μάχη ομόσταυλων τον Χάμιλτον.
Τις περισσότερες ποινές δέχτηκε ο Αλόνσο το 2015, καθώς έφτασε τις 13 στον αριθμό, με τους Μπάτον και Σάινθ Τζούνιορ να ακολουθούν με 10.
Για πρώτη φορά μετά το 2008 η Red Bull δεν κέρδισε ούτε έναν αγώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια