Η Pirelli αναλύει τις υψηλές απαιτήσεις του σιρκουί της Βαρκελώνης σε ό,τι αφορά στην καταπόνηση των ελαστικών.
Ο φετινός μαραθώνιος της Formula 1 φτάνει κιόλας στην πέμπτη στάση του, με την πίστα της Βαρκελώνης να φιλοξενεί ομάδες και οδηγούς. Ένα σιρκουί ιδιαιτέρως απαιτητικό, με αποτέλεσμα η Pirelli να φέρνει για πρώτη φορά φέτος σε αγώνα τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: τη σκληρή με τα πορτοκαλί διακριτικά, την μέση με τα λευκά διακριτικά και τη μαλακή με τα κίτρινα διακριτικά.
Αυτό συμβαίνει για ν’ αντιμετωπιστούν οι ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις που δεν προκαλούνται μόνο από τις διαβόητες γρήγορες παρατεταμένες καμπές αλλά και από την τραχύτητα της ασφάλτου σε συνδυασμό με πιθανόν υψηλές θερμοκρασίες. Βέβαια πρόκειται για μία διαδρομή που ξέρουν καλά όλες οι ομάδες και όλοι οι οδηγοί αφού παραδοσιακά εκεί διεξάγονται δοκιμές εξέλιξης – φέτος εκεί έγιναν και τα δύο χειμερινά τεστ.
Έχουν όμως αλλάξει πολλά από την τελευταία επίσκεψη της F1 στη Βαρκελώνη, πριν από δυο μήνες. Οι ομάδες θα παρουσιάσουν τις τελευταίες βελτιώσεις τους αυτό πιθανόν θα μεταβάλλει τη συμπεριφορά των ελαστικών σε σχέση με τις δοκιμές.
Τότε υπήρχε διαφορά άνω του 1.5 δευτερολέπτου ανάμεσα στην απόδοση της μέσης και της μαλακής γόμας. Λογικά αυτή θα είναι μειωμένη το προσεχές Σαββατοκύριακο.
Το δεξιόστροφο σιρκουί καταπονεί περισσότερο το εμπρός αριστερά ελαστικό ενώ παραδοσιακά η πίστα αυτή προκαλεί μεγάλη φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Οι ομάδες υιοθετούν διαμόρφωση υψηλού αεροδυναμικού φορτίου αυτό προσθέτει τόσο πλευρικά όσο και κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά. Όσο για τον αριθμό των pit stop, παρά την επιλογή του πιο σκληρού άκρου της γκάμας της Pirelli, αναμένουμε περισσότερα από ένα pit stop.
Είναι χαρακτηριστικό πως βλέπουμε πρώτη φορά μέσα στο 2017 τη σκληρή γόμα ενώ για τελευταία φορά η επιλογή γομών είναι ίδια για όλους: επτά σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών, τέσσερα σετ από την μεσαία γόμα και δύο σετ από την πιο σκληρή γόμα.
Για τις απαιτήσεις της Βαρκελώνης από τα ελαστικά, μίλησε ο επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου της ιταλικής εταιρείας, Mario Isola: "Είναι ο τελευταίος αγώνας που οι επιλογές ελαστικών είναι στάνταρ για όλες τις ομάδες. Από το Μονακό ο κάθε οδηγός θα κάνει τη δική του επιλογή όσον αφορά στις τετράδες ελαστικών που θέλει από κάθε προεπιλεγμένη γόμα. Μολονότι η Βαρκελώνη είναι γνωστή στις ομάδες, η αεροδυναμική βελτίωση των μονοθεσίων με τα τελευταία πακέτα που θα εμφανιστούν στην Ισπανία θ’ αλλάξει τα δεδομένα. Θα έχουμε αυξημένη απόδοση ενώ και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης μπορεί να είναι υψηλότερη από τις δοκιμές. Θεωρούμε δεδομένο πως ο καιρός θα είναι σημαντικά πιο ζεστός απ’ ότι το Φεβρουάριο".
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια