Το νέο σύστημα ασφαλείας για τους πιλότους της Formula 1, το Halo, είναι ίσως η πιο αμφιλεγόμενη καινοτομία της στο φετινό πρωτάθλημα.
Το νέο σύστημα προστασίας του κεφαλιού των οδηγών στα μονοθέσια του 2018, έχει διχάσει τον κόσμο του αθλήματος. Υπεύθυνοι ομάδKARTων αλλά και οδηγοί, έχουν χωριστεί στα δύο, για το αν είναι η σωστή λύση ασφαλείας για τη νέα σεζόν η οποία κάνει πρεμιέρα στην Μελβούρνη.
Μετά από χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, η FIA αποφάσισε την εγκατάσταση του Halo, μιας κατασκευής από τιτάνιο και άνθρακα μπροστά από το κοκ-πιτ οδήγησης, για να προστατεύσει τους οδηγούς από τα ιπτάμενα θραύσματα, μετά τις θανατηφόρες συντριβές του Jules Bianchi στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2014 και τον Justin Wilson σε αγώνα IndyCar στις ΗΠΑ το 2015.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff είναι ένας από τους πολέμιους του Halo. Μάλιστα όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο μονοθέσιο της ομάδας του, τον προηγούμενο μήνα, είπε χαρακτηριστικά. «Αν μου δώσετε ένα αλυσοπρίονο θα το απομακρύνω τώρα. Νομίζω ότι πρέπει να προσέξουμε την ασφάλεια του οδηγού, αλλά πρέπει να βρούμε μια λύση που να φαίνεται απλούστερη», πρόσθεσε ο Wolff.
Πολλοί οπαδοί της Formula 1 έγραψαν στα μέσα δικτύωσης πως είναι πολύ άσχημο ενώ ορισμένοι από τους πιλότους των ομάδων, δήλωσαν πως περιορίζει την ορατότητα στην πίστα.
«Είναι απλώς ένα μεγάλο χάος»
Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής, Lewis Hamilton, τοποθετήθηκε αρνητικά, λέγοντας: «Ξέραμε εδώ και αρκετό καιρό ότι έρχεται και νομίζω ότι μετά από μερικούς αγώνες θα ξεχάσουμε ότι είναι ακόμη και εκεί».
Ο Daniel Ricciardo της Red Bull παραπονέθηκε ότι κάνει δύσκολη την πρόσβαση στο cockpit. Μάλιστα στην ομάδα της Williams κατέφυγαν ακόμη και σε χρήση σκάλας κατά τις δοκιμές πριν από την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν, για να βοηθήσει τους οδηγούς της να μπαίνουν και να βγαίνουν στα μονοθέσια τους.
Ο πιλότος της Toro Rosso, Pierre Gasly, το προχώρησε ακόμα παραπάνω. «Δεν μου αρέσει. Είναι απλώς ένα μεγάλο χάος για να μπεις και να βγεις από το μονοθέσιο», τόνισε ο Gasly.
Ο Kevin Magnussen της Haas, πρόσθεσε πως δεν μπορεί ούτε να σταθεί στο μονοθέσιο του. «Είναι δύσκολο να μπει κανείς, δύσκολο να βγει, ενώ το να βγάλουμε και να κλειδώσουμε το τιμόνι δεν είναι εύκολο, γεγονός που είναι ενοχλητικό».
Οι…σύμμαχοι του Halo
Δεν είναι όμως όλοι οι οδηγοί ενάντια στην καινοτομία του Halo, καθώς κάποιοι τονίσουν πως θα μειώσει την πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού . «Θα σώσει ζωές, χωρίς αμφιβολία», δήλωσε ο Καναδός οδηγός της Williams, Lance Stroll.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso δήλωσε ότι «δεν πρέπει να υπάρξει συζήτηση για ένα μέτρο που βελτιώνει την ασφάλεια».
Ο πρόεδρος της FIA-παγκόσμιας ομοσπονδίας αυτοκινήτου, Jean Todt τόνισε ότι αν το Halo σώσει έστω και μια ζωή, αξίζει τον κόπο. «Το 2017 είχαμε 42 θανάτους σε αγώνες αυτοκινήτων. Είναι απαράδεκτο. Μπορείτε να φανταστείτε πώς θα αισθανόμασταν όλοι αν συμβεί κάτι φέτος και ενώ είχαμε το Halo, δεν το είχαμε χρησιμοποιήσει;», δήλωσε ο Todt στους δημοσιογράφους στο Λονδίνο την προηγούμενη.
«Η αισθητική σίγουρα δεν είναι η καλύτερη. Εάν είμαστε σε θέση να βρούμε κάτι καλύτερο, είμαι βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να το βελτιώσουμε τα επόμενα χρόνια», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της FIA.
Ο Fernando Alonso συμφώνησε απόλυτα με τον Todt: «Η αισθητική δεν είναι η καλύτερη αυτή τη στιγμή, αλλά στο μέλλον είμαι βέβαιος ότι η ομοσπονδία και οι ομάδες θα βρουν έναν τρόπο να το κάνουν λίγο πιο όμορφο».
Πάντως όμορφο ή ασχημο, σαγιονάρα ή τσόκαρο, το Halo έχει μελετηθεί καλά στην αποτελεσματικότητα του, για την ασφάλεια των πιλότων της Formula 1 και επειδή στο παρελθόν έχουμε θρηνήσει θύματα, ας κάνουν υπομονή οι πολέμιοι της αισθητικής του.
Τα επόμενα χρόνια είναι σίγουρο πως κάτι ομορφότερο θα επινοήσουν τα μεγάλα μυαλά του αθλήματος για να λύσουν και το αισθητικό μέρος.
Απόστολος Βαξεβανέλλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Write σχόλια