FORMULA 1

Column Left

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

ΣΟΒΑΡΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ FORMULA 1

H Liberty Media, ο νέος ιδιοκτήτης της Formula 1, σχεδιάζει να αλλάξει την εμπειρία του διάσημου αγώνα συμπεριλαμβάνοντας την πώληση δικαιωμάτων και event τα οποία θα θυμίζουν το Super Bowl. Η εταιρεία σκοπεύει να εμπλουτίσει το Grand Prix προσφέροντας μια εβδομάδα με events προκειμένου να προσελκύσει το κοινό αλλά και νέους σπόνσορες σύμφωνα με στέλεχος ο το οποίο ασχολείται με το κομμάτι της Formula 1. Παράλληλα, εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκτείνει τις διεκδικήσεις των ΗΠΑ στο λανσάρισμα του νέου Grand Prix σε νέες μεγάλες αγορές των media. Προς αυτή την κατεύθυνση εξετάζουν της αγορές της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες, του Λας Βέγκας και του Μαϊάμι. Η αμερικανική εταιρεία θέλει να προσελκύσει περισσότερους οπαδούς των σπορ από όλο τον κόσμο, να αυξήσει την τηλεθέαση και να αυξήσει τα έσοδα από τη διαφήμιση. Διαχειριστής της Liberty είναι ο John Malone και η εταιρεία απέκτησε τη Formula 1 αφού την εξαγόρασε φέτος από την CVC Capital Partners συνάπτοντας μια περίπλοκη συμφωνία η οποία αποτίμησε την εταιρεία στα 8 δις. δολάρια. Ο Chase Carey, πρώην αντιπρόεδρος της 21 Century Fox ανέλαβε τα ηνία ως ο νέος πρόεδρος αντικαθιστώντας τον Peter Brabeck-Letmanthe (πρόεδρο της Nestle).
 O Bernie Ecclestone, ο οποίος είχε διατελέσει για πολλά χρόνια επικεφαλής της Formula 1, θα αναλάβει διευρυμένα καθήκοντα αν και δεν έχουν καθοριστεί ακόμη οι λεπτομέρειες της νέας στρατηγικής. Όπως ανέφερε το Σεπτέμβριο, θα εξακολουθήσει να εμπλέκεται στα αθλητικά δρώμενα για «δύο ή τρία χρόνια». Η Liberty σχεδιάζει να κάνει περισσότερα πράγματα για να ενισχύσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των ομάδων και των οδηγών, δημιουργώντας ένα τμήμα marketing και νέες ψηφιακές πλατφόρμες. «Δεν υπάρχουν ούτε marketing, ούτε έρευνα, ούτε στοιχεία, ούτε ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτό το σπορ είναι μοναδικό σε όλη την υφήλιο και δεν έχουν γίνει πολλά πράγματα για να εκμεταλλευθεί αυτό το πλεονέκτημα. Χρειάζεται να γίνει σαφής στον κόσμο η τεχνολογία που υπάρχει στο συγκεκριμένο κομμάτι», αναφέρει. Τα προσδοκώμενα έξοδα υπολογίζεται ότι θα είναι πάνω από 35% από τα ετήσια έσοδα της Formula 1 στα 1,8 δις. δολάρια. Η προώθηση των αγώνων αντιπροσωπεύει το 1/3 ενώ το 15% προέρχεται από τη διαφήμιση και τις χορηγίες και τα υπόλοιπο μέρος από τη φιλοξενία, τις τηλεοπτικές παραγωγές, τα δικαιώματα χρήσης και άλλες πηγές. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Liberty μόλις ολοκληρώθηκε η αγορά της Formula 1, η εταιρεία έχει πολλές προοπτικές. «Πιθανώς να μην υπάρχει άλλο σπορ που να έχει τόση σχέση με την τεχνολογία όσο αυτό και όμως ακόμη δεν έχουμε σπόνσορα από τον κλάδο της τεχνολογίας», ανέφερε. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι υπάρχουν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες στο εμπορικό κομμάτι αλλά και σε εκείνο της εικονικής πραγματικότητας με το οποίο θα μπορούσε να φέρει πιο κοντά τους οπαδούς στην εμπειρία της Formula 1. 
H Formula 1 έχει υπάρξει αντικείμενο κριτικής για την αποτυχία της να εκμοντερνιστεί και για το ότι έχασε ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου κοινού της. Φέτος, οι αλλαγές στους κανόνες διεξαγωγής των αγώνων είχαν αρκετές επιπτώσεις: το 2015 οι αγωνιζόμενες ομάδες κέρδισαν 750 εκατ. δολάρια από τα 950 εκατ. που κέρδιζαν τρία χρόνια νωρίτερα. Παράλληλα, η μετάδοση από pay TV χτύπησε την ακροαματικότητα σε σημαντικές αγορές όπως είναι αυτή της Ασίας. Η σχέση μεταξύ των ομάδων και του κ. Ecclestone δοκιμάστηκε στο παρελθόν εξαιτίας των διαφωνιών στην διανομή των χρημάτων. Η Liberty σκοπεύει να βελτιώσει αυτές τις σχέσεις, υποστήριξε ο επικεφαλής της εταιρείας. «Θέλουμε να έχουμε μια κοινή οπτική», συμπλήρωσε. Η Liberty έχει μετοχές στην SiriusXM και την Live Nation Entertainment επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της Formula 1 στη δυτική Ευρώπη. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε «δρώμενα προορισμού» (destination events), όχι μόνο έναν αγώνα, στα οποία ο κόσμος θα αισθάνεται ότι πρέπει να συμμετέχει», επεσήμανε ο επικεφαλής της Liberty.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια