Οι μηχανικοί που ασχολούνται με αυτό το κομμάτι λειτουργούν σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή τις περισσότερες φορές. Είναι οι αφανείς ήρωες που κάποιες φορές, όταν κάτι στραβώσει, εξελίσσονται σε αποδιοπομπαίοι τράγοι...Χρειάζεται ακρίβεια, ταχύτητα, αρμονία, προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια από όλους. Από τους πιλότους που θα πρέπει να σταματήσουν στο σωστό σημείο αλλά και να αποχωρήσουν σωστά, χωρίς προβλήματα, τον σηματωρό που θα δώσει το 'ok' τη σωστή στιγμή για να φύγει το μονοθέσιο, τους μηχανικούς που θα πρέπει να λειτουργήσουν συντονισμένα και ταχύτατα στην αλλαγή του κάθε τροχού, τους υπεύθυνους που θα σηκώσουν το μονοθέσιο.
Υπάρχουν βέβαια και οι άτυχες στιγμές που το ανθρώπινο λάθος κοστίζει σε χρόνο και κατ' επέκταση σε θέσεις. Αυτοί οι άνθρωποι έχουν μάθει να ζουν και να λειτουργούν υπό αφόρητη πίεση. Είθισται να βρίσκονται στο επίκεντρο μόνο όταν κάτι στραβώσει. Άδικο, αλλά συμβαίνει.Όπως λένε και οι ειδικοί «τα pit stops είναι η μεγαλύτερη απόδειξη του γιατί η F1 είναι ένα ομαδικό σπορ».
Παρακολουθώντας ένα pit stop είναι σα να βλέπεις την εκτέλεση μιας άσκησης ακριβείας παρόμοια με αυτές της ενόργανης γυμναστικής ή της συγχρονισμένης κολύμβησης. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση δεν παίζουμε με λεπτά, αλλά με δέκατα δευτερολέπτων.
Το 2015 η DHL, μια από τις κορυφαίες εταιρείες logistics στον κόσμο και επίσημος συνεργάτης και σπόνσορας της Formula 1, θέσπισε το DHL Fastest Pit Stop Award με τη Ferrari να κερδίζει τον τίτλο της ομάδας με τα ταχύτερα pit stops στο Πρωτάθλημα. Το ταχύτερο pit stop σημειώθηκε στο ισπανικό GP και η διάρκειά του ήταν 2,2 δευτερόλεπτα.
Φέτος, μετά από οκτώ Grand Prix, η ομάδα που έχει διαπρέψει και έχει ξεχωρίσει στον τομέα των pit stops είναι η Williams.
Οι μηχανικοί της Βρετανικής ομάδας έχουν πραγματοποιήσει τα ταχύτερα pit stops και στους οχτώ αγώνες που έχουν γίνει, γεγονός που τους καθιστά τους κορυφαίους έως τώρα σε αυτόν τομέα.
Στο Baku, μάλιστα, κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού GP ισοφάρισαν το ρεκόρ ταχύτερης αλλαγής ελαστικών που είχε η Red Bull από το 2013 και τον αγώνα του Austin (Mark Webber). Μόλις 1,92" είχαν χρειαστεί τότε οι μηχανικοί της RBR για να αλλάξουν λάστιχα στο μονοθέσιο του Mark Webber, τον ίδιο χρόνο έκαναν αυτοί της Williams στην FW38 του Felipe Massa στον πρώτο αγώνα της F1 που διεξήχθη ποτέ στο Αζερμπαϊτζάν...
«Είμαστε αρκετά σταθεροί φέτος», σχολιάζει ο Felipe Massa για να προσθέσει: «Πέρσι ένα pit stop 3,3" ήταν κάτι φυσιολογικό για μας. Αυτό δείχνει το πόσο πολύ έχουμε βελτιωθεί». Και φυσικά πέρα από τον ανθρώπινο παράγοντα σημαντικό ρόλο παίζει και ο εξοπλισμός: «H μεγαλύτερη διαφορά έχει να κάνει με τα μπουλόνια και τα αεροπίστολα», σημειώνει ο έμπειρος Βραζιλιάνος. «Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε αφοσιωθεί στα pit stops, προσπαθώντας διαρκώς να βελτιωνόμαστε. Τα παιδιά εξασκούνται τρομερά πολύ πάνω σε αυτό το κομμάτι», αναφέρει από την πλευρά του ο Valtteri Bottas.
To ταχύτερο pit stop που έχουμε δει έως τώρα (Baku, Massa - 1,92")
Ας δούμε αναλυτικά τα ταχύτερα pit stops που έχουν γίνει έως τώρα σε κάθε έναν από τους οχτώ αγώνες...
Williams / Bottas / 2,35"
Mercedes / Rosberg / 2,65"
Williams / Massa / 2,72"
Mercedes / Rosberg / 2,65"
Williams / Massa / 2,72"
Williams / Massa / 2,27"
Williams / Massa / 2,32"
Mercedes / Hamilton / 2,37"
Williams / Massa / 2,32"
Mercedes / Hamilton / 2,37"
Williams / Massa / 2,10"
Ferrari / Vettel / 2,29"
Red Bull / Ricciardo / 2,44"
Ferrari / Vettel / 2,29"
Red Bull / Ricciardo / 2,44"
Williams / Massa / 2,23"
McLaren / Alonso / 2,46"
Mercedes / Rosberg / 2,50"
McLaren / Alonso / 2,46"
Mercedes / Rosberg / 2,50"
Williams / Massa / 2,12"
Williams / Bottas / 2,22"
Ferrari / Vettel / 2,36"
Williams / Bottas / 2,22"
Ferrari / Vettel / 2,36"
Williams / Bottas / 2,43"
Williams / Massa / 2,44"
Williams / Bottas / 2,81"
Williams / Massa / 2,44"
Williams / Bottas / 2,81"
Williams / Bottas / 2,11"
Mercedes / Rosberg / 2,27"
Mercedes / Hamilton / 2,41"
Mercedes / Rosberg / 2,27"
Mercedes / Hamilton / 2,41"
Williams / Massa / 1,92"
Williams / Bottas / 2,09"
Red Bull / Ricciardo / 2,12
Williams / Bottas / 2,09"
Red Bull / Ricciardo / 2,12
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια